Skocz do zawartości
sadisadi

Odkręcenie wahacza dolnego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam do was pytanko, ponieważ cholernie skrzypi mi wahacz. Dzisiaj sprawdziłem i jest to dolny wahacz ten prosty. Sprawdzałem czy nie jest wybity ale wygląda na to że teoretycznie nic mu nie dolega tylko te dźwięki. Mam pytanko czy da się go wyciągnąć, albo odkręcić tą skrzypiącą stronę bez zdejmowania pozostałych i czy trzeba po tym zbieżność ustawiać? Zaznaczyłem miejsce gdzie skrzypi czerwonym kółkiem na zdjęciu.

 

Pozdrawiam,

wahacz.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne,że się da.Zdejmujesz koło,odkręcasz 4 śruby:1-sza z przodu od piasty,2-ga z tyłu(ta w kółku), 3-cia od łącznika stabilizatora i 4-ta od amortyzatora.No i wahacz jest Twój.Na zbieżność po tej operacji nie masz potrzeby jechać.Roboty na 30 minet:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli łatwo uda Ci się wycisnąć sworzeń ze zwrotnicy, to reszta pójdzie szybko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli łatwo uda Ci się wycisnąć sworzeń ze zwrotnicy, to reszta pójdzie szybko.
o co w tym chodzi?

 

odświeżę temat. zabieram się za wymianę dolego wahacza, tylko jeszcze nie wiem którego. czy to jest takie proste jak wygląda? są jakieś kruczki bądź haczyki?

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem w sobotę u mechanika,robił to 20min.Miał problem z wsadzeniem jednej śruby więc podłożył pod wachacz z jednej strony taką regulowaną podporę i uniósł lekko całą zawiechę i wsadził śrubę palcami.Poskręcał lekko a potem auto na kanał i dociągał wszystkie nakrętki.W sumie zero problemów ale on to robi na codzień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Parę dni temu i ja w moim PASKU wymieniałem zawiechę. Najlepiej parę dni wcześniej spryskaj nakrętki i śruby jakimś odrdzewiaczem, ja tego niestety nie zrobiłem i się mordowałem parę godzin. Ale reszta to pikuś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli nie spryskałeś to zainwestuj w ściągacz do gałek koszt 50-60zł ale dużo mniej nerwów stracisz .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o co w tym chodzi?

 

odświeżę temat. zabieram się za wymianę dolego wahacza, tylko jeszcze nie wiem którego. czy to jest takie proste jak wygląda? są jakieś kruczki bądź haczyki?

 

pzdr

zadnych kluczkow nie ma jesli cos bedzie problem wyciagnac chocby ta galke to wal mlotkiem kolo niej w wachacz nie w galke :) sama wyskoczy tylko kilka razy mocno uderz . wszystkie gwinty przed odkreceniem wyczysc i spryskaj wd40

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki Wojtek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ściągasz do gałek dobra sorawa ja mam ale 1-wada trzeba uważać na gumy przy wachaczach aby nie uszkodzić ,nie zajmujesz się na codzień naprawa wachaczy sam nie kombinuj .Bo przy 1-wszym ściąganiu wachaczy możesz wymienić wszystkie.:nono

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam bardzo pilne pytanie: Passat 1.9 TDI 2003 sedan

- zakupiłem całe zawieszenie przednie do mojego passata (bodajże firma KENO-parts czy jakoś tak) - wymieniłem wszystkie i na koniec został wahacz dolny i co się okazuje - średnica na sworzniu w tym co kupiłem jest większa i nie wejdzie tam gdzie powinien w miejsce starego. Skąd taki problem. ten stary jest firmy TRW ze znaczkiem AUDI.

 

Bardzo proszę, czy ktoś spotkał się z takim problemem ?? Auto stoi rozebrane i nie wiadomo co dalej ?? Z góry dziękuje.

Edytowane przez endrius86

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bardzo proszę, czy ktoś spotkał się z takim problemem ??

 

Masz nowszy model a tam były inne rozmiary sworzni.

 

Wątek tyczy się innej sprawy ale tam masz potwierdzenie że są dwa rodzaje http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=85898 post #8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

endrius, zmień opis, bo albo rok źle wpisałeś, albo silniki pomyliłeś.

po lifcie nie było już AVG.

 

i może to jest przyczyna twojego problemu: podałeś sprzedawcy że masz taki silnik, i on od razu dobrał ci wahacze przed-liftowe (tylko dolny prosty się różni), a masz autkko z 2003, z zupełnie innym silnikiem i... innym w/w wahaczem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj faktycznie źle podałem dane (to było jakiś czas temu). Ale w sklepie gość usłyszał dokładnie, że jest to Passat 2003 1.9TDI 101 KM. Jutro na biegu muszą mi to wymienić. Swoją drogą jeden z pośród tylu na koło się różni i to średnicą - nienormalne. Dzięki za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem z piszczącym dolnym wahaczem ale tym ukośnym lekko. Czy trzeba go wymienić czy jest jakaś możliwość regeneracji?? . Bo on tylko piszczy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam podobny problem z piszczącym dolnym wahaczem ale tym ukośnym lekko. Czy trzeba go wymienić czy jest jakaś możliwość regeneracji?? . Bo on tylko piszczy!
możesz wstrzykną olej w gumy albo wymień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy trzeba go wymienić czy jest jakaś możliwość regeneracji?? . Bo on tylko piszczy!

Tylko piszczy? :D No to jest do wymiany.

Regenerować można, ale ciekawe czy masz w pobliżu taki zakład.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności