Skocz do zawartości

Rzepa

  • Liczba zawartości

    33
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Rzepa

  • Urodziny 01.08.1991

Informacje osobiste

  • Imię
    Maciek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Gdańsk

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
  • Rok produkcji
    2002
  1. Witam, chciałbym poprosić o radę przy malowaniu listwy bocznej drzwi z chromem. Mam srebrną listwę i chcę pomalować ją na czarno. Czy lepiej jest ściągnąć górną listewkę chromowaną przed malowaniem, czy nie ruszać jej i jakoś okleić? Na zderzakach nie ma z tym problemu bo chrom gładko schodzi, ale za to w tych bocznych cholerstwach łatwo uszkodzić/wygiąć chrom. Może jest na to jakaś sprawdzona technika?
  2. Rzepa

    Jakie opony letnie?

    W weekend też się na nie zdecydowałem i na dniach zakładam. Podobno ma w najbliższym czasie dużo padać, więc będzie można potestować .
  3. Rzepa

    Jakie opony letnie?

    Nie mogę się zdecydować między Dunlop SP Sport Bluresponse 205/55 R16 a Vredestein Sportrac 5 205/55 R16 do mojego paska. Ktoś może już testował jedne z tych opon?
  4. Dokonałem w końcu korekty softu i samochód stracił sporo mocy, ale szarpie nadal - Na szczęście tylko sporadycznie na 3-ce, na innych biegach bardzo rzadko. Na 4-ce i 5-ce pod górkę przy tych felernych obrotach już nie zacina i nie przeszkadza w normalnej jeździe. Muszę zrobić jeszcze tylko test w momencie kiedy szarpało najgorzej, czyli z kompletem pasażerów. Myślę, że nowa/przeczyszczona przepływka już definitywnie załatwi sprawę. Zajmę się tym i dam znać jak chodzi z nowym logami pod koniec roku.
  5. Mówiąc o 8-9 litrów na mieście miałem na myśli samochody z manualną skrzynią biegów, a nie manualną zmianę biegów w automacie. Ja mam ten sam silnik z manualną skrzynią, jeżdzę codziennie 30 km po mieście i poniżej 8,5l/100km bardzo ciężko zejść. Ręczna zmiana biegów w automacie nie równa się niestety zwykłej manualnej skrzyni bo automat i tak przy tym swoje musi pociągnąć i to trochę bardziej skomplikowana sprawa, ale w skrócie ręczna zmiana biegów w tiptronicu nie została zaprojektowana dla oszczędnej, tylko dla bardziej dynamicznej jazdy. Jeździłem 2 lata co prawda 4-stopniowym automatem, ale zauważyłem, że im bardziej starałem się oszczędnie jeździć to tylko więcej palił. Zacznij jeździć tak jak Ci się podoba (oczywiście z lekkim umiarem ), a nie mega ekonomicznie i możliwe, że spali tyle samo albo troszeczkę mniej. Co do tego programu to specjalnie na początku zdania napisałem "Jeśli", bo nie wiem przecież jaki dokładnie masz program, ale jak już ktoś wgrywa inny soft to najczęściej dla powiększenia mocy kosztem spalania, ale znowu zaznaczam, że 11l/100km przy obecnych temperaturach dla prawie 10-cio letniego paska AVF z tiptronic'iem po mieście to NORMALNY wynik. Niestety żeby mieć oszczędniejszego automata w tej klasie pojazdów trzeba celować w nowe autka. Tiptronic to stara technologia dla wygodnych, a nie oszczędnych.
  6. AVF w Tiptronicu tyle spali kolego, ręczna zmiana biegów Ci dużo nie pomoże, bo to nadal nie to samo co manualna skrzynia, która i tak ciągnie 8-9l w mieście z tym silnikiem. Jeśli do tego masz jakiś soft, który stawia bardziej na osiągi niż na oszczędzność paliwa to spalanie jest jak najbardziej w normie. Ja miałem kiedyś AVB 101km z 4-stopniowym automatem i zimą po zatłoczonym mieście nawet 12l wciągał .
  7. Zrobiłem logi 004,011 i 008,010 na 3-ce z gazem w podłodze, nie zdążyłem przeczytać powyższej przestrogi, ale na szczęście turbina nie odpadła . Co do EGR'a to jutro z nim pokombinuje, a korekte na pewno zrobie jeszcze w tym roku. http://vaglog.rtnet.pl/rzepa991_106709.html - poprawione 004-011 http://vaglog.rtnet.pl/rzepa991_106710.html - 008-010
  8. A ile mniej więcej mam go pożyłować i w jaki sposób, żeby dostać miarodajne wyniki ? Na logu 004-011 jechałem z gazem w podłodze, ale zmieniałem biegi - mam go dłużej przeciągnąć np. na 3-4 biegu na maksymalnych obrotach? Co do EGR'a to jest wyczyszczony i nawet nie miał żadnych wycieków, błędu w kompie też nie ma. Napiszcie mi dokładnie jeszcze wszystkie logi jakie są potrzebne to pojadę dziś wieczorem i zrobię wszystkie raz a dobrze. 004,011,008,010 czy jeszcze jakieś są potrzebne ?
  9. Obiecane świeże logi : 004-011 http://vaglog.rtnet.pl/rzepa991_106587.html 001-002-003 http://vaglog.rtnet.pl/rzepa991_106588.html Bardzo proszę o sprawdzenie, dzięki za pomoc.
  10. Mam jakiś zamiennik, ale do tych logów dwa razy bardzo mocno przyżyłowałem go pod górkę, więc chyba mógł się tak zgrzać. Dzisiaj późnym wieczorem zrobie te logi na spokojnie na obwodnicy + 004 i 011. EDIT : Logi zrobię jednak w czwartek, bo niestety nie mam czasu. EDIT2: Samochód trafił do mechanika i wymienił mi uszczelki na pompowtryskach (były już do wymiany - twarde jak kamień) i wyczyścił EGR. Samochód chodzi trochę lepiej pod względem kultury pracy, ale szarpie dalej . Diagnoza to kiepski soft, który daje za duży moment przy niskich obrotach (przy trochę mocniejszym przyciśnięciu gazu przy ruszaniu mam gwarantowane załączenie się ESP - autko ma taki mocny zryw). Dzisiaj około północy wstawie logi 004 i 011 żebyście mogli zobaczyć jaki to soft. Z góry dzięki za pomoc.
  11. Dzięki za odpowiedzi, sprawdzę EGR w najbliższym czasie. Dodam jeszcze, że nie licząc szarpania autko sprawuje się bardzo dobrze, na autostradzie wyciąga ponad 220 km/h co mnie trochę zastanawia przy tym silniku - czy to oby nie za dobrze i ktoś w nim nie grzebał.
  12. Wszystko w normie, ostatnio wymieniałem walnięty termostat i wszystko grało. Szarpanie nic się nie zmieniło, najbardziej daje znać o sobie przy jeździe pod górkę, a zwłaszcza z kompletem pasażerów kiedy samochód jest obciążony.
  13. Witam, mój Pasek czasami mocno szarpie w okolicach 1600-2200 (najczęściej poniżej 2000). Jedyne miejsce w logu gdzie mogę to wyraźnie zaznaczyć to koniec pierwszego loga. Pierwszy raz wstawiam logi, więc proszę o wskazówki, bo narazie jestem zielony. Vag nie pokazuje żadnych błędów w silniku. http://vaglog.rtnet.pl/rzepa991_105842.html http://vaglog.rtnet.pl/rzepa991_105843.html
  14. Czy kablem KKL da się sprawdzić przebieg i moc auta w passacie B5FL?
  15. Czyli jest bezużyteczny jeśli chodzi o passata b5, czy ogólnie to badziew nie ważne do jakiego auta ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności