Skocz do zawartości
tomiB5gd

czy mam podgrzewane lusterka czy nie?

Rekomendowane odpowiedzi

tak jak w tylule mam zagadke w obu autach (pasio B5 i golf mk4) a wiec

 

instalacja z drzwi wychodzi (5 kabelkow)

 

wchodzi do lusterek i pod obudowa tez jest 5 kabelkow

 

pod wkladami sa maty grzewcze podlaczone 2 kabelki

 

ale w skrzynce z bezpiecznikami nie ma bezpiecznika odpowiadajacego za podgrzewanie lusterek :(

 

rowniez w obu autach nie posiadam wlacznikow do grzania (w starszych VW podobno wlacznik grzania tylnej szyby odpowiadal za ogrzewanie lusterek)

 

i teraz jak to sprawdzic ? po nr.vin da sie to odczytac? jaki jest kod grzanych luster?

 

jaki bezpiecznik wlozyc zeby dzialalo?

 

 

z gory dzieki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro jest instalacja to muszą być podgrzewane, możesz je mieć włączane przyciskiem ogrzewania szyby, bądź joystickiem od regulacji lusterek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
joystickiem od regulacji lusterek

 

a tu kuku mam stare VW i w obu mam talerzykowa regulacje lusterek. no z tym podgrzewaniem tylnej szyby to wiem ale dziwi mnie ten brak bezpiecznikow.

 

P.S. wie ktos jak powiny byc podlaczone przewody pod maty

 

braz to masa bialy to plus

 

ale w ktore miejsca na wkladzie je wpiac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem kiedyś to samo pytanie.. każda B5tka ma podgrzewane, u Ciebie podpięte to jest pod przycisk od podgrzewania tylnej szyby.

A skoro nie działają to trzeba wymienić albo same maty albo całe szkła, tak jak ja to zrobiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz przełącznik do regulacji lusterek Joystik czy przyciski?W tym roczniku powinny być przyciski i ogrzewanie lusterek włączane z ogrzewaniem tylnej szyby,więc i bezpiecznik ten sam co od szyby.Najprawdopodobniej padły maty.Zdejmij wkład lusterka odłącz przewody od maty,podłącz kontrolkę lub miernik lub żaróweczkę,włącz ogrzewanie tylnej szyby,jeśli na przewodzie od maty będzie napięcie to na 100% padły maty.

 

---------- Post added at 21:00 ---------- Previous post was at 20:57 ----------

 

P.S. wie ktos jak powiny byc podlaczone przewody pod maty

Nie ma znaczenia jak je podłączysz pod maty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro jest instalacja to muszą być podgrzewane

 

nie konieczne.

 

np. w golfie ostatnio odkrylem instalacje z wtyczka do gniazda zapalniczki w bagazniku (orginalnie zaslepiona w fabryce vw) ale nie bylo gniazda ani miejsca w boczku. w kodach wyposazenia w ksiazce tez o tym ani slowa. kupilem na allegro orginalne gniazdo bagaznikowe i teraz mam 12V w bagazniku pod loduweczke. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale w ktore miejsca na wkladzie je wpiac

Wkład powinien mieć wlutowane końcówki do podpięcia kabli, nie da się ich nie zauważyć. :)

a tu kuku mam stare VW i w obu mam talerzykowa regulacje lusterek

Napisałem;

bądź joystickiem od regulacji lusterek.

Ze względu na rocznik pasia i brak info o golfie :P To pozostaje tylko włącznik ogrzewania szyby. Czyli bezpiecznik też od ogrzewania szyby :)

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaki masz przełącznik do regulacji lusterek Joystik czy przyciski?W tym roczniku powinny być przyciski i ogrzewanie lusterek włączane z ogrzewaniem tylnej szyby,więc i bezpiecznik ten sam co od szyby.Najprawdopodobniej padły maty.Zdejmij wkład lusterka odłącz przewody od maty,podłącz kontrolkę lub miernik lub żaróweczkę,włącz ogrzewanie tylnej szyby,jeśli na przewodzie od maty będzie napięcie to na 100% padły maty.

 

ok ale jesli zmienilem przyciski od podgrzewania tylnej szyby(pasek bo zmienialem kolor podswietlenia, a w golfie bo sie zepsul) to czy to byl jakis spycjalny wlacznik razem z wlaczaniem ogrzewania lusterek czy kazdy inny moze wlaczac ta funkcje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w golfie ostatnio odkrylem instalacje z wtyczka do gniazda zapalniczki w bagazniku (orginalnie zaslepiona w fabryce vw) ale nie bylo gniazda ani miejsca w boczku.

Ta wtyczka to nie to samo co lusterka. A o ile dobrze doczytałem to pisałeś że masz podpięte kable do wkładów luster. Poza tym, jeśli lusterka są regulowane elektrycznie to na 100% są podgrzewane, chyba że ktoś niepowołany maczał tam swoje paluchy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wkład powinien mieć wlutowane końcówki do podpięcia kabli, nie da się ich nie zauważyć.

 

chodzilo mi ktory z bolcow jest + a ktory odpowiada za mase

 

---------- Post added at 21:12 ---------- Previous post was at 21:09 ----------

 

Ta wtyczka to nie to samo co lusterka. A o ile dobrze doczytałem to pisałeś że masz podpięte kable do wkładów luster. Poza tym, jeśli lusterka są regulowane elektrycznie to na 100% są podgrzewane, chyba że ktoś niepowołany maczał tam swoje paluchy.

 

 

nierozwaznie powypinalem bez zanotowania ktory gdzie byl :mur:

 

ale generalnie o tako odp. mi chodzilo ze jak jest instalacja i sa elektryczne to musza grzac :D wielkie dzieki wszystkim.

Edytowane przez tomiB5gd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz rezystancję mat. Powinny mieć około 15om. Ja kupiłem nowe maty na allegro i wszystko grzeje. Jak uruchomisz vaga i sprawdzisz moduł komfortu to też ci pokaże czy masz uszkodzone maty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy dobrze zrozumiałem przedmówców?

Jak mam do wkładów podłaczone kabelki a nie posiadam włącznika przy przełaczniku lusterek do ich podgrzewania to znaczy że moje lusterka będą się podgrzewać przy włączonym ogrzewaniu tylnej szyby?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy dobrze zrozumiałem przedmówców?

Jak mam do wkładów podłaczone kabelki a nie posiadam włącznika przy przełaczniku lusterek do ich podgrzewania to znaczy że moje lusterka będą się podgrzewać przy włączonym ogrzewaniu tylnej szyby?

 

 

dokladnie tak. tylko patrzac po roczniku passata prawdopodobnie masz maty od pogrzewania juz do wyminany.

 

 

mmmark ale kotleta odgrzales :D(mialem to naprawione po 2dniach od napisania posta) mimo wszystko dzieki za dobre checi ;)

 

 

mozna sprawdzac napiecie podlanczac vaga, ale naj prosciej sprawdzic czy dzialaja wlaczaja podgrzwanie tak na 2-3minuty i dotknac wkladow reka

 

cieple=dzialaja

 

zimne= przepalone maty

 

ja w obu autach wymienilem cale wklady na niebieskie asferczyne (wszystkie duze) z kazdej strony. Koszt za 4 wklady 180zl. Ale jak byl pierwszy snieg to chwilunia i lusterka suchutkie i wszystko widac :D

Edytowane przez tomiB5gd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chodzilo mi ktory z bolcow jest + a ktory odpowiada za mase

 

Mata to opornik, który grzeje. I jak w każdym elemencie pasywnym jest mu obojętne gdzie nu wtykniesz + a gdzie - Czy tak wtykniesz, czy tak będzie grzała. A co? Obawiasz się, że jak zmienisz biegunowość będzie mata chłodziła? Nie będzie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mata to opornik, który grzeje. I jak w każdym elemencie pasywnym jest mu obojętne gdzie nu wtykniesz + a gdzie - Czy tak wtykniesz, czy tak będzie grzała. A co? Obawiasz się, że jak zmienisz biegunowość będzie mata chłodziła? Nie będzie :)

 

fakt pytanie bylo bez sensu. Ale wtedy bylem na etapie zmiany podswietlenia i tam rozroznianie +/- mialo znaczenie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie jak włączyć podgrzewanie lusterek?? czy poprzez włączenie ogrzewania tylnej szyby ?? sterowanie lusterkami mam joystickiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sterowanie lusterkami mam joystickiem
Ustawiasz joystick pomiędzy L a R i grzeją ci lusterka. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

dzięki za podpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
fakt pytanie bylo bez sensu. Ale wtedy bylem na etapie zmiany podswietlenia i tam rozroznianie +/- mialo znaczenie

 

Tylko w przypadku diod (element aktywny). Pasywny jak żarówka (w sumie to też oporik jakby nie patrzeć) świeci bez względu na biegunowość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
diod

 

no wlasnie diody z zielonych na niebiesko/czerwone w liczniku przelutowywalem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności