michalrx Zgłoś #1 Napisano 23 Sierpnia 2010 Witam, Zakładam wątek, ponieważ nie znalazłem konkretnych informacji na temat jaki dokładnie olej należy wlewać do wymienionej w temacie skrzyni (silnik AVF, skrzynia 5-biegowy tiptronic EYF). Konkretnie interesowałby mnie olej Shell Donax TZ - posiada ktoś może jakieś informacje czy ten olej będzie pasował do mojej skrzyni? Generalnie on jest do skrzyni ZF, ale wolałbym się upewnić. Z góry dzięki za pomoc, Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #2 Napisano 6 Grudnia 2011 Witam! Kupilem olej mobil 71141 do skrzyni 5HP19. Czy litr tego oleju wazy mniej niz litr wody? Zamowilem 7l i calosc wazy w dwoch opakowaniach ok 6,4kg. Zapach oleju taki obojetny, ani nie pachnie ani nie smierdzi Nie wiem czy jakiejs podrobki mi nie przyslali, a nie mam porownania do fabrycznego opakowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #3 Napisano 6 Grudnia 2011 Witam!Kupilem olej mobil 71141 do skrzyni 5HP19. Czy litr tego oleju wazy mniej niz litr wody? Zamowilem 7l i calosc wazy w dwoch opakowaniach ok 6,4kg. Zapach oleju taki obojetny, ani nie pachnie ani nie smierdzi Nie wiem czy jakiejs podrobki mi nie przyslali, a nie mam porownania do fabrycznego opakowania. waga jest ok, olej waży mniej niż woda czyli litr poniżej kg. Co do podróbki to trudno stwierdzić... zawsze jest ryzyko jeśli brak oryginalnego opakowania. Moim zdaniem szkoda ryzykować zwłaszcza że praktycznie oszczędności zerowe jeśli weźmie się pod uwagę wymiane co 80 tyś a różnica max 20 zł na litrze... nie wiem ile kolega płacił, ale oryginał to koszt około 49 zł. Czyli oszczędność raptem max 140 zł, to biorąc pod uwagę ceny np. paliwa, to dla świętego spokoju ja zakupiłbym oryginał w fabrycznym opakowaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #4 Napisano 6 Grudnia 2011 oryginał to koszt około 49 zł. U mnie oryginal w ASO po ok 90-110zl. Kupilem mobila 71141 nalewanego z baniaka 20l. 27zl/l. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #5 Napisano 6 Grudnia 2011 U mnie oryginal w ASO po ok 90-110zl.Kupilem mobila 71141 nalewanego z baniaka 20l. 27zl/l. tak cena w serwisie to około 90 zł, tyle że ja mówię o cenach z rynku. Co do esso czy teraz to mobil esso to cena ok bo rozlewają z baniek... strachu raczej nie ma pod warunkiem że sprzedający jest uczciwy. Jakby chcieć kupić ten olej w mniejszych opakowaniach np. litrowych to zapewne też byłoby po około 40 zł. Niech kolega wymienia bo jeśli to na 100% oryginał z bańki to nie ma strachu. Dodatkowo zainwestuje kolega w dobrej marki filtr z nową uszczelką pod miskę lub zakupi oryginalny... oryginał komplet z rynku też około 160-170 zł... w serwisie 300 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #6 Napisano 7 Grudnia 2011 Niech kolega wymienia bo jeśli to na 100% oryginał z bańki to nie ma strachu. Dodatkowo zainwestuje kolega w dobrej marki filtr z nową uszczelką pod miskę lub zakupi oryginalny... oryginał komplet z rynku też około 160-170 zł... w serwisie 300 zł.Kupilem tu http://allegro.pl/filtr-oleju-uszczelka-misy-zf-5hp19-audi-vw-i1966349279.html po wczesniejszym zorientowaniu sie skad pochodza czesci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #7 Napisano 7 Grudnia 2011 Kupilem tu http://allegro.pl/filtr-oleju-uszcze...966349279.html po wczesniejszym zorientowaniu sie skad pochodza czesci. to niech kolega jeszcze zdradzi co to za producent filtra z uszczelką... za 47 zł, bo już nie raz widziałem jak materiał filtracyjny był w obiegu razem z olejem, tyle że w silniku... a filtr rzecz jasna produkcja chiny... firmę nie wiem czy mogę podać bo jeszcze ktoś poda mnie do sądu a zdjęcia zapomniałem zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #8 Napisano 7 Grudnia 2011 (edytowane) bo już nie raz widziałem jak materiał filtracyjny był w obiegu razem z olejem, tyle że w silniku. Sprzedawca twierdzi, ze ten zestaw wsadza do aut u siebie w zakladzie. Dla mnie podejrzanie wyglada zolta wkladka filtrujaca, bo jak sie spojrzy od gory w okraglu otwor, to widac, ze nie wypelnia szczelnie calej powierzchni filtra - widac metalowa obudowe. Ale z tego co udalo mi sie wypatrzyc na innych aukcjach, to tak ma byc. Materialy niby producenta z USA. Moglem kupic to samo ale drozej w midparts, ale sprzedawca nie chcial podac nazwy producenta, bo stwierdzil iz to w jego interesie jest by sprzedac mi wlasciwy towar. http://www.midparts.com.pl/pl/p/5HP19-Filtr-oleju-z-uszczelka-miski/2038 ---------- Post added at 14:40 ---------- Previous post was at 14:32 ---------- Na oryginale tez nie widac oznaczen: http://www.midparts.com.pl/pl/p/5HP19-Filtr-oleju-oryginalny/2126 Edytowane 7 Grudnia 2011 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #9 Napisano 7 Grudnia 2011 Na oryginale tez nie widac oznaczen:http://www.midparts.com.pl/pl/p/5HP1...ryginalny/2126 aby nie było niedomówień co do oznaczeń na oryginale, zwłaszcza dla innych forumowiczów, bo sporo osób sprzedających teraz wpiera że coś jest oryginałem a nie jest... Dla mnie podejrzanie wyglada zolta wkladka filtrujaca, bo jak sie spojrzy od gory w okraglu otwor, to widac, ze nie wypelnia szczelnie calej powierzchni filtra - widac metalowa obudowe. nie wiem o co chodzi ale tego chyba brak w oryginale lub niech kolega objaśni jak może brakować wkładu filtracyjnego ? Widać to na powyższym zdjęciu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #10 Napisano 7 Grudnia 2011 by nie było niedomówień co do oznaczeń na oryginale, zwłaszcza dla innych forumowiczów, bo sporo osób sprzedających teraz wpiera że coś jest oryginałem a nie jest...A zapodaj zdjecie z drugiej strony. I pokaz co widac w malym okraglym otworze. Filtr brales w ASO? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #11 Napisano 11 Grudnia 2011 A zapodaj zdjecie z drugiej strony. I pokaz co widac w malym okraglym otworze. Filtr brales w ASO? nie wyjmowałem z foli ale wygląda że w małym otworze brak wkładu filtracyjnego. Tak filtr jest z ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #12 Napisano 11 Grudnia 2011 nie wyjmowałem z foli ale wygląda że w małym otworze brak wkładu filtracyjnego. Tak filtr jest z ASO. Jestem juz po wymianie. Zamiennik wyglada idenrtycznie jak oryginal w aucie, tyle tylko ze nie ma wytloczobych literek i cyferek.Co do nowego oleju, to mechanik nie mial zastrzezen.Stary olej mial najechane 207kkm i byl czarny. Po wymianie nie widze roznicy w pracy skrzyni. Dalej delikatnie czuc zmiane biegow, i walniecie na wstecznym po dodaniu gazu (dlatego przy manewrach parkingowych nie dodaje gazu ). Doszla ostatnio podwojna zmiana biegow i trzymanie wyzszych obrotow do momentu rozgrzania oleju w skrzyni, ale moze miec to zwiazek z niskimi temp. zewn. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #13 Napisano 11 Grudnia 2011 Doszla ostatnio podwojna zmiana biegow i trzymanie wyzszych obrotow do momentu rozgrzania oleju w skrzyni, ale moze miec to zwiazek z niskimi temp. zewn. skrzynia trochę inaczej pracuje przy niskich temp. i jest to normalne np. do puki nie złapie temperatury nie załącza lock-up i stąd wyższe obroty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #14 Napisano 11 Grudnia 2011 skrzynia trochę inaczej pracuje przy niskich temp. i jest to normalne np. do puki nie złapie temperatury nie załącza lock-up i stąd wyższe obroty. Ogolnie to ja wiem, ale nie jestem pewien czy to sie tez tyczy 5HP19 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach