Skocz do zawartości
Gość Paweł Mikulski

[Climatronic] Czujnik temperatury cieczy w B3

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Paweł Mikulski

Witam.

Ostatnio po włączeniu zapłonu zaczął mi migać wyświetlacz climatronika.

Odczytałem błędy i wyszło, że jakiś silnik nastawnika klapy(4123) i czujnik temperatury płynu chłodzącego (2312). I tu mam pytanie. Przetrzepałem forum i nadal mam wątpliwości, o który czujnik czepia się mój climatronik. Jeden jest na takim króćcu przy głowicy. Dochodzą do niego 4 przewody. Wiem, ze daje on info na wskaźnik na desce i do sterownika silnika ale czy również do climatronica? Czy może chodzi o taki czujnik z dwoma przewodami, który widziałem na rurze biegnącej (chyba) do nagrzewnicy. Jest on w pobliżu aparatu zapłonowego. Trochę poniżej aparatu zapł. i bliżej kabiny.

Aha. I czy faktycznie błędy można skasować (o ile ich przyczyny są już usunięte) wciśnięciem OFF i TEMP+ a potem OFF i TEMP-? Taki sposób znalazłem w którejś wiadomości na forum.

 

Mój Pasek to 2.0 GL (silnik 2E) z 1992 roku.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdż silnik nastawnika klapy - od przedziału silnika zdejmij plastik przy podszybiu od strony pasażera i wyjmij filtr kabinowy, tam jest w tej dziurze taka klapka jak włączysz obieg zamknięty to ma się zamknąć wlot, steruje tym właśnie silnik nastawnika, sprawdż zawór na rurce od klimy ten co idzie do nagrzewnicy, prawdopodobnie albo zawór ale szybciej gaz zwiał z obiegu, można sprawdzić na maszynie od nabijania klimy ciśnienie układu klimy i wszystko jasne. Prawdopodobnie dziura w chłodnicy klimy. Inne zawory nie powodują mrugania na lcd klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdż silnik nastawnika klapy - od przedziału silnika zdejmij plastik przy podszybiu od strony pasażera i wyjmij filtr kabinowy, tam jest w tej dziurze taka klapka jak włączysz obieg zamknięty to ma się zamknąć wlot, steruje tym właśnie silnik nastawnika, sprawdż zawór na rurce od klimy ten co idzie do nagrzewnicy, prawdopodobnie albo zawór ale szybciej gaz zwiał z obiegu, można sprawdzić na maszynie od nabijania klimy ciśnienie układu klimy i wszystko jasne. Prawdopodobnie dziura w chłodnicy klimy. Inne zawory nie powodują mrugania na lcd klimy.

 

 

a może wiesz jak się dostać do tego nastawnika klapy bo w moim chodzi odwrotnie , jak załączę klime to góra klapki kładzie sie na stronę szyby a powinno być odwrotnie, moim zdaniem to chyba dużo roboty bo chyba trzeba ściągać ze środka całą konsole

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paweł Mikulski

Dzięki za podpowiedź o tym silniku nastawnika klapy. Spróbuję w weekend. Ale czy w przypadku tego błędu dot. czujnika płynu chłodzącego na pewno chodzi o jakiś zawór? A nie o czujnik czasem? Dodam, że klima chodzi właściwie normalnie (oczywiście jak było cieplej parę dni temu). Sprężarka się włącza więc raczej ciśnienie w układzie jest.

Na wszelki wypadek podjadę do jakiegoś warsztatu na sprawdzenie ciśnienia.

W każdym razie dzięki:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie klimki polecam świetny opis Marka

http://www.forum.vw-passat.pl/topics33/klimatyzacja-climatronic-vt1697.htm

 

wzorowany jest na b5 ale naprawdę dobry z fotkami. Odnośnie zaworu to czujnik cieczy chłodzącej jest w innym obwodzie i jak ma uszkodzenie to miga dioda na desce. W obwodzie klimy tak jak w manualu Marka widać czujnik ciśnieniowy i czujniki temperatury oraz silniczki klapek. Więc tak naprawdę 3 rzeczy czujnik w zderzaku temperatura, czujnik w obudowie climatronika temp wewnętrzna i czujnik ciśnieniowy. Proszę też o odwiedzenie działu Vag bo sprawdzanie błędów z panelu climatronika zawsze ma jakąś zagadkę a vag prawdę powie.

Odnośnie tej nieszczęsnej klapki to wymiana ponoć może się odbyć przez wyjęcie schowka i wykręcenie 2 śrób torks długi wkrętak, w białym plastiku siedzi silnik, ale jest i drugi odpowiadający za przełączanie nawiewów nogi twarz szyba jak mówi link wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paweł Mikulski

Dzięki jeszcze raz. Z tego co przeczytałem wnioskuję, że.... chyba oddam auto w ręce jakiegoś speca. Najwyżej trochę to zaboli finansowo :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności