Skocz do zawartości
Gość remik71

Czujnik obrotów wału G28

Rekomendowane odpowiedzi

Gość remik71

Czy w pasku 2.5 TDI 180 PS 2004r. czujnik obrotów wału jest inny w automatycznej i manualnej skrzyni?

 

Pytam ponieważ: koło zamachowe w automacie ma 6 kołeczków impulsowych, natomiast koło w manualu ma 6 wycięć na kole. Na logikę sygnały spływające z tych czujników są negacją jeden drugiego. Pracuję nad takim paskiem, gdzie właściciel zmienił skrzynię z automatu na manual. Problemem jest ciągle zły kąt wtrysku.

Na ory wsadzie i kodowaniu pod automat silnik po zmianie koła zamachowego i skrzyni na manual chodzi źle.

Odpala ładnie i nie wchodzi na obroty, bo jest zły kąt.A przed zmianami skrzyni i koła chodził ok. Zmiana oprogramowania i kodowania na manual nic nie daje w tym temacie - nadal jest zły kąt.

Reasumując silnik lepiej chodzi z odłączonym czujnikiem G28. Komp 0281011387 E0907401J jest stosowany zarówno w automacie i manualu, różni się jedynie zawartością pamięci flash i eeprom.

Skoro hardware jest taki sam, a zmiana softu nic nie daje, to sądzę że czujnik obrotów wału może być inny (od automatu jest dużo dłuższy).

Czy ktoś ma jakiś pomysł? Help!

Edytowane przez remik71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McKuch

Zastanawiam sie, dlaczego silnik wogole chodzi bez czujnika G28?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość remik71

ECU symuluje jego odczyt z innych czujników np: z pompy paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McKuch

Rzeczywiscie to przeciez pompa wtryskowa. Ja bym sprawdzil jeszcze poprawnosc montazu wienca impulsowego, bo moze jest ciut przestawiony i przez to kat sie nie zgadza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Zawitały do nas mrozy dziś -17 i zjawił się mój problem o którym zapomniałem od zeszłej zimy, a wygląda on tak ( tylko przy tem -15st lub jeszcze niższych):

wsiadam do autka, zaplam silnik ten zaskakuje od razu bez problemu... natomiast po chwili zaczynają sie problemy ze skaczącymi wolnymi obrotami.. występują spadki obrotów z ok 1000 do ok 700-600 i tak aż do momentu gdy przy którymś z kolejnych spadków motor zgaśnie i nie można go uruchomić ponownie. Da się go uruchomić dopiero po skasowaniu tego błędu: "Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal"

Zaznaczam ze jeżeli będę gazem utrzymywał obroty powyżej 1000 to silnik pracuje równiutko i nie zgaśnie... co może oznaczać ten błąd ..awarie czujnika, zły styk?? występuje to tylko i wyłącznie w temp poniżej -15stC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kotlet stary i przegryźć go nie mogę :/ . Ten podany temat przeczytałem wczesniej, panowie przytaczają tam rożne wartości mierząc czujnik na pinach ale mowa tam głównie o benzynie i nie wiem czy w dieslach jest( ma być) tak samo. W poście kuczlawa błąd dotyczył braku sygnału natomiast u mnie jest "Implausible Signal" ... niestety nie mam innego czujnika żeby to sprawdzić ( nowy jest dosc drogi, a nie wiem z jakiego innego silnika ten czujnik tez będzie pasował). Za każde kolejne podpowiedzi będę wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wtyczkę od tego czujnika. Może tam gdzieś nie łączy.

img0910r.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności