Skocz do zawartości

serwa

  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O serwa

  • Urodziny 26.10.1984

Informacje osobiste

  • Imię
    Rafał
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Włocławek

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.9TDI 110KM (AFN)
  • Rok produkcji
    1997
  1. Ja wychodzę z zalożenia, że bez dobrych narzędzi nie ma dobrej roboty:) Niestety jestem leniwy i nie chciało mi się bujnąć do sklepu:) Porządny twardy imbus gdzieś mi się zawieruszył i postanowiłem posiłkować się jakąś tandetą No i efekty pracy były takie jak przewidywane:p Śruba dostała strzała a nawet dwa,aby zlikwidować napięcie. Niestety nie pomogło, tak samo jak WD, a jak sie klucz już raz obrobił we łbie, to każda kolejna próba odkręcenia była coraz gorsza:/ No to wiertara i do dzieła, całe szczęście trzymał ją łeb i po jego usunięciu śrubkę wykeciłem palcami:)Nie pierwszy raz posługiwałem się wiertarką do odkręcania śrub. Polecam - jedno ze skuteczniejszych narzędzi:p Co do tych opukiwań spawów, to przy spawaniu elektrodami spawarą transformatorową to się zgodzę. Usuwamy w ten sposób żużel i sprawdzamy położony spaw.Czy dobrze chwycił i nie odpadnie od puknięcia, ale przy migu to pierwsze słysze:) Czemu miałoby to służyc to nie wiem. Usuwanie naprężenia spawu? No jeśli spaw puści to fakt i naprężenie zniknie, a jeśli nie to upewnimy się,że dobrze trzyma,chodź przy spawaniu w osłonie gazowej efekt taki nie występuje raczej. No ale co kraj to obyczaj i co warsztat to inne patenty;)
  2. Wszystko już wymienilem, sprawa dość prosta, chodź jest troszke dłubania. Rolki i napinacze to bajecznie prosta sprawa, troszke sie tylko wahałem przy naciaganiu paska rozrządu, którego to naciagnałem z małym zapasem nie patrząc na znaki napinacza. Poprzedni był podobnie naciągnięty, takze i nowego tak naciągnałem. Nie obyło się bez problemu. Rozwiercanie jednej śruby w kole pasowym wału. Przyczyna - słabej jakości imbusy no i miękka śruba:/ Przy odrobinie wolnego czasu postaram się wykonać dokładny opis wraz z fotkami co i jak.
  3. Długo nie jeżdzę be5-ątką, ale mogłyby być wykonane lepiej następujące rzeczy: - podłokietnik - mam 177 cm i jak ustawie fotel calkiem daleko od pedałów i wysunę kierownicę to i tak łokieć opiera mi sie o sam jego koniec i musze zwracać uwagę na to aby reka się nie zsuneła, czy trzeba mieć od 190 w wzywc aby w pelni z niego skorzystać? W octavi jest idealny, a tutaj zonk:/ Moim zdaniem zdecydowanie zbyt daleko w glab auta. - gumowane uchwyty od dzwi, zadna to ergonomia a szybko zchodzi ta guma i wyglada to paskudnie. - opuszczenie oparcia siedziska poprzez kręcenie gałką - niezrozumialy dla mnie wynalazek, nawet w tanim fiacie uno jest bardzo sprytny patent na regulacje oparcia za pomoca sprezyny i jej blokady - zwalniamy blokade i ustawiamy sobie oparcie luzujac dzwignia blokade. Rzadko spotykane w samochodach rozwiazanie. - padajace podgrzewanie foteli Doczepic moge sie tylko do tych kosmetycznych spraw, bo mechanicznie jestem bardzo zadowolony:)
  4. Chcę wymienić paski i rolki w moim niedawno zakupionym Passacie AFN 110KM '97. Sporo dowiedziałem się z tego forum o tej wymianie jednak z racji tego, że to dość ważny element i sporo od niego zależy,chciałbym abyście utrwalili mnie w przekonaniu czy w odpowiedni sposób wszystko zrozumiałem, bo nie chce czegoś spartolić 1. Co chodzi na pasku rozrządu w silniku AFN 110KM? Z tego co wywnioskowałem po jakimś zdjęciu z forum to pompa wody i pompa wtryskowa? 2. Czy procedura wyglada w ten sposób? Kiedy mam już rozrząd odsłoniety, zdejmuje pokrywe zaworów, aby odsłonić wałek celem jego zblokowania. Służy do tego podłużny rowek na końcu wałka w który wkładam coś płaskiego. Aby to zrobić kręcę wałem, tak aby rowek znalazł się centralnie u góry. Wtedy również wał znajdzie się w pozycji GMP, na co powinien wskazywać znak koła wału pokrywający się ze znakiem na obudowie skrzyni. Wówczas również pompa powinna dać się zblokować prętem 15mm. Czy tak? Co jeśli nie będę mógł zsynchronizować wałka rozrządu z pompą? Czy mam zrobić np. ta że blokuje pompe i wałek, a koło na wale korbowym znacze sobie dla pewności, po czym zakładam pasek w tej pozycji? Wiem, że zakładanie nowego paska tylko po ząbkach, tak samo jak stary, może nie wypalić bo stary pasek mógł się wyciągnąć o ząbek np. i rozrząd się powali. Zatem nakładam pasek na koło rozrządu, potem na koło pompy i musi byc naciągnięty na końcu na zebate zdawczą koła wału? 3. JAK PRAWIDŁOWO NACIĄGNĄĆ PASEK I SKONTROLOWAĆ GO? Końcowy etap to naciągniecie paska gdzie nie mam żadnych wiadomości na ten temat, dlatego chciałbym zapytać Na co patrzeć w którym miejscu i ile mm powinien się uginać? 4. Po złożeniu kontrola sprawności rozrządu,czyli obrót 4 razy wałem. Nie powinien on stanąć, a znaki powinny się po 4 obrotach zgadzać jak na początku? Mam nadzieję, że uzyskam pomoc, bo zamierzam wykonać obszerną fotorelację z opisem aby można to przykleić i traktować jako HOW To, co do wymiany rozrządu w B5 AFN.
  5. Ja bym stawiał na nagrzewnice, ale piszesz, że jest gorąca to ciepłe powietrze również musi być. Czyli wychodzi, że wina leży po stronie climatronicu. Zrób diagnoze i sprawdz błedy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności