radek82 Zgłoś #1 Napisano 17 Maja 2009 Witam.Mam taki oto problem: jechałem dziś jak każdego innego dnia i nagle przy kolejnej zmianie biegu na wyższy poczułem dziwny opór pedału sprzęgła.Zatrzymałem się powciskałem pedał kilka razy ale nadal to samo duży opór, a przy puszczaniu silnie odbija.Nic trzeba wracać do domu - próba ruszenia okazała się jednak wyzwaniem.Biegi chodzą ok jeśli oczywiście uda mi się ruszyć.Sprzęgło się nie ślizga auto normalnie przyspiesza tak jak wcześniej tylko od momentu pojawienia się oporu na pedale pojawił się także problem z ruszeniem.puszczasz sprzęgło i auto opornie rusza tak jak by siły nie miało.Na zgaszonym silniku przy wciskaniu sprzęgła słychać takie strzykanie (cykanie) w okolicach skrzyni biegów.Czy mógłby mi ktoś napisać czego to mogą być objawy? i mniej więcej kwotę naprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
email78 Zgłoś #2 Napisano 21 Maja 2009 Witaj. Moze to byc wina wysprzeglika , jak i równiez docisku , wykluczajac najgorsze i najdrozsze czylki kolo dwumasowe. Ja wymienialem kompletne sprzeglo u siebie czyli : tarcza sprzegłowa , docisk , łożysko oporowe - dostalem firmy SAHS za 700 zł lozysko igielkowe walka sprzeglowego - ceny od 14 - 20 zł robocizna - 400 zł mnie kosztowala. Ceny kól dwumasowych - od 1600 - 2600 zł , u mnie nie bylo potrzeby wymiany. Ceny kompletu sprzegieł zalezne od firmy czyli LUK , VALEO , SAHS - 860 zł - 1240 zł. U mnie byly troche inne objawy , bo biegi mi wchodzily ciezko a po kilku km juz nie moglem wbic zadnego . Na wyłączonym silniku palcem wchodzily , a na odpalonym zadnego nie moglem wbic. przebieg w moim AFN to 270 tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZL17 Zgłoś #3 Napisano 21 Maja 2009 http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-40845.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #4 Napisano 21 Maja 2009 dzięki za zainteresowanie.Auto już naprawione.Po wyjęciu skrzynki okazało się iż sprzęgło nadaje się do wymiany.Docisk popękany,tarcza lipa,łożysko szmelc.Na szczęście koło uff w porządku.Teraz pedał można ręką wciskać.Mechanik stwierdził że to sprzęgło latało jeszcze bo nie był katowany - nie miałbym nawet serca palić swoim passkiem gumy!!!Diagnoza mechanika: pierwsze padło łożysko i dało znać o sobie właśnie takimi objawami.teraz autko śmiga bez problemu i nie ma już żadnego szarpania.U mnie łożysko, tarcza , docisk firmy Sachs 645zł (z upustem mechanika) i 250 za robotę.jeszcze raz dzięki za zainteresowanie się i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach