Skocz do zawartości
Gość Max26

czujnik oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Max26

Ostatnio wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i zaczoł się problem z migającą kontrolką oleju ,gdy silnik jest wyłączony kontrolka nie świeci gdy odpalę silnik zaczyna migać cały czas. Może ktoś wie gdzie mam szukać przyczyny. Dzisiaj kupiłem już drugi czujnik i jest to samo. Pomóżcie.

 

passat B3 2.0 16v DOHC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czarek

Prawdopodobnie czujnik jest o złych wartosciach(parametrach)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Max26, możesz wyeliminować też problem w instalacji:

 

1) zdejmij przewód z czujnika - wtedy dioda ma nie świecić,

 

2) dotknij końcówkę przewodu do masy - dioda świeci/miga.

 

Jeśli wszystko będzie jak wyżej, wtedy wiadomo, że winny jest czujnik, jak napisał Czarek, jeśli będzie inaczej - to problem tkwi w instalacji.

 

Napisz jak się uporasz z problemem, może to pomóc innym użytkownikom forum. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czarek
Max26, możesz wyeliminować też problem w instalacji:

 

1) zdejmij przewód z czujnika - wtedy dioda ma nie świecić,

 

2) dotknij końcówkę przewodu do masy - dioda świeci/migc

 

Słuszna uwaga,to też trzeba sprawdzić, mały nakład pracy, a bedziesz miał jakis obraz sytacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Max26

Sprawdzę i odpiszę.Aczy może to być tak że komputer ma błąd bo czujniki były dobierane katalogowo.Wartość olejowego od 1,6-1,8 bar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czarek
Sprawdzę i odpiszę.Aczy może to być tak że komputer ma błąd bo czujniki były dobierane katalogowo.

Spróbuj odłączyc akumulator na jakieś 15minut, ale uważam że to niema nic współnego. W silniku powinny być dwa czujniki: jeden w obudowie filtra oleju a drugi w bloku silnik, każdy ma inne parametry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Max26

Ja mam 2 przy filtrze i jeden w bloku.A czy jest jakiś inny sposób resetu komputera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czarek

Napewno VAG , sprawdz jeszcze filtr oleju , może czas go wymienic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Max26

Okazało się że to czujnik oleju ma złą wartość. Dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pro100

Z góry sorry za kotleta.

 

Mianowicie mam podobny problem jak Kolega który założył temat. Silnik 2.0 16V 9A na digi2 od 2.0 2e, w aucie golf3. Po swapie było wszystko ok po jakimś czasie zaczęła mrugać kontrolka oleju, gdy wyciągnąłem kabel/wsuwkę z czujnika (przy chłodnicy oleju) przestała mrugać.

 

Tak więc stwierdziłem że poszedł czujnik oleju, pojechałem do sklepu kupiłem z tym że powiedziałem że chce do silnika 2.0 2e. No i po założeniu kontrolka nadal mruga. Dodam że drugi czujnik ten w bloku silnika nie jest u mnie w ogóle podłączony (nie wiem czy jest to słuszne mechanikiem nie jestem tak mam zrobione od czasu swapa), w związku z tym pytanie brzmi czy czujnik przy chłodnicy oleju od 2.0 2e i 2.0 16v 9a maja inne właściwości?

 

Pozdrawiam: Pro100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jaki czujnik ciśnienia oleju ma być nad filtrem w silniku 1z?? Widzę że mam stary wkręcony biały. Jednak według ETKI powinien to być szary 0,9 bar. Proszę o poradę jaki zamówić gdyż ten stary strasznie mi się poci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jaki czujnik ciśnienia oleju ma być nad filtrem w silniku 1z?? Widzę że mam stary wkręcony biały. Jednak według ETKI powinien to być szary 0,9 bar. Proszę o poradę jaki zamówić gdyż ten stary strasznie mi się poci.
zamów taki jak etka podaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Etka raczej się nie myli. Jednak wkręcony jest biały czujnik, który jeździł latami. Nie przyglądałem się nawet czy nie jest czasem jeszcze oryginalny. Pytam zatem czy jakiś posiadacz silnika 1z może mi podać w 100% jaki czujnik mam zamówić??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności