Skocz do zawartości
christodevillo

2003 1.8T bardzo glosny gwizd turbiny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i z gory dziekuje za odpowiedzi. Moj pasek to 2003 1.8T, variant z skrzynia manualna i z nowym silnikiem (stary zatarty - wymieniony przez dealer'a VW/Audi). Auto odebralem tydzien temu i od razu rzucil mi sie w uszy dzwiek turbiny - jest bardzo glosny zaczyna sie od okolo 2,000 rpm w gore - im wieksze obciazenie sinika tym glosniejszy. Samochod nie ma mocy - zachowuje sie jak 1.8 bez turbo - wiem bo jezdzilem 1.8T na tescie i auto ma zupelnie inna dynamike. Brat mi powiedzial ze mial w Sprinterze dokladnie takie same objawy - okazalo sie ze rozszczelniony intercooler - mala moc, glosny gwizd. Co myslicie? Dzieki raz jeszcze za porady... :zdziwko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auto odebralem tydzien temu

To oddaj im póki jeszcze możesz. Jak gwiżdże to jakaś nieszczelność na drodze między turbiną a kolektorem... Jest kilka miejsc, gdzie mogło się to "rozszczelnić". BTW. Intercooler sam z siebie się nie "przedziurawi" czy nie przerdzewieje, a już na pewno nie w aucie 3. letnim! Stawiam na jakąś pierdołę - 'złamany' przewód gumowy albo niedokręconą złączkę (np. przy zaworze upustowym).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej rozłącza sią przy intercoolerze.

 

Tam są takie dwie zawleczki ale jak się źle je założy to niestety po pierwszym depnięciu ciśnienie turbiny wypycha źle założoną rurę od powietrza (układ wtedy rozszczelnia się).

 

Wymyśliłem na to patent (metalowa opaska zaciskowa 70-90). Dobrze założyć włożyć rurę do IC (uwaga na gumową uszczelkę- delikatnie posmarować zewnętrzny rant olejejm siln.) następnie powoli równo włożyć rurę do IC założyć zawleczkę sprawdzić czy dobrze siedzi i nie wysuwa się. Następnie i założyć dodatkową opaskę usztywniającą połącznie.

 

turbo08jr9.th.jpg turbo07en9.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moim zdaniem moze byc tak.

silnika sie zatarł z jakiegos powodu. Pewnie nie bylo oleju :]

dlaczego nie bylo oleju?

moze pompa oleju padła.....

moze silnik zuzyl olej i go po prostu brakowalo.... :(

czy jest smarowana turbina??

 

ano turbo pewnie do wymiany takze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Marek - wydaje mi sie ze to moze byc to i bede to sprawdzal w ten weekend. Jestem nieomalze przekonany ze dealer zalozyl jedna z opasek zle bo to jest zupelnie w ich stylu. Auto jest kupione u dealer'a 5.000km takze musze sobie poradzic sam. Dzieki raz jeszcze. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i wyszlo... :zalamany: Turbina jest DEAD - na inspekcji auta wyszlo ze z rury leci dym (spalony olej) - ale dealer VW powiedzial ze wymieni na nowa w przyszlym tygodniu bo auto ma 8 lat/nieograniczony przebieg gwarancje :hurra:

Juz wkrotce nowka silnik i nowka turbo - czy zycie moze byc piekniejsze?? Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz dziekuje...

 

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mosak

Dobrze by bylo gdyby takie wymiany w Polsce tez sie odbywaly...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności