Skocz do zawartości

szpek.p

  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O szpek.p

  • Urodziny 30.09.1989

Informacje osobiste

  • Imię
    Patryk
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Chojna

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 2.0 20V 130KM (ALT)
  • Rok produkcji
    2003
  1. Dzisiaj ponownie zajrzałem pod maskę, prześledziłem jeszcze raz cały układ chłodzenia i znalazłem dwa niewielkie wycieki. Obydwa na trójnikach założonych przez gazowników. Dokręciłem obejmy i sprawdzę co się będzie działo.
  2. W zeszły weekend po odpowietrzeniu układu jechałem trasę ok 40 km, prędkości 120-190. Płyn nie wyciekł. Ogólnie zrobiłem już ok 250km bez wyrzucenia płynu....
  3. W silniku ALT jest termostat sterowany przez ECU. Stopień otwarcia można śledzić przez np VCDS-a, na 3 wykresie widać kiedy i w jakim stopniu otwiera się termostat. Układ jest tak skonstruowany, żeby silnik na biegu jałowym osiągał 95-110 stopni a w pełnym obciążeniu 85-95 stopni. Więcej można o tym poczytać tutaj: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/337354-20-alt-podstawowa-diagnostyka-i-informacje/ Test na obecność CO2 robiłem kilka razy, ani razu nic nie wykazało. Płyn wywala przelewem. Jezeli była by to wina UPG to płyn wywalało by cały czas podczas jazdy. U mnie dzieje się to rzadko, można zrobić 200 km i nic nie wyrzuci a czasem na trasie 20km potrafi trochę wywalić. Olej jest czysty, płyn również, nie kopci. Auto nie straciło mocy, wszystko jest jak należy poza tym, że czasem wyrzuci trochę płynu.
  4. Witam. Od pewnego czasu mam probelm z ubywającym płynem w zbiorniczku wyrównawczym. Silnik ALT 2.0 Benzyna + LPG Przesledziłem cały układ, żadnych nieszczelności nie widać. Wymieniłem korek od zbiorniczka, test na zawartość CO2 w układzie nic nie wykrywa. Układ odpowietrzony, pompa wody wymieniona przy wymianie rozrządu ok 10tys km temu. Czujniki temperatury na zimnym silniku pokazują tą samą temperaturę. Przy zabawie z VCDS-em zaobserwowałem, że temperatura na wyjściu z chłodnicy czasem rośnie do ponad 90 stopni. W tym momencie poziom płynu zaczyna się podnosić i wylewać przelewem (Sprawdzane na postoju - 2-3tys obrotów). Termostat przez cały ten czas wg VCDS-a był zamknięty. Więc czym spowodowany był wzrost temperatury na dużym obiegu? Przy robieniu logów temperatura też zaczeła gwałtownie rosnąć, ale przy ok 70 stopniach odpuściłem gaz i temperatura zaczeła spadać - poziom płynu nie podniósł się. Przy następnych próbach temperatura rosła do ok 45 stopni i utrzymywała się ( 2-3tys obrotów). Nie wiem już sam gdzie mam szukać przyczyn ubywania płynu. Wykres temperatury na wyjściu z chłodnicy podczas jazdy oraz na postoju z gazowaniem ( wg mnie prawidłowy) Kolejny wykres - widać jak temperatura drastycznie wzrasta aż do 70 stopni, po odpuszczeniu gazu temperatura spada: Wykres z % otwarcia termostatu. Widać, że w czasie drastycznego wzrostu temperatury termostat był zamknięty? Czy to znaczy, że termostat jest do wymiany? Temperatura na silniku nie przekracza 104 stopni...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności