Skocz do zawartości

ArturG

  • Liczba zawartości

    2
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O ArturG

  • Urodziny 19.10.1973

Informacje osobiste

  • Imię
    Artur
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Lublin

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
  • Rok produkcji
    1997
  1. Świece zapłonowe i przewody wysokiego napięcia są bardzo często przyczyną niedomagań silnika zasilanego LPG. Jeśli mamy do czynienia z instalacją gazową II generacji (podatnej na tzw. „wystrzały” w kolektor ssący), która jest zamontowana w silniku z wielopunktowym wtryskiem paliwa, warto pilnować czasu eksploatacji świec czyli ok. 15 – 20 tys km. Przy II generacji świece zapłonowe wymieniamy regularnie, profilaktycznie, zanim zaczną się problemy, których efektem jest często uszkodzony filtr powietrza, kosztowne elementy pomiaru powietrza tzw przepływomierz” a czasami nawet kolektor ssący. W instalacjach IV generacji problem ten nie występuje i warto trzymać się przebiegów określonych przez producenta samochodu. Przewody wysokiego napięcia, o ile nie są na stałe połączone z cewką wysokiego napięcia, wymagają kontroli. Należy to czynić zawsze przy wymianie świec. Obejrzeć czy nie są uszkodzone, a najlepiej dokonać pomiaru ich oporności. Jeżeli odbiega ona od prawidłowej czyli zalecanej przez producenta, przewody należy bezwzględnie wymienić. Warto wiedzieć, że w przypadku przewodów oporowych, na rezystancję wpływa także długość samego przewodu. Jedno- czy wieloelektrodowe? Eksploatacja świec zapłonowych powoduje ich zużycie wskutek erozji iskrowej. Prowadzi ona do stopniowego usuwania materiału z elektrod, a tym samym powiększania przerwy pomiędzy nimi. Zjawisko to występuje zawsze, lecz można mu przeciwdziałać, przez co przedłuża się żywotność świec zapłonowych. Jedną z metod jest stosowanie świec wieloelektrodowych, w których wyładowanie rozkłada się pomiędzy poszczególne elektrody boczne. Tego typu świece nie są jednak zalecane do silników zasilanych gazem z uwagi na mniejszą energię zapłonu, która rozkłada się na większą liczbę elektrod. Silniki gazowe powinny być wyposażane w świece jednoelektrodowe, najlepiej z nieco zmniejszoną przerwą, co zapewnia większą energię wyładowania elektrycznego. Aby zapewnić ich odpowiednią trwałość stosowane są inne (lepsze) materiały.
  2. Jeżeli przełączeniu towarzyszy sygnał taki jak przy braku gazu w zbiorniku, to powodem tego zjawiska może być niedroźność któregoś z elementów instalacji LPG lub uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności