Skocz do zawartości
Gość secronas

wibracje wydechu passat tdi 115KM 2000r

Rekomendowane odpowiedzi

Gość secronas

witam :) niedoszukłem się konkretów na forum więc piszę o swoim problemie:

- drgania układu wydechowego (cały drga a końcowy aż furczy od tego), tylko na biegu jałowym, tylko na ciepłym silniku.

Byłem u zaufanego mechanika i wg. niego przyczyn może być kilka: poduszki silnika, łącznik elastyczny przed katalizatorem, nawet po pompowtryskiwacze (coś o niesynchronicznej pracy mi mówił).

Szukałem potwierdzenie w serwisach układów wydechowych i usłyszałem kilka opinii:

1. wstawienie przed tłumikiem środowym dodatkowego tłumika drgań (niby 200pln z robotą) - nie znam się ale podejrzane rozwiązanie,

2. wymiana elementu elastycznego - bez gwarancji, że drgania ustaną (zaznaczę że mój wygląda ładnie i kopci tzn, nie czuć w nawiewie), dodatkowo nie chcą się podjąć wymiany samego łącznika, bo podobno łącznik pada do kiepskiego już katalizatora i sama wymiana łącznika powoduje jego ponowne uszkodzenie za niedługi czas więc polecają wyminić razem z katalizatorem (1650pln)

3. poduszki silnika - podobno poluzowac włączyć silnik żeby się dobrze ustawił i dokręcić na nowo - dodam że na moich nie widać żadnych śladów zużycia, ale silnik dość mocno lata przy celowym szarpaniu na jedynce prawie uderza w tylną ścianę,

4 wymiana poduszek silnika - bez gwarancji, że drgania ustaną.

 

Jeżeli ktoś miał podobny problem proszę o info. Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość secronas

witam ponownie - dowiedzialem się w szczegółach dlaczego powstawały wibracje wydechu w moim TDI, niestety w bardzo nieciekawych okolicznościach. okazało sie że wibracje powstawały przez zatartą tuleję na korbowodzie - skutki - dwie dziury w bloku.