Skocz do zawartości

joda_master

  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O joda_master

  • Urodziny 19.04.1976

Informacje osobiste

  • Imię
    Tadeusz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    śląskie

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN) 4x4
  • Rok produkcji
    1997
  1. Trochę czasu upłynęło i problem z odpalaniem pomalutku się rozwiązał. Chciałbym podziękować banshee, a z pozostałymi podzielić się moimi doświadczeniami. Więc tak: Kichanie podczas rozruchu zimnego silnika ustąpiły kiedy dokładnie sprawdziłem świece żarowe (były sprawne), poczyściłem styki bezpiecznika i przekaźnika od świec, zakropiłem "kontaktem" do połączeń elektrycznych oraz chyba najważniejsze, przyczyna tej awarii, założyłem izolację termokurczliwą na przewód od zaworu gaszącego aż do zbiorczej koszulki izolacyjnej wiązki przewodów, ponieważ oryginalna była trochę "poszarpana". Następnie przyszły mrozy i znów nastąpiły problemy z odpalaniem zimnego silni, ale bardziej mechaniczne, coś trzaskało, miałem nierówne obroty rozruchu, kręcił silnikiem na "luźno". Stawiałem na kończący się rozrusznik. Krótko przed tymi problemami wymieniłem obie poduszki pod silnikiem, co w konsekwencji przełożyło się na straszne wibracje podczas jazdy, aż mi czasami wibrowało lusterko wsteczne. I któregoś pięknego poranka uruchomiłem silnik, wbijam bieg puszczam sprzęgło a samochód nie jedzie kilka razy próbuję i to samo a nawet pedał sprzęgła został w podłodze, patrzę pod maskę a na łączeniu silnika i skrzyni, przez otwór rewizyjny wywaliło mi coś w rodzaju smaru grafitowego. Jak się ociepliło jakoś udało mi się do karaskać do mechanika. W efekcie rozwaliło mi dwumasa. I teraz najciekawsze Po wymianie całego sprzęgła wraz z dwumasem problemy z odpalaniem ustąpiły, a silnik nawet przy -15 odpala od pierwszego nawet na starym rozruszniku. A teraz moja skromna diagnoza: Moje problemy z odpalaniem zimnego silnika były najprawdopodobniej: 1. Uszkodzona izolacja zewnętrzna na przewodzie od zaworu gaszącego która trzymała i chłonęła wilgoć (bo największe problemy były przy dużej wilgotności, mgły, szadź i rosa poranna) 2. Sypiący się dwumas lub nawet w jakiś sposób uszkodzony (ponieważ nie dawał typowych symptomów zużycia) Dziękuję - - - - - aktualizacja - - - - - Do powyższej mojej historii nasuwają mi się dwa pytania: 1. Jak zdiagnozować prawidłową pracę lub warunki pracy zaworu gaszącego w pompie? (jakie powinno być napięcie lub rezystancja na zaworze i w jakim momencie jego stanu i czy temp. pomiaru ma znaczenie?) 2. Tu mam pytanie złożone. Po wymianie zestawu sprzęgła i poduszek pod silnikiem wibracje w samochodzie się zmniejszyły ale nie zniknęły, na biegu jałowym trochę trzęsie kierownicą a największe "buczenie zestawu napędowego" występuje do ok 2700 obr./min. Podobny efekt jak przy krzywym wale, ale wszelkie buczenia znikają jak zrównoważę prędkość samochodu do momentu obrotowego silnika. I dziwna sprawa podczas mocnego przyspieszania z 60km/h na 5 biegu pod górę, trzęsie budą samochodu, jak przy kończącym się dwumasie. (czy to może poduszki pod skrzynią biegów?) A przy prędkości 130-140 km/h i obrotach 3000-4000 wszystko ustępuje i samochód jedzie jak prawdziwa limuzyna (cichutko i bez najmniejszych drgań) Mam wątpliwości co do dynamicznego kąta wyprzedzenia (ma obecnie lekko powyżej górnej granicy, ze względu na ułatwienie rozruchu) i korekcji wtrysku z G 013 (ma korekcje trzymające się w granicach, co któryś pomiar w odmiennych wartościach niż poprzednio) oraz do nastawnika, jego czystości i jak powinien prawidłowo działać (ja mam przy włączonej stacyjce w G 001 mam 0,62V a powinno być coś 0,64V) Nie mam pojęcia o tych zagadnieniach i wdzięczny będę za ich wyjaśnienie jak również o pomysły na moje obecne bolączki? Pozdrawiam
  2. Zamontowałem przezroczysty wężyk na zasilaniu pompy, i nic, paliwo nie ucieka. Chyba będę musiał zbierać na pompę i wymianę Co radzicie, kupić nową jak zachwala sprzedający: http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-audi-vw-1-9tdi-110km-028130115a-ax-i4546948255.html Czy taką za 200-300zł ponoć sprawną na 100%, na sprawdzenie a ewentualnie własną oddać do regeneracji? Dzisiaj przy rozruchu silnik, jak zawszę kichał a za chwilę przestał i kręcił się jałowo na rozruszniku, do tego migała kontrolka immo. Może te problemy z rozruchem to sprawka immo, (17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer), co sądzisz "banshee" ? Znalazłem coś takiego: https://sites.google.com/site/marcelcybulka/moto/moja-a4/immobiliser---problem-z-odpalaniem dotyczy benzyny, ale może poprawi się też immo w TDI :hmm
  3. Nie mam pompy na podmianę . A takie objawy mogą się pojawiać przy zapowietrzającym się dopływie paliwa do pompy:hmm dodam jeszcze że kompresja jest dobra i świece sprawne.
  4. Dziękuję za szybką odpowiedź. Akumulator mam sprawdzony sprzętem do rozruchów, jest w dobrej kondycji. 213 obr/min nie wystarczy do prawidłowego rozruchu? Zastanawiam mnie kol. 3 "Actual start" gdzie przy kręceniu jest 0, a po uruchomieniu, zgaszeniu i ponownym kręceniu już pokazuje np 27.9 i wtedy silniczek odpala od niecałego obrotu wałem. tak jak w drugim logu: STATYCZNE: Grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/log_183692.html a takie spadanie obrotów rozruchu do np 105 obr/min to jest efekt takiego kichania silnika " jakby chciał załapać" czasami rozruch zostaje przerwany na ok 0.5s pomimo trzymania kluczyka w pozycji rozruch. Poniżej wymagane logi. STATYCZNE: Grupa 001: http://vaglog.rtnet.pl/log_183741.html ten trochę niedogrzany silnik DYNAMICZNE: Grupa 001: http://vaglog.rtnet.pl/log_183703.html BASIC SETTINGS: Grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/log_183700.html
  5. Witam wszystkich, długo szukałem podobnego przypadku i ten wydaje się podobny do mojego. Ja dodatkowo mam problem z odpalaniem na zimnym silniku. Przy porannym rozruchu silnik "kicha" zanim odpali, w logach widać falowanie obrotów rozruchu. Dodam jeszcze że jak silnik odpali wydaje lekką chmurkę niebieskiego dymu, katalizatora brak. STATYCZNE: Grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/log_183698.html Grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/log_183697.html Grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/log_183695.html Grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/log_183693.html na tym nie udało mi się odpalić Grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/log_183692.html BASIC SETTINGS: Grupa 011: http://vaglog.rtnet.pl/log_183696.html Grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/log_183694.html Dodam że co jakiś czas wyskakuje mi błąd w ECU: 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-00 - - a w immobilizerze: 01176 - Key 07-10 - Signal too Low - Intermittent Ale silnik mi nie odpala i po 2-3 sek gaśnie, jak w takich przypadkach się powinno zdarzać. Proszę o poradę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności