Skocz do zawartości
a_r_t_i

Wycie, buczenie, syk powietrza przy 90stopniach.

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM.

 

Bardzo proszę moderatora o przerzucenie pytania do odpowiedniego działu - sprawa bardzo pilna.

 

Auto: B5 FL, 2001, AWX, 130KM

 

Proszę o szybką poradę gdyż jutro wieczorem jedziemy na trasę 1000km, a nie mamy innego auta.

 

Problemem jest dźwięk podobny gdy w domu robi się przeciąg - nazwijmy to "wyciem".

Jest on słyszalny dopiero gdy auto osiągnie 90stopni - wcześniej w ogóle go nie słychać.

 

Wycie pojawia się przy dodawaniu gazu, ale tylko gdy jedziemy autem - na postoju przy dodawaniu gazu nic nie słychać - dopiero gdy silnik jest powiedzmy pod obciążeniem.

 

Dźwięk wydobywa się oczywiście spod maski, ale nie wiem kompletnie z którego miejsca bo musiałbym tam chyba siedzieć podczas jazdy.

 

Przypomnę że to wycie, buczenie, syk powietrza (ale taki basowy) ma ścisły związek z temperaturą 90stopni i występuje tylko podczas jazdy przy przyspieszaniu.

 

Może ma to jakiś związek z termostatem i załączaniem "dużego obiegu" ?

 

Co to może być - gdzie szukać przyczyny ?

 

Pilnie proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam,

Artur

 

---------- Post added at 16:24 ---------- Previous post was at 08:55 ----------

 

Mechanik rozkłada ręcę :mad:

 

Może macie jakiś pomysł gdzie zacząć szukać..:confused:

Edytowane przez a_r_t_i

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym sprawdził węże od turbo i chłodnicy i sprawdź jeśli możesz błędy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też turbiny bym się uczepił u mnie w transicie podczas mrozów tez wyła..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jakby było turbo to by wyło cały czas.

 

A u mnie z aptekarską dokładnością wyje dopiero przy 90 stopniach :confused:.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego turbinkę [ nieszczelność przewodów ] wyczujesz dopiero pod obciążeniem tak jak pisałeś ,posprawdzaj łączenia czy nie ma gdzieś oleju na łączeniu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że większość problemów z turbo występuje dopiero pod obciążeniem to wiem, ale jaki to może mieć związek z temperaturą 90stopni ?

 

Jeżeli turbo jest pod obciążeniem, a silnik nie złapał jeszcze temperatury 90stopni to wtedy nie wyje - jest cisza kompletna - tak jakby usterki w ogóle nie było.

 

Podobno może to mieć związek z tym, że turbina dmucha z pełna siłą dopiero w chwili osiągnięcia przez silnik temperatury roboczej - czyli 90 stopni.

 

Nie wiem ile w tym prawdy - jest to możliwe, jest jakiś czujnik który odczytuje temperaturę i "mówi" turbinie "teraz możesz dmuchać z pełną mocą" ??? :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu - mam to samo w 2.8 V6, a tam nie ma turbo. Co to może być? Myślałem, że łożysko sprzęgła lub przeniesienie napędu 4 motion...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny objaw, taki gwizd ujawniał się po rozgrzaniu silnika. Okazało się że nie trzyma zatrzask przewodu powietrznego przy interkulerze. Wykryłem to przegazowując silnik na postoju z otwartą maską.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności