Skocz do zawartości
aleksa29

po naprawie wycieraczek na nowo zaprogramować

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam pytanko ja ustawic naprawione juz wycieraczki nie w pelni chodza, maz wczesniej juz je rozkrecil i cos tam niby ustawil i chodzily dobrze 2 razy ale znowu zaczely nie w pelni latac czemu prosze o sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aleksa29 sprecyzuj, co znaczy "nie w pełni chodzą" ? Rozumiem że wykonują zbyt krótki ruch? Czy "wychodzą poza szybę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak i w gore i w dol nie do konca dochodzą nie wiemy czemu z 10 cm brakuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bolączką Pasków są zapiekające się sworznie w mechanizmie wycieraczek. U mnie tak słabo chodziły że aż połamało się ramię mechanizmu (część przy podszybiu). jeden sworzeń był tak zapieczony że tylko brzeszczot mu dał radę :o. Skończyło się zakupem nowego mechanizmu na allegro i na razie mam spokój.

 

Co "znaczy nie wpełni latac". Zatrzymują się w połowie ? Czy wogóle nie pracują. Pracują jak wycieraczki są podniesione a nie pracują jak dotykają szyby ?

 

Może być przekaźnik albo problem z prądem (niełącząca kostka, przerwany przewód). Trzeba poszukac na forum. Może sam mechanizm już niedomaga. Np jest wytarte połączenie welorowkowe międzie ramieniem wycieraczki a sworzniem wtedy może się slizgać. Może być wytare połączenie miedzy silniczkiem a resztą mechanizmu. Co z zapieczonymi sworzniami może objawiać się podobnym zjawiskiem.

 

Regulacji dokonuje się przy wyłączonych wycieraczkach (pióra wycieraczek mają byc poziomo, blisko podszybia) Luzujemy śrubę mocującą ramie silnika elektrycznego i ustawiamyc ramie silnika poziomo w kierunku strony pasażera.

 

Uwaga w zimę podszybie może być twarde i namarznięte co moze grozić połamaniem.

 

Przy ewentualnym zakupie nowego mechanizmu nie brać pod uwagę wersji angielskiej bo te zamiatają w inną stronę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mechanik czyscil sworznie ale dalej chodza czasami niby normalna predkoscia czasami wolniej i nie w pelni obrotow jak sa na szybie. przygoda z wycieraczkami zaczela sie jak wlaczalam samochod a wycieraczki byly wlaczone, zatrzymaly sie na jakies 10 min i ruszyly. Pozniej niby bylo ok ale co jakis czas stawaly gdzie chcialy, pozniej maz juz byl tak wku..... ze na sile sprowadzil je na dol bo sie zatrzymaly w polowie. i od tego momentu chodza nie w pelni. Juz raz je rozkrecil i nastawil ale po 2 obrotach spowrotem sie jakos same przesunely i brakuje przy dzialaniu po 10 cm z gory i z dolu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie było identycznie. Jak kupiłem paska to myślałem że tak ma być . Ze wycieraczki wolno zgarniają. I tak Samo jak u Ciebie odpaiłem auto a wycieraczki były wlączone a szyba była sucha i wycieraczki się zatrzymały. Ale u mnie jak pisałem pękł cały mechanizm (pewnie już dało znac zmęczenie materiału) a nie było mowy o działaniu wycieraczek.

 

Ja bym spróbował odkręcić ramiona wycieraczek i sprawdzić wzrokowo jak wyglądają połączenia, czy nie ma zjechanych czopów sworzni, nie ma opiłków, czy powierzchnia jest blyszcząca (wyslizgana). Ale jeżeli obie wycieraczki tak samo sie zatrzymują to raczej problem może być w miejscu łączenia sworznia silnika i ramienia (jeżeli to problem mechaniczny).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może poprostu są źle ustawione ramiona z piórami wycieraczek i nie dochodzą do końca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Juz raz je rozkrecil i nastawil ale po 2 obrotach spowrotem sie jakos same przesunely i brakuje przy dzialaniu po 10 cm z gory i z dolu.

Tak moim zdaniem, to bez wymiany mechanizmu raczej się nie obejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ja wymieniałem mechanizm wycieraczek to na koniec okazało się że trzeba je było wyregulować a objaw był taki że jak wycieraczki nie były ustawione to jak pióra wycieraczek były w pozycji poziomej to włączeniu wycieraczek pióra zamiast iść w góre to najpierw szły trochę na dół a potem do góry. Czujnik stopu wycieraczek znajduje się w samym silniczku a nie w mechanizmie i jeżeli sworzen silniczka nie był odpowiednio ustawiony z ramieniem mechanizmu to objaw będzie taki jak napisałem.

 

Wyobraźnia mi podpowiada że jeżeli zakres pracy wycieraczek się zmniejszył to widocznie sa jakieś luzy albo na łączeniu sworzniu silniczka z ramieniem (np na wskutek użycia siły przez Pani męża) albo mechanizm się poluzował, odkręciła np któraś ze trzech śrub mocujących silniczek.

 

Załączam zdjęcie z allegro

mechanizmwycieraczek.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności