Skocz do zawartości
schumi-f1

Chwilowe dymienia na biało passat B6 tdi 140ps

Rekomendowane odpowiedzi

Witam gorąco

Mam dziwne objawy

Passat b6 2.0 tdi 140 ps 2006rok , w sumie super chodzi , na codzień nic nie dymi ani zimny ani ciepły , nawet jak mu dopne to i tak nic-zero dymku, ma takie momenty że jak zadymi na biało to szok. Dymi czasem i trwa to ok 40 sek i znowu jest kilka dni spokój , widze delikatny osat w zbiorniczku wody ,raczej z minimalnych ilości oleju lub oparów bo w wodzie jako tako oleju na 100 proc. nie ma i strasznie mnie to zastanawia dlaczego?? w takiej sytuacji zawsze myśli się uszczelka albo głowica ale........ no właśnie , moim zdaniem ani to ani tamto. Jak coś z tego by było to zrobi sie ciepły i zaczyna dymić , tyle że u mnie dzieje sie to od czasu do czasu i potem długi czas nic , żadnego dymku. Ostatnio wąchałem dym i jestem pewien że to płyn chłodniczy , auto mam od niedawna i nie wiem czy bedzie wody ubywało.przeglądałem wszystko pod maską i widze że u mnie turbina jest chłodzona wodą ,myle sie?? no i właśnie, to by pasowało : przychodzi taki moment ze turbina puszcza troche wody w jakimś momencie , to dostaje sie do wydechu i jest takie ok 40 sekundowe straszne dymienie na biało a potem znowu długo nic. temperatura wody jest ok , wody w oleju nie widze, odkręcając korek z wody psyknie normalnie i tyle , nic nie wywala z zbiorniczka. prosze o pomoc , czy to np turbina?? może ktoś miał coś takiego - POMOCY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie jest to ewidentnie coś z głowicą. Proponuję ci to sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok , głowica?? dziekuje za jakiś odzew ale nasuwa sie pytanie: jak głowica to dlaczego po 1-sze nie dzieje sie to ciągle tylko sporadycznie i to po ok 40 sek i dalej jest ok?jak jest pekniecie to zaczyna i kopci ciągle , po 2-gie jest duża różnica w cisnieniu pomiedzy olejem a wodą , jakby to głowica była to temperatura wzrasta i odkrecając korek wody automatycznie wali cisnienie, a u mnie jest wszystko w normie , ja ciągle go eksploatuje.

Jak poleci głowica lub uszczelka to jest to cos nie odwracalnego czyli kopci cały czas , nie ma czegoś takiego ze chwile se pokopci i wraca do pełnej sprawnosci, Prosze o dalsze sugestie - prosze

Edytowane przez schumi-f1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczny przypadek w swojej Vectrze B 1.6 16v - takie same objawy i uszczelka pod głowicą.

 

P.S. Od kiedy to zauważyłeś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witaj ponownie , widze to naprawde sporadycznie i dlatego wykluczam głowice i uszczelkę , logicznie myśląc jak pęknie np głowica to objaw wystepuje ciągle , moze być mniejszy jak silnik jest zimny ale w sumie jest problem i kopci lub przykapca ciągle , u mnie jest moment ze daje niezle a po chwili cisza i kilka dni czasem tego nie widze, nie ma szans na to zeby raz puszczała to pęknieta głowica a potem znowu była ok , jak ty to tłumaczysz , ja nadal myślę ze to ta turbina czasem puszcza troche wody z chłodzenia do wydechu i dlatego jest to nagle na chwile a potem totalnie nic i jest ok- prosze o odpowiedz - przemyśle każdą odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbina nie jest chłodzona cieczą tylko olejem, obstawiał bym raczej "coś"z głowicą tym bardziej, że wspominasz o osadzie w zbiorniczku wyrównawczym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość VW misio

moim zdaniem filtr cząstek sie oczyszcza....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej !

A moze filter czastek stalych sie zapycha. Podepnij sie do VAG'a i sprawdz jaki jest stan zapchania. Podczas operacji czyszczenia filtra wydobywa sie wlasnie taki bialy dym jakby spalany byl plyn chlodniczy - uszczelka pod glowica. :)

 

VW misio :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem o filtrze, ale schumi-f1 pisał coś o osadzie w zbiorniczku i o tym, że dym ma zapach płynu chłodniczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie

dzisiaj byłem w serwisie vw , robie to bardzo zadko ale dzis pojechałem i poprosiłem o jakąś opinie o tym. Zeszli sie mechanicy w tym widziałem 1-go kumatego i powiedział mi że jego zdaniem na 1-szym miejscu stawia na problem z chłodnicą recyrkulacji spalin , głowica lub uszczelka odpada ich zdaniem (działoby sie to cały czasa nie od czasu do czasu). może ktoś miał problem z tą chłodnicą - jakie były objawy? prosze o wypowiedzi na ten temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak byłeś w serwisie, nie mogłeś podpytać tego mechaniora ? Miałbyś wiadomość z pierwszej ręki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie po to byłem , piszę że zapytałem powiedziałem co sie dzieje , zeszli sie i usłyszałem to co wyżej napisałem - i pytanie , co wy na to? piszcie wszystko ( o podobnych objawach i tp) autem ciągle śmigam tak że troche czasu na przemyślenia i pewne testy mam zeby wyłapać co jest nie tak. - piszcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie , panowie myśle że to jest faktycznie ta chłodnica recyrkulacji spalin i w związku z tym chciałbym pogadać z ostatnią osobą na ten temat - z Mirasem z Wrocławia , tyle wszyscy o nim piszą , ja go jeszcze nie znam choć uzytkuje ciągle audi lub vw ale puki co mi sie nie bańczyły. mam tel do niego ale coś chyba stary czy coś. Prosze panowie o konkretne namiary na tą osobę. Dziękuje za wszystkie podpowiedzi, tematu nie zamykam- jak zlokalizuje usterke to to zrobie - pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak tak kiedyś miałem z katalizatorem. Po prostu była w nim woda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem taki problem z dymieniem moojego paska. sporadycznie pojawiający się biały, intensywny dym. właściwie bez zapachu. w serwisie wzruszali ramionami i nie mogli nic mądrego powiedzieć. kiedyś zaś w sieci wyczytałem o wycofaniu ze sprzedaży w stanach serii tuaregów bodajże, z filtrami cząstek stałych bo paliwa w stanach były kiepskiej jakości i samochody nieestetycznie dymiły na biało. poszedłem tym tropem i doszedłem, że winę ponosi zawartość siarki w naszych sirmiężnych paliwach. niemcy tego problemu nie mają, bo wszystkie stacje sprzedają diesla bezsiarkowego. u nas nie. zacząłem tankować w statoilu bezsiarkowego diesla i o dymieniu zapomniałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem coś podobnego w swoim autku (inna marka ale silnik ten sam: 140KM TDI PD). Dymiło co jakiś czas na biało, np. po zjeździe z autostrady, no i ubywało konkretnie płynu chłodniczego. Przyczyna - głowica (mikropęknięcia, które dawały znać co jakiś czas). Z tego co wiem przyczyną takich objawów może być też chodnica EGR, która może "popuszczać" płyn chłodniczy do układu wydechowego. Dopóki płynu nie ubywa, można się moim zdaniem za bardzo nie przejmować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

właśnie walczę z moim autem... zbiorniczek wyrównawczy zawalony ciemnym osadem więc pierwsze co to głowica lub uszczelka ... miło się rozczarowałem bo tylko do wymiany chłodnica spalin ... płynów nie ubywało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim skromnym zdaniem to jest czyszczenie się filtra cząstek stałych... mam identyczne objawy i próbowałem robic to samo co kolega wyżej tzn. kupować lepsze paliwo ( w Polsce nie ma dobrych paliw ) tzn. jak był wypad do Niemiec to lałem u helmutów i było o niebo lepiej bo przez ok 3000 km nic... wjechałem do Polski i masz babo placek - na dystrybutorze jest napisane jak byk - paliwo bezsiarkowe uszlachetnione:fajny ( chyba siarką do cholery ) i przejechałem w korku zaledwie 5 km i zaczeło się ...ładny biały dymek przez ok. 30 sek ...

Nie jest to może uciązliwe ale zawsze masz jakis problemik jak widzisz coś takiego...

Moim zdaniem to wina naszych paliw które są do dupy...

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności