Skocz do zawartości
Gość krytyx

Wentylator płynu chłodzącego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość krytyx

Mam taki mały problem: wymieniałem ostatnio pasek rozrządu i przy okazji zdecydowałem sie na wymiane reszty pasków m.in. wielorowkowego. Zauważyłem, że po wymianie duży wentylator kręci sie bez przerwy, co nie działo sie wczesniej przy zimnym silniku. Zastanawia mnie, czy mechanik przy wymianie nie dokrecił wentylatora za mocno i teraz sprzegiełko nie działa dobrze, lub czy przyczyna może byc to, że spuścili mi płyn z chłodnicy przy zmianie (bo demontowali przód) i dolali w to miejsce wody. Dodam, że silnik osiąga swoja temperaturę, czyli 90 st. Jak sterowane jest sprzęgło w wentylatorze - elektromagnetycznie, czy może jakos mechanicznie? Czy możliwe jest, że czujnik temperatury w chłodnicy jest niedopięty? czy jest jakas regulacja owego sprzęgiełka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jeśli chodzi o silnik TDI to musiał kręcić się przed wymianą. W dieslu na stałe kręci się jeden wentylator.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krytyx

Zapomnialem dodac, ze silnik to 1.8. Konkretnie wersja ADR. Jak jest u Was? Kręci się na zimnym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie duży kręci się cały czas - luźno... ale dopiero jak się autko na prawdę zgrzeje, to zaczyna chodzić tak, że go słychać (prawie jak rasowe V8 ;) ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krytyx

Hmmmm... Troche to dziwne, żeby wentylator kręcił się też przy zimnym silniku. Poczekam jeszcze na opinie innych zanim zaczne ścigać mechanika. Zobacze jeszcze jak sie zachowuje wentylator przy zwiększaniu obrotów. Za odpowiedzi z góry dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego? Przecież tam jest sprzęgło wiskotyczne - nawet w niskich temperaturach cały "układ" się obraca, więc wentylator musi się kręcić o ile nie jest zblokowany w jakiś inny sposób. Opory ruchu równoważy jakaś niezerowa siła tarcia sprzęgła (nawet przy zimnym silniku) i układ pozostaje w pewnego rodzaju równowadze... Czysta fizyka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poczekam jeszcze na opinie innych zanim zaczne ścigać mechanika

Marecek już wyjaśnił - sprzęgło wiskotyczne, ale jak chcesz dodatkowej opinii, to potwierdzam - wentylator kręci się przy zimnym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość daniel1976

Kolego ja zaobserwowałem w moim AEB że wiskoza się kręci na zimnym ale jak przytrzymasz ręką ( ostrożnie w rękawiczce ) to go zatrzymasz, jest inny temat że wentylator elektryczny załącza się na zimnym silniku w momencie wyłączenia na klimatroniku funkcji EKO i AUTO. Nie włącza się tylko w czasie kiedy jest klim. na EKO, czy to jest normalne się zastanawiam, bo na AUTO to normal chodzi klima to i wiatrak musi się kręcić. Jak u was to wygląda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności