Skocz do zawartości

mar_1235

  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O mar_1235

  • Urodziny 04.06.1988

Informacje osobiste

  • Imię
    Mariusz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Dęblin

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
  • Rok produkcji
    2003

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam serdecznie, Mam Passata z 2003 r. kombi (1.8t) dzisiaj postanowiłem przy wymianie zawieszenia przedniego wymienić też tuleje tylnej belki. Na początku wszystko szło gładko, do chwili próby przykręcenia prawego mocowania belki a mianowicie nie mogłem wkręcić tych dłuższych śrub. Weszły ok 1 cm i koniec klinowało się, a ta krótka palcami się wkręcała. odkręciłem wszystko jeszcze raz i szpilka wyglądała ok, niestety ta nakrętka w podłużnicy już nie... Widać było że ktoś był przed moją naprawą (tuleja była ORI tylko w prawą stronę kiedyś musiał być lekko stuknięty i dlatego tuleja ta była odkręcana) chyba dorypał śruby udarem... Dla pewności przejechałem gwintownikiem te powiedzmy nakrętki (gwint M12 x1,5) lecz niestety o ile dwie wyszły ideolo to jedna już nie. Zgodnie z instrukcją dokręcałem je kluczem dynamometrycznym (nie pamiętam dokładnie momentu ale chyba 110 Nm+90*) i dwie ładnie kliknęły a ta jedna nieszczęsna szła cały czas i już dałem spokój ba na bank bym zerwał i wtedy to już lipa. W załączeniu fota zapożyczona z forum z moją notatką (na czerwono przeciągnięta na zielono i żółto ok. źródło: "https://forum.vw-passat.pl/topic/8954-tuleje-tylnej-belki-ceny-firmy-opis-wymian") I teraz moje pytanie czy kiedyś komuś coś podobnego się stało, i czy może ktoś ma pomysł jak dostać się do tej nakrętki (pewnie od nadkola trzeba by ciąć podłużnicę, albo z boku jakoś przy filtrze paliwa może...) jutro umówię się na geometrię 3D i zobaczę co mi powiedzą, czy im się całkiem ta śruba nie obmyknie. Jak da radę ustawić geometrię i jakoś to poskręcać to powiedzmy że temat nie jest aż taki pilny i będę mógł to w przyszłości poprawić, ale jak już nie da rady jej przykręcić no to jestem w bladej d...e. Dlatego proszę o podpowiedź jeżeli ktoś już się z tym spotkał. Pozdrawiam
  2. Witam, postanowiłem założyć nowy temat dotyczący błędu 01539 - Reflektory nie zostały wyregulowane. W moim Passacie (Passat B5 FL 1.8T z 2003 r.) od jakiegoś czasu pojawił mi się powyższy błąd którego nie można było skasować. Najdziwniejsze jest to że podczas występowania powyższego błędu ksenony przy uruchomieniu się "poziomowały" tzn. robiły test, ustawiały się nisko i wracały na swoją pozycję. Przeglądałem Internet ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Przed przystąpieniem do tematu należy sprawdzić czujniki przy wahaczu i tylnej belce. Pomimo że VCDS pokazywał że czujniki działają okazało się że u mnie tylne ramie czujnika stało prawie na dębowo. Dla spokoju wymieniłem na nowy czujnik oraz oczyściłem ramię z rdzy i nasmarowałem białym smarem (nowe ramie kosztuje ponad 200 zł za kawałek plastiku...). Jeżeli uporacie się z czujnikami i będziecie mieli pewność że są sprawne to należy wykonać poniższe "operacje", bez nich nie szło u mnie skasować tego błędu, być może można to zrobić inaczej ale w moim przypadku inne metody nie działały. Wchodzimy w Blok 55-zasięg świateł, następnie Adaptacja - 10 teraz wyświetlają się nr kanałów. Wybieramy nr kanału 01 i klikamy "testuj" a następnie "zapisz" w następnym kroku VCDS zapyta się czy zapisać daną wartość i trzeba klikać tak (pamiętajcie żeby nie zmieniać żadnych wartości tylko potwierdzać te które są) w moim przypadku było 7 kanałów w których "testujemy" wartość i ją później zapisujemy. Jeżeli wykonamy ten proces to następnie przechodzimy do Nastaw podstawowych - 04 i wpisujemy w okienku GRUPY 001 i czekamy aż w okienku "STATUS" zmieni się komunikat z "czekaj" na "reflektor" następnie wybieramy grupę 002 i też chwilkę czekamy (u mnie w pozycji "status" będzie komunikat położ.regulac, a "voltage level sensor rear" będzie komunikat "wyuczone" ostatnim krokiem jest kliknięcie "gotowe, powrót" zamiast klikać i wpisywać te grupy 001 i 002 można na dole okna wybrać z listy "Adjustment Position" i chwilkę zaczekać, i później wybrać Adjustment Learning" i też zakończyć kliknięciem "gotowe, powrót". Dopiero teraz ten upierdliwy błąd można skasować i cieszyć się poziomowaniem świateł. Mam nadzieję że pomogłem, bo ja sam się z tym błędem bujałem prawie rok. Wszystkie instrukcje polegające na zalogowaniu się do sterownika i wpisaniu kodu/pinu sterownika nie pomagały bo mój sterownik żadnych kodów z Internetu nie przyjmował. Dopiero teraz jak się troszkę cieplej zrobiło i miałem więcej czasu postanowiłem że nie odpuszczę i udało się zrobić :) Najdziwniejszą kwestią jest to że u innych jak był ten błąd to test świateł po odpaleniu nie działał a u mnie to działało. Pozdrawiam i powodzenia.
  3. najdziwniejsze jest to, że jak sprawdzam miernikiem to niby mikrostyk działa, tylko już nie pamiętam czy zwiera przy zamknięciu czy otwarciu. na razie nie mam czasu ale najwyżej poszukam jakiś zamków i zrobię podmianę...
  4. Witam, Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Passata b5 FL 1.8 T z 2003 r. Po zakupie zauważyłem, że komputer (pełny FIS) nie wykrywa otwartych drzwi prawych tylnych. Centralny zamek działa, szyba też bez problemu się otwiera i zamyka. Jakiś miesiąc temu postanowiłem że rozkręcę drzwi i sprawdzę mikrostyk bo to samo miałem z tylna klapą, i po wyczyszczeniu komputer wykrywał otwarta klapę i włączało się podświetlenie bagażnika. Niestety okazało się, że sam mikrostyk jest sprawny po przeczyszczeniu (alkohol izopropylowy) i sprawdzeniu miernik pokazuje że styk działa, lecz komputer tego nie widzi. Sprawdziłem czy przewody nie są przecięte, i od samego słupka do tego modułu co znajduje się w tylnych drzwiach nie ma przerwy w obwodzie. Od modułu do zamka tez nie ma przerwy w obwodzie. Nie sprawdziłem tylko czy w słupku nie ma przecięcia, ale moim zdaniem to chyb ten moduł zawinił i dlatego przed wymianą na inny chciałbym się dopytać czy ktoś z użytkowników też miał ten problem. Dodam że oprócz braku komunikatu nie włącza się oświetlenie wnętrza i podświetlenie dołu drzwi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności