Skocz do zawartości

metyl

  • Liczba zawartości

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O metyl

  • Urodziny 15.04.1985

Informacje osobiste

  • Imię
    Grzegorz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Wyszków

Samochód

  • Silnik
    B6 1.9 TDI-PD 105KM(BKC)
  • Rok produkcji
    2006
  1. metyl

    Hałas spod silnika

    Witam Panowie mam dość irytujący problem ze swoim BKC, który widocznie sie pogłębia. Otóż spod samochodu, na wolnych obrotach wydobywa sie przytłumione buczenie, huczenie - tak to bym określił. Żadne stukanie, szuranie czy cykanie, dzwięk jest jednostajny, porównałbym go dzwieku pracującego cicho wentylatora. Wystepuje wyłacznie po rozgrzaniu silnika i tylko na wolnych obrotach, po delikatnym, dosłownie minimalnym dodaniu gazu częstotliwość tego dzwięku szybko narasta, szybciej niż obroty silnika. Głośność jest równa niezależnie od obrotów. Powyżej 1100-1200 rpm cichnie zupełnie, ale ma to zapewne związek z częstotliwością tego dźwięku. Poza tymi objawami silnik pracuje najzwyczajniej normalnie, pracuje równo, nie dymi i dobrze przyspiesza. Osłuchałem dokładnie silnik przy pomocy stetoskopu i najwyraźniej dzwiek dochodzi ze skrzyni korbowej tzn dokładnie w po środku szerokości miski olejowej tam gdzie znajduje sie smok olejowy. Miałem okazję niedawno tam zajrzeć przy wymianie miski i smok, jego sitko były czyste jak i całe wnetrze silnika, koła zębate na pompie olejowej jak nowe, łańcuszek sztywny i ładnie napięty, brak jakichkolwiek opiłków w oleju. Jakieś pomysły? Passat ma 285 000 tyś przebiegu, w tym 110 000 moich, bierze śladowe ilości oleju, nie ma potrzeby dolewania miedzy wymianami. Olej to castrol EDGE 5w40 Z góry dzięki za pomoc
  2. No i niestety nie udało mi sie dzisiaj ogarnąć tematu z kompem, za dużo obowiązków w pracy Ale w drodze do domu pojawił sie komunikat którego niestety nie zdązyłem odczytać , zapaliła sie kontrolka check i tu uwaga - problem ustapił!! :ocochodzi silnik pracuje cichutko, turbina również a co najciekawsze auto dostało kopa, przyspiesza znacznie sprawniej niz przed awarią Rozumiem ze przechodząc w tryb awaryjny komp odłaczył niesprawny czujnik i ECU pracuje na podstawie wartości zadanej tego czujnika. Czy to może być czujnik cisnienia doładowania?
  3. Witam Jestem nowy na forum i chciałbym wszystkich serdecznie powitać Samochód posiadam od pół roku i nie sprawiał najmniejszych kłopotów do dzisiaj, jest do mój pierwszy diselek Postudiowałem troche forum, szarpnąłem wiedzy, temat jest najbliższy mojemu, ale nie ma rozwiązania dlatego zdecydowałem sie opisać problem tutaj i prosić o pomoc Zaczne od objawów. Samochód pod obciążeniem zaczął głośno pracować i wyraźnie słychać turbine, natomiast jeżdzi zupełnie normalnie, ciągnie od samego dołu i nie palą sie żadne kontrolki A teraz co udało mi sie zweryfikować. Sprawdziłem wszystkie przewody w dolocie, na pewno nigdzie nie ma żadnej nieszczelności, ale wewnatrz jest znaczna ilość oleju co juz samo to skłania mnie do wymiany turbinki. Przewód podcisnienia gruszka przy turbie - zespól zaworow sterujacych w podszybiu i dalej do puszki filtra szczelne. Wydech i plecionka szczelne. Sama gruszka tez sprawdzona podcisnieniowo, działa jak należy, sztanga chodzi lekko w całym zakresie. Na wolnych obrotach sztanga wchodzi w gruszke i po dodaniu gazu nie zmienia położenia, przewody w dolocie twardnieją (nie wiem nawet czy nie za bardzo, słychać bardzo wyrazny szmer przepływającego powietrza) oraz z samej turbiny dochodzi głośny, metaliczny świst którego wczesniej nie było słychać. Czy to objawy przeładowania?. Po odłaczeniu podcisnienia z gruszki i dodaniu gazu przewody nie twardznieją wogóle i w turbince cisza - zakładam że kierowniczki sprawne i nie zapieczone. Zauważyłem także, że po wyłaczeniu silnika zespół zaworów sterujących podciśnieniami wydaje głosnie i długie "bzzzzzzz". Czy tak powinno być? Nie zwróciłem uwagi na to wczesniej Rozumiem że powinienem zrobić logi i kody, zamierzam sie za tym zakręcić. Jeżeli jakiś forumowicz z wawy i okolic ma sprzęt, czas i ochote to byłbym ogromnie wdzięczny
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności