Skocz do zawartości

psychochiller

  • Liczba zawartości

    25
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O psychochiller

  • Urodziny 04.04.1980

Informacje osobiste

  • Imię
    Tomasz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Tomaszów Mazowiecki

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
  • Rok produkcji
    2001
  1. Już tydzień mija i nadal z czujnikiem jest OK! Czyli moje uszczelnienie dało oczekiwane efekty. Śmieszne w sumie jes to, że super działa zamiennik za 30zł Myślę, też, że takie uszczelnienie profilaktyczne przedłuży żywotność takiego czujnika. Polecam, więc uszczelnienie czujnika silikonem...
  2. W sumie masz rację, że drgania + temperatura z czasem zrobia swoje. W moim przypadku pomogło! W czwartek założyłem nowy czujnik po uszczelnienu silikonem i jest OK. Myślę, to też z mojej winy wcześniej padały mi czujniki. W momencie wkładania czujnika w gniazdo, płyn przelał sie nad czujnik i przedostał się pomiędzy metolową częścią a plastikową częścią. Dlatego też wszystkim, proponuję uszczelnienie dookoła metalowego kołnierza silikonem. Moim zdaniem na pewno przedłuży prawidłowe działanie czujnika. Zabieg prosty i praktycznie nic nie kosztujący a może sporo pomóc.
  3. Wrzucam jeszcze zdjęcia z sekcji zwłok czujnika temp. G62. Dodam, że wymieniłem czujnik na nowy - dla testów kupiłem zamiennik za 30zł, uszczelniłem go dookoła silikonem. Po założeniu elegancko pokazuje temp. 90st i na zegarach i na Vag-u. Narazie się nie cieszę zbyt mocno bo muszę poczekać kilka dni. jeśli po 3 dniach będzie dobrze to już będzie dobrze !
  4. Posprawdzałem przejścia po przewodach według schematu od Rafała i wszystko jest OK. Przejście jest, rezystancja między wtyczką pin4 z gniazdem 93 wynosi 1ohm i między pin3 a gniazdem 108 również 1 ohm. Zmierzyłem też rezystancję na ostygniętym (wyjętym) czujniku i miałem między pin1 i 3 - 5,3k a między pin2 i 4 - 7,6kohm! Wniosek taki, że przewód, wtyki i gniazda do czujnika są OK, coś się dzieje z czujnikami... Jest to przecież zwykły termistor NTC więc raczej nie możliwe jest jego uszkodzenie poprzez np. jakieś spięcie elektryczne czy np. zbyt duże napięcie itp. Właśnie zrobiłem sekcję zwłok poprzedniego czujnika który w identyczny sposób "padł". Okazało się, że w środku było dość wilgotno! Skoro, rezystancja czujnika wzrosła - co objawia się zaniżaniem temperatury - to w jakiś sposób ta wilgoć musiała się dostać do środka i w jakiś sposób powoli upośledzając właściwą rezystancję poprzez chyba jakieś korodowanie styków wewnątrz czujnika. Wydaje mi się to prawdopodobne bo objawy zaniżania temperatury pojawiają się stopniowo w czasie ok kilku dni. No nic, może wymienię oring uszczelniający i na wszelki wypadeku uszczelnię też jakimś silikonem to łącznienie plastiku i metalową częścią czujnika i zobaczymy jaki będzie efekt. Długo szukałem też gdzie jest to tajemnicze GNIAZDO 93 i GNIAZDO 108 i nic nie znalazłem ale odkryłem, że jest to poprostu we wtyczce od EKU - w załączniku dokładny opis "gniazd". Dziś dopiero znalazłem na jakieś stronce opis tych gniazd i wrzucam dla potrzebujacych. Mam nadzieję, że się też komuś przyda. Jak tylko wrzucę nowy czujnik i go uszczelnię dokładnie to napiszę czy jest już OK.
  5. Wielkie dzięki!!! Normalnie wielka butla dobrej wódeczki dla Ciebie.... Po południu zabieram się za paska... Pozdr.
  6. Witam, Poszukuję schematu elektrycznego, tzn. wycinka dot. czujnika g62. Czujnik jest dobry, termostat też (oba wymianiane na oryginały). Generalnie wymieniałem 2 razy ten czujnik. Raz kupiłem jakiś zamiennik ale po wsadzeniu było OK przez 3 dni,potem temperatura zaczęła spadać tzn. z każdym następnym dniem zauważałem że zaczyna pokazywać coraz mniej. Np. 1 dnia po wymianie było 90st, drugiego już chyba 86, trzeciego 80st, czwartego 74st i tak po to tyg. doszło do 54st. Myślę OK kupię oryginał - kupiłem wymieniłem i znów przez ok 3-4 dni było Ok a potem to samo co wcześniej. Wymieniłem więc na wszelki wypadek termostat bo pewnie nikt od 12 lat go nie ruszał Ale i to nie pomogło. Czyściłem też specjalnym preparatem styki na wtyczce od czujnika i nic. Błędu żadnego VAG nie pokazuje. Pozostało mi sprawdzić przejście po kablu ale nie wiem gdzie jest drugi koniec tego kabla od czujnika Prośba gorąca o pomoc !!!! Pasiak pali o 3 litry więcej gazu.... Pomocy!
  7. No może niepotrzebnie zrzucałem alternator ale za to dojście było wygodniejsze ...
  8. Witam, Niedawno zmagałem sie z wymianą termostatu ale zanim to zrobiłem naszukałem się trochę porządnej instrukcji. Wszystkim potrzebującym polecam poniższy link: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/189157-DIY-B6-A4-1-8T-Thermostat-Replacement Stronka jest po angielsku i jest to audi ale z identycznym silnikiem. Pozdrawiam
  9. Sebek81 Wymieniłem ten czujnik i dziś rano.... odpalił mi normalnie za pierwszym razem bez problemu! Ssanie było, obroty ok 1200, więc wszystko gra!!! Sprawdz u siebie ten czujnik jeszcze raz i daj znać... Pozdro...
  10. Sebek81, wczoraj cały dzień szukałem przyczyny i w końcu pozyczyłem VAG-a i dziś rano po postoju ok 10godz auta sprawdziłem temperaturę i VAG pokazywał 54st !!! Co jest nie możliwe przy 10st temp. na zewnątrz. Raczej na 100% ten czujnik jest uszkodzony. O dziwo Vag nie wywalił żadnych błędów. Możliwe, że poprostu czujnik nie jest postrzegany jako zupełnie uszkodzony przez komputer a w rzeczywistości pokazuje głupoty i tym samym nie mogę odpalić auta po dłuższym postoju. Dziś po południu kupię lub zamówię bo nie wiem czy dostanę od ręki ten pier...y czujnik. U ciebie może faktycznie jest też tak, że jak wymieniłeś na jakiś zamiennik który tez przekłamuje wskazania - sprawdź to jeszcze raz. Jeśli dziś dostanę ten czujnik i go wymienię to jutro dam znać czy pomogło...
  11. Witam, Dziś rano spotkało mnie to samo co ciebie, czyli po kręceniu chyba z 3 razy za 4 załapał. Wcześniej wszystko było OK. Jedyne co zauważyłem, to to że obroty tuż po odpaleniu były normalne, tzn. ok 850rpm a nie jak to na zimnym bywa ok 1100rpm. Czy ty uporałes się z tym problemem? Co było przyczyną?
  12. Ten problem z ubogą mieszanką był już zanim założyłem LPG, więc to nie jego wina, pozatym gazownik kazał po 1000km podjechać na regulację. Mam też podjechać na regulację po ew. wyeliminowaniu problemu ubogiej mieszanki ( ustawił gaz pod te parametry z występującym błędem 17536 ). Pytanko - jak zrobić ten test na szczelność pod ciśnieniem? Dziś zdążyłem zmierzyć n75 i pokazuje 29,6 ohma, więc chyba wszystko OK? Pomału wnioskuję że to raczej wina przepływki i DV ale jeszcze by zrobić ten test na szczelność - grucha, tylko jak?? Po wszystkim zrobię logi do 6,5tys - poszukać muszę długiej prostej mało uczęszczanej Wrzucę logi i zobaczymy...
  13. Tak czy siak DV już zamówiłem i w piątek wymieniam. Przyglądając się mu z bliska, chcąc zobaczyć nr katalogowy, dojrzałem na nim datę produkcji ( tak myślę) 05.01.01 a auto jest właśnie z początku 2001r! Po 11 latach to raczej na 100% jest do wymiany. Czy to prawda, że n75 da się sprawdzić miernikiem? tzn. oporność? jeśli tak, to ile powinna wynosić? Plan mam taki ( chyba dobry): wymienię DV, sprawdzę miernikiem n75, i zrobię logi ( jeśli n75 będzie OK) zrobię logi 002,115 i 118, zobaczę co tam namierzył mi przepływomierz. Jeśli nadal będzie mało tzn ok 100g/s to kupię przepływkę regenerowaną bosch ( nieco tańsza jak się odda starą). Co w ogóle myślisz o regenerowanej? W sklepie mówią, że dają gwarancję tak jak na nową.
  14. W piątek będę miał trochę czasu żeby pogrzebać to sprawdzę DV. Wyczytałem na forum że uszkodzony zaworek DV może zaniżać wskazania przepływki. Jak zrobie przegląd to napiszę o wynikach. Dzięki Grucha...
  15. Czyli i przepływka i N75 do wymiany? A co z DV? ---------- Dodano o 19:50 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:46 ---------- Dziś jeszcze raz zrobiłem logi po skasowaniu błędu 17536, spójrz raz jeszcze możę coś więcej widać tym razem? Grupy: 002,115,118 - http://vaglog.rtnet.pl/psychochiller_105254.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności