Gość djmlody Zgłoś #1 Napisano 13 Lutego 2007 Cześć wam mam pytanko czy ktoś wie może co mogło się stać podłączałem wzmacniacz samochodowy do swego passata B4 kombi 1,9 TDI silnik 1Z i zrobiło się zwarcie poleciał z przewodów koło radia dymek i miałem przekręcona stacyjkę na zapłon w pozycji 1 i po tym zwarciu stało się tak ze jak tylko włożę kluczyk przekręcę stacyjkę to zapalają się kontrolki na desce te co powinny od ręcznego podgrzewania ciśnienia oleju ale wcześniej było tak ze jak cofałem kluczyk do tylu to gasły teraz tylko po wyjęciu gasną i jak odpalę silnik to gdy gaszę go jak cofnę raz kluczyk do tylu to gasną tylko światła silnik pracuje tak jakbym nic nie robił a gaśnie dopiero gdy wyjmę kluczyk ze stacyjki i jak naciskam na ta dziurkę co się wkłada kluczyk palcem kluczyka niema w stacyjce i jak naciskam na stacyjkę to zapałają się kontrolki tak jakby kluczyk był w pozycji 1 co mogło się stać ???i jaki jest koszt naprawy tego?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 13 Lutego 2007 Fiuuuuuuu!! Ale żeś walnął wyjaśnienie Musiałem to ze 3 razy przeczytac, żeby coś zakumac To chyba wina "browara", że zdolność rozumienia tekstu straciłem tak po chwili zastanowienia, to sądze, ze któres przewody sie "połączyły" po zwarciu lub też w samej stacyjce ZWORA nastąpiła i dopiero wyjęcie klucza powoduje gaśnięcie kontrolek. Niestety musisz rozebrac to i owo - zacznij od obejrzenia przewodów w wiązce do stacyjki Potem "na warsztat" weź sama stacyjkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #3 Napisano 13 Lutego 2007 djmlody, OT = pisz po ludzku = dzięki. EDIT: Sprawdź kostkę w stacyjce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito Zgłoś #4 Napisano 14 Lutego 2007 Też miałem kłopot ze znalezieniem meritum pierwszego posta, choć nie piłem browarka Ja bym sprawdził kostkę w stacyjce i tam szukał usterki, to po pierwsze, a po drugie to przy manipulowaniu w instalacji elektrycznej zaleca się odłączenie przynajmniej masy od akumulatora, żeby uniknąć np tego rodzaju niespodzianek. Na forum znajdziesz opisy jak dostać się do stacyjki i kostki oraz co uprzednio zrobić i zdemontować. Powodzenia! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość djmlody Zgłoś #5 Napisano 14 Lutego 2007 Cześć wam wymieniłem dziś kostkę w stacyjce to co idzie za stacyjka od razu i do niej się podpina kable zapłaciłem 80 zł i problem nie znikło jest dalej tak jak było napisze jeszcze raz jaki mam problem podczas podłączania wzmacniacza doszło do zwarcia poleciał dymek w okolicach radia zapłon był przekręcony na 1 i stało się tak ze teraz jak odpalam silnik i mam włączone światła wszystko gra ale natomiast gdy gaszę silnik to jest tak ze jak cofnę raz kluczyk do tylu to silnik gasł wcześniej teraz natomiast gasną tylko światła a żeby zgasić teraz silnik to musze wyjąc cały kluczyk ze stacyjki i dopiero on gaśnie. Dodam ze jak naciskam na stacyjkę palcem bez kluczyka to mi się zapałają diody ciśnienie oleju podgrzewanie świec na sekundę akumulator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #6 Napisano 14 Lutego 2007 No to może masz jeszcze połączone różne przewody w wiązce, która uległa dość mocnemu podgrzaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość djmlody Zgłoś #7 Napisano 14 Lutego 2007 A czy w stacyjce ta blaszka która okręca środkiem w kostce po wyjęciu kluczyka musi lekko wystawać ze stacyjki bo u mnie wystaje i jak naciskam palcem na ta srebrna blaszkę okrągła co się wkłada w nią kluczyk to zapalają się kontrolki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #8 Napisano 14 Lutego 2007 Jeśłi wymieniłeś kostkę, to nowa jest OK. Problem tkwi gdzieś dalej w wiązce. I to chyba będzie najbardziej prawdopodobna teoria. Musisz rwać wiązkę stacyjka-miejsce zwarcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość djmlody Zgłoś #9 Napisano 14 Lutego 2007 A czy sama stacyjka tam gdzie się wkłada kluczyk nie ma nic do tego co się dzieje u mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #10 Napisano 14 Lutego 2007 1.Zrobiło się zwarcie. 2.Uszkodzeniu uległa wkładka, którą wymieniłeś oraz przewody. 3. Wkładkę j.w. wymieniłeś. 4. ..... dopowiedz sobie resztę. Chyba, że zostawiłeś zwarcie, ale to nie podlega dyskusji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #11 Napisano 14 Lutego 2007 JAFO, ale ze stacyjki wychodzi "język" do kostki i IMO tam coś zwiera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #12 Napisano 14 Lutego 2007 Wychodzi, bo musi. Wychodzi, bo trzeba obrócić wkładką. Każda stacyjka VW zdejmuje zasilanie dopiero w trakcie wyciągania kluczyka ze stacylki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość djmlody Zgłoś #13 Napisano 14 Lutego 2007 Niby wszystko jest tak jak piszesz ale w tej stacyjce tam gdzie wkładasz kluczyk jest taki bolec on obraca środkiem w kostce czy on nie mógł się ze psuć i wystaje za dużo i bo jak sama kostkę podepnę pod przewody i w niej wcisnę taki pręcik na środku to tez się zapalają te kontrolki i nie wiem czy to w stacyjce za dużo ten pręcik wystaje czy tak jak mówisz zwarcie na przewodach z tej kostki idzie przewód do radia chyba i on przy kostce ma widać przyfajcowaną izolacje ale on jest cieniutki nie jak te co idą do rozruchu silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #14 Napisano 14 Lutego 2007 Strasznie nie lubię dwa razy powtarzać. Tym bardziej, że jest to napisane. Nie dość, że napisałem o zwarciu w wiązce, Ty to potwierdzasz pisząc o przyfajcowanej izolacji, to jeszcze masz jakieś wątpliwości? Dobra, wyjaśnię! Robiąc zwarcie podałeś któryś z (+) do masy. Tenże przewód z (+) zaczął sie grzać. Rozgrzał się tak bardzo, że stopił izolację swoją, a, że mało mu tego było, to stopił również izolację sąsiedniego przewodu w wiązce. Twoje wielkie szczęście, że tym drugim przewodem jest (+) po zapłonie a nie np. przewód do cewki rozrusznika. To dopiero miałbyś zagadkę, dlaczego po włożeniu kluczyka kręci się rozrusznik. Jeszcze większe szczęście, że przewód ten nie przykleił się doprzewodu masy, bo wtedy to tylko 998 lub 112. Jest to przewód uruchamiający m.in buzzer przy pozostawionych włączonych światłach po otwarciu drzwi kierowcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waldek Zgłoś #15 Napisano 14 Lutego 2007 Djmlody gdybyś tak w czasie pisania użył ze dwie kropki i ze trzy przecinki to dużo lżej by się czytało. A wracając do tematu to już wszystko zostało powiedziane wcześniej. Naciśniecie palcem bez kluczyka włącza tylko radio jeżeli jest prawidłowo podłączone. Od kostki cieńszym kablem to idzie niż do rozruchu i na zapłon albo światła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość djmlody Zgłoś #16 Napisano 14 Lutego 2007 Wielkie dzięki dla JAFO twoje podpowiedzi okazały się trafne w 10 trochę podklejałem ten przewód od innych i wszystko wróciło do normy jutro będę wymieniał przewody te co uległy zniszczeniu jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc a wiec wina było zwarcie gdzieś tego przewodu Oki dzięki wam bardzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewanb3 Zgłoś #17 Napisano 10 Października 2009 Witam czy ktoś może wie który to + w stacyjce podajcie prosze kolor kabla albo cos? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #18 Napisano 10 Października 2009 Czerwony i czerwony z paskiem innego koloru to kable plusowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewanb3 Zgłoś #19 Napisano 13 Października 2009 aha dzieki bo musze wzmacniacz podlaczyc:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wierzba Zgłoś #20 Napisano 13 Grudnia 2009 witam, mam problem ze stacyjka w moim pasku... mianowicie czasami wkladam kluczyk do stacyjki i nie moge go przekrecic... <uprzedze pytanie: kierownica nie jest zablokowana>. Zazwyczaj nie ma zadnego problemu a czasami zdarza sie ze mecze sie z tym przez 10/ 15 min i dopiero zaskoczy... <wydaje mi sie ze czesciej sie to zdarza gdy jest zimno na polu lub jest duza wilgoc ale nie jestem pewny czy jest taka zaleznosc>. nie wiem o co chodzi. prosze o pomoc pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach