Skocz do zawartości

greshak

  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O greshak

  • Urodziny 24.11.1976

Informacje osobiste

  • Imię
    grzegorz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    uk

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
  • Rok produkcji
    2002
  1. Problem - odpukac - poki co udalo sie rozwiazac Przynajmniej czesciowo... Opcja dla oszczednych/pomyslowych i tych, ktorym sie nie spieszy: 1. udalo sie na szrocie znalezc kawalek [doslownie!] wysprzeglika i szczesliwie byly w nim obie wspomniane w poscie 35tym uszczelki 2. przelozylem je do swojego wysprzeglika 3. "nowy" klips/spinka - tez ze szrotu 4. odpowietrzylem 5. jazda probna - 2km i nadal dziala i nic nie cieknie Jedyna trudnosc byla/jest z wlozeniem wysprzeglika z powrotem na swoje miejsce i dokrecenie go ;/ Wysprzeglik zostal wiec zamontowany bez tego gumowego, harmonijkowego kapturka... Pytanie - powtorzone, no ale: JAK WAZNY ELEMENT TEN KAPTUREK-HARMONIJKA JEST?? Czy co [co?] moze sie stac, jezeli bedzie sie jezdzic bez niego; ew. jak dlugo mozna tak smigac??
  2. Moge se odpowietrzac, i odpowietrzac... A i tak mi cosik plyn wycieka na polaczeniu wysprzeglika i przewodu idacego od/do zbiorniczka [tam gdzie ten nieszczesny zacisk/klips]. W kazdym razie po demantazu wysprzeglika okazalo sie: 1. w wysprzegliku, tam gdzie wchodzi przewod sa jakby 2 uszczelki - obie mniej wiecej tego samego rozmiaru [walcowate/rurkowate w przekroju o srednicy zewnetrznej 8mm, a wewnetrznej odpowiednio 6 i 5mm; dlugosci po ok 6mm] 2. najpierw wyjmuje sie plastikowa - z niby-uszkami 3. a pod nia jest kauczukowa - lekko karbowana [3 karby] I wlasnie ta kauczukowa u mnie jest wybrakowana = w stanie rozpadu [brakuje ok 10%]. I na 99% jest przyczyna wycieku i problemow z odpowietrzaniem. Pytanie jest - czy w zestawie naprawczym sa one obie?? Bo na fotkach jakos dziwnie to wyglada... Sklep A: http://www.motocentrum.pl/zestaw-naprawczy-silownik-sprzegla,vw,passat-variant-3b6,1-9-tdi-101km,121-4737-15416-100060-0-351-d3583,pr#pasujace-do-aut Sklep B: http://www.motoneo.pl/szcz/D3583/autofren-seinsa_351/2416/10069/all.php I co to jest i do czego - ten sredniej wielkosci element na zdjeciu. Bo w moim wysprzegliku jakos miejsca na to nie widze ;/ I czy to ze sklepu A to jest to samo co ze sklepu B?? Bo w sklepie B powiedzieli, ze do mojego auta [101KM, AVB] to nie pasuje, chociaz nry sie zgadzaja [8E0 721 257 B]. Ponadto w sklepie A lista modeli zawiera moj rowniez. Jak wazny jest ten najwiekszy element - harmonijkowy "kapturek", ktory podtrzymuje element popychajacy? I jeszcze ostatnie pytanie - czy ma sens owijac=uszczelniac koncowke przewodu hamulcowego [wchodzaca do wysprzeglika] tasma teflonowa PTFE?? Czy tez teflon i plyn hamulcowy sie nie lubia zbytnio i sie to szybko rozszczelni? Wszelkie sugestie/odpowiedzi mile widziane
  3. No grzalem go po to, zeby lepiej/ciasniej sie na przewodzie zaciskal... Czyli chyba podchodziloby to pod "dorobić bądź pokombinować". Mam tez nowy klips - z VW; jakims "cudem" udalo sie dostac sam klips, bez wysprzeglika - ale dopiero za trzecia wizyta u kolejnego przedstawiciela VW. Nowy klips wyglada jak na obrazku ponizej https://en.wikipedia.org/wiki/Hairpin_clip i kosztuje cos kolo dwoch piw... Stary klips delikatnie sie rozni od nowego - ma wywiniete koncowki [ok 3mm]. Nie wiem czy to jakas istotna roznica, no ale jest... Byc moze moja wina/glupota - ale stwierdzilem, ze skoro stary klips [po drobnej korekcie = podgrzaniu + scisnieciu] wyglada niemal identycznie jak nowy klips [roznica w srodkowej czesci max 1mm w stanie spoczynku], to postanowilem sprobowac zalozyc stary. Efekt - jak w poscie wyzej = do bani. Jutro moze sprobuje zamontowac nowy klips i odpowietrzyc. A tak bardziej "po polskimu" z tym odpowietrzaniem da sie?? Tego nie kumam - Najlepiej mi osobiście to odpowietrzyć : wężyk 6-stka, do góry nad zbiornik z płynu do bańki z płynem włożyć. Dmuchnąć raz w otwarty zbiornik z płynem hamulcowym i siłą grawitacji samo się odpowietrzy. Bo ja jakos tak po staremu chyba robilem - jedno-osobowo... 1. Podpompowywalem pedal, 2. blokowalem go listwa przy podlodze [zapieralem listwe o siedzenie kierowcy], 3. odkrecalem odpowietrznik na wysprzegliku 4. dokrecalem odpowietrznik, 5. znowu podpompowalem, 6. znowu odkrecalem odpowietrznik Wezyk w butelke z odrobina plynu na dnie. No ale w miedzyczasie przewod wyrwalo z wysprzeglika wiec "znowu w zyciu mi nie wyszlo"... W sumie 1szy raz taka operacje przeprowadzalem ;/
  4. A powie mi ktos o co tu moze chodzic?? Problem jest nastepujacy: W trakcie odpowietrzania sprzegla, przewod ktory wchodzi do wysprzeglika po jakims czasie w trakcie pompowania pedalem wypada z tegoz wysprzeglika... Wyglada na to, ze klips [taki w ksztalcie powiedzmy "balwanka"] laczacy przewod z wysprzeglikiem jest do bani. Wczesniej byl luzny ale po pogdrzaniu i delikatnym scisnieciu wydawal sie byc dobry; z trudem sie udalo go zalozyc ale i tak 10min pozniej - w trakcie pompowania [kiedy juz pedal przestal sie lekko dociskac do podlogi] - przewod z wysprzeglika wylecial... Ktos cos doradzi??? Z gory dzieki
  5. greshak

    Wysprzęglik

    Odswieze nieco temat i zapytam: Jakies 6godz temu pedal sprzegla poszedl mi w podloge i po szybkiej lekturze wszystko wskazuje na to, ze to wysprzeglik. "Szczesliwie" sie zlozylo, ze cale 3 dni przed wyjazdem autm na urlop - pip pip mac... Gdyby chciec dostac to dziadostwo ze zlomu = uzywke, to od czegos jeszcze bedzie pasowac (A4, A6, Golf, inny Passat - ale np beznyna, itp)?? Moje "cacko" ma 1,9 TDI i 101KM i kierownice po angielskiej stronie, skrzynia 5. Ewentualnie bylby ktos tak mily i sprawdzil w ETKA jakies numery + zamienniki, please Wdziecznosci moze i nie wyraze ale moze chociaz na urlop pojade... Aha - i jeszcze jakie narzedzia trzeba miec, zeby to za-/wymontowac?? Pozdr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności