Gość radek_GL Zgłoś #1 Napisano 27 Sierpnia 2006 Witam jakiej firmy wziąć „włącznik termiczny wentylatora” FEBI HP czy innej i jakie temperatury 85/80+93/88 czy 95/84+102/91 ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #2 Napisano 27 Sierpnia 2006 85/80+93/88 czy 95/84+102/91 Według programu ETKA dla Twojego silnika powinien być raczej ten drugi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Darek77 Zgłoś #3 Napisano 27 Sierpnia 2006 FEBI HP czy innej i jakie temperatury 85/80+93/88 czy 95/84+102/91 ??? Witam Biorąc pod uwagę fakt że masz na pokładzie LPG,przy którym temp.silnika jest wyższa podczas spalania niz na nominalnym PB,zastosował bym 85/80-93/88.Zwiększysz w ten sposób granicę bezpieczeństwa przegrzania silnika.(jazda miejska,korki, itp). HP nie jest zły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mariusz_ber Zgłoś #4 Napisano 15 Kwietnia 2010 Witam, A do mojego Paska B3 1.8 107KM (PF) 1989, jaki powinien być ten włącznik ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #5 Napisano 15 Kwietnia 2010 Witam, A do mojego Paska B3 1.8 107KM (PF) 1989, jaki powinien być ten włącznik ? A jaki masz teraz? Na 2 czy na 3 kable? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mariusz_ber Zgłoś #6 Napisano 15 Kwietnia 2010 A jaki masz teraz? Na 2 czy na 3 kable? A gdzie on jest jeżeli chodzi o czujnik cieszy to ma dwa kabeli, na foto odłączona wtyczka od czujnika a gdzie jest włącznik termiczny nie mam pojecia właśnie staram się dowiedzieć http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0410/beztytulu400b.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #7 Napisano 15 Kwietnia 2010 A gdzie on jest Na chłodnicy, w okolicy dolnego węża idącego do silnika. ---------- Post added at 10:19 ---------- Previous post was at 10:18 ---------- na foto odłączona wtyczka od czujnika A to na foto, to czujnik temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mariusz_ber Zgłoś #8 Napisano 15 Kwietnia 2010 Na chłodnicy, w okolicy dolnego węża idącego do silnika. Nic tam nie ma, chłodnica i wąż, za to koło czujnik temperatury jest jakiś drugi czujnik może to właśnie włącznik termiczny ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #9 Napisano 15 Kwietnia 2010 Nic tam nie ma To jest raczej niemożliwe. za to koło czujnik temperatury jest jakiś drugi czujnik może to właśnie włącznik termiczny ? Masz 2 czujniki po 2 kable do każdego? Jeśli tak to są to czujniki do wskaźnika temp. i sterownika silnika. Termowłącznik wentylatora chłodnicy powinien być wkręcony w chłodnicę, nad albo pod dolnym wężem (już nie pamiętam dokładnie miejsca) ale musi tam być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mariusz_ber Zgłoś #10 Napisano 15 Kwietnia 2010 Masz 2 czujniki po 2 kable do każdego? Tak! Czyli jak mi pokazuje temperature w samochodzie to czujnik temperatury jest ok!? A wentylator nie działa to znaczy padł termowłącznik ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #11 Napisano 15 Kwietnia 2010 A wentylator nie działa to znaczy padł termowłącznik ? Albo bezpiecznik, albo silnik wentylatora się skończył, albo termowyłącznik - opcji jest dużo. Musi być wkręcony w chłodnicę i nie ma bata. Będzie miał 2 albo 3 wyprowadzenia. Jednym z nich jest + po stacyjce, jeśli wyciągniesz wtyczkę i zewrzesz go z drugim albo trzecim to wentylator powinien się kręcić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mariusz_ber Zgłoś #12 Napisano 15 Kwietnia 2010 Jednym z nich jest + po stacyjce, jeśli wyciągniesz wtyczkę i zewrzesz go z drugim albo trzecim to wentylator powinien się kręcić Dziś sprawdzę czy wentylator padł, to testowanie z kabelkami ma jakieś konsekwencje? Moge tak po prostu sprawdzić 1 kabel z 2 kablem lub 1 kabl z 3 kablem ... czy narobie sobie jeszcze bardziej zamieszania ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #13 Napisano 15 Kwietnia 2010 Dziś sprawdzę czy wentylator padł, to testowanie z kabelkami ma jakieś konsekwencje? Moge tak po prostu sprawdzić 1 kabel z 2 kablem lub 1 kabl z 3 kablem ... czy narobie sobie jeszcze bardziej zamieszania ? Nic się nie stanie. Po prostu w ten sposób pomijasz termowyłącznik celem sprawdzenia reszty układu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mariusz_ber Zgłoś #14 Napisano 15 Kwietnia 2010 I teraz jaki termowłącznik do mojego paska powinien być ? Czy dwa piny to oznacza ze jest tylko jeden bieg? a trzy piny to pierwszy bieg i drugi bieg ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #15 Napisano 15 Kwietnia 2010 (edytowane) I teraz jaki termowłącznik do mojego paska powinien być ? Taki sam jaki był, tylko że sprawny.... Patrzyłeś pod maskę? Sprawdzałeś go? Może jest dobry. Jak zerkniesz to będziesz widział ile ma przewodów. W katalogu IC występują oba rodzaje 2 i 3 wtykowe. Musisz to sam sprawdzić. Edytowane 15 Kwietnia 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mariusz_ber Zgłoś #16 Napisano 15 Kwietnia 2010 (edytowane) Sprawdziłem i... - bezpiecznik jest dobry, - wentylator na krótko kręci, - jeździłem po mieście i trzymał temperature bez termostatu od 85 do 90 C, na światłach skakał do 110 C i niestety wentylator nie zaskoczył, Jutro wymienię czujnik i dam znać czy pomogło No i teraz wymieniłem pompę wody (urwał się wiatraczek) i wszystko wróciło do normy, a czujnik działa Edytowane 18 Kwietnia 2010 przez Mariusz_ber Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach