Skocz do zawartości
fałwej

Pompa wody

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do do posiadaczy passatów z silnikiem AFN. Czy da się wymienić pompe wody bez rozgrzebywania zderzaka, chłodnicy i tych innych osprzętów, bo okazuje się ,że mi już padła. Jak patrzyłem to na mój rozum powinno się dać. A fachowcy życzą sobie za to 250zł. Chyba oczadzieli. :kwasny: Zrobie sam, tylko nie wiem jak podejść do tematu.

Prosze zatem o odpowiedź, znających sztukę dzieła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:mur: NIkt mi nie może pomóc :rozpacz:

 

// 1,15 h miedzy postami, poczytaj regulamin - kuczlaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość LALKA78

Witam

 

ostatnio sam zdemontowałem pompe od wspomagania układu kierowniczego wiec wymiana pompy wody ??? Myśle że da sie to zrobić . Nie przyglądałem się jej ale sprawa powinna być prosta

- napewno zdjecie tych cholernych oslon

- zdjęcie wielorowkowego ale to akurat jest dziecinnie proste

- płyn najlepiej spuścić pprzez termostat (szybko i latwo )

- a dalej to pewnie klucze typu torx lub imbusy

 

pozdro

 

p.s. wszystko da sie zrobić trzeba tylko wierzyć

 

Czcionkę też można zmienić na normalną, a NIE WIELKIMI LITERAMI [marecek]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem od wczoraj po wymianie rozrządu i wszystkich pasków...i szczerze powiedziawszy nie wydaje mi się żeby była możliwość bezproblemowej wymiany pompy wody. A raczej chyba takowa nie istnieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Jestem od wczoraj po wymianie rozrządu i wszystkich pasków...i szczerze powiedziawszy nie wydaje mi się żeby była możliwość bezproblemowej wymiany pompy wody. A raczej chyba takowa nie istnieje.

 

Tylko, że u Ciebie kolego pompa wody lata na pasku rozrządu a u osoby, która rozpoczeła wątek pompa wody chodzi na pasku napędu osprzętu, więc jest tu mowa o zupełnie czym innym.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm kiedys ktoś powiedział, że jak nic się nie robi to nie ma możliwości zrobienia pomyłki.....więc nie jestem nieomylny jak widać ale pomóc chciałem. Tak więc po postach widać, że kolega hha jest super we wszystkim poinformowany, zatem niech pomoże koledze zamiast ganić mniej doświadczonych. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
zamiast ganić mniej doświadczonych. Pozdrawiam

 

 

O czym Ty wogóle mówsz??? Gdzie tu zostałeś zganiony? Poprostu czegoś się nowego dowiedziałeś. :mur:

 

Czasami lepiej wogóle chyba się nie odzywać i niech kolesie sami walczą, tak ?

Tak sobie to wyobrażasz?

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No pewnie, że nie tak. Kazdy ma swoją wiedzę, którą "jak jest normalnym człowiekiem" to przekaże ją potrzebującym. Może faktycznie nie powinienem zabierac głosu w sprawie tej pompy. Tylko jak wykasowac inspekcje czy jaki olej zalać :rotfl: co większość i tak powinna wiedzieć-szukaj i FAQ-. Chciałem pomóc - nie wyszło - trudno, może lepiej faktycznie nie pisac...a forum kiedyś kiedyś po prostu umrze. Pozdrawiam popełniających pomyłki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera

Cochi niepotrzebnie sie przejmujesz. Napiszesz jak ktos zapyta o ATJ ;-) W AFN faktycznie pompa smiga na wielorowkowym wiec troche inaczej niz u Ciebie ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

faktycznie pompa śmiga na wielokolorowym aby ją zdemontować trzeba wyjąć alternator pompę wspomagania odkręcić i odsunąć nie odkręcając węży. Po tych zabiegach trzeba spuścić płyn ,najlepiej przez termostat,kolejny zabieg to odpięcie węży wody i odkręcenie podstawy osprzętu który odkręciliśmy w nim znajduje się pompa wody. Operacja bardzo pracochłonna i zajmuje dużo czasu z kuzynem walczyliśmy cały dzień więc jeśli ktoś żąda za to 250 zl to zapewniam że drugi raz za to bym się nie zabierał

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik i nie mialem zadnego problemu z wymiana pompy. Trzeba sciagnac przod, odkrecic korek sposcic plyn, nie odlaczac chlodnicy klimy tylko odsunac, pozniej wentylator i juz mamy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności