Skocz do zawartości
Gość radek_GL

włącznik termiczny wentylatora

Rekomendowane odpowiedzi

Gość radek_GL

Witam

jakiej firmy wziąć „włącznik termiczny wentylatora”

 

FEBI HP czy innej i jakie temperatury 85/80+93/88 czy 95/84+102/91 ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
85/80+93/88 czy 95/84+102/91

Według programu ETKA dla Twojego silnika powinien być raczej ten drugi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Darek77
FEBI HP czy innej i jakie temperatury 85/80+93/88 czy 95/84+102/91 ???

 

Witam

 

Biorąc pod uwagę fakt że masz na pokładzie LPG,przy którym temp.silnika jest wyższa podczas spalania niz na nominalnym PB,zastosował bym 85/80-93/88.Zwiększysz w ten sposób granicę bezpieczeństwa przegrzania silnika.(jazda miejska,korki, itp).

HP nie jest zły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

A do mojego Paska B3 1.8 107KM (PF) 1989, jaki powinien być ten włącznik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

A do mojego Paska B3 1.8 107KM (PF) 1989, jaki powinien być ten włącznik ?

 

A jaki masz teraz? Na 2 czy na 3 kable?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jaki masz teraz? Na 2 czy na 3 kable?

 

A gdzie on jest :P jeżeli chodzi o czujnik cieszy to ma dwa kabeli,

 

na foto odłączona wtyczka od czujnika a gdzie jest włącznik termiczny nie mam pojecia właśnie staram się dowiedzieć :(

 

http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0410/beztytulu400b.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A gdzie on jest

Na chłodnicy, w okolicy dolnego węża idącego do silnika.

 

---------- Post added at 10:19 ---------- Previous post was at 10:18 ----------

 

na foto odłączona wtyczka od czujnika

A to na foto, to czujnik temperatury. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na chłodnicy, w okolicy dolnego węża idącego do silnika.

 

Nic tam nie ma, chłodnica i wąż, za to koło czujnik temperatury jest jakiś drugi czujnik może to właśnie włącznik termiczny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nic tam nie ma

To jest raczej niemożliwe.

za to koło czujnik temperatury jest jakiś drugi czujnik może to właśnie włącznik termiczny ?

Masz 2 czujniki po 2 kable do każdego? Jeśli tak to są to czujniki do wskaźnika temp. i sterownika silnika. Termowłącznik wentylatora chłodnicy powinien być wkręcony w chłodnicę, nad albo pod dolnym wężem (już nie pamiętam dokładnie miejsca) ale musi tam być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz 2 czujniki po 2 kable do każdego?

 

Tak! Czyli jak mi pokazuje temperature w samochodzie to czujnik temperatury jest ok!?

 

A wentylator nie działa to znaczy padł termowłącznik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A wentylator nie działa to znaczy padł termowłącznik ?

Albo bezpiecznik, albo silnik wentylatora się skończył, albo termowyłącznik - opcji jest dużo.

Musi być wkręcony w chłodnicę i nie ma bata. Będzie miał 2 albo 3 wyprowadzenia. Jednym z nich jest + po stacyjce, jeśli wyciągniesz wtyczkę i zewrzesz go z drugim albo trzecim to wentylator powinien się kręcić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jednym z nich jest + po stacyjce, jeśli wyciągniesz wtyczkę i zewrzesz go z drugim albo trzecim to wentylator powinien się kręcić

 

Dziś sprawdzę czy wentylator padł, to testowanie z kabelkami ma jakieś konsekwencje?

 

Moge tak po prostu sprawdzić 1 kabel z 2 kablem lub 1 kabl z 3 kablem ... czy narobie sobie jeszcze bardziej zamieszania ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś sprawdzę czy wentylator padł, to testowanie z kabelkami ma jakieś konsekwencje?

 

Moge tak po prostu sprawdzić 1 kabel z 2 kablem lub 1 kabl z 3 kablem ... czy narobie sobie jeszcze bardziej zamieszania ?

Nic się nie stanie. Po prostu w ten sposób pomijasz termowyłącznik celem sprawdzenia reszty układu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I teraz jaki termowłącznik do mojego paska powinien być ?

Czy dwa piny to oznacza ze jest tylko jeden bieg?

a trzy piny to pierwszy bieg i drugi bieg ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I teraz jaki termowłącznik do mojego paska powinien być ?

Taki sam jaki był, tylko że sprawny....

Patrzyłeś pod maskę? Sprawdzałeś go? Może jest dobry. Jak zerkniesz to będziesz widział ile ma przewodów.

W katalogu IC występują oba rodzaje 2 i 3 wtykowe. Musisz to sam sprawdzić.

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem i...

- bezpiecznik jest dobry,

- wentylator na krótko kręci,

- jeździłem po mieście i trzymał temperature bez termostatu od 85 do 90 C,

na światłach skakał do 110 C i niestety wentylator nie zaskoczył,

 

Jutro wymienię czujnik i dam znać czy pomogło

 

No i teraz wymieniłem pompę wody (urwał się wiatraczek) i wszystko wróciło do normy, a czujnik działa

Edytowane przez Mariusz_ber

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności