topek Zgłoś #1 Napisano 16 Lutego 2007 Witam, jak pewnie niektorzy wiedza od 4 miesiecy jestem posiadaczem passata z 2003 z silnikiem TDI 130km i automatem. Na wielkanoc, jak bede w PL mam zamiar wymienic olej w skrzyni biegow (zrobie to w http://www.automat.pl) no i chcialbym wymienic rowniez olej. Co prawda 13kkm temu zalany byl longlifem(przynajmniej tak twierdzi ksiazka serwisowa niemiecka) ale ja chce zmienic juz teraz na olej z norma 505 ale bez longlife'a). Czy wymiana oleju w silniku to tez zadanie dla fachowca czy przecietny mechanik da sobie z tym rade? Mam w moim miescie, Belchatow, znajomego mechanika u ktorego serwisowalem swoje poprzednie auto: Laguna V6 3.0 1995r ale nie wiem czy passat z 2003 na pompowtryskiwaczach to nie za wysokie progi dla niego? Co o tym sadzicie? Belchatow jes w lodzkiem. Jesli jednak wymiana oleju to zadanie dla profesjonalisty to moze cos w lodzkiem polecicie? Kiedys gdzies czytalem ze do paskow TDI nie powinno sie uzywac filtrow filtrona tylko jakies lepsze, bo potem zdazaja sie problemy z np przeplywka. Prawda to? A moze ten pan z http://www.automat.pl wymieni rowniez olej w silniku i reszte filtrow? Chcialbym standardowo wymienic olej silnikowy, filtr powietrza, filtr paliwa, filtr przeciwpylkowy. Kupowac te filtry najtansze tj filtrona czy zainwestowac w jakiegos boscha albo cos innego? Czy w passatach TDI oprocz oleju w silniku i w.w filtrow cos sie standardowo jeszcze wymienia? To moj pierwszy diesel w zyciu Z gory dzieki za odpowiedzi topek jak zawsze pozdrawiajacy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marena Zgłoś #2 Napisano 17 Lutego 2007 Witam. Oleje i filtry wymienią ci bez problemu w firmie o której piszesz. Filtry:oleju,paliwa,powietrza w/g mnie firmy KNECHT,przeciwpyłkowy najlepiej z węglem aktywnym może byc FILTRON,tego nauczono mnie na forum PASSATA. Olej norma 505,01 dobrej jakości przywieź sobie z obczyzny,stary olej niech ci spuszczą metodą tradycyjną tak będzie lepiej dla twego samochodu. POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #3 Napisano 17 Lutego 2007 Witam Ja mam olej Castrol LONGLIFE III i jezdze na wydluzonych okresach miedzyprzegladowych. Rocznie trzaskam 40 tys km. na trasach. Filtr powietrza wymieniam co 30 tys km. i jezdze na KNECHT (albo jakos tak). Kabinowy mam weglowy FILTRON i wymieniam co ok. 10 tys km. Filtr oleju mam orginalny VW, bodaj ze BOSCH. Filtr paliwa mam FILTRONa. Jak masz garaz do sobie sam mozesz wymienic olej. Podnies samochod, zdejmij osolony plastikowe spod silnika, wykrec filtr oleju, i wykrec korek z miski olejowej, Kup sobie wielka strzykawke w aptece i wyciagnij resztke oleju z obudowy filtra oleju...jesli takowa posiadasz (zalezy do modelu silnika). Zostaw samochod na noc niech sobie olej wycieknie z bloku silnika. Rano zakrecisz korek w misce, wloz nowy wkald filtru i wlej tam troszke oleju, zakrec, zalej silnik i zakrec rozrusznikiem najpierw kilka razy zeby pompa zaciagnela olej. POtem odpal silnik i niech sobie pochodzi na wolnych obrotach. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #4 Napisano 17 Lutego 2007 Filtr oleju mam orginalny VW, bodaj ze BOSCH. Również KNECHT bo to producent wszystkich filtrów jako orginalne. Kup sobie wielka strzykawke w aptece i wyciagnij resztke oleju z obudowy filtra oleju...jesli takowa posiadasz (zalezy do modelu silnika). Napewno posiada bo wszystkie pompowtryskiwaczowe silniki mają odstojnik oleju pod filtrem wloz nowy wkald filtru i wlej tam troszke oleju, zakrec, zalej silnik i zakrec rozrusznikiem najpierw kilka razy zeby pompa zaciagnela olej. POtem odpal silnik i niech sobie pochodzi na wolnych obrotach. No bez przesadyzmu. Nikt z tego strzelać nie będzie żeby wcześniej trzeba było smarować conieco. Zalać nowy olej i odpalić a olej i tak w ciągu sekundy dojdzie gdzie trzeba. NA wolnych obrotach olej ma ciśnienie 2 barów. Pozatym zawsze w ukłądzie zostaje film olejowy, który w zupełności wystarcza na samarowanie w ciągu tych paru chwil. I na koniec to jak kolega Marena powiedział. Tylko olej z normą VAG 505.01 a nie jak auto pisze tylko 505. Znajomy sobie poradzi ale musi zlać ponad 600ml starego oleju z odstojnika. Warto też od razu rozkręcić odstojnik i poprostu też zlać z niego olej. Potem co się ubrudziło pod maską to przemyć. NA koniec warto wymienić 2 nowe uszczelki z odstojnika i po sprawie. Koszt takich uszczelek to 2 x 5zł w ASO. Numerów uszczelek szukaj na tym forum bo już podawałem nawet ze zdjęciami. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marhal Zgłoś #5 Napisano 17 Lutego 2007 Filtr oleju mam orginalny VW, bodaj ze BOSCH. Również KNECHT bo to producent wszystkich filtrów jako orginalne. Kup sobie wielka strzykawke w aptece i wyciagnij resztke oleju z obudowy filtra oleju...jesli takowa posiadasz (zalezy do modelu silnika). Napewno posiada bo wszystkie pompowtryskiwaczowe silniki mają odstojnik oleju pod filtrem wloz nowy wkald filtru i wlej tam troszke oleju, zakrec, zalej silnik i zakrec rozrusznikiem najpierw kilka razy zeby pompa zaciagnela olej. POtem odpal silnik i niech sobie pochodzi na wolnych obrotach. No bez przesadyzmu. Nikt z tego strzelać nie będzie żeby wcześniej trzeba było smarować conieco. Zalać nowy olej i odpalić a olej i tak w ciągu sekundy dojdzie gdzie trzeba. NA wolnych obrotach olej ma ciśnienie 2 barów. Pozatym zawsze w ukłądzie zostaje film olejowy, który w zupełności wystarcza na samarowanie w ciągu tych paru chwil. I na koniec to jak kolega Marena powiedział. Tylko olej z normą VAG 505.01 a nie jak auto pisze tylko 505. Znajomy sobie poradzi ale musi zlać ponad 600ml starego oleju z odstojnika. Warto też od razu rozkręcić odstojnik i poprostu też zlać z niego olej. Potem co się ubrudziło pod maską to przemyć. NA koniec warto wymienić 2 nowe uszczelki z odstojnika i po sprawie. Koszt takich uszczelek to 2 x 5zł w ASO. Numerów uszczelek szukaj na tym forum bo już podawałem nawet ze zdjęciami. HHA czesc Mam pytanie co do lokalizacji filtra oleju ,czy on znajduje się koło filtra paliwa po prawej stronie silnika ,(dostęp od góry -po ściągnięciu osłony górnej)? Oraz czy potrzebne są jakieś specjalistyczne klucze do niego?Oraz gdzie znajduje się ten odstojnik z którego należy wylać resztkę oleju (czy jest to zabieg niezbędny?) Pytam się ponieważ chciałbym sam zmienić olej. proszę o odpowiedzi i wskazówki jak nailepiej samemu zmienić olej i filtr Marhal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #6 Napisano 17 Lutego 2007 Mam pytanie co do lokalizacji filtra oleju ,czy on znajduje się koło filtra paliwa po prawej stronie silnika ,(dostęp od góry -po ściągnięciu osłony górnej)? Było już więc wnoskuje, że nie uważałeś na zajęciach Oraz czy potrzebne są jakieś specjalistyczne klucze do niego? Najlepiej byłoby to demontować i montować kluczem OCS1 ale jak ktoś nie ma to może próbować jakimiś niededykowanymi narzędziami. Oraz gdzie znajduje się ten odstojnik z którego należy wylać resztkę oleju (czy jest to zabieg niezbędny?) Również było i też nie uważałeś. A czy zlewanie przepracowanego oleju w ilości nie mniejszej niż 600ml to zabieg niezbędny, to taką decyzję zostawiam Tobie. Samemu bez dobrego klucza do kapy filtra oleju to wiele nie zdziałasz. Czymś co z Chin pochodzi to tylko zniszczysz lub solidnie porysujesz obódowe filtra. Odradzam. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #7 Napisano 18 Lutego 2007 hha co do tych uszczelek.....2 szt jednej duuzej drugiej malutkiej, TO SA ONE W KOMPLECIE Z NOWYM FILTREM !! !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #8 Napisano 18 Lutego 2007 Oj mylisz nieco uszczelki. Wiem co mówię i nie wspominałęm tu o o-ringach na filtr oleju tylko o uszczelki do odstojnika ale widać czytałeś po łebkach HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
topek Zgłoś #9 Napisano 18 Lutego 2007 Podsumowujac. Olej silnikowy z norma 505.01 Filtr kabinowy: filtron z wkladka weglowa Pozostale filtry firmy Knecht. Dobrze podsumowalem? A wie ktos ile oleju wchodzi do 1,9 TDI 130km z Automatem? Acha, jest gdzies lista olejow silnikowych spelniajacych ta norme? Uzywalem dotad castrola i chyba pozostane wierny tej marce Czy o tym odstojniku, wie kazdy przecietny mechanik, czy mam mu zasugerowac? topek jak zawsze pozdrawiajacy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #10 Napisano 18 Lutego 2007 Podsumowane dobrze. W każdy silnik PD bez względu na skrzynię biegów wchodzi 4L oleju z zaznaczeniem, że odstojnik zostanie opróżniony. Warto zasugerować wymieniającem. Lista olejów spełniających norme 505.01 jest na tym forum. Sam sklecałem i wklejałem te liste. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
topek Zgłoś #11 Napisano 18 Lutego 2007 Lista olejów spełniających norme 505.01 jest na tym forum. Sam sklecałem i wklejałem te liste.HHA Albo jestem debilem, albo nie potrafie znalezc, albo obydwa wystepuja rownolegle Prosze o podanie linka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN Zgłoś #12 Napisano 18 Lutego 2007 Tu masz troszkę o olejach 505.01 poczytaj dokładnie, w FAQ w dziale OLEJ masz więcej. Pozdrawiam. http://www.forum.vw-passat.pl/tematy16/505-01-norma-mi-nie-wystarczy-kto-mi-pomoze-vt7311.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
topek Zgłoś #13 Napisano 23 Marca 2007 Panowie, pozwalam sobie odswiezyc ten watek bo jestem na etapie zamawiania filtrow i oleju. Na wielkanoc mam zamiar wszystko wymienic. Przeczytalem wszystkie 3 watki z FAQa: http://www.forum.vw-passat.pl/tematy16/505-01-norma-mi-nie-wystarczy-kto-mi-pomoze-vt7311.htm http://www.forum.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=370 http://www.forum.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=898 http://www.forum.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=741 I zglupialem Jaki mam w koncu olej kupic. Jedni psiocza na mobila inni na castrola. Ktos pisze, ze motul jest rewelacyjny bo ma tylko jedna fabryke i nie jest np w PL rozlewany ktos inny podaje jakis egzotyczny olej z szwajcarii. hha napisal: "Lista olejów spełniających norme 505.01 jest na tym forum. Sam sklecałem i wklejałem te liste. " ale ja tej listy w zadnym z tych watkow nie znalazlem. Juz sam nie wiem Do tej pory mialem Lagune V6 3.0 z gazem i jedzlem na Castrol Sport 10W60 i bylo git. Jaki mam teraz olej wybrac. Ktos moglby podac jego zdaniem 3 oleje ktore warto kupic a ja juz sobie wybiore? Z gory dziekuje za pomoc. Tylko prosze mnie nie odsylac do archiwum Acha i jeszcze jedno. Rozmawialem przed chwila z kolega ktory twierdzi ze do diesli nie ma filtrow oleju tylko sie sam wklad wymienia, bo obudowa zostaje. Prawda to? topek jak zawsze pozdrawiajacy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marena Zgłoś #14 Napisano 23 Marca 2007 Kurde nie potrafię cię rozgryść zaczołeś ten temat masz wszystko napisane + to co jeszcze doszukałeś sam,i o co ci więcej chodzi. Acha i jeszcze jedno. Rozmawialem przed chwila z kolega ktory twierdzi ze do diesli nie ma filtrow oleju tylko sie sam wklad wymienia, bo obudowa zostaje. Prawda to? TAK . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach