sadisadi Zgłoś #1 Napisano 4 Kwietnia 2009 Witam, Mam do was pytanko, ponieważ cholernie skrzypi mi wahacz. Dzisiaj sprawdziłem i jest to dolny wahacz ten prosty. Sprawdzałem czy nie jest wybity ale wygląda na to że teoretycznie nic mu nie dolega tylko te dźwięki. Mam pytanko czy da się go wyciągnąć, albo odkręcić tą skrzypiącą stronę bez zdejmowania pozostałych i czy trzeba po tym zbieżność ustawiać? Zaznaczyłem miejsce gdzie skrzypi czerwonym kółkiem na zdjęciu. Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sobol Zgłoś #2 Napisano 4 Kwietnia 2009 Jasne,że się da.Zdejmujesz koło,odkręcasz 4 śruby:1-sza z przodu od piasty,2-ga z tyłu(ta w kółku), 3-cia od łącznika stabilizatora i 4-ta od amortyzatora.No i wahacz jest Twój.Na zbieżność po tej operacji nie masz potrzeby jechać.Roboty na 30 minet:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #3 Napisano 4 Kwietnia 2009 Jeśli łatwo uda Ci się wycisnąć sworzeń ze zwrotnicy, to reszta pójdzie szybko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinL Zgłoś #4 Napisano 13 Czerwca 2010 Jeśli łatwo uda Ci się wycisnąć sworzeń ze zwrotnicy, to reszta pójdzie szybko. o co w tym chodzi? odświeżę temat. zabieram się za wymianę dolego wahacza, tylko jeszcze nie wiem którego. czy to jest takie proste jak wygląda? są jakieś kruczki bądź haczyki? pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #5 Napisano 13 Czerwca 2010 Wymieniałem w sobotę u mechanika,robił to 20min.Miał problem z wsadzeniem jednej śruby więc podłożył pod wachacz z jednej strony taką regulowaną podporę i uniósł lekko całą zawiechę i wsadził śrubę palcami.Poskręcał lekko a potem auto na kanał i dociągał wszystkie nakrętki.W sumie zero problemów ale on to robi na codzień. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
3kreciki Zgłoś #6 Napisano 13 Czerwca 2010 Parę dni temu i ja w moim PASKU wymieniałem zawiechę. Najlepiej parę dni wcześniej spryskaj nakrętki i śruby jakimś odrdzewiaczem, ja tego niestety nie zrobiłem i się mordowałem parę godzin. Ale reszta to pikuś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #7 Napisano 13 Czerwca 2010 A jeżeli nie spryskałeś to zainwestuj w ściągacz do gałek koszt 50-60zł ale dużo mniej nerwów stracisz . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #8 Napisano 13 Czerwca 2010 o co w tym chodzi? odświeżę temat. zabieram się za wymianę dolego wahacza, tylko jeszcze nie wiem którego. czy to jest takie proste jak wygląda? są jakieś kruczki bądź haczyki? pzdr zadnych kluczkow nie ma jesli cos bedzie problem wyciagnac chocby ta galke to wal mlotkiem kolo niej w wachacz nie w galke sama wyskoczy tylko kilka razy mocno uderz . wszystkie gwinty przed odkreceniem wyczysc i spryskaj wd40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinL Zgłoś #9 Napisano 15 Czerwca 2010 dzięki Wojtek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szaman1977 Zgłoś #10 Napisano 15 Czerwca 2010 ściągasz do gałek dobra sorawa ja mam ale 1-wada trzeba uważać na gumy przy wachaczach aby nie uszkodzić ,nie zajmujesz się na codzień naprawa wachaczy sam nie kombinuj .Bo przy 1-wszym ściąganiu wachaczy możesz wymienić wszystkie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
endrius86 Zgłoś #11 Napisano 11 Listopada 2010 (edytowane) Witam, mam bardzo pilne pytanie: Passat 1.9 TDI 2003 sedan - zakupiłem całe zawieszenie przednie do mojego passata (bodajże firma KENO-parts czy jakoś tak) - wymieniłem wszystkie i na koniec został wahacz dolny i co się okazuje - średnica na sworzniu w tym co kupiłem jest większa i nie wejdzie tam gdzie powinien w miejsce starego. Skąd taki problem. ten stary jest firmy TRW ze znaczkiem AUDI. Bardzo proszę, czy ktoś spotkał się z takim problemem ?? Auto stoi rozebrane i nie wiadomo co dalej ?? Z góry dziękuje. Edytowane 11 Listopada 2010 przez endrius86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #12 Napisano 11 Listopada 2010 Bardzo proszę, czy ktoś spotkał się z takim problemem ?? Masz nowszy model a tam były inne rozmiary sworzni. Wątek tyczy się innej sprawy ale tam masz potwierdzenie że są dwa rodzaje http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=85898 post #8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #13 Napisano 11 Listopada 2010 endrius, zmień opis, bo albo rok źle wpisałeś, albo silniki pomyliłeś. po lifcie nie było już AVG. i może to jest przyczyna twojego problemu: podałeś sprzedawcy że masz taki silnik, i on od razu dobrał ci wahacze przed-liftowe (tylko dolny prosty się różni), a masz autkko z 2003, z zupełnie innym silnikiem i... innym w/w wahaczem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
endrius86 Zgłoś #14 Napisano 11 Listopada 2010 Tutaj faktycznie źle podałem dane (to było jakiś czas temu). Ale w sklepie gość usłyszał dokładnie, że jest to Passat 2003 1.9TDI 101 KM. Jutro na biegu muszą mi to wymienić. Swoją drogą jeden z pośród tylu na koło się różni i to średnicą - nienormalne. Dzięki za odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mleczo Zgłoś #15 Napisano 9 Lutego 2011 mam podobny problem z piszczącym dolnym wahaczem ale tym ukośnym lekko. Czy trzeba go wymienić czy jest jakaś możliwość regeneracji?? . Bo on tylko piszczy! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #16 Napisano 9 Lutego 2011 mam podobny problem z piszczącym dolnym wahaczem ale tym ukośnym lekko. Czy trzeba go wymienić czy jest jakaś możliwość regeneracji?? . Bo on tylko piszczy! możesz wstrzykną olej w gumy albo wymień Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #17 Napisano 9 Lutego 2011 Czy trzeba go wymienić czy jest jakaś możliwość regeneracji?? . Bo on tylko piszczy! Tylko piszczy? No to jest do wymiany. Regenerować można, ale ciekawe czy masz w pobliżu taki zakład. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach