Skocz do zawartości
Gość djmlody

Problem ze stacyjką Passat B4

Rekomendowane odpowiedzi

Gość djmlody

Cześć wam mam pytanko czy ktoś wie może co mogło się stać podłączałem wzmacniacz samochodowy do swego passata B4 kombi 1,9 TDI silnik 1Z i zrobiło się zwarcie poleciał z przewodów koło radia dymek i miałem przekręcona stacyjkę na zapłon w pozycji 1 i po tym zwarciu stało się tak ze jak tylko włożę kluczyk przekręcę stacyjkę to zapalają się kontrolki na desce te co powinny od ręcznego podgrzewania ciśnienia oleju ale wcześniej było tak ze jak cofałem kluczyk do tylu to gasły teraz tylko po wyjęciu gasną i jak odpalę silnik to gdy gaszę go jak cofnę raz kluczyk do tylu to gasną tylko światła silnik pracuje tak jakbym nic nie robił a gaśnie dopiero gdy wyjmę kluczyk ze stacyjki i jak naciskam na ta dziurkę co się wkłada kluczyk palcem kluczyka niema w stacyjce i jak naciskam na stacyjkę to zapałają się kontrolki tak jakby kluczyk był w pozycji 1 co mogło się stać ???i jaki jest koszt naprawy tego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fiuuuuuuu!! Ale żeś walnął wyjaśnienie :mur::cisza: Musiałem to ze 3 razy przeczytac, żeby coś zakumac :ok: To chyba wina "browara", że zdolność rozumienia tekstu straciłem :rotfl: tak po chwili zastanowienia, to sądze, ze któres przewody sie "połączyły" po zwarciu lub też w samej stacyjce ZWORA nastąpiła i dopiero wyjęcie klucza powoduje gaśnięcie kontrolek. Niestety musisz rozebrac to i owo - zacznij od obejrzenia przewodów w wiązce do stacyjki :ok: Potem "na warsztat" weź sama stacyjkę :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

djmlody, OT = pisz po ludzku = dzięki.

 

EDIT:

 

Sprawdź kostkę w stacyjce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

Też miałem kłopot ze znalezieniem meritum pierwszego posta, choć nie piłem browarka :ok: Ja bym sprawdził kostkę w stacyjce i tam szukał usterki, to po pierwsze, a po drugie to przy manipulowaniu w instalacji elektrycznej zaleca się odłączenie przynajmniej masy od akumulatora, żeby uniknąć np tego rodzaju niespodzianek. Na forum znajdziesz opisy jak dostać się do stacyjki i kostki oraz co uprzednio zrobić i zdemontować. Powodzenia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość djmlody

Cześć wam wymieniłem dziś kostkę w stacyjce to co idzie za stacyjka od razu i do niej się podpina kable zapłaciłem 80 zł i problem nie znikło jest dalej tak jak było napisze jeszcze raz jaki mam problem podczas podłączania wzmacniacza doszło do zwarcia poleciał dymek w okolicach radia zapłon był przekręcony na 1 i stało się tak ze teraz jak odpalam silnik i mam włączone światła wszystko gra ale natomiast gdy gaszę silnik to jest tak ze jak cofnę raz kluczyk do tylu to silnik gasł wcześniej teraz natomiast gasną tylko światła a żeby zgasić teraz silnik to musze wyjąc cały kluczyk ze stacyjki i dopiero on gaśnie. Dodam ze jak naciskam na stacyjkę palcem bez kluczyka to mi się zapałają diody ciśnienie oleju podgrzewanie świec na sekundę akumulator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to może masz jeszcze połączone różne przewody w wiązce, która uległa dość mocnemu podgrzaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość djmlody

A czy w stacyjce ta blaszka która okręca środkiem w kostce po wyjęciu kluczyka musi lekko wystawać ze stacyjki bo u mnie wystaje i jak naciskam palcem na ta srebrna blaszkę okrągła co się wkłada w nią kluczyk to zapalają się kontrolki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśłi wymieniłeś kostkę, to nowa jest OK.

Problem tkwi gdzieś dalej w wiązce. I to chyba będzie najbardziej prawdopodobna teoria.

Musisz rwać wiązkę stacyjka-miejsce zwarcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość djmlody

A czy sama stacyjka tam gdzie się wkłada kluczyk nie ma nic do tego co się dzieje u mnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.Zrobiło się zwarcie.

2.Uszkodzeniu uległa wkładka, którą wymieniłeś oraz przewody.

3. Wkładkę j.w. wymieniłeś.

4. ..... dopowiedz sobie resztę.

 

Chyba, że zostawiłeś zwarcie, ale to nie podlega dyskusji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JAFO, ale ze stacyjki wychodzi "język" do kostki i IMO tam coś zwiera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi, bo musi.

Wychodzi, bo trzeba obrócić wkładką.

Każda stacyjka VW zdejmuje zasilanie dopiero w trakcie wyciągania kluczyka ze stacylki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość djmlody

Niby wszystko jest tak jak piszesz ale w tej stacyjce tam gdzie wkładasz kluczyk jest taki bolec on obraca środkiem w kostce czy on nie mógł się ze psuć i wystaje za dużo i bo jak sama kostkę podepnę pod przewody i w niej wcisnę taki pręcik na środku to tez się zapalają te kontrolki i nie wiem czy to w stacyjce za dużo ten pręcik wystaje czy tak jak mówisz zwarcie na przewodach z tej kostki idzie przewód do radia chyba i on przy kostce ma widać przyfajcowaną izolacje ale on jest cieniutki nie jak te co idą do rozruchu silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strasznie nie lubię dwa razy powtarzać. Tym bardziej, że jest to napisane.

Nie dość, że napisałem o zwarciu w wiązce, Ty to potwierdzasz pisząc o przyfajcowanej izolacji, to jeszcze masz jakieś wątpliwości?

 

Dobra, wyjaśnię!

Robiąc zwarcie podałeś któryś z (+) do masy. Tenże przewód z (+) zaczął sie grzać. Rozgrzał się tak bardzo, że stopił izolację swoją, a, że mało mu tego było, to stopił również izolację sąsiedniego przewodu w wiązce.

Twoje wielkie szczęście, że tym drugim przewodem jest (+) po zapłonie a nie np. przewód do cewki rozrusznika. To dopiero miałbyś zagadkę, dlaczego po włożeniu kluczyka kręci się rozrusznik. :rotfl:

Jeszcze większe szczęście, że przewód ten nie przykleił się doprzewodu masy, bo wtedy to tylko 998 lub 112.

Jest to przewód uruchamiający m.in buzzer przy pozostawionych włączonych światłach po otwarciu drzwi kierowcy. :mur::mur::mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Djmlody gdybyś tak w czasie pisania użył ze dwie kropki i ze trzy przecinki to dużo lżej by się czytało. A wracając do tematu to już wszystko zostało powiedziane wcześniej. Naciśniecie palcem bez kluczyka włącza tylko radio jeżeli jest prawidłowo podłączone. Od kostki cieńszym kablem to idzie niż do rozruchu i na zapłon albo światła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość djmlody

Wielkie dzięki dla JAFO twoje podpowiedzi okazały się trafne w 10 trochę podklejałem ten przewód od innych i wszystko wróciło do normy jutro będę wymieniał przewody te co uległy zniszczeniu jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc a wiec wina było zwarcie gdzieś tego przewodu Oki dzięki wam bardzo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy ktoś może wie który to + w stacyjce podajcie prosze kolor kabla albo cos?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czerwony i czerwony z paskiem innego koloru to kable plusowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aha dzieki bo musze wzmacniacz podlaczyc:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam problem ze stacyjka w moim pasku... mianowicie czasami wkladam kluczyk do stacyjki i nie moge go przekrecic... <uprzedze pytanie: kierownica nie jest zablokowana>. Zazwyczaj nie ma zadnego problemu a czasami zdarza sie ze mecze sie z tym przez 10/ 15 min i dopiero zaskoczy... <wydaje mi sie ze czesciej sie to zdarza gdy jest zimno na polu lub jest duza wilgoc ale nie jestem pewny czy jest taka zaleznosc>. nie wiem o co chodzi. prosze o pomoc

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności