Skocz do zawartości
Gość rasial

wymiana gumowej osłony na przeubie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rasial

Witam .Czy ktoś z was wymieniał gumową osłonę na przegubie półosi od strony koła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm

 

ja wymieniałem, ale razem z przegubem

 

 

lepiej jak masz pękniętą osłonę to wymień ją, wyczyść przegub z piachu i syfu który tam nalazł wszystko wypaćkaj w smarze i załóż nowy

 

jeśli tego nie zrobisz, i będziesz jezdził z rozwaloną osłoną to możesz powoli zbierać już na nowy przegub (przerabiałem to) osłona kosztuje grosze, a nowy przegub duuuzo (w ASO nawet 1000zł, zamienniki sa tańsze)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmmm

 

lepiej jak masz pękniętą osłonę to wymień ją, wyczyść przegub z piachu i syfu który tam nalazł wszystko wypaćkaj w smarze i załóż nowy

 

 

Dokładnie.

można zapewne dokupić taką mandżete w komplecie z opaskami i tubką smaru.

Do Vectry kiedyś zapłaciłem za taki komplet w serwisie Opla 50zł.

Trzeba to zrobić jak najszybciej.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

osłona kosztuje max 50 zł i jeszcze może nawet dostaniesz smar i zaciski :) dostaniesz ją praktycznie w każdym sklepie z częśćiami do aut grupy VAG

 

z przegubem nie jest już tak łatwo... ja się bardzo duuuzo ulatałem żeby dostać pasujący do mojego modelu :| tylko kupa straconej kasy i nerwów :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem osłony,wymieniam profilaktycznie co roku,a w czym masz roblem żę pytasz czy ktoś wymieniał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nigdy nie wymieniałeś w samochodach przegubów lub osłon to nie radze ci samemu tego robić, możesz zmarnować cały dzień i niewiadomo czy to zrobisz. Wymiana na warsztacie to około 50 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kilex

Alexx, zgadzam się w 100% kilka razy zmieniałem (nie w swoim) na warsztacie ze wszystkimi narzędziami 1,5 do 2 godz.Za 50 zł nie warto się paplać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rasial

zadałem pytanie ,ponieważ zamierzałem takową osłonę wymieniać .Myślałem że ktoś poruszy wątek techniczny wymiany ,ponieważ nikt takiej wymiany nie opisał lub przeoczyłem w tematach .Piszę to już po wymianie i wiem jedno że aby być pewnym że ma się odpowiednią część ,należy zakupić ją w serwisie.Okazało się że sprzedawca sprzedał mi osłonę która była za mała .I kapitulacja ,muszę zamówić orginalną osłonę w serwisie (koszt 81 zł w zestawie smar ,pierścień rozprężny na końcówkę półosi i jeszcze jakieś małe drobiazgi) .Do tego wszystkiego jak ktoś z was będzie kiedyś się brał za wymianę ,to od razu zamówcie sobie nową śróbę do piasty (notabene również muszę ją zamówić bo serwis jej nie ma :629: U prywaciarza za osłonę ze smarem i 2 opaskami dałem 30 zł .Przynajmniej teraz jeszcze raz całą wymianę zakończę dużo szybciej ,człowiek uczy się na błędach :641: Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zadałem pytanie ,ponieważ zamierzałem takową osłonę wymieniać .Myślałem że ktoś poruszy wątek techniczny wymiany ,ponieważ nikt takiej wymiany nie opisał lub przeoczyłem w tematach .Piszę to już po wymianie i wiem jedno że aby być pewnym że ma się odpowiednią część ,należy zakupić ją w serwisie.Okazało się że sprzedawca sprzedał mi osłonę która była za mała .I kapitulacja ,muszę zamówić orginalną osłonę w serwisie (koszt 81 zł w zestawie smar ,pierścień rozprężny na końcówkę półosi i jeszcze jakieś małe drobiazgi) .Do tego wszystkiego jak ktoś z was będzie kiedyś się brał za wymianę ,to od razu zamówcie sobie nową śróbę do piasty (notabene również muszę ją zamówić bo serwis jej nie ma :629: U prywaciarza za osłonę ze smarem i 2 opaskami dałem 30 zł .Przynajmniej teraz jeszcze raz całą wymianę zakończę dużo szybciej ,człowiek uczy się na błędach :641: Pozdrawiam

Nie trzeba kupować w serwisie wystarczy kupić dobrej firmy gdzie wszystko pasuje i jest wszystko w komplecie tj.smar i nowa śruba, a jak patrzyleś na kase i zaplacileś malo,więc dostaleś to za co zaplacileś i jeszcze niepasowalo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robcio

Witam. Ja wymiałem kilka dni temu. Cena osłony (zamiennik) to 25zł. Cena dla stałego klienta, a tak normalnie myślę, że do 50zł max - osłona, zaciski, uszczelka, sprężynki i dwie tubki smaru. Samemu nie polecam wymiany, chyba że ktoś zna się na tym dość dobrze i to już wcześniej robił. Trzeba odkręcić dwa górne wahacze, tak aby kolumna się odgięła - tylko wtedy można rozpiąć przegub. U mnie śruba na sworzniach górnych wahaczy była skorodowana i troszkę trwało zanim wyszła - oczywiście śruba do wymiany (10zł). Sama wymiana osłony to już prosta sprawa. Nie wiem czy jest sens samemu się męczyć - w warsztacie cena usługi 50zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rasial

zakup dokonany w komplecie jest wszystko wraz ze śrubą do piasty ,koszt 83 zł a pierwszym razem kupowałem u gostka który mnie zapewniał o pasowaniu w/w osłony tym razem dałem więcej ale mam pewność w 100% że będzie ok .A wymiana jest straszna jak ktoś tego nie robił ,nie chodzi o kasę którą mógłbym zaoszczędzić lecz o satysfakcję która temu towarzyszy.Można siedzieć w kapciach w domu i dłubać w nosie ja natomiast wolę zrobić sobie sam bo mechanicy są z powołania i z przymusu .A cena śruby na górne wachacze w serwisie wynosi dokładnie 3,70 zł .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wszystko wraz ze śrubą do piasty ,koszt 83 zł

Wymieniałem przy okazji wahaczy i mnie kosztowały osłony po 25 zł ze smarem itd. Niestety te zamienniki wg katalogu też były za małe, ale dobrałem bodajże od IVEKO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DOBI1205

makaj a to do czego ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kefir

wymiana gumy czy jak to woli przegubu to minut pięć. jedno piwko przy tym sie wypije i zrobione.Faktem jest ze babrania troche jest.koszt gumy i przegubu to 250 zł wiem bo tydzien temu sam to robilem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona
wymiana gumy czy jak to woli przegubu to minut pięć

no nie przesadzaj, nie pięć minut i nie jedno piwko:) Tyskie zresztą:)

Pozdrowienia dla sąsiada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w 5 minut? to ty jakiś magik jestes...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość agmuz

szybkie pytanko - tylko górne wachacze odpiąć żeby przegub wymienić - a dolne ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rasial

Dolnych nie trzeba ,wystarczy górne.Tylko nie ruszaj drążka kierowniczego,bo niestety będziesz musiał ustawiać zbieżność .odkręczsz 2 górne i całość odchylasz w stronę kierowcy.Uprzednio musisz odkręcić piaste (śruba jednorazowa ,masz ją w kąplecie w zestawie naprawczym )klucz ibus nr 14 ,bierzesz rurę ,sam nie podniesiony ,na biegu ,zaciągnięty ręczny i odkręcamy siła jest dość spora, koło 150Nm.Póżniej wiadomo lewarujemy ściągamy zacisk ,tarczę (zacisk radzę podwiesić)i odkecamy klucz 16 górne wahacze,odchylamy w prawo i wyciągamy półoś z przegubem .Musisz wyczyścić (szmata)smar z półosi ,mały wkrętak i podważasz pierścien rozprężny i przesuwasz go wraz z podkładką i bieżnią w stronę skrzyni aby nie przeszkadzał(jeżeli masz uszkodzoną osłonę to radzę ją przeciąć i tak założysz nową bo bardzo przeszkadza)Istaramy się zdjąć sam przegUb,albo delikatnie zbijasz jak wiesz jak albo męczysz się ręcznie aby go wyrwać .Jak masz orginał zestawu naprawczego to jesteś gość podmieniasz podkładki na nowe sprężynkę rozprężną a na koniec wkręcasz w piastę nową śrubę którą notabene również masz w zestawie .pamiętaj aby piastę dokręcić ,gdy sam stoi na kołach oczywiście już z siłą końcową 150 Nma w zestawie jest również nowa bieżnia .na szybkiegop piszę bo zmykam do pracy .No nie wiem jakie kto ma zdrowie ale ja wypiję troszkę więcej niż jedno piwo przy tej wymianie :643: możliwe że jestem cieńki bolek cześć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kilex

Jeżeli niedawno mieniałeś górne wachacze to odkręcaj u góry ,natomiast jeśli widzisz że u góry

śruba jest zardzewiała i dawno nie wykręcana odkręć dolne 2 wachacze 2 śruby z jednej strony młotkiem z drugiej młotkiem i wachacze wychodzą bez problemu tylko ten przedni wychodzi do góry dlatego wcześniej musisz odkręcić przegub- klucz ibus nr 14 i wepchnąć przegub trochę do środka . Tak jest łatwiej przynajmniej dla mnie.

Pozdrawiam wszystkich co mieniają osłony gumowe w 5 min. :629:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krajny

Podlacze sie do tematu!Po wymianie przegubu nie dziala ABS.caky czas miga wykrzyknik i jest wlaczona kontrolka ABS-u.Jak wymienialem poprzedni przegub tez tak bylo.Zrobilem ok 800 km i delikatnie puknalem a czujnik ABS-u.Tym razem probowalismy lekko stukac od razu po wymianei przegubu ale nic nie pomaga.Co jest grane???Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności