Skocz do zawartości
Gość marek_marek

po wymianie czujnika temp wody nie wlancza się wentylator

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marek_marek

witam,

silnik po remoncie... wymienione prawie wszystko. niepokoiła mnie temp więc za doradą innych użytkowników forum wymieniłem wczoraj na wszelki wypadek czujnik temp wody. czy to jakiś zbiego okoliczności - po wymianie na nowy temp pokazuje dalej tak samo - ale przy 105 otworzyłem maskę i patrzę a wentylator nie właczył się. wcześniej działal tak przy 95. wspomnę jeszcze że mechanik dolał mi troszeczke płynu, bo przy wymianie czujnika coś tam skapało-mam więc teraz 0,5cm ponad znak max. proszę was o poradę - bo już nie mam cierpliwości do tego auta :oops:

sprzedałem passata który miał 25lat i chyba powinienem żałować-dołożyłem do eksploatacji koszt paska i amorów- a z tym nowszym same problemy...

marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Moze czujniki ktory kupiles jest akurat od inego modelu???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marek_marek
Siem!!!

Moze czujniki ktory kupiles jest akurat od inego modelu???

 

witam,

czujnik do wody w b3 ma oznaczenia 251 919 501d i dokładnie taki kupiłem. problem w tej chwili może nie w czujniku ale w dziwnym zachowaniu-przy 105 zjechałem na parking otwieram maskę - a wentylator nie pracuje. może nie zagrzał się cały obieg bo zrobiłem od mechanika ok 10 km w tym 5 po mieście? było -2st c. górny wąż wrzący, dolny zimny, zbiornik wyrównawczy powiedzmy letni. czy mam wymienić jakiś inny czujnik-chyba jest jakiś właśnie od włanczania wentylatora - ale który to jest i gdzie on jest???

marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jakubjan1976

czujnik wcale niemusi byc dobry. jak piszesz ze 105 stopni wskazuje a nieotwiera sie drugi obieg ani niewlacza sie wentyl to:

1. zepsul sie termostat--- ale zatem musial zepsuc sie i wentyl (a przynajmniej 1 bieg) albo 2czujnik

2. do dupy masz ten czujnik. (wszyskie podruby sa do dupy)

 

Druga wersja wydaje mi sie bardziej! prawdopodobna oczywiscie przy zalozeniu ze niegotuje sie plyn...bo przy 105 na gornym wezu- przy dotykaniu powinien Cie opazyc!

 

Sprawdz

 

acha...a czuknik dajacy pomiar na wskazuwke ma symbol 357 919 501 A. Drugi czujnik wlacza wentylator i znajduje sie w prawym dolnym rogu chlodnicy od strony slnika...ale patrzac od przodu auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

;) Teoria:

Płyn w układzie chłodzenia (napędzany przez pompę wodną) ma stały obieg i czły czas i krąży w silniku. Do momentu osiągnięcia właściwej temperatury silnika termostat jest zamknięty - płyn krąży w tylko w części silnika i nagrzewnicy.

 

Czujnik temperatury płynu chłodzącego znajduje się przy bloku silnika i przekazuje sygnały do sterowania silnika i wskażnika temperatury na tablicy rozdzielczej.

 

Jeśli temperatura płynu chłodącego dojdzie do około +80-85oC, to w następnej kolejności otwiera się termostat, który otwiera drogę do chłodnicy, (aż do pełnego otwarcia +100oC) płyn wpływa od góry i spływająć cienkimi kanalikami ochładza się. (termostat może mieć różne wartości otwierania się przy różnych temperaturach.)

 

Jeśli temperatura płunu w w całym układzie przekroczy od 92-105 oC (również w chłodnicy) wtedy wyłącznik termiczny umieszczony w chłodnicy włącza połowę prędkości wentylatora tworząc dodatkowy ciąg powietrza w celu szybszego schłodzenia płynu. Jeśli temperatura będzie dalej rosła to wentylator przełączany jest na pełną prędkość obrotową. W nowszych modelach występuje dodatkowo sprzęgiełko elektromagnetyczne napędu wentylatora które podczas wzrostu temperatury szybciej obraca wirnikiem wentylatora.

 

górny wąż wrzący, dolny zimny

 

:!: Ja raczej stawiam na:

Termostat który nie otwiera się do końca, i przez to chłodnicę przepływa za mało płynu który dość szybko schładza się na dużej powierzchni chłodnicy - a wyłącznik termiczny umieszczony na dole w chłodnicy nie zareaguje prawidłowo na schłodzonym płynie np: do 85-90oC

 

:!: ale nie wykluczam niedrożnej chłodnicy lub źle działającej instalacji wentylatora.

 

:!: również w ostateczności jeśli silnik jest po remoncie?

może być nie wypchnięta zaślepka (zatkany otwór na kanaliku/kach płynu) w uszczelce pod głowicą lub niedrożne kanaliki płynu chłodzącego.

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja mam pytanko w temacie temperatur w układzie chłodzenia.

Silnik 2.0 16V:

Jaka powinna być właściwa temperatura pracy silnika w czasie jazdy (70; 80; 90 czy 100 stopni C)?

Przy jakiej temperaturze płynu powinien załączać się I, a przy jakiej II stopień prędkości wentylatora?

Jakiej wartości temperatury silnika nie powinno się przekroczyć?

Dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaka powinna być właściwa temperatura pracy silnika w czasie jazdy (70; 80; 90 czy 100 stopni C)?

 

:?: Odnośnie pytania: Jak wcześniej w teorii napisałem jeśli termostat zaczyna się otwierać przy 80-85°C - to zaczyna pracować obieg wody przez chłodnicę. A w zależności od szczeliny jaka powstała na termostacie przedostaje się odpowiednia ilość płynu do słodzenia (pełne otwarcie termostatu następuje przy 110°C, powstaje wtedy szczelina która ma około 7mm)

 

:!: Fabrycznie, układ chłodzenia jest tak skonstruowany aby zapewnić stałą temperaturę pracy silnika około 90°C przy róznych prędkościach pojazdu, uwzględniając różne zewnętrzne temperatury otoczenia (-30 + 40°C) które mają duży wpływ na czas otwarcia termostatu oraz włączania się róznych prędkości wentylatora.

 

:!: Wentylator chłodnicy załącza się gdy w dużym obiegu chłodzenia przy 3/4 otwarcia termostatu. Oraz gdy wzrośnie temperatura płynu chłodzączego do granicy zakresów działania wyłącznika termicznego umieszczonego na dole w chłodnicy: (silniki; 1,6, 1,8, 1,9, 2,5 i 2,8)

 

:arrow: wentylator chłodnicy ......................... 1prędkość ....................... 2prędkość ...............

............................................................ włącz ....... wyłącz ............ włącz ........ wyłącz ...

temp wyłącznika termicznego................. 92-97°C ... 84-91°C .......... 99-105°C ... 91-98°C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robek

Radziłbym ci żebyś też sprawdził bezpiecznik odpowiadający za wentylator.Ja też tak miałem i to był tylko spalony bezpiecznik. Mogły też pójść łożyska na wentylatoże w takim przypadku odłącz wentylator od czujnika , podłącz kabelki(do kabelek żarówke) w miejsce odłączenia jak wszystko będzie działać to żarówka powinna się zaświecić. gdy będzie włanczał się wentylator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość esterbeek

Ok, a jaka może być przyczyna żę nie włącza sie I bieg wentylatora tylko od razu drugi (przy ok 105 st.)? Czy wentil ma 2 uzwojenia i jedno może być padnięte? probowałem spiąć na krotko zdjąłem z czujnika włącznika termicznego z chłodnicy kostke i spinowałem i we wszystkie możliwe kombonacje dają mi tylko maks obroty. 3 Piny to czujnik 2 biegowy prawda? a na Wentilroze też są 3 piny.. Jak spiąć te trzy piny mając wentil na boku z akumulatora? bo zdjąłem chciałem posprawzać a tam kicha kompletnie nic.... ale pinując wtyki na kostce (jak pisałem wcześnie) działa ale tylko 2 bieg.... [passat92 1,8 ABS)

pozdrawiam :647:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GREGORYPL

za działanie pierwszego biegu odpowiada ten czujnik w dole chłodnicy, nie zadziała jeśli temp. w chłodnicy się nie podniesie(ok.90), zgadzam się że możesz mieć padnięty termostat ,ale mówiłeś coś o remoncie i dolewaniu płynu? co prawda układ w passacie b3,b4. odpowietrza się automatycznie, lecz jeśli jest bąbel powietrza w okolicy termostatu,pompy wodnej, to musisz go trochę dłużej pogrzać żeby termostat się otworzył( jeśli coć trochę działa) układ się odpowietrzy przy pełnym obiegu wody, ja miałem ten sam problem, złe wskazania temp. na zegarach(to się często zdarza w b3).110 stopni i migająca dioda , okazało się też że miałem zapowietrzony układ właśnie po wymianie termostatu,pomogła dłuższa przejażdżka, a propos, nie wkazane jest żebyś miał więcej płynu niż max. pozdrawiam. :641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przyłącze się z problemem temperatury może coś podpowiecie.

wymieniłem termostat bo poprzedni za wcześnie się otwierał (po przejechaniu 120 km temp. 70 stopni) a po wymianie termostatu mam temperaturę 100 stopni

- wentylator nie chodzi (chłodnica letnia)

- płynu nie ubywa

co może byc przyczyną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przyłącze się z problemem temperatury może coś podpowiecie.

wymieniłem termostat bo poprzedni za wcześnie się otwierał (po przejechaniu 120 km temp. 70 stopni) a po wymianie termostatu mam temperaturę 100 stopni

- wentylator nie chodzi (chłodnica letnia)

- płynu nie ubywa

co może byc przyczyną ?

 

Ja nie wiem, czy wymieniać termostat u siebie, ale to co napisałeś pasuje do mojego auta w 100%. Temp max. 70°, ciepło w kabinie, wiatraki nie chodzą, płynu nie ubywa, zbiorniczek wyrównawczy ciepły, waż górny i dolny ciepły, oba miękkie, chłodnica letnia.

 

P.S. Ile dałeś za termostat ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cena to 35pln po upuście bo mam znajomego w sklepie.

po wymianie zauważalna róznica w cieple tak okoł o 30% szybciej sie nagrzewa i mniej pali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a i jeszcze ciszej pracuje motor po nagrzaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po wymianie zauważalna róznica w cieple tak okoł o 30% szybciej sie nagrzewa i mniej pali.

 

Dobra, to mam małą wiązkę pytań:

-stojąc przodem do samochodu termostat jest po lewej (bliżej filtra powietrza) czy po prawej stronie (bliżej akumulatora)?

-da się go wyciągnąc od góry czy trzeba od dołu?

-jeżeli od dołu, to czy muszę mieć kanał?

-żeby go wyjąć trzeba demontować coś jeszcze, czy nic poza?

 

Pragnę nadmienić, że jestem zielony w temacie, coś tam wiem, ale nie dużo :622:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po lewej stronie pod alternatorem

wymontować można tylko od spodu i kanał jest niezbędny

ja musiałem zjąć pasek od pompy wspomagania i odkręcić pompę ( bez zdejmowania węży i spuszczania oleju naszczęście:) ) następnie spuścić płyn chłodzący.

następnie odkręca się 2 śruby które trzymają plastikowy dwójnik w którym jest termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności