wicher123 Zgłoś #1 Napisano 24 Listopada 2008 (edytowane) Bardzo proszę o przeczytanie tego linka: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=5775958#5775958 Tutaj też kiedyś pisałem,nikt od roku nie potrafi mi pomóc w sprawie licznika FIS pełen rok 98 itp itd.Ten licznik jest do wersji auta ze starą nawigacją.Teraz wpadłem na to,czy może fakt że FIS nie działa,NIC nie wyświetla,jest czarny,ma może związek z navi?Może coś z navi jest nie tak i przez to FIS nie działa?Może w jakiś sposób w navi się włącza FIS w liczniku?Coś źle podłączone albo coś?Juz się brzydwy chwytam i kombinuje,dla mnie dziwne,żebym od roku nie potrafił znaleść i kupić takiego licznika Może ktoś coś poradzi?Z kim nie rozmawiam"fachowcami" każdy się dziwi i pierwszy raz widzi by FIS był całkiem martwy,nic a nic nie wskazywał,nie zamrugał nigdy ani nic.Bardzo dziwna podobno sprawa i może szkopuł tkwi w navi?? Prosze o jakieś sugestie,poradę.Najgorsze dla mnie ,jeśli dobrze rozumuję,to nie mam większości komunikatów w liczniku,jak np.olej,temp.silnika itp itd.bo FIS jest czarny No i fajnie gdybym miał wskazania komputera,spalanie itp bo myślę że chyba to powinienem mieć skoro mam pełen FIS? Edytowane 24 Listopada 2008 przez wicher123 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #2 Napisano 24 Listopada 2008 Navi nie ma nic do tego. Już chyba kiedyś poruszałeś temat na forum, skorzystałeś z tamtych porad? Ja Ci radzę żebyś wyjął ten licznik, sprawdził wtyczki połączeniowe, szczególnie wszystkie piny podłączone do masy i pin odpowiedzialny za podświetlenie, nr 20 w niebieskiej wtyczce. Możesz jeszcze zdjąć obudowę licznika i sprawdzić go wzrokowo pod kątem jakichś przepalonych ścieżek, czy może ktoś próbował to już naprawiać i całkiem popsuł. Na prawdę nie są to trudne rzeczy do zrobienia, nie musisz nawet zdejmować kierownicy. Licznika radzę też poszukać na ebay.de ,częstość występowania jest trochę większa niż na allegro. Przykład http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200276459713&ssPageName=ADME:B:WNA:DE:1123 PS. Jak będziesz chciał sprzedać swój to daj znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczykos Zgłoś #3 Napisano 24 Listopada 2008 (edytowane) Spróbuj zamontować ten twój licznik w innym aucie i zobacz czy będzie tak samo. Tylko nie próbuj odpalać, zobaczysz tylko czy fis zadziała, bo może problem nie leży w liczniku. Mówisz, że w poprzednim aucie była navi a w twoim nie ma więc zmień kodowanie licznika na bez navi. I tak jak pisze przedmówca sprawdź piny w kostkach i piny w liczniku. Edytowane 24 Listopada 2008 przez malczykos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicher123 Zgłoś #4 Napisano 24 Listopada 2008 Navi nie ma nic do tego.Już chyba kiedyś poruszałeś temat na forum, skorzystałeś z tamtych porad? Ja Ci radzę żebyś wyjął ten licznik, sprawdził wtyczki połączeniowe, szczególnie wszystkie piny podłączone do masy i pin odpowiedzialny za podświetlenie, nr 20 w niebieskiej wtyczce. Możesz jeszcze zdjąć obudowę licznika i sprawdzić go wzrokowo pod kątem jakichś przepalonych ścieżek, czy może ktoś próbował to już naprawiać i całkiem popsuł. Na prawdę nie są to trudne rzeczy do zrobienia, nie musisz nawet zdejmować kierownicy. Licznika radzę też poszukać na ebay.de ,częstość występowania jest trochę większa niż na allegro. Przykład http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200276459713&ssPageName=ADME:B:WNA:DE:1123 PS. Jak będziesz chciał sprzedać swój to daj znać. Więc tak,pewnie że się stosowałem do Waszych rad,ja sam NIE sprawdzałem ale dawałem do firm które się tym zajmują,każdy z nich po wyjęciu licznika(jakoś go sprawdzali,nie wiem jak ale to fachowcy w tej dziedzinie) twierdzili"Licznik do wymiany" nie wiemy co jest nie tak Właśnie wróciłem od jednego naprawdę dobrego elektronika(to chyba już ostatnia szansa) i o dziwo stwierdził,że da się to zrobić ale będe mieć licznik z wersji Passata po FL,moje ździwienie sięgnęło zenitu,pytam,że przecież mój passek jest z 98roku więc chyba się nie da,on się uśmiechnął,mówiąc da się,da,zobaczysz ale zapłacisz mi za licznik 350zł,licznik od FL z pełnym FIS.Od razu dorabiam sobie dodatkowy kluczyk i za przekodowanie zapłacę 200zł.W środę zostawiam mu auto na 1 dzień i niby mam mieć i dodatkowy kluczyk z kodem immo od niego i licznik z Passata FL z FIS.Za całość 550zł.Myślę,że warto lecz wciąż nie chcę mnie się wierzyć ,że taka przekładka licznika się uda.Z tego co czytałem na różnych forach to nie jest możliwe , więc zgłupiałem. Co Wy na to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #5 Napisano 24 Listopada 2008 No ciekawe co ten gość wymyśli, licznik z can do auta bez can...chociaż tego też już ludzie próbowali więc może i wie co robi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicher123 Zgłoś #6 Napisano 24 Listopada 2008 No ciekawe co ten gość wymyśli, licznik z can do auta bez can...chociaż tego też już ludzie próbowali więc może i wie co robi. Może same bebechy pozmienia?No sam jestem ciekawy Moim zdaniem to sie nie uda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #7 Napisano 24 Listopada 2008 a podłączałeś auto pod kompa ? Patrzyłeś czy nie ma błędów w zegarach ? Jeżeli się robi test wyjść licznika, to jest testowanie segmentów wyświetlacza. Może w tym kierunku spróbuj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #8 Napisano 24 Listopada 2008 Może same bebechy pozmienia?No sam jestem ciekawy Moim zdaniem to sie nie uda. No nie wiem, ale napisz jakie będą efekty tego bo sam jestem ciekaw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xemit Zgłoś #9 Napisano 24 Listopada 2008 Fis można wylączyć przytrzymując przycisk na manetce komputera.Może ktoś się bawił i na trzeciej pozycji w menu jest opcja wyłączenia Fis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #10 Napisano 24 Listopada 2008 w Audi A3 też widziałem, że chłop włączał i wyłączał FIS'a przyciskiem Reset. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicher123 Zgłoś #11 Napisano 24 Listopada 2008 a podłączałeś auto pod kompa ? Patrzyłeś czy nie ma błędów w zegarach ? Jeżeli się robi test wyjść licznika, to jest testowanie segmentów wyświetlacza. Może w tym kierunku spróbuj. Pewnie ze podłączałem setki razy i było wszystko OK. Przyciskami w manetce też się bawiłem tysiące razy,trzymajac ,klikajac reset i w ogóle tysiące innych kombinacji i ani razu FIS się nie zaświecił nawet,coś jest nie tak bo nie działa podświetlanie zegarów,nawiewy się podświetlaja pokrętłem obok licznika a sam licznik nie,jest nastawiony na niebieski kolor Minimalny i nic się nie da zrobić. Nie wiecie czy wszystkie Passaty FL mają Can?Może te z roku nie wiem,2000 nie mają jeszcze Can? i dlatego elektronik jest pewien że mi to zrobi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #12 Napisano 24 Listopada 2008 Pewnie ze podłączałem setki razy i było wszystko OK.Przyciskami w manetce też się bawiłem tysiące razy,trzymajac ,klikajac reset i w ogóle tysiące innych kombinacji i ani razu FIS się nie zaświecił nawet,coś jest nie tak bo nie działa podświetlanie zegarów,nawiewy się podświetlaja pokrętłem obok licznika a sam licznik nie,jest nastawiony na niebieski kolor Minimalny i nic się nie da zrobić. Nie wiecie czy wszystkie Passaty FL mają Can?Może te z roku nie wiem,2000 nie mają jeszcze Can? i dlatego elektronik jest pewien że mi to zrobi Wszystkie Passaty od połowy 99 roku mają już CAN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicher123 Zgłoś #13 Napisano 28 Listopada 2008 No i tak jak myślełem,klapa Z moim licznikiem okazało się,że ktoś coś kombinował,na właśną ręke lutoał i przepalił scieszkę jedną,nic sie nie da zrobić. Z tym licznikiem z Paska po FL też lipa,jednak nie udało się przełożyć,więc tak jak przypuszczałem.Teraz tak,powiedzcie mi koledzy,w jaki sposób mogę sprawdzić czy w ogóle to jest licznik z mojego auta?? VAG pokazuje nr. 3B0 919 890 M Auto ma starego typu navi,mam też manetki z przyciskami(tam gdzie sa wycieraczki) więc domyślam się,że komputer auto moje powinno mieć,po nr VIN wvwzzz3bzwe196956 nie doszedłem do niczego.Nie wiem czy nie zamówię w ASO licznika o tych numerach 3B0 919 890 M ale kurcze miło by było gdyby ten licznik pasował,bo jak nie to już chyba zawału dostanę Pewnie w ASO za ten licznik będe musiał dać z 1tyś zł? i jeszcze kodowanie immo?? więc załamałbym się gdyby to mi nie pasowało. Nie wiem co robić,chcę mieć sprawny licznik a od ponad roku nie mogę nigdzie znaleść takiego używanego.Aż jestem ciekawy ile w ASO za niego będe musiał dać,jak myślicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #14 Napisano 28 Listopada 2008 1 tysiak to może być za mało. Na stronie Gajosa cenią sobie dużo, dużo więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicher123 Zgłoś #15 Napisano 28 Listopada 2008 (edytowane) 1 tysiak to może być za mało. Na stronie Gajosa cenią sobie dużo, dużo więcej. O ja cie pie... 3B0919890MV ZESTAW ZEGAROW - 4309.17 zł 3B0919890MX ZESTAW ZEGAROW - 2199.84 zł No to już sobie kupiłem,ciekawe czy mam z końcówką X czy V Ale czy ja mam X czy V to już nie ważne przy tych cenach ?? SZOK Edytowane 28 Listopada 2008 przez wicher123 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
76marek Zgłoś #16 Napisano 28 Listopada 2008 O ja cie pie...3B0919890MV ZESTAW ZEGAROW - 4309.17 zł 3B0919890MX ZESTAW ZEGAROW - 2199.84 zł No to już sobie kupiłem,ciekawe czy mam z końcówką X czy V Ale czy ja mam X czy V to już nie ważne przy tych cenach ?? SZOK Musisz szukac zegarow uzywanych z pelnym fisem o nr 3bo919..... koncowka nie ma znaczenia byle obrotomierz byl do diesla jak ty masz.Bo zegary o numerach 3b0920..... nie zadziaja u ciebie bo sa juz pod can-a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicher123 Zgłoś #17 Napisano 30 Listopada 2008 (edytowane) Musisz szukac zegarow uzywanych z pelnym fisem o nr 3bo919..... koncowka nie ma znaczenia byle obrotomierz byl do diesla jak ty masz.Bo zegary o numerach 3b0920..... nie zadziaja u ciebie bo sa juz pod can-a No dobrze,więc mam jeszcze jedno pytanie.Jeśli kupie np taki licznik (bez FIS) o numerach 3B0919881 to też mogę go podłączyć i będe mieć wszystkie wskazania na liczniku?Olej,ABS itp itd?Teraz mam zgryz bo mój licznin nie wyświetla mi prawie żadnych informacji bo FIS spalony a bez tego jakoś ciężko psychicznie mnie się jeżdzi,czy zwykły licznik nawet bez FIS pokazywać mi będzie te najważniejsze Info?Ewentualnie mogę kupić 1/2FIS z oznaczeniem 3B0919.. ? Ten pół fis będzie informacje wyświetlać? Proszę o porady ,nie będe kupować za ponad 2 tyś licznika w ASO a na allegro widzę sporo liczników z 1/2 FIS lub bez FISa z numerami 3B0919xxx śmiało mogę któryś z nich kupić,byle by był do TDI i z przed FL?? Dokładnie myślę o tym http://www.allegro.pl/item488445150_licznik_nowy_vw_passat_b5.html Edytowane 1 Grudnia 2008 przez wicher123 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczykos Zgłoś #18 Napisano 2 Grudnia 2008 Jak kupisz licznik bez FIS to będziesz miał informacje wyświetlane jako ikonki na środku. Oczywiście po odpowiednim zakodowaniu licznika będziesz miał kontrolkę klocków, płynu spryskiwacza itd. Jeśli kupisz licznik z MFA to dodatkowo będziesz miał na dolnym prawym wyświetlaczu dodatkowe informacje czyli średnie spalanie itp. Jeśli kupisz 1/2 FIS to będziesz miał na dolnej połowie to co miałeś w swoim pełnym FIS-ie ale bez takich dużych ikonek. Będą ci się pokazywać informacje dotyczące wyświetlonych kontrolek czyli zaświeci się kontrolka rezerwy to na wyświetlaczu będziesz miał o tym dodatkową informację. Możesz kupić licznik z MFA lub 1/2 FIS bo masz już przygotowaną do tego manetkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicher123 Zgłoś #19 Napisano 2 Grudnia 2008 Jak kupisz licznik bez FIS to będziesz miał informacje wyświetlane jako ikonki na środku. Oczywiście po odpowiednim zakodowaniu licznika będziesz miał kontrolkę klocków, płynu spryskiwacza itd. Jeśli kupisz licznik z MFA to dodatkowo będziesz miał na dolnym prawym wyświetlaczu dodatkowe informacje czyli średnie spalanie itp. Jeśli kupisz 1/2 FIS to będziesz miał na dolnej połowie to co miałeś w swoim pełnym FIS-ie ale bez takich dużych ikonek. Będą ci się pokazywać informacje dotyczące wyświetlonych kontrolek czyli zaświeci się kontrolka rezerwy to na wyświetlaczu będziesz miał o tym dodatkową informację. Możesz kupić licznik z MFA lub 1/2 FIS bo masz już przygotowaną do tego manetkę. Kupiłem ten licznik http://www.allegro.pl/item494737291_passat_b5_3b0_919_861j_tdi_europa.html Myślałem,że będe mieć info odnośnie spalania itp. tam gdzie jest zegar(znajomy tak kupił i tak mu się wyświetla)nie wiem,może masz racje że trzeba kupić z MFA ;( No nic,najważniejsze,że bede miec wszystkie ważne kontrolki ale nie będe mieć wskaza kompa na którym tak mi zależało ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dodix Zgłoś #20 Napisano 12 Stycznia 2009 Wicher,ten twój spalony licznik to anglik, chodzi mi o tarczki i ledy niebieskie moze bys sprzedal go? A moze wysyłka licznika do Pana Dawida via Szczecin? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach