Skocz do zawartości
mdszt

Automat- problem po wymianie oleju

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Skrzynia automat 4-ro biegowa, po przejechaniu ok. 50 km po wymianie oleju przy przełączaniu z 3-ciego na 4-ty bieg strasznie szarpie, aż samochód hamuje (przy mocniejszym wcisakniu pedału gazu), przy delikatnej jeździe jest to mniej odczuwalne.

 

Może ktoś z forumowiczów miał podoby przypadek

dzięki za każde info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

Skrzynia automat 4-ro biegowa, po przejechaniu ok. 50 km po wymianie oleju przy przełączaniu z 3-ciego na 4-ty bieg strasznie szarpie, aż samochód hamuje (przy mocniejszym wcisakniu pedału gazu), przy delikatnej jeździe jest to mniej odczuwalne.

 

Może ktoś z forumowiczów miał podoby przypadek

dzięki za każde info

Powiedz kolego jaki olej zalałes do skrzyni a wtedy koledzy łatwiej będa mogli ci rozwiazać twój problem Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej wymieniał mi serwis, który zajmuje się tylko skrzyniami automatycznymi, symbolu nieznam wiem że to był ESSO koloru czerwonego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
olej wymieniał mi serwis, który zajmuje się tylko skrzyniami automatycznymi, symbolu nieznam wiem że to był ESSO koloru czerwonego

Zwróć się do serwisu, olej wymieniany też ulega gwarancji, a serwis musi usunąc usterkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli olej jest OK bo taki czerwony zalewa się do skrzyni automatycznej ale proponuje podjechac do nich i powiedzieć jaki masz problem po wymianie u nich .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
olej wymieniał mi serwis, który zajmuje się tylko skrzyniami automatycznymi, symbolu nieznam wiem że to był ESSO koloru czerwonego

 

witaj kolego, mam takiego samego paska z tego samego roku. Ostatnio byłem u kolesia, który zmienia oleje w skrzyniach automatycznych i mówił mi, że do paska leje się żółty olej. Zółty ATF jesli dobrze pamiętam oryginalny do VW.

Nie wiem jak z tym czerwonym.

 

Filtr też oczywiście wymieniłeś?

 

Jeszcze jedno, ten koleś od wymiany zaznaczył mi, że może być tak, że po wymianie może się zmienić czasem na gorsze.. nie wiem dlaczego..

Też chcę wymienić olej, ale teraz nie mam kasy a z drugiej strony boję się tego, że może się walić coś a jak na razie jest bez zarzutów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do nich, szef twierdzi że to zbieg okoliczności, a moim zdaniem coś spaprali przy wymianie lub zalali nie taki olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog
leje się żółty olej. Zółty ATF jesli dobrze pamiętam oryginalny do VW
a czy napewno do skrzynki 4ro biegowej? Do tiptronica to się zgodzę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy olej zmienia się na dwa sposoby. Jeden sposób stosowany u nas to spuszczanie oleju i potem znowu napełnianie tzw. statyczne wymienianie (tańsze nie wymienia się całości). W tym momencie zostaje część starego oleju i tu mogą wystąpić problemy. Jest jeszcze wymiana dynamiczna rzadziej stosowana bo trzeba mieć specjalistyczne urządzenia i tak powinna być przeprowadzona wymiana w aucie gdzie nie był wymieniany olej dawno tj. dłużej niż 100 tys.km. Poczytajcie w tym linku.

statidyn.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie napewno wymieniali statycznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy wymianie statysznej wymienia sie okolo 60 -65 % oleju w skrzyni reszta zostaje w sprzegle przewodach i innych czesciach skrzyni dlatego tak wazne jest aby zalac taki sam olej jaki byl wlany najlepiej zadzwonic do serwisu vw podajac numer nadwozia i uzyskac informacje jaki olej byl lany fabrzycznie

Wlasnie po takiej wymianie olej zamiennik po zmieszaniu z olejem pozostalym zmienia swoje parametry i leci skrzynia

nie wiem czy warto bylo zaoszczedzic 150 zl i teraz miec takie problemy

ja u iebie zmienilem wlalem oryginal koszt okolo 450zl z filtrem i jest ok

a przed wymiana tez prawie kupilem olej esso namawiany przez sprzedawce ktory twierdzil iz to jest taki sam olej i mozna go wlac a ten olej byl czerwony a orginalny w skrzyni byl zolty na moje szczescie przeczytalem gdzies na forum automat.pl zeby bod zadnym pozorem nie dolewac zamiennikow chyba ze skrzynia byla rozbierana i olej nowy wlany w calosci pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wlasnie po takiej wymianie olej zamiennik po zmieszaniu z olejem pozostalym zmienia swoje parametry i leci skrzynia

nie wiem czy warto bylo zaoszczedzic 150 zl i teraz miec takie problemy

 

nie szukałem oszczędności pojechałem do firmy specjalizującej sie w automatach, a tu takie rozczarownie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj kolegów i sprawdz w serwisie jaki powinien byc olej te skrzynie sa bardzo czułe .powinienes zalac dokladnie taki i o takich parametrach jak podaje fabryka a nie jakies tam podobne.a jesli chodzi o porzadne warsztaty od skrzyni biegów to sa chyba 2 w polsce a reszta sie nie nadaje .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jesli chodzi o porzadne warsztaty od skrzyni biegów to sa chyba 2 w polsce a reszta sie nie nadaje .

Nie zgadzam się z tobą tak do końca. Rzeczywiście są świetne warsztaty działające w polsce, naprawiające skrzynie biegów, ale ceniące się jak za zboże. Działają one na zasadzie ASO. Czyli tzw. wymieniacze. Jedziesz do nich wymieniają kompleksowo zestaw części (nowych). Mnie w takim warsztacie krzyknięto za naprawę skrzyni w aucie służbowym 8 tys.zł. Szef mało na zawał nie padł (wymieniłem na inną po remoncie w innym warsztacie 4 tys. zł). Powiem ci też ciekawostkę. Po naprawie w b. tanim warsztacie k. Gorzowa Wlk. skrzynia przejechała ok. 350-400 km (naprawa 2 tys. zł) i się rozleciała gdzieś koło Kołobrzegu. Tam trafiłem (nie miałem innego wyjścia) do warsztatu gdzie koleś zamknął interes jakieś 2 lata wcześniej bo musiał iść na przymusowe wakacje, ale nie w tym rzecz. Warsztat znajdował się w środku pola (na totalnym zadupiu). U niego poznałem co to jest automat (robiliśmy razem). Zobaczyłem jak się regeneruje konwertery (część nierozbieralna). Zobaczyłem z czego się składa skrzynia i jak działa. Wiem też mniej więcej ile kosztują części w skrzyni (co jest najdroższe a co najtańsze). Wiem co należy robić aby uniknąć grubszych napraw. Ale zanim to poznałem 3 razy remontowałem skrzynię. Koleś złożył skrzynię z 2 innych. Zregenerował konwerter i skrzynia ganiała by do dzisiaj gdyby nie chłodniczka olejowa, która puściła olej ze skrzyni do układu chłodzącego (zmęczenie materiału, uszczelniacz). Po prostu wyrzygała olej z siebie. Zanim się zorientowałem już miałem remont skrzyni. Tak że kolego nie każdy warsztat tzw. dobry jest warsztatem godnym polecenia (no chyba że s..sz forsą).

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -Maarek-

koledzy pomóżcie!!

jaka jest pojemność skrzyni biegów w 4 biegowym automacie ( b5)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaka jest pojemność skrzyni biegów w 4 biegowym automacie ( b5)

Może tu się czegoś dowiesz

 

http://www.automat.pl/news.php

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności