przemekkTDI Zgłoś #1 Napisano 25 Września 2009 Witam użytkowników Passatów, mam taki oto nietypowy problem, mianowicie wymieniajac olej w moim Passacie B5 1.9 Tdi AFN (taki jak opis) po spuszczeniu wszystkiego przez śrubę spustową i wymianie filtra oleju, kiedy zalalem swieżego oleju 3 litry i sprawdziłem stan na bagnecie okazało sie że jest w połowie zakreskowanego pola czyli dokładnie stan. Pomyślałem że przeciez to niemożliwe i sprawdzałem kilkukrotnie ale stan był cały czas taki sam. Dodam jeszcze że stan był sprawdzany po odpaleniu samochodzu żeby olej zostyał zassany w filtr i po odczekaniu 10 min po jego zgaszeniu. Sytuacja ta zdarza mi sie 2 raz . Wczesniej było normalnie czyli wchodzilo 3,8 l do stanu. Koledzy macie jakies sugestie??:638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkbd2 Zgłoś #2 Napisano 25 Września 2009 Ja mam 1.8 benz i ostatnio wymieniałem i było to samo wchodzi 3,5 l a ja zalałem 3 l i bylo powyżej połowa na bagnecie. Gdzieś czytałem że to normalne. Stan jest więc nie ma sie czym stresować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3 Napisano 25 Września 2009 Po pierwsze to wymianą statyczną wszystkiego nie spuścisz, po drugie pomiędzy minimum a maximum na bagnecie to 1 litr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekkTDI Zgłoś #4 Napisano 25 Września 2009 Po pierwsze to wymianą statyczną wszystkiego nie spuścisz, po drugie pomiędzy minimum a maximum na bagnecie to 1 litr no to jest jasne kolego,tylko chciałem powiedzieć że jak wcześneij spuszczałem to normlanie wlewałem 3.8l świeżego oleju. teraz po kazdej wymianie zalewam 3 litry i jest idealnie w polowie zakreskowanego pola. Dzięki za wszelkie sugestie. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #5 Napisano 25 Września 2009 teraz po kazdej wymianie zalewam 3 litry i jest idealnie w polowie zakreskowanego pola. No to wlej na max to wejdzie Ci ponad 3L Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekkTDI Zgłoś #6 Napisano 25 Września 2009 No to wlej na max to wejdzie Ci ponad 3L Szanowny kolego ,mój problem nie polega na tym że chcę koniecznie upchac gdzies te 0.8l oleju, ciekawi mnie tylko co mogło spowodować nagle że jest jak jest a było inaczej. Tak więc ta odpowiedź jest trochę "wymiająca":) w każdym razie dziękuje i za taką. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #7 Napisano 25 Września 2009 a nie przyładowałeś gdzieś miską olejową? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekkTDI Zgłoś #8 Napisano 25 Września 2009 a nie przyładowałeś gdzieś miską olejową? Właśnie miska jest w jak najlepszym porządku.Auto miałem na podnosniku i wszystko idealnie było widoczne i oglądane. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #9 Napisano 25 Września 2009 a filtr jaki ma nr? może auto krzywo stało jak spuszczałeś olej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekkTDI Zgłoś #10 Napisano 25 Września 2009 a filtr jaki ma nr? może auto krzywo stało jak spuszczałeś olej? filtr zakładam taki jak zawsze(MAnn), auto było na podnośniku (korzystałem z uprzejmości mojego kolegi mechanika) i było idealnie prosto. a kolega mówił że sie nie spotkał z czymś takim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #11 Napisano 25 Września 2009 Nie zleciał Ci cały, odkreciles przy zlewaniu korek wlewowy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekkTDI Zgłoś #12 Napisano 25 Września 2009 Nie zleciał Ci cały, odkreciles przy zlewaniu korek wlewowy?? Korek odkręcony, auto stało z odkręcona śrubą z 15 min. pomagałem mu jeszcze bujaniem:) wiem że to taki zabieg raczej sam dla siebie ale zawsze cos. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #13 Napisano 25 Września 2009 ja tam bym sie cieszyl ze zaoszczedzilem 0.8 oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #14 Napisano 25 Września 2009 Nie wiem dokładnie, ale słyszałem że spuszczanie w tradycyjny sposób trwa dosyć długo. Może to 15minut nie wystarczyło... Myślę, że zapchanie jakiegoś kanału odpada. Ja bym obstawiał niedokładne spuszczenie oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #15 Napisano 25 Września 2009 siemka Pany powiem wam ze z tym olejem to ciekawa sprawa jest. sam wiem z praktyki ze po całonocnym postoju czasem sprawdzam olej a tu zonk:D na bagnecie minimum;/ po powrocie z pracy odczekałem godzinke lookam na bagnet a tu max...i ze zdziwienia jeszcze raz pomiar i to samo więc gdzie wcześniej podziewał się mój olej?? miska jest ok i na silniku też wycieków nie ma przy wymianie zeby było na maxa wlewam 4,5 litra. strasznie żarłoczny silnik czy o co kaman:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekkTDI Zgłoś #16 Napisano 27 Września 2009 (edytowane) Nie wiem dokładnie, ale słyszałem że spuszczanie w tradycyjny sposóbtrwa dosyć długo. Może to 15minut nie wystarczyło... kolego ale wczesniej te 15 min starczało bez problemu, w sumie zmartwienie jak zmartwienie ale wolalbym dokladna wymiane robic a nie podmiane.nie lubie półśrodków. Edytowane 29 Września 2009 przez przemekkTDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekkTDI Zgłoś #17 Napisano 29 Września 2009 no i jak tam koledzy macie jakies dalsze sugestie co do oleju???ja mam dalej zagadke;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach