Skocz do zawartości
Gość agra5

Przyczyna świecenia na czerwono lampki od chłodzenia?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość agra5

Jak nie urok ,to s...ka.Teraz świeci mi kontrolka od chłodzenia.Po kilku minutach jazdy rośnie temppowyżej 70 i miga na czerwono.Co to może byc za awaria?Płynu jest max i nie wycieka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odepnij wtyczkę od czujnika poziomu i wtedy sprawdzaj. Być może z czujnikiem poziomu w zbiorniczku jest coś nie halo.

Drugim powodem świecenia lampki jest bardzo wysoka temperatura płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość agra5

a skąd ta wysoka temp?jaka moze byc przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek_utg

stary numer świata :D bedzie tak jak JAFO pisze albo zimne luty w liczniku u mnie bylo to ze musialem licznik wykrecić i trochu polutować i jest ok ;) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Być może z czujnikiem poziomu w zbiorniczku jest coś nie halo.

Drugim powodem świecenia lampki jest bardzo wysoka temperatura płynu.

JAFO wysoka tzn. ? jak wysoka... i czy wtedy nie objawialoby sie to wskazaniem temp.

na wskazniku temp.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temperatura i poziom płynu chłodniczego:

 

Po włączeniu zapłonu kontrolka sygnalizacyjna zapala się na kilka sekund w celu sprawdzenia poprawności działania.

 

Jeżeli lampka nie zgaśnie, zapali się lub zacznie migać w czasie jazdy to temperatura płynu chłodzącego może być za wysoka albo jego poziom jest za niski. Dodatkowym ostrzeżeniam będzie trzykrotny sygnał dźwiękowy.

 

Należy sprawdzić poziom płynu chłodniczego. W razie potrzeby dolać płynu (G12)

Tekstowa informacja na wyświetlaczu "STOP KUCHLMITTEL PRUFEN BETRIEBSANLEITUNG" - Stop Sprawdzić płyn chłodzący, instrukcja obsługi.

 

Jeżeli poziom płynu jest prawidłowy, niesprawność może być spowodowana uszkodzeniem wentylatora. Sprawdzić bezpiecznik wentylatora chłodnicy (w razie czego wymienić). Rónież może to być problem czujnika poziomu płynu w zbiorniczku (czujnik jest pod spodem zbiorniczka).

 

Jeżeli lampka sygnalizacyjna nie gaśnie, mimo że poziom płynu i bezpieczniki są sprawne nie wolno jechać dalej. Awaria może być w instalacji elektrycznej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość agra5

n oi mam problem ,bo mwchanik nie rozwiązał problemu migania lampki od chłodzenia. Prawdopodobnie jest wszystko ok,tylko jest do wymiany deska?????Jenak myślę ,że to nie jest ten problem,bo któregoś dnia autko odmówiło mi posłuszeństwa w środku miasta. Otórz lampka migała,pomimo iż wskaźnik był ok i .....wszystko przestało działać tzn:najpierw brak radia,potem świateł,i po kolei wszystko zamarło.Dobrze,że akurat zjeżdżałam z wiaduktu i zdążyłam zjechać na pobocze.Po pół godzinie zaczęło wszystko wracać do normy-światła i po kolei,po godzinie samochód zapalił i mechanik stwierdził,że to akumulator.Wymieniłam ,bo wyglądał na wiekowy,ale czy to był ten problem? Mam nadzieję,że to akumulator,ale nie chciałabym powtórzyć takiej akcji z autkiem.Radźcie,co zrobić z tą migająca lampką -może to od tego???Co powiedzeić i jak wyperswadować mechanikowi jeśli to nie deska.Powiada,że zjadł zęby na passatach i fakt -dobry jest ,ale...może jednak się myli ,może coś nie sprawdził.Radźcie,radźcie ,w was nadzieja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rzeczywiście problem tkwi w desce, to najlepszym rozwiązaniem byłoby przelutowanie punktów lutowniczych deski. Czyli w grę wchodzą wszelkie złączki, gniazda LED, wskaźniki itp. Gdyby po tym zabiegu nie byłoby poprawy, to należałoby wsadzić na podmianę inną -sprawną deskę. Wtedy byłoby wiadomo, czy rzeczywiście chodzi o deskę.

Jednak uparłbym się jeszcze i przeciąłbym lub lepiej- wyjąłbym z wtyczki wielozłącza deski przewód odpowiadający za podawanie sygnału z czujnika temperatury, ew na to wyjście deski podąłbym masę poprzez rezystor ok. 5kΩ, by zasymulować jakąś temperaturę.

Jeśłi po włączeniu zapłonu kontrolka mignęłaby kilka razy i zgasła to wszystko byłoby jasne. Deska OK a problem tkwi w instalacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

COŚ mi tu nie gra??

.....wszystko przestało działać tzn:najpierw brak radia,potem świateł,i po kolei wszystko zamarło

1. Zastanawiam się czy aby to nie było spowodowane luźną wtyczką lub zwarciem w instalacji elektrycznej

- Niesprawność może być spowodowana uszkodzeniem wentylatora.

Najlepiej jak by podłączył VAG-a i przeleciał się po wiązce napewno powinno coś wyjść. To by nam przybliżyło poszukiwania - co powoduje problem.

 

2. Brak radia potem świateł ?? to tak jak by nie łączył któryś obwód na linii:

- od stacyjki do przekaźników (złącza śrubowe)

- przy przekaźnikach (któryś przewód jest bardzo luźny)

- lub przy samych zegarach (zacięta izolacja na przewodzie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość agra5

dziekuję ,wszystko pospisuję i dam mechanikowi ,może coś wymyśli?Najgorzej,że znowu będzie gadanie przez mężyka ,że po mechanikach latam:(((

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może forum i usterki to pretekst a mechanik..... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość agra5

to ja tu takie kłopoty z autkiem mam,a moderator takie rzeczy;) ten mechanik nie jest "darmowy"kasę bierze:)))a fuj ,taką stateczną kobitkę o takie rzeczy podejrzewać:))))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek

Najlepiej jak by podłączył VAG-a i przeleciał się po wiązce napewno powinno coś wyjść. To by nam przybliżyło poszukiwania - co powoduje problem.

Moglbys troche dokladniej opisac postepowanie z VAG'iem w tym przypadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marek_marek

proponuję na początek zacząć od najbardziej trywialnej czynności - przeczyszcić wtyczkę od czujnika. mój znajomy miał taki przypadek - ale w oplu - zaoksydowana wtyczka powodowała złe wskazania temp. przeczyścił i zaoszczędził w ten sposób kasę którą miał wziąść mechanik za wymianę czujników, które były dobre.

pozdrawiam

marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności