Skocz do zawartości

lizak

  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O lizak

  • Urodziny 12.11.1993

Informacje osobiste

  • Imię
    Łukasz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Leżajsk/Rzeszów

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
  • Rok produkcji
    1999
  • Link do tematu o samochodzie
    137226
  1. Od pewnego czasu zaczął mi chyrczeć prawy głośnik, od strony pasażera z przodu. Co polecacie w takiej sytuacji zrobić? Szukać używki czy zakupić jakiś niedrogi komplet, który będzie coś lepiej grał od oryginalnych? Zależy mi przede wszystkim na czystym dźwięku. Liczą się też fundusze, jak najtaniej.
  2. Przepływomierz wymieniony na nowy. Program wgrany i passat hamownie odwiedził. Coś chyba mu dalej brakuje ale nie ma już tego falowania na wykresie. Dodatkowo dodam, że jak wcisne mu gaz do dechy na np. 4 biegu od 1tys obrotow to do 2tys czuć jakby nie równo chodził, takie dziwne telepanie. Zaczęło śie to od wymiany wtrysków bo 3 lały na sprawne(sprawdzane dwa razy w roznych warsztatach) O to wykres:
  3. "Filtr masz droży?" tego nie rozumiem, jeśli chodzi o filtr powietrza to był wymieniany na wakacjach, 8tys km temu. Dolot był sprawdzany przed wakacjami i niby wszystko szczelne ale podczas przyśpieszania mam wrażenie, że może być gdzieś dziura bo dziwny dźwięk wydobywa się z przodu podczas jazdy, podczas przyciśnięcia jak turbo dobrze dmuchnie. Co do nieszczelności pomiędzy filtrem a przepływomierzem to niczego się nie dopatrzyłem, jedynie wtyczka do przepływomierza jest troszkę kiepska ale nie wydaje mi się, żeby na coś to wpływało. Co do kąta to bardzo możliwe, podczas porannego odpalania z tłumika wydobywa się bardzo duża chmura białego dymu i przez minute-dwie cały czas puszcza taki właśnie biały dym, nie wiem czy to jest spowodowane akurat kątem ale bardzo możliwe. Czyli kąt jest do ustawienia, sprawdzić dolot a co z przepływomierzem? DODAM jeszcze, że na tych wtryskach które są sprawne czuje takie dziwne drgania w niskim zakresie obrotów, tak jak wcisne gaz od 1200 do oporu to przy 1700-2100/2200 czuje bardzo silne drgania na budzie i na pedale gazu jakby dostawał za malo paliwa/za dużo, nie mam pojęcia. Na wcześniejszych wstrykach(3 lały, 1 był sprawny) tego nie odczuwałem.
  4. Porobiłem kolejne logi na starej przepływce 000 - http://vaglog.pl/log_195835.html 001, 003, 004 - http://vaglog.pl/log_195831.html 008, 010, 011 - http://vaglog.pl/log_195832.html Statycznie 013 - http://vaglog.pl/log_195833.html BS 000 - http://vaglog.pl/log_195834.html Dodatkowo dodam, że dawka paliwa na postoju na rozgrzanym silniku wynosi 2.4-2.6 a z tego co się orientuje powinna wynosić jakieś 3.6(?)
  5. Rufus110hp przelot 2,75" bez żadnych tłumików. Co do wtrysków to one już dawno były kiepskie bo passat od początku(od 3 lat) dymił na czarno
  6. Logi na przepływce z seata leona, nie chciała wejść do końca ale na tyle ile zdołałem ją zamontować to zamontowałem i taki wynik: http://vaglog.pl/log_195620.html Odczucia: auto ciągnie do 4900 na 3 biegu, wcześniej 4400 i koniec, nie odczułem na aucie tego, że nierówno pracuje/ma jakieś chwilowe spadki jak to było wcześniej.
  7. To własnie też wywnioskowałem. Miałem kiedyś też drugą przepływkę i te wartości były takie same. Jakieś propozycje? Myślałem pożyczyć przepływkę od innej 110tki, która jest na 100% sprawna i zrobić logi.
  8. Witam wszystkich. Zaczynając od początku, silnik to 1.9 TDI 110KM AFN, passat z 1999roku. Samochód odkąd go kupiłem cały czas dymił, puszczał czarny dymek. Oleju bierze jakoś ok. 200ml+/- na 1000km. Passat z ciekawości zawitał na hamownie i o to wykres: Jak widać jest słabo, wykres falujący i spadek mocy o około 20KM. Zacząłem szukać co jest nie tak... pomyślałem, że sprawdze wtryski bo samochód dymi. Okazało się, że 3 są w bardzo kiepskim stanie bo leją w tym sterujący nie trzymał ciśnienia. No to zawitałem na szrocie, wziąłem komplet używek i na sprawdzenie w dwóch miejscach - wtryski ok, dobrze pylą i trzymają ciśnienie. Przyszedł czas na montaż, miałem wrażenie, że auto lepiej się już zbiera no to jazda spowrotem na hamownie. O to wykres: Jak widać dalej spadek mocy... Pokażę jeszcze wykres po programie jak wygląda i jaka jest moc: Póki co jeżdżę na seryjnym oprogramowaniu i chcę dojść do tych 110km tylko nie wiem za co się teraz brać. Porobiłem logi dynamiczne, będę wdzięczny jak ktoś je zanalizuje i opisze co jest nie tak. 000 - http://vaglog.pl/log_195536.html 001 003 004 - http://vaglog.pl/log_195537.html 008 010 011 - http://vaglog.pl/log_195538.html Dodam jeszcze filmik z przygazówki na biegu jałowym, silnik był rozgrzany do 90 stopni, widać lekki dymek niebieski, czarnego brak Nie wiem czy to istotne ale filtr paliwa był wymieniany jakieś 2,5 roku temu / 35tys km temu. Z góry dziękuję za zainteresowanie się moim problemem, pozdrawiam.
  9. lizak

    jakie to felgi

    Wielkie dzięki!!
  10. lizak

    jakie to felgi

    Co to za alufelgi? Z góry dziękuję za odpowiedź. i
  11. Filtr paliwa był wymieniany jakies 25tys km temu, filtr powietrza też. Katalizatora nie mam, mam wycięty, ogólnie to mam zrobiony przelot. Zawór N75 niby był sprawdzany ale kurcze wyglądało na to, że wszystko w porządku... Samochód dymi na czarno ale w końcu to diesel, przepływkę założyłem nową z Boscha i porobiłem logi ale po logach zauważyłem, że dalej to samo(tnie dawkę). Dodatkowo mam filmik mniej więcej jak passat przyśpiesza do 120( ). Według mnie idzie dobrze, nigdy lepiej nie szedł, zawsze myślałem, że to jest pełna moc ale kilka osób mi zwróciło uwagę, że ten passat nie jedzie. Oglądając filmiki z przyśpieszeniem innych 1.9 TDI AFN 110KM to faktycznie, mój ma trochę muła tylko czemu? Turbo regenerowane jakies 28tys km temu. Może przeczyścić ten zawór N75? A i zaznaczam, że troszkę mi oleju ubywa, podejrzewam, że turbo lubi sobie wziąć troszkę tego oleju(ok.200-300ml na 1000km). Jak ktoś ma jakieś pomysły to proszę o pomoc bo mam teraz dużo wolnego czasu tylko nie wiem za co się zabrać. @EDIT Wymieniłem filtr powietrza i zrobiłem logi. Filtr był masakrycznie zasyfiony, cały czarny. Grupa 000 - http://vaglog.rtnet.pl/vhilaor_178217.html Grupa 001 003 004 - http://vaglog.rtnet.pl/vhilaor_178215.html Grupa 008 010 011 - http://vaglog.rtnet.pl/vhilaor_178216.html
  12. Dopiero zaczynam swoją przygodę z analizą logów także jak coś niech mnie ktoś poprawi. A więc, przepływka źle wskazuje, być może to jest przyczyną, bo turbo mniej więcej daje radę. Dynamiczne logi widzę, że nie były robione na pełnym gazie, bo wartość w polu "Throttle" powinna wynosić 100% a w logowaniu grupy 11 jest troszkę mniej niż te 100%, to samo tyczy się grupy 10 ale mniej więcej widać co i jak.
  13. Posprawdzałem wszystko, żadnych dziur, nieszczelności nie znalazłem i zacząłem się bawić ustawieniem turbo. Porobiłem logi po pierwszym ustawieniu lecz nie do końca wyszły, bo turbo dmuchało dużo za dużo i komp odcinał turbinę przy 105/110 KM/H, więc pozostało mi dalej ustawić turbo i teraz nie odcina turba, porobiłem logi - pierwsze to są z tym odcinaniem turbo a drugie już po korekcji, proszę o analizę czy dalej przepływka źle pokazuje czy coś się unormowało... Bo ja już nie wiem gdzie szukać przyczyny skoro wszystko wygląda dobrze a gdzieś coś jednak jest nie tak... 001 003 004 http://vaglog.rtnet.pl/vhilaor_174839.html 008 010 011 http://vaglog.rtnet.pl/vhilaor_174840.html 001 003 004 http://vaglog.rtnet.pl/vhilaor_175285.html 008 010 011 http://vaglog.rtnet.pl/vhilaor_175286.html 000 http://vaglog.rtnet.pl/vhilaor_175287.html Z góry dziękuję za pomoc!
  14. Przepływka raczej nierealne żeby była siadnięta, bo na drugiej przepływce sprawnej logi wychodzą takie same. Filtr powietrza wymieniany był ponad 20 tys km temu, pogrzebałem coś tam, znalazłem jeden wężyk w kiepskim stanie i go ogarnąłem. Zrobiłem logi dynamiczne: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/vhilaor_171002.html 008 010 011 - http://vaglog.rtnet.pl/vhilaor_171000.html 001 003 004 - http://vaglog.rtnet.pl/vhilaor_171001.html Są jakieś zmiany czy dalej jest to samo co było? Z góry dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam.
  15. lizak

    jakie to felgi

    Co to za model? 18" 5x112 8.5J
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności