Gość rasial Zgłoś #1 Napisano 16 Lipca 2006 Witam .Czy ktoś z was wymieniał gumową osłonę na przegubie półosi od strony koła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #2 Napisano 16 Lipca 2006 hmmm ja wymieniałem, ale razem z przegubem lepiej jak masz pękniętą osłonę to wymień ją, wyczyść przegub z piachu i syfu który tam nalazł wszystko wypaćkaj w smarze i załóż nowy jeśli tego nie zrobisz, i będziesz jezdził z rozwaloną osłoną to możesz powoli zbierać już na nowy przegub (przerabiałem to) osłona kosztuje grosze, a nowy przegub duuuzo (w ASO nawet 1000zł, zamienniki sa tańsze) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Osiah Zgłoś #3 Napisano 16 Lipca 2006 hmmm lepiej jak masz pękniętą osłonę to wymień ją, wyczyść przegub z piachu i syfu który tam nalazł wszystko wypaćkaj w smarze i załóż nowy Dokładnie. można zapewne dokupić taką mandżete w komplecie z opaskami i tubką smaru. Do Vectry kiedyś zapłaciłem za taki komplet w serwisie Opla 50zł. Trzeba to zrobić jak najszybciej. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #4 Napisano 16 Lipca 2006 osłona kosztuje max 50 zł i jeszcze może nawet dostaniesz smar i zaciski dostaniesz ją praktycznie w każdym sklepie z częśćiami do aut grupy VAG z przegubem nie jest już tak łatwo... ja się bardzo duuuzo ulatałem żeby dostać pasujący do mojego modelu tylko kupa straconej kasy i nerwów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #5 Napisano 16 Lipca 2006 Ja wymieniałem osłony,wymieniam profilaktycznie co roku,a w czym masz roblem żę pytasz czy ktoś wymieniał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #6 Napisano 16 Lipca 2006 Jeśli nigdy nie wymieniałeś w samochodach przegubów lub osłon to nie radze ci samemu tego robić, możesz zmarnować cały dzień i niewiadomo czy to zrobisz. Wymiana na warsztacie to około 50 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kilex Zgłoś #7 Napisano 16 Lipca 2006 Alexx, zgadzam się w 100% kilka razy zmieniałem (nie w swoim) na warsztacie ze wszystkimi narzędziami 1,5 do 2 godz.Za 50 zł nie warto się paplać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rasial Zgłoś #8 Napisano 17 Lipca 2006 zadałem pytanie ,ponieważ zamierzałem takową osłonę wymieniać .Myślałem że ktoś poruszy wątek techniczny wymiany ,ponieważ nikt takiej wymiany nie opisał lub przeoczyłem w tematach .Piszę to już po wymianie i wiem jedno że aby być pewnym że ma się odpowiednią część ,należy zakupić ją w serwisie.Okazało się że sprzedawca sprzedał mi osłonę która była za mała .I kapitulacja ,muszę zamówić orginalną osłonę w serwisie (koszt 81 zł w zestawie smar ,pierścień rozprężny na końcówkę półosi i jeszcze jakieś małe drobiazgi) .Do tego wszystkiego jak ktoś z was będzie kiedyś się brał za wymianę ,to od razu zamówcie sobie nową śróbę do piasty (notabene również muszę ją zamówić bo serwis jej nie ma :629: U prywaciarza za osłonę ze smarem i 2 opaskami dałem 30 zł .Przynajmniej teraz jeszcze raz całą wymianę zakończę dużo szybciej ,człowiek uczy się na błędach :641: Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #9 Napisano 17 Lipca 2006 zadałem pytanie ,ponieważ zamierzałem takową osłonę wymieniać .Myślałem że ktoś poruszy wątek techniczny wymiany ,ponieważ nikt takiej wymiany nie opisał lub przeoczyłem w tematach .Piszę to już po wymianie i wiem jedno że aby być pewnym że ma się odpowiednią część ,należy zakupić ją w serwisie.Okazało się że sprzedawca sprzedał mi osłonę która była za mała .I kapitulacja ,muszę zamówić orginalną osłonę w serwisie (koszt 81 zł w zestawie smar ,pierścień rozprężny na końcówkę półosi i jeszcze jakieś małe drobiazgi) .Do tego wszystkiego jak ktoś z was będzie kiedyś się brał za wymianę ,to od razu zamówcie sobie nową śróbę do piasty (notabene również muszę ją zamówić bo serwis jej nie ma :629: U prywaciarza za osłonę ze smarem i 2 opaskami dałem 30 zł .Przynajmniej teraz jeszcze raz całą wymianę zakończę dużo szybciej ,człowiek uczy się na błędach :641: Pozdrawiam Nie trzeba kupować w serwisie wystarczy kupić dobrej firmy gdzie wszystko pasuje i jest wszystko w komplecie tj.smar i nowa śruba, a jak patrzyleś na kase i zaplacileś malo,więc dostaleś to za co zaplacileś i jeszcze niepasowalo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robcio Zgłoś #10 Napisano 17 Lipca 2006 Witam. Ja wymiałem kilka dni temu. Cena osłony (zamiennik) to 25zł. Cena dla stałego klienta, a tak normalnie myślę, że do 50zł max - osłona, zaciski, uszczelka, sprężynki i dwie tubki smaru. Samemu nie polecam wymiany, chyba że ktoś zna się na tym dość dobrze i to już wcześniej robił. Trzeba odkręcić dwa górne wahacze, tak aby kolumna się odgięła - tylko wtedy można rozpiąć przegub. U mnie śruba na sworzniach górnych wahaczy była skorodowana i troszkę trwało zanim wyszła - oczywiście śruba do wymiany (10zł). Sama wymiana osłony to już prosta sprawa. Nie wiem czy jest sens samemu się męczyć - w warsztacie cena usługi 50zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rasial Zgłoś #11 Napisano 18 Lipca 2006 zakup dokonany w komplecie jest wszystko wraz ze śrubą do piasty ,koszt 83 zł a pierwszym razem kupowałem u gostka który mnie zapewniał o pasowaniu w/w osłony tym razem dałem więcej ale mam pewność w 100% że będzie ok .A wymiana jest straszna jak ktoś tego nie robił ,nie chodzi o kasę którą mógłbym zaoszczędzić lecz o satysfakcję która temu towarzyszy.Można siedzieć w kapciach w domu i dłubać w nosie ja natomiast wolę zrobić sobie sam bo mechanicy są z powołania i z przymusu .A cena śruby na górne wachacze w serwisie wynosi dokładnie 3,70 zł . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Makaj Zgłoś #12 Napisano 18 Lipca 2006 wszystko wraz ze śrubą do piasty ,koszt 83 zł Wymieniałem przy okazji wahaczy i mnie kosztowały osłony po 25 zł ze smarem itd. Niestety te zamienniki wg katalogu też były za małe, ale dobrałem bodajże od IVEKO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DOBI1205 Zgłoś #13 Napisano 19 Lipca 2006 makaj a to do czego ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kefir Zgłoś #14 Napisano 19 Lipca 2006 wymiana gumy czy jak to woli przegubu to minut pięć. jedno piwko przy tym sie wypije i zrobione.Faktem jest ze babrania troche jest.koszt gumy i przegubu to 250 zł wiem bo tydzien temu sam to robilem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #15 Napisano 19 Lipca 2006 wymiana gumy czy jak to woli przegubu to minut pięć no nie przesadzaj, nie pięć minut i nie jedno piwko:) Tyskie zresztą Pozdrowienia dla sąsiada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #16 Napisano 19 Lipca 2006 w 5 minut? to ty jakiś magik jestes... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość agmuz Zgłoś #17 Napisano 24 Lipca 2006 szybkie pytanko - tylko górne wachacze odpiąć żeby przegub wymienić - a dolne ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rasial Zgłoś #18 Napisano 24 Lipca 2006 Dolnych nie trzeba ,wystarczy górne.Tylko nie ruszaj drążka kierowniczego,bo niestety będziesz musiał ustawiać zbieżność .odkręczsz 2 górne i całość odchylasz w stronę kierowcy.Uprzednio musisz odkręcić piaste (śruba jednorazowa ,masz ją w kąplecie w zestawie naprawczym )klucz ibus nr 14 ,bierzesz rurę ,sam nie podniesiony ,na biegu ,zaciągnięty ręczny i odkręcamy siła jest dość spora, koło 150Nm.Póżniej wiadomo lewarujemy ściągamy zacisk ,tarczę (zacisk radzę podwiesić)i odkecamy klucz 16 górne wahacze,odchylamy w prawo i wyciągamy półoś z przegubem .Musisz wyczyścić (szmata)smar z półosi ,mały wkrętak i podważasz pierścien rozprężny i przesuwasz go wraz z podkładką i bieżnią w stronę skrzyni aby nie przeszkadzał(jeżeli masz uszkodzoną osłonę to radzę ją przeciąć i tak założysz nową bo bardzo przeszkadza)Istaramy się zdjąć sam przegUb,albo delikatnie zbijasz jak wiesz jak albo męczysz się ręcznie aby go wyrwać .Jak masz orginał zestawu naprawczego to jesteś gość podmieniasz podkładki na nowe sprężynkę rozprężną a na koniec wkręcasz w piastę nową śrubę którą notabene również masz w zestawie .pamiętaj aby piastę dokręcić ,gdy sam stoi na kołach oczywiście już z siłą końcową 150 Nma w zestawie jest również nowa bieżnia .na szybkiegop piszę bo zmykam do pracy .No nie wiem jakie kto ma zdrowie ale ja wypiję troszkę więcej niż jedno piwo przy tej wymianie :643: możliwe że jestem cieńki bolek cześć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kilex Zgłoś #19 Napisano 24 Lipca 2006 Jeżeli niedawno mieniałeś górne wachacze to odkręcaj u góry ,natomiast jeśli widzisz że u góry śruba jest zardzewiała i dawno nie wykręcana odkręć dolne 2 wachacze 2 śruby z jednej strony młotkiem z drugiej młotkiem i wachacze wychodzą bez problemu tylko ten przedni wychodzi do góry dlatego wcześniej musisz odkręcić przegub- klucz ibus nr 14 i wepchnąć przegub trochę do środka . Tak jest łatwiej przynajmniej dla mnie. Pozdrawiam wszystkich co mieniają osłony gumowe w 5 min. :629: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krajny Zgłoś #20 Napisano 24 Lipca 2006 Podlacze sie do tematu!Po wymianie przegubu nie dziala ABS.caky czas miga wykrzyknik i jest wlaczona kontrolka ABS-u.Jak wymienialem poprzedni przegub tez tak bylo.Zrobilem ok 800 km i delikatnie puknalem a czujnik ABS-u.Tym razem probowalismy lekko stukac od razu po wymianei przegubu ale nic nie pomaga.Co jest grane???Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach