a_r_t_i Zgłoś #1 Napisano 28 Stycznia 2010 (edytowane) WITAM. Bardzo proszę moderatora o przerzucenie pytania do odpowiedniego działu - sprawa bardzo pilna. Auto: B5 FL, 2001, AWX, 130KM Proszę o szybką poradę gdyż jutro wieczorem jedziemy na trasę 1000km, a nie mamy innego auta. Problemem jest dźwięk podobny gdy w domu robi się przeciąg - nazwijmy to "wyciem". Jest on słyszalny dopiero gdy auto osiągnie 90stopni - wcześniej w ogóle go nie słychać. Wycie pojawia się przy dodawaniu gazu, ale tylko gdy jedziemy autem - na postoju przy dodawaniu gazu nic nie słychać - dopiero gdy silnik jest powiedzmy pod obciążeniem. Dźwięk wydobywa się oczywiście spod maski, ale nie wiem kompletnie z którego miejsca bo musiałbym tam chyba siedzieć podczas jazdy. Przypomnę że to wycie, buczenie, syk powietrza (ale taki basowy) ma ścisły związek z temperaturą 90stopni i występuje tylko podczas jazdy przy przyspieszaniu. Może ma to jakiś związek z termostatem i załączaniem "dużego obiegu" ? Co to może być - gdzie szukać przyczyny ? Pilnie proszę o pomoc. Pozdrawiam, Artur ---------- Post added at 16:24 ---------- Previous post was at 08:55 ---------- Mechanik rozkłada ręcę Może macie jakiś pomysł gdzie zacząć szukać.. Edytowane 28 Stycznia 2010 przez a_r_t_i Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 28 Stycznia 2010 ja bym sprawdził węże od turbo i chłodnicy i sprawdź jeśli możesz błędy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1.8t Zgłoś #3 Napisano 28 Stycznia 2010 też turbiny bym się uczepił u mnie w transicie podczas mrozów tez wyła.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
a_r_t_i Zgłoś #4 Napisano 28 Stycznia 2010 Ale jakby było turbo to by wyło cały czas. A u mnie z aptekarską dokładnością wyje dopiero przy 90 stopniach . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysiek19 Zgłoś #5 Napisano 28 Stycznia 2010 kolego turbinkę [ nieszczelność przewodów ] wyczujesz dopiero pod obciążeniem tak jak pisałeś ,posprawdzaj łączenia czy nie ma gdzieś oleju na łączeniu . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
a_r_t_i Zgłoś #6 Napisano 29 Stycznia 2010 To, że większość problemów z turbo występuje dopiero pod obciążeniem to wiem, ale jaki to może mieć związek z temperaturą 90stopni ? Jeżeli turbo jest pod obciążeniem, a silnik nie złapał jeszcze temperatury 90stopni to wtedy nie wyje - jest cisza kompletna - tak jakby usterki w ogóle nie było. Podobno może to mieć związek z tym, że turbina dmucha z pełna siłą dopiero w chwili osiągnięcia przez silnik temperatury roboczej - czyli 90 stopni. Nie wiem ile w tym prawdy - jest to możliwe, jest jakiś czujnik który odczytuje temperaturę i "mówi" turbinie "teraz możesz dmuchać z pełną mocą" ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomader Zgłoś #7 Napisano 17 Września 2011 Podłącze się do tematu - mam to samo w 2.8 V6, a tam nie ma turbo. Co to może być? Myślałem, że łożysko sprzęgła lub przeniesienie napędu 4 motion... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daroslo Zgłoś #8 Napisano 17 Września 2011 Ja miałem podobny objaw, taki gwizd ujawniał się po rozgrzaniu silnika. Okazało się że nie trzyma zatrzask przewodu powietrznego przy interkulerze. Wykryłem to przegazowując silnik na postoju z otwartą maską. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach