Gość Remikon Zgłoś #1 Napisano 21 Listopada 2008 (edytowane) Witam Kolegów! Czy komputer może pokazać, co jest przyczyną trudności z odpalaniem silnika i jego nierównych obrotów? (zimny i ciepły silnik). Czytałem trochę o tym na forum i okazuje się, że przyczyną może być: - immo; - czujnik temp. wody; - kable WN; - cewka WN; - świece; - filtr paliwa; - pompa paliwa; - przepustnica; - sonda lambda; ... itd. ... czyli prawie wszystko Fajnie bybyło, gdyby komp powiedział, co z tej wyliczanki należy naprawić, ponieważ mechanik znowu coś tam wymieni i gó...no z tego będzie (jak zwykle).:633: Już mnie wkur...a, że taki ładny mam samochodzik, tylko nie mogę go normalnie zapalić! Toć to przecież nie Polonez Edytowane 21 Listopada 2008 przez Remikon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #2 Napisano 21 Listopada 2008 Pytanie bez sensu Kolego. Z tego właśnie względu, że to nie polonez, to nie podchodzisz z młotkiem do auta tylko z VAGiem. W 3-mieście jest silna grupa, zajrzyj do spotkań regionalnych, umów się z kimś kto będzie Ci mógł sprawdzić błędy i zrobić logi i będziesz wiedzieć co w trawie piszczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Remikon Zgłoś #3 Napisano 22 Listopada 2008 No nie wiem, czy bez sensu Kolego! Byłem w ASO, podłączyli komputer, powiedzieli, że układ dolotowy, wymienili pompę i przewody ... a auto dalej drży i nie zapala. Proszę, przemyśl swoją śmiałą wypowiedź. Wydawało mi się, że ich komputerek powie wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Minio23 Zgłoś #4 Napisano 22 Listopada 2008 Przyczyną nierównych obrotów może być przepływomierz,spróbuj go odłączyć i zobaczy czy dalej jest problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #5 Napisano 22 Listopada 2008 To wszystko to wrózenie z fusów. Skoro byłes w ASO i w sumie nic ci nie znaleźli to raczej tam już nie zaglądaj. Komputer ci pokaze jedynie czujnik wody, immo, defekt przepustnicy i sondę. Pozostałe elementy to na "chybił - trafił". i tak po kolei - to nie moze być immo bo z trudem ale odpalasz auto i jako tako chodzi. Czujnik temperatury wody - jak najbardziej moze byc przyczyną - koszt nowego coś kolo 45 zeta. Kable, cewki i świece to bym zostawił na koniec. Jesli VAG nie pokaze tez defektu przepustnicy to ona raczej tez odpada. Tak reasumując, to najpierw podepnij VAG-a. Jak ci nic nie wykaze, to najpierw wymień filtr paliwa - ale w przypadku, gdy: - odpalisz auto, chodzi ci nierówno lub gasnie a jak nacisniesz gaz i trzymasz w okreslonym zakresie obrotów i chodzi równo - to juz wiadomo, ze filtr paliwa KAPUTT. - wymień czujnik temperatury - kolejne 50 zeta zniknie ci z portfela. Po takich operacjach bedziesz "szczuplejszy" o jednego zielonego, czyli stówe, ale za to bogatszy w doświadczenie tak więc najpierw VAG a potem dopiero wymiana - nigdy odwrotnie i nigdy w "ciemno", bo takim sposobem to pół samochodu wymienisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DOMA$ Zgłoś #6 Napisano 22 Listopada 2008 pozwólcie ze podłacze sie do rozmowy mialem problem z obrotami nierowno chodził gasł przy dojezdzaniu do skrzyzowania wyczyscilem przepustnice i lata jak nowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Remikon Zgłoś #7 Napisano 23 Listopada 2008 Rzeczywiście, jeżeli dodaje gazu po uruchomieniu, to nie gaśnie. Jednak filtr paliwa podobno mi wymienili (chyba, że zapomieli lub kłamią - bardzo możliwe). Czy można samemu wymienić filtr paliwa? Gdzie to jest Czy można samemu odłączyć przepływomierz Czy samemu można wymienić czujnik wody Proszę o wsparcie. Sam najchętniej bym to zrobił Mechanikiem nie jestem, ale coś tam potrafię. Koszty nie są dla mnie żadnym problemem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #8 Napisano 23 Listopada 2008 Rzeczywiście, jeżeli dodaje gazu po uruchomieniu, to nie gaśnie. Jednak filtr paliwa podobno mi wymienili (chyba, że zapomieli lub kłamią - bardzo możliwe). No to ja stawiam na to, że to filtr paliwa, bo mialem to samo. Niezależnie od temperatury - nie można go było utrzymać na wolnych obrotach. Filtr masz w rejonie tylnych prawych drzwi. Musisz mieć kanał. Jak już będziesz pod autem, to odkręcasz tą plastikową osłonę co jest przymocowana do podłogi - oczywiście w pobliżu tylnych drzwi - no trochę niefachowo to opisuję, ale coż .... jak już tą osłonę zdejmiesz, to po prawej stronie będzie na dwóch obejmach zamontowany filtr paliwa. Kup sobie od razu dwie opaski zaciskowe (metalowe, skręcane śrubą) na przewody dochodzace do filtra. No i zwróc uwage przy montażu, na kierunek przepływu - masz to na obudowie filtra. Czy można samemu wymienić filtr paliwa? Gdzie to jest Już ci to opisałem wyżej Czy można samemu odłączyć przepływomierz Tak. Czy samemu można wymienić czujnik wody Tak. Tylko najpierw musisz spuścić częśćpłynu chłodzacego, bo po prostu szkoda tego co sie wyleje niepotrzebnie. "Na szybko" tego nie zrobisz, wiec jak większość płynu spuścisz, to spokojnie sobie wyjmiesz czujnik temperatury i założysz nowy. Czujnik jest mocowany zawleczką wewnatrz korpusu. Mechanikiem nie jestem, ale coś tam potrafię. Koszty nie są dla mnie żadnym problemem. Nie bądx taki pewny, bo jak czegoś wcześniej nie robiłeś i coś złamiesz lub ukruszysz, to dopiero zobaczysz, jak szybko i boleśnie wypływa kasa z portfela Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Remikon Zgłoś #9 Napisano 23 Listopada 2008 Czy jeżeli kupię kabelek + program VAG, to poradzę sobie z diagnozą? W warsztaty już nie wierzę. Biorą 100zł za "podłączenie", a potem oglądają gołe baby na tym swoim monitorku . Kabelek + programik można kupić za 125zł Dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach