Skocz do zawartości

maczeta

  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O maczeta

  • Urodziny 01.01.1955

Informacje osobiste

  • Imię
    Andrzej
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Śląsk

Samochód

  • Silnik
    B3 2.0 115KM (2E)
  • Rok produkcji
    1991

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Jestem przytłoczony iloscia informacji spadajacych mi na głowe
  2. Włodku – pomagasz – nieustannie dziekuje. Ale zagwozdka jest nieustająca. ECM – który jest w aucie [ Passat montowany w Belgii ] ma piny : 55 ...................38 37....................20 91.....................1 i jest nablizszy sterownikowi VAG Digifant ML 5,5 z pinami: 38....................20 19.....................1 który był montowany w Passatach/Syncro 2E, 1990 – 1995 Sterownik ze złączem w moim samochodzie prawdopodobnie nigdy nie był rozpinany. Sterownik sfotografowany – identyczny w numeracji z tym w samochodzie [ widac numeracje] to sterownik który w strapieniu profilaktycznie kupiłem za 40 zł. Odpowiadajac : pomiary robiłem tak jak napisano w procedurze - po odpieciu wtyczki, pomiary napiecia – tak jak piszesz, sonda – stały praktycznie wynik na poziomie O,43 V a co do ABS-u , to na sterowniku jest też napis "Steuergerat fur ABS " ........................ rurki podci snienia zapne na miejsce, choć fakt że jedna z nich była odpieta i wylet z silnika zaslepiony, może swiadczyć że cos tam w przewodach w niewidocznym rejonie było nie tak. Pozdrowienia dla Twojej rodziny – musi miec do Ciebie cierpliwośc. Wiem cos o tym z wlasnego doswiadczenia.
  3. Korzystając z opracowania kolegi Toldeka w przypadku samochodu który mam [ Passat , kombi z marca 1991 z silnikem 2e – 115 KM, Digifant. ABS, Klimatyzacja ] natrafiłem na problemy, z którymi prawdopodobnie juz sie i inni borykali. 1/ ECM – nie potrafię skorzystać z Instrukcji [ Procedur ...] , u mnie ECM jest jak na załączonych fotografiach. PYTANIE 1 : Gdzie moge znależć informacje o moim ECM, również schematy elektryczne , oraz informacje o ECM analogiczne do przytoczonych w Procedurach... ] . Czy ktoś z szanownych kolegów ma jeszcze w swoich zbiorach podobne auto do mojego ? 2/ Sprawdzając przepływomierz stwierdziłem że u mnie rezystancja miedzy pinami [2 – 4] jest ponad dwukrotnie wieksza od podanej w instr. Zaciekawiony i strapiony tym obejrzałem mechanizm przepływomierza [ fotografia ]. PYTANIE 2 : Czy tak wygladające wnetrze mechanizmów powinno niepokoić, ewentualnie skłaniac do dogięcia ramion z elementem slizgowym po ścieżce oporowej ? UWAGA : w starej warsztatowej instrukcji " Kody usterek...." przeczytałem że [ nie cytuje dosłownie ] "" nie podajemy wartosci rezystancji ... istotniejsze jest byprzepływomierz dziłał poprawnie..". Sprawdziłem napięcia, ich przebieg, zmiany, - mieszczą sie w podanych granicach z Procedur... i Kodów usterek.... 3/ Czujnik Lambda nie działa mi jak należy [ napięcie nie zmienia się jak należy] . PYTANIE 3 : Czy uszkodzony czujnik Lambda może być przyczyną wadliwej pracy silnika – dławiony jest w trakcie jazdy, szarpie nim i samochodem. Również przy obrotach powyżej 3 tys. Na wolnych obrotach pracuje spokojnie, można obroty wyregulować w zalecanym przedziale. 4/ Odpiety czujnik temperatury [ fotografia ] , auto z wolnymi obrotami powyżej 1 tys. sprawuje sie wyśmienicie. PYTANIE 4 : Czy wypięcie tego czujnika spełnia wymagania zresetownia ECM żądanego w Procedurach. PYTANIE 5 : Czy ktoś ma informacje na czym polego tryb tryb awaryjny w autach z tym silnikiem ? Czy tryb awaryjny ma związek z sterowaniem ABS-em ? którego sterownik jest zintegrowany z sterownikiem silnika ? PYTANIE 6 : Czy ktoś wie o ile w trybie awaryjnym jest większe zużycie paliwa ? Silnika ? ... Oczywiscie jazda z podwyższonymi wolnymi obrotami nie należy do przyjemności. 5/ W licznych postach zwracana jest uwaga na koniecznośc kontroli rurek podcisnieniowych .... Dla mojego auta nie posiadam żadnych informacji w tym zakresie. Przypuszczam że część rurek podcisnieniowych w poblizu przepływomierza i przepustnicy ma zwiazek z sterowaniem podgrzewanym powietrzem do przepływomierza, z absorberem par paliwa, być może ze sterowaniem klimatyzacją. Natomiast przewody [rurki] które ząślepiłem pentlą z rurki od strony "cewki" i ich zawór za akumulatorem sa dla mnie zagadką. [ fotografie] PYTANIE 5.1 : Czy ktoś ma podobny system i go rozszyfrował, lub ma dokumnetacje ? Prosze o pomoc. Ps Ciekaw jestem gdzie tkwi uszkodzenie systemu sterowania silnikem w moim aucie. Trudno chyba wykluczyć to że ECM jest uszkodzony.
  4. Już wiem, konwulsje silnika [ falowanie obrotów ] nie sa spowodowane wadliwym czujnikiem temperetury. Powróciłem do trybu awaryjnego. Pozostałe pytania sa nadal wazne. A tak na marginesie problemu. Czy ktoś wie co i jak jest regulowane w trybie awaryjnym ? Jak długo i jakim kosztem mogę posługiwac się w trybie awaryjnym tym samochodem . Nie jest to pytanie dotyczące ochrony środowiska. pozdrowiena Andrzej
  5. PONIEWAŻ Z FALOWANIEM OBROTÓW jest zwiazana diagnostyka silnikaa mo, i mze też i ABS-u i może Klimatyzacji, a czasem ECM - mam pytania: Patrz załaczone fotografie. - które złacza [ czarny, niebieski, biały ] są do diagnostyki ABS-u ? - jak sprawdzić czy przewód ze złacza jest we własciwym kontakcie z sterownikiem ? - gdzie znalazc opis sterownika do mojego auta [ nr który odczytałem na nim [ 535 907 379B ] ? - czy ten sterownik odpowiada któremuś z opisanych w opracowaniu kolegi Toldeka ? - na schematach dotychczas odnalezionych na Forum [ rosyjskich nie mam ] nie mogę zidentyfikowac przewodów łaczących złącza diagnostyczne z reszta instalacji ? dzisiaj kupuje za kilkanascie zł czujnik temperatury -dwupinowy, niebieski o efektach napisze ps a tak sie napracowałem wyprowadzając przewody do diagnostyki do diody i wyłacznika
  6. Danielu, dziekuje. O wtyczkach wiem, sa trzy : czarna ,niebieska, i biała. Niebieska ma tylko jeden przewód. O moim aucie [ i o tym jakie sa wtyczki do diagnostyki] wiecej napisałem przedstawiając się : http://forum.vw-passat.pl/threads/141969-O-mnie-i-o-moim-Passacie?p=2133468#post2133468 Tak jak zaplanowałem zdiołem złącze z czujnika temperatury [ niebieskiego - dwupinowego]. Przejachałem w sumie 10 km z jedna parogodzinna przerwą. Są troche wyższe wolne obrotu. Ale hura - samochód jedzie bez konwulsji. Pytanie do lebow'a. Czy ten zabieg skasował błędyzapisane w ECM ? czy tylko umozliwił uruchomienie trybu awaryjnego . Czy mozna zaryzykowac twierdzenie , że nalezy bez dalszych deliberacji - zamontowac nowy czujnik temperatury ? Czy to co napisałeś o tym że silnik dobrze pracuje i bez sondy - dotyczy tylko gazu ? czy tez benzyny. Dobrze że ten system nie zatrzymuje auta na poboczu z byle jakiej usterki. Gdyby nie Wacpanów posty na forum, w zyciu by mi nie przyszło do głowy, że resetowąc mozna ECM, odpinając czujnik temperatury. Dziekuje
  7. Oczywiście- nakrętki sie odkręcają. Ja też ma auto ze spalinami pod maska. Postanowiłem naprawiac tak jak ten Rosjanin. Po urwaniu mimo podgrzewania ostroznego pierwszej szpilki z nakretką [ Dostep nie jest najgorszy po wypięciu obciąznika i odpięciu prawego wewnetrznego przegubu] - jeżdze zamykając okna gdy auto staje i tymczasem zajecia z silnikiem i jego narowami. Przypuszczam [ na podstawie widoku urwanej szpilki z nakrętką ] że skończy się na urawniu jeszcze kilku szpilek , wymontowywaniu głowicy itd. super perspektywa.
  8. Święty dziekuje. juz mam Twoje opracowanie. Szkoda że nie miałem go prędzej. Miałeś dobrych nauczycieli. Ale do mojego utrapienia. Przekaznik nr 30 - sprawdziłem - sprawny. Czujnik temperatury [niebieski] odpiety. Zobaczymy ja auto będzie dzisiaj jechało. A musi jechac na urodziny siedmioletniego najmłodszego wnuczka. Jesli mogłbys podpowiedzieć jaki miernik sprosta zadaniu i jak go i z czym łączyć . Modyfikuje tekst. Wyszedłem na idiote . Nie chciałem pytac o miernik napiecia, oporów itd TYLKO jakim przyrządem diagnostycznym [ który moga miec i znaja moi różni znajomi - ja juz sie tego nie bęe uczył ] mozna i odczytac błędy zapisane w komputerze i je skasowąć. Powinno to sie dawac zrobic również z informacjami o dzialaniu ABS-u - jego sterownika. Nic nigdzie o tym dotychczas nie znalazłem.
  9. Witam Wszystkich ! Próbowałem sie przedstawic jako nowy, ale cos mi sie to nie udaje. To pisze tu. Sprzedalem w lipcu dobrego Opla Frontere z dwulitrowym silnikem, bo potrzebny jest samochód wygodniejszy . Łatwiejszy do wsiadania i wysiadania. Nie urywajacy głowy i bez łamania pleców na dziurach. Nigdy nie miałem VW. Szykając wygodnego samochodu który mozna samemu ogarnąc, również czytając informacje o tych autach na Forum - kupiłem Passata B3 [kombi] z roku 1991 z silnikem 2E i z abeesem. I spedza mi sen z oczu. To co widze w aucie nie pasuje z tym co jest w zdobytych instraukcjach, schematach itp. Silnik jest bez gazu, a więc wiele problemów na razie nie utrudnia mi zycia, ale silnik szarpie. W tym watku u securitate przeczytałemże to moze byc wina przekaznika . Uf i tu bęe szukał tez. Odepne jutro czujnik temperatury, odepne sonde z przyległosciami. Może to cos pomoże. Próby czytania kodów migowych sa bezskuteczne. Dioda swieci prawie cały czas. Po właczeniu zapłonu na chwile gasnie, cyka jakis niezidentyfikowany przekaznik w okolicy podszyybia [ tak go słysze] [ nie wiem do czego i dlaczego powoduje zapalenie diody itd. A nawet lampka ABS-u przestała gasnąć .
  10. Dzisiaj sie ten link - pakiet nie otwiera ? Co zrobić, *******.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności