Skocz do zawartości
WojtekVWB6

Odpala a później gaśnie 1.9 TDI B6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam Passata B6 TDI 1.9 BKC 105+ chip produkcja 2005-08-11 model 2006 manual 91 tys. km orginał na 100% i tego auta problem dotyczy :)miał być taki niezawodny :cool: .Jest wiele tematów na podobne objawy lecz ja nie znalazłem odpowiedzi na mój problem .

Jadąc nagle wyskoczył komunikat MOTOR STOP! OIL .... migająca kontrolka oleju wyłączyło się ESP nie mogłem włączyć i świeciła się spirala świec żarowych i ABS oraz obrotomierz opadł nic nie wskazywał temp cieczy ok. 60-70 .Auto normalnie jechało poziom oleju ok. .Po przejechaniu 2 km chciałem zaparkować i auto po wciśnięciu sprzęgła i przyhamowaniu zgasło i odpalił normalnie . Po przejechaniu następnych 5 km auto zgasło i już nie odpaliło . Odpaliło po ok. 5 godzinach i później znowu komunikat i po wciśnięciu sprzęgła i przyhamowaniu zgasł i nie chciał zapalić lub z trudem zapalał i szarpał jakby brakowało mu paliwa :confused: . Rano po odpaleniu i mocniejszym dodaniu gazu na wyższych obrotach ok. 3-4 tys. zaczął klekotać tak jakby popychacz /wtryski .

Po podłączeniu pod komputer wyskoczyły błędy PO266 cos o błędzie udziału drugiego cylindra i PO322 o czujniku wałków jeżeli dobrze pamiętam .Wymienione zostały: czujnik wału i czujnik wałków rozrządu+ przy okazji cały rozrząd , dwumas i sprzęgło, filtry, uszczelka pod deklem zaworów ,pasek wielo rowkowy + napinacz (części orginał VW):mad: oraz sprawdzone zostały przewody do czujnika wałków (ok.) (przeczytałem na forum ze mogą być uszkodzone )

Po wymianie wszystkiego auto odpaliło normalnie po klekotał na wyższych obrotach i po wyjechaniu z warsztatu znowu zaczęły głupieć zegary i zgasł po dłuższym kręceniu odpalił. Na komputerze wyszły te same błędy:639:.

Wtryski mam ok. , pompa podaje paliwo do filtra i powrót tez dobrze daje .

Teraz moja prośba o pomoc jak ten problem rozwiązać .Czy nie jest tak ze padła pompa i dlatego sobie gaśnie(tylko czemu przy hamowaniu i wciśnięciu sprzęgła) , a z drugiej strony czemu te błędy PO322 i PO266 ??Jak to naprawić .POMOCY !!

Przepraszam za tak długi post i proszę o wyrozumiałość .jeżeli w złym miejscu napisałem wiadomość proszę o przeniesienie .Pozdrawiam i liczę na pomoc .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
91 tys. km orginał na 100%. Wymienione dwumas i sprzęgło

Przy 90 tkm wymienialeś? :szok:

 

A w nawiazaniu do tematu, to z ciśnieniem oleju wszystko OK? Może pompa pada?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak od 85 tys.km jest chip trochę agresywny .Nie ciśnienia nie sprawdzałem bo to co wiem w 1.9 pompy były ok , a co ma do tego ten czujnik wąlków rozrządu ?

Edytowane przez WojtekVWB6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie takie coś ci się wyświetliło? STOP! OLDRUCK MOTOR

 

P0322 to nie jest czujnik wałków rozrządu, tylko czujnik G28 obrotów silnika kolego :D

*Czujnik G28 - niezrozumiała wartość sygnału (brak sygnału).

 

EDIT//

No i jeszcze ten P0266 - dotyczy systemu zasilania paliwem a konkretniej - wtryskiwacze.

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też taki komunikat się pojawił .To co teraz zrobić .Czujnik G28 jest tez wymmieniony (jezeli dobrze pamietam jak zdjęta była skrzynia było go widać ).To co teraz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej o wymianie G28 nie pisałes. No ale fakt - jest przy skrzyni. Skoro nadal ci ten błąd wyświetla, to albo czujnik jest walnięty - przy montażu go mchanik uszkodził, albo cos jest z kostką lub wiązką do czujnika G28, że nadal wyskakuje błąd. Nie tak by ci złożyli skrzynie i sprzęgło? Nie wiem, czy to możliwe jest w ogóle, żeby źle to złożyć. na kole są znaczniki na podstawie których G28 zczytuje impulsy - czyli obroty silnika.

No a co do komunikatu, który podałem, to kolego pompa oleju chyba. Bo ten komunikat oznacza, że jest za niskie ciśnienie oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sądzę że czujnik raczej ok .Łatwo można żle go ustawić względem skrzyni przy zakładaniu skrzyni ?? jak to sprawdzić czy jest ok. ustawione ??jaki ma to wpływ do gaśnięcia ? Pompa oleju w 1.9 tdi by padła przy takim przelocie ?

wymieniany miałem jeden wtrysk na 4 tym cylindrze przy 80 tys.km (zalałem na orlenie verwe syf :cool: i stracił troche na mocy ) na 3 cim cylindrze wiem ze minimalny miał odchył na minusie - ale mechanik mówił że może koryguje z powodu padniętego dwumasu . No nie wiem sam ...hmm przejrzeć wtyczki i przewody od tego czujnika G28 ? co dalej .. sorry za tak prostacko się pytam ale mam dość Laguna rozumiem ze syf ale passat ehhh:o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy G28 można źle zamontować? Raczej nie - choc różne rzeczy się zdarzają, wiec sprawdzić poprawność mocowania - nie zaszkodzi. Można go uszkodzić w trakcie montazu. A jak jest z ustawieniem wzgledem koła sygnałowego to nie wiem kolego - tzn nie wiem, czy można przestawic koło względem czujnika.

A jaki to ma wpływ do gaśnięcia? Duży. Czujnik podaje informację, że obroty silnika nie mieszczą sie w tolerancji i komputer wtedy działa jako zabezpieczenie i wyłącza silnik. Po to ktoś ten czujnik wymyślił :D Bez powodu tam nie jest.

Co do pompy oleju to poczytaj w dziale B6 - jak niektórym i po jakim przebiegu - pompy olejowe zdychały.

 

Tu masz opis do sprawdzenia G28. Co prawda to z B5 jest, ale może cos ci pomoże.

 

sprawdzenieg28.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki jutro dam cynk mechanikowi zobaczymy co tam jest źle .I może mi dla tego tak terkotał na wyższych obrotach właśnie przez padnięta pompę .

Dam znac jak coś sie nie zmieni .Ja obstawiam na jakieś połączenie właśnie tego czujnika .Serdeczne dzieki .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedno pytanie , chip miałem robiony nie przez złącze diagnostyczne tylko wyjęta została i wstawiona nowa płytka w komputerze . Czy jest mozliwe ze tam coś nie styka (zimne luty itp. ) i dlatego wywala bład czujnika G28 i auto gaśnie .Mechanik szuka po przewodach od czujnika i nic nie widać .Co tam moze nie stykać jeszcze ?

p.s Dowiadywałem się a propo pompy oleju koszt w Vw 740 zł bez rabatu plus łańcuch 120 zł i zabierak ok 20 zł tak dla inf.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

auto jest mało awaryjne póki jakiś domorosły spec w nim nie grzebał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z autem wcześniej nie było problemu po za wtryskiem (wina paliwa ON VERVA ) smigało rewelacyjnie .I pewnego dnia taka niespodzianka więc mechanicy ala eksperci nic tu nie grzebali po za wymianami oleju , świec żarowych .Wymieniam teraz wszytko co możliwe co daje minimalna oznakę zużycia np dwumas .Na razie nie mam wiadomości co z autem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, mam B6 rok 2006 ... przebieg 83k ... 2.0TDI

Od 3 dni cos dziwnego dzieje sie z moim autem ... zdarzylo mi sie w ciagu 3 dni ... ze dwa razy autko nie chcialo mi zapalic (czytaj nie wystepuje to caly czas) ... wygladalo to tak ... wkladam kluczyk ... gasna wszystkie ikonki/kontrolki i odpalam autko (ladnie zapala) ... nie mija jakies 2s i autko gasnie - zapala sie zolta spirala ...

Autko odpala mi zazwyczaj za czwartym razem ...

 

Dziwna sprawa bo nie zawsze takie cuda sie dzieja ... koledzy mozecie mi pomoc? co tutaj robic? cos ze swiacami? ... na jakies koszty sie nastawiac?

 

Czytalem wyzej rady .. ale moze to cos innego ... a tak naprawde to nie wiem za co sie zabrac - nie chce tez aby ktos zrobil mnie w ciula w serwisie czy innym warsztacie.

Dzieki Panowie za pomoc. Pozdrowionka dla Wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurcze pompa?

raczej nie ... wydaje mi sie ze cos innego ... przy pompie objaw bylby czestrzy ... a tutaj wszystko dziala i gra ... tylko raz w ciagu dnia mu cos odwali i nie chce zalapac ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze jakis syf w układzie w przewodach na filtrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żółta spirala...A świece żarowe,podobny objaw jest jak jest jakaś padnięta.Albo czasem nie zapala,albo nierówno chodzi.Szczególnie na mrozie ;) Pzdr.

Jaka reakcja silnika jak jest ciepły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jest mozliwosc sprawdzenia swiec? ktora jest walnieta?

to bardziej prawdopodobne ... niz pompa paliwa ...

 

ewidentnie zolta spiralka wyskakuje ... bardziej pasuje do swiec.

hmm chyba ze przy pompie jest to samo ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie swiec zarowych prosta sprawa. Bez wykrecania podlaczasz zasilanie grubym przewodem bezposrednio do swiec, przez amperomierz. Uwaga wskazanie bedzie w granicy ok 50 A dla kompletu swiec, mozesz tez je rozpiac i testowac pojedynczo. Drugi , bardziej miarodajny sposob to wykrecenie swiec i sprawdzanie po jednej, koncowki swiec po zasileniu powinny rozgrzac sie do bardzo wysokiej temperatury, nie dotknij bo sie poparzysz. Praktycznie powinny swiecic , pobor pradu dla jednej swiecy to ok 10-12 A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności