szpek.p
-
Liczba zawartości
5 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O szpek.p
- Urodziny 30.09.1989
Informacje osobiste
-
Imię
Patryk
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Chojna
Samochód
-
Generacja
B5
-
Silnik
B5(3BG) 2.0 20V 130KM (ALT)
-
Rok produkcji
2003
-
szpek.p obserwuje zawartość → Porady w sprawie zakupu konkretnego samochodu
-
Dzisiaj ponownie zajrzałem pod maskę, prześledziłem jeszcze raz cały układ chłodzenia i znalazłem dwa niewielkie wycieki. Obydwa na trójnikach założonych przez gazowników. Dokręciłem obejmy i sprawdzę co się będzie działo.
-
W zeszły weekend po odpowietrzeniu układu jechałem trasę ok 40 km, prędkości 120-190. Płyn nie wyciekł. Ogólnie zrobiłem już ok 250km bez wyrzucenia płynu....
-
W silniku ALT jest termostat sterowany przez ECU. Stopień otwarcia można śledzić przez np VCDS-a, na 3 wykresie widać kiedy i w jakim stopniu otwiera się termostat. Układ jest tak skonstruowany, żeby silnik na biegu jałowym osiągał 95-110 stopni a w pełnym obciążeniu 85-95 stopni. Więcej można o tym poczytać tutaj: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/337354-20-alt-podstawowa-diagnostyka-i-informacje/ Test na obecność CO2 robiłem kilka razy, ani razu nic nie wykazało. Płyn wywala przelewem. Jezeli była by to wina UPG to płyn wywalało by cały czas podczas jazdy. U mnie dzieje się to rzadko, można zrobić 200 km i nic nie wyrzuci a czasem na trasie 20km potrafi trochę wywalić. Olej jest czysty, płyn również, nie kopci. Auto nie straciło mocy, wszystko jest jak należy poza tym, że czasem wyrzuci trochę płynu.
-
Witam. Od pewnego czasu mam probelm z ubywającym płynem w zbiorniczku wyrównawczym. Silnik ALT 2.0 Benzyna + LPG Przesledziłem cały układ, żadnych nieszczelności nie widać. Wymieniłem korek od zbiorniczka, test na zawartość CO2 w układzie nic nie wykrywa. Układ odpowietrzony, pompa wody wymieniona przy wymianie rozrządu ok 10tys km temu. Czujniki temperatury na zimnym silniku pokazują tą samą temperaturę. Przy zabawie z VCDS-em zaobserwowałem, że temperatura na wyjściu z chłodnicy czasem rośnie do ponad 90 stopni. W tym momencie poziom płynu zaczyna się podnosić i wylewać przelewem (Sprawdzane na postoju - 2-3tys obrotów). Termostat przez cały ten czas wg VCDS-a był zamknięty. Więc czym spowodowany był wzrost temperatury na dużym obiegu? Przy robieniu logów temperatura też zaczeła gwałtownie rosnąć, ale przy ok 70 stopniach odpuściłem gaz i temperatura zaczeła spadać - poziom płynu nie podniósł się. Przy następnych próbach temperatura rosła do ok 45 stopni i utrzymywała się ( 2-3tys obrotów). Nie wiem już sam gdzie mam szukać przyczyn ubywania płynu. Wykres temperatury na wyjściu z chłodnicy podczas jazdy oraz na postoju z gazowaniem ( wg mnie prawidłowy) Kolejny wykres - widać jak temperatura drastycznie wzrasta aż do 70 stopni, po odpuszczeniu gazu temperatura spada: Wykres z % otwarcia termostatu. Widać, że w czasie drastycznego wzrostu temperatury termostat był zamknięty? Czy to znaczy, że termostat jest do wymiany? Temperatura na silniku nie przekracza 104 stopni...