Skocz do zawartości
topek

Czy wymiana oleju w Pasku TDI 130km 2003 to zadanie dla pro?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jak pewnie niektorzy wiedza od 4 miesiecy jestem posiadaczem passata z 2003 z silnikiem TDI 130km i automatem.

Na wielkanoc, jak bede w PL mam zamiar wymienic olej w skrzyni biegow (zrobie to w http://www.automat.pl) no i chcialbym wymienic rowniez olej. Co prawda 13kkm temu zalany byl longlifem(przynajmniej tak twierdzi ksiazka serwisowa niemiecka) ale ja chce zmienic juz teraz na olej z norma 505 ale bez longlife'a). Czy wymiana oleju w silniku to tez zadanie dla fachowca czy przecietny mechanik da sobie z tym rade? Mam w moim miescie, Belchatow, znajomego mechanika u ktorego serwisowalem swoje poprzednie auto: Laguna V6 3.0 1995r ale nie wiem czy passat z 2003 na pompowtryskiwaczach to nie za wysokie progi dla niego? Co o tym sadzicie?

Belchatow jes w lodzkiem. Jesli jednak wymiana oleju to zadanie dla profesjonalisty to moze cos w lodzkiem polecicie?

 

Kiedys gdzies czytalem ze do paskow TDI nie powinno sie uzywac filtrow filtrona tylko jakies lepsze, bo potem zdazaja sie problemy z np przeplywka. Prawda to? A moze ten pan z http://www.automat.pl wymieni rowniez olej w silniku i reszte filtrow?

Chcialbym standardowo wymienic olej silnikowy, filtr powietrza, filtr paliwa, filtr przeciwpylkowy. Kupowac te filtry najtansze tj filtrona czy zainwestowac w jakiegos boscha albo cos innego?

Czy w passatach TDI oprocz oleju w silniku i w.w filtrow cos sie standardowo jeszcze wymienia? To moj pierwszy diesel w zyciu :)

 

 

 

Z gory dzieki za odpowiedzi

 

 

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Oleje i filtry wymienią ci bez problemu w firmie o której piszesz.

Filtry:oleju,paliwa,powietrza w/g mnie firmy KNECHT,przeciwpyłkowy najlepiej z węglem aktywnym może byc FILTRON,tego nauczono mnie na forum :vw: PASSATA.

Olej norma 505,01 dobrej jakości przywieź sobie z obczyzny,stary olej niech ci spuszczą metodą tradycyjną tak będzie lepiej dla twego samochodu.

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam olej Castrol LONGLIFE III i jezdze na wydluzonych okresach miedzyprzegladowych. Rocznie trzaskam 40 tys km. na trasach. Filtr powietrza wymieniam co 30 tys km. i jezdze na KNECHT (albo jakos tak). Kabinowy mam weglowy FILTRON i wymieniam co ok. 10 tys km. Filtr oleju mam orginalny VW, bodaj ze BOSCH. Filtr paliwa mam FILTRONa. Jak masz garaz do sobie sam mozesz wymienic olej. Podnies samochod, zdejmij osolony plastikowe spod silnika, wykrec filtr oleju, i wykrec korek z miski olejowej, Kup sobie wielka strzykawke w aptece i wyciagnij resztke oleju z obudowy filtra oleju...jesli takowa posiadasz (zalezy do modelu silnika). Zostaw samochod na noc niech sobie olej wycieknie z bloku silnika. Rano zakrecisz korek w misce, wloz nowy wkald filtru i wlej tam troszke oleju, zakrec, zalej silnik i zakrec rozrusznikiem najpierw kilka razy zeby pompa zaciagnela olej. POtem odpal silnik i niech sobie pochodzi na wolnych obrotach.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Filtr oleju mam orginalny VW, bodaj ze BOSCH.

 

Również KNECHT :) bo to producent wszystkich filtrów jako orginalne.

 

Kup sobie wielka strzykawke w aptece i wyciagnij resztke oleju z obudowy filtra oleju...jesli takowa posiadasz (zalezy do modelu silnika).

 

Napewno posiada bo wszystkie pompowtryskiwaczowe silniki mają odstojnik oleju pod filtrem

 

 

 

wloz nowy wkald filtru i wlej tam troszke oleju, zakrec, zalej silnik i zakrec rozrusznikiem najpierw kilka razy zeby pompa zaciagnela olej. POtem odpal silnik i niech sobie pochodzi na wolnych obrotach.

 

No bez przesadyzmu. Nikt z tego strzelać nie będzie żeby wcześniej trzeba było smarować conieco. Zalać nowy olej i odpalić a olej i tak w ciągu sekundy dojdzie gdzie trzeba. NA wolnych obrotach olej ma ciśnienie 2 barów. Pozatym zawsze w ukłądzie zostaje film olejowy, który w zupełności wystarcza na samarowanie w ciągu tych paru chwil.

 

 

I na koniec to jak kolega Marena powiedział. Tylko olej z normą VAG 505.01 a nie jak auto pisze tylko 505. Znajomy sobie poradzi ale musi zlać ponad 600ml starego oleju z odstojnika. Warto też od razu rozkręcić odstojnik i poprostu też zlać z niego olej. Potem co się ubrudziło pod maską to przemyć. NA koniec warto wymienić 2 nowe uszczelki z odstojnika i po sprawie. Koszt takich uszczelek to 2 x 5zł w ASO. Numerów uszczelek szukaj na tym forum bo już podawałem nawet ze zdjęciami.

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Filtr oleju mam orginalny VW, bodaj ze BOSCH.

 

Również KNECHT :) bo to producent wszystkich filtrów jako orginalne.

 

Kup sobie wielka strzykawke w aptece i wyciagnij resztke oleju z obudowy filtra oleju...jesli takowa posiadasz (zalezy do modelu silnika).

 

Napewno posiada bo wszystkie pompowtryskiwaczowe silniki mają odstojnik oleju pod filtrem

 

 

 

wloz nowy wkald filtru i wlej tam troszke oleju, zakrec, zalej silnik i zakrec rozrusznikiem najpierw kilka razy zeby pompa zaciagnela olej. POtem odpal silnik i niech sobie pochodzi na wolnych obrotach.

 

No bez przesadyzmu. Nikt z tego strzelać nie będzie żeby wcześniej trzeba było smarować conieco. Zalać nowy olej i odpalić a olej i tak w ciągu sekundy dojdzie gdzie trzeba. NA wolnych obrotach olej ma ciśnienie 2 barów. Pozatym zawsze w ukłądzie zostaje film olejowy, który w zupełności wystarcza na samarowanie w ciągu tych paru chwil.

 

 

I na koniec to jak kolega Marena powiedział. Tylko olej z normą VAG 505.01 a nie jak auto pisze tylko 505. Znajomy sobie poradzi ale musi zlać ponad 600ml starego oleju z odstojnika. Warto też od razu rozkręcić odstojnik i poprostu też zlać z niego olej. Potem co się ubrudziło pod maską to przemyć. NA koniec warto wymienić 2 nowe uszczelki z odstojnika i po sprawie. Koszt takich uszczelek to 2 x 5zł w ASO. Numerów uszczelek szukaj na tym forum bo już podawałem nawet ze zdjęciami.

 

 

HHA

 

czesc

Mam pytanie co do lokalizacji filtra oleju ,czy on znajduje się koło filtra paliwa po prawej stronie silnika ,(dostęp od góry -po ściągnięciu osłony górnej)?

Oraz czy potrzebne są jakieś specjalistyczne klucze do niego?Oraz gdzie znajduje się ten odstojnik z którego należy wylać resztkę oleju (czy jest to zabieg niezbędny?)

Pytam się ponieważ chciałbym sam zmienić olej.

proszę o odpowiedzi i wskazówki jak nailepiej samemu zmienić olej i filtr

 

Marhal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Mam pytanie co do lokalizacji filtra oleju ,czy on znajduje się koło filtra paliwa po prawej stronie silnika ,(dostęp od góry -po ściągnięciu osłony górnej)?

 

Było już więc wnoskuje, że nie uważałeś na zajęciach :evil:

 

Oraz czy potrzebne są jakieś specjalistyczne klucze do niego?

 

 

Najlepiej byłoby to demontować i montować kluczem OCS1 ale jak ktoś nie ma to może próbować jakimiś niededykowanymi narzędziami.

 

 

Oraz gdzie znajduje się ten odstojnik z którego należy wylać resztkę oleju (czy jest to zabieg niezbędny?)

 

Również było i też nie uważałeś. A czy zlewanie przepracowanego oleju w ilości nie mniejszej niż 600ml to zabieg niezbędny, to taką decyzję zostawiam Tobie.

 

Samemu bez dobrego klucza do kapy filtra oleju to wiele nie zdziałasz. Czymś co z Chin pochodzi to tylko zniszczysz lub solidnie porysujesz obódowe filtra. Odradzam.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hha co do tych uszczelek.....2 szt jednej duuzej drugiej malutkiej, TO SA ONE W KOMPLECIE Z NOWYM FILTREM !! !! :wpale:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Oj mylisz nieco uszczelki. Wiem co mówię i nie wspominałęm tu o o-ringach na filtr oleju tylko o uszczelki do odstojnika ale widać czytałeś po łebkach :evil:

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podsumowujac.

Olej silnikowy z norma 505.01

Filtr kabinowy: filtron z wkladka weglowa

Pozostale filtry firmy Knecht.

 

Dobrze podsumowalem?

 

 

A wie ktos ile oleju wchodzi do 1,9 TDI 130km z Automatem? :)

Acha, jest gdzies lista olejow silnikowych spelniajacych ta norme? Uzywalem dotad castrola i chyba pozostane wierny tej marce

 

Czy o tym odstojniku, wie kazdy przecietny mechanik, czy mam mu zasugerowac? :)

 

 

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Podsumowane dobrze. W każdy silnik PD bez względu na skrzynię biegów wchodzi 4L oleju z zaznaczeniem, że odstojnik zostanie opróżniony. Warto zasugerować wymieniającem.

 

Lista olejów spełniających norme 505.01 jest na tym forum. Sam sklecałem i wklejałem te liste.

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lista olejów spełniających norme 505.01 jest na tym forum. Sam sklecałem i wklejałem te liste.HHA

Albo jestem debilem, albo nie potrafie znalezc, albo obydwa wystepuja rownolegle :)

Prosze o podanie linka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

pozwalam sobie odswiezyc ten watek bo jestem na etapie zamawiania filtrow i oleju. Na wielkanoc mam zamiar wszystko wymienic. Przeczytalem wszystkie 3 watki z FAQa:

http://www.forum.vw-passat.pl/tematy16/505-01-norma-mi-nie-wystarczy-kto-mi-pomoze-vt7311.htm

http://www.forum.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=370

http://www.forum.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=898

http://www.forum.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=741

 

I zglupialem :-/ Jaki mam w koncu olej kupic. Jedni psiocza na mobila inni na castrola. Ktos pisze, ze motul jest rewelacyjny bo ma tylko jedna fabryke i nie jest np w PL rozlewany ktos inny podaje jakis egzotyczny olej z szwajcarii.

 

hha napisal: "Lista olejów spełniających norme 505.01 jest na tym forum. Sam sklecałem i wklejałem te liste. " ale ja tej listy w zadnym z tych watkow nie znalazlem. Juz sam nie wiem :-/ Do tej pory mialem Lagune V6 3.0 z gazem i jedzlem na Castrol Sport 10W60 i bylo git. Jaki mam teraz olej wybrac. Ktos moglby podac jego zdaniem 3 oleje ktore warto kupic a ja juz sobie wybiore? :) Z gory dziekuje za pomoc. Tylko prosze mnie nie odsylac do archiwum :>

 

Acha i jeszcze jedno. Rozmawialem przed chwila z kolega ktory twierdzi ze do diesli nie ma filtrow oleju tylko sie sam wklad wymienia, bo obudowa zostaje. Prawda to?

 

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde nie potrafię cię rozgryść zaczołeś ten temat masz wszystko napisane + to co jeszcze doszukałeś sam,i o co ci więcej chodzi.

 

 

Acha i jeszcze jedno. Rozmawialem przed chwila z kolega ktory twierdzi ze do diesli nie ma filtrow oleju tylko sie sam wklad wymienia, bo obudowa zostaje. Prawda to?

 

TAK .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności