Skocz do zawartości

Tomi 78

  • Liczba zawartości

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Tomi 78

  • Urodziny 24.01.1978

Informacje osobiste

  • Imię
    Tomasz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Warmińsko-mazurskie

Samochód

  • Silnik
    B6 1.9 TDI 105 KM KOMBI
  • Rok produkcji
    2008
  1. Witam. A silniczek sprawdziłeś na pewno kręci się ten frez. Może masz uszkodzony pasek w środku silniczka. Silniczek będzie wtedy działał ale nie przeniesie napędu na ten właśnie frez.
  2. Witam Panowie. Jak większość posiadaczy Passata B6 ja również borykam się z problemem elektrycznego hamulca ręcznego. Problem w moim B6 pojawił się jakieś trzy miesiące temu. Standardowe objawy, zaciągam ręczny na postoju po chwili chcę ruszyć i niestety autko stoi. Tylny prawy zacisk trzyma. Początkowo panika, co tu robić, jak jechać dalej skoro trzyma hamulec. Okazało się, że jest i na to sposób. Klucz T30 (torx) dwie śruby odkręcamy, ręcznie cofamy mechanizm wysuwu tłoczka klucz T40 (torx) zabezpieczamy kostkę i jedziemy bez problemów dalej. Wszystko ok. Diagnoza, do wymiany silniczek elektryczny hamulca (pęknięta obudowa). Szybka decyzja, kupuję drugi silniczek. Silniczek kupiony . Zadowolony montuję silniczek a tu ogromne rozczarowanie. Hamulec dalej nie działa . Silniczek po wciśnięciu przycisku na desce kręci bardzo długo aż w końcu się zatrzymuje. Chwila konsternacji, wychodzi na to, że to nie była wina silniczka. Przyczyną było wytarcie frezu (wieloklinu) w zacisku hamulcowym (mechanizm wysuwu tłoczka tzw. adapter). Żeby było ciekawiej zdecydowałem się na regenerację owych zacisków. Zamówiłem jeden kompletny zacisk z silniczkiem + jeden sam zacisk ze względu na to, że jeden silniczek mi się ostał i był sprawny. Zadowolony, że mój problem w końcu zostanie rozwiązany odbieram zamówione zaciski z jednym silniczkiem i znowu wielkie rozczarowanie. Oryginalny silniczek frez 12 kątny po zamontowaniu (przykręceniu) do zregenerowanego zacisku także nie działa. Tzn. działa ale jak wcześniej kręci się bardzo długo aż po jakimś czasie sam się zatrzymuje. Okazało się, że średnica frezu 12 kątnego silniczka jest mniejsza od średnicy frezu 12 kątnego w zacisku. Na dodatek tego wszystkiego silniczek jaki otrzymałem po regeneracji już po wyjęciu z paczki praktycznie nie nadawał się do montażu (pospawane z każdej strony mocowanie silniczka które od razu pękło). Zabawa w kotka i myszkę z Panem oferującym profesjonalną regenerację owych silniczków. Oczywiście Pan kazał odesłać ja odesłałem. Koszty wysyłki oczywiście musiałem pokryć ja. Efekt końcowy, dalej nie mam hamulca ręcznego. Owej regeneracji dokonał zakład z Sosnowca ogłaszający się na znanym nam wszystkim portalu internetowym "O". Zdecydowanie nie polecam. Dzisiaj zamówiłem nowe oryginalne TRW kompletne zaciski z silniczkami i mam nadzieję, że zapomnę o problemach z hamulcem ręcznym w swoim Passacie. Zdjęcie przedstawia jeden silniczek po regeneracji i jeden silniczek oryginalny wyjęty z mojego samochodu. Drodzy forumowicze powiedzcie jak Wy oceniacie te dwa zaciski. Czy według Was są takie same frezy czy nie ?
  3. Witam Drodzy Forumowicze. Od niedawna mam problem z rozruchem silnika. Problem mianowicie dotyczy tego, że kiedy odpalam swojego Passka rano po nocy nie ma żadnych problemów. Pali idealnie. Natomiast każdy kolejny rozruch w ciągu dnia to już nie to samo, musi przewalić parę razy wałem zanim odpali. (Passat 1.9 TDI BLS 2008 rok - kombi) Podpowiedzcie od czego najlepiej zacząć sprawdzanie ewentualnie co według Was może być przyczyną dolegliwości mojego Passka. Z góry dziękuję za ewentualne zainteresowanie, Pozdrawiam Tomi 78
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności