Skocz do zawartości
dix12

130 c i brak ogrzewania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam Passata od 2 tygodni 1,9 tdi 2004 r. - no i pierwszy problemik

A mianowicie zagrzał się dziś na full i po ostygnięciu wciąż się grzeje (ogrzewanie nie działa ) dmucha zimnym przy Hi no chyba ze na chwilę wyłączę silnik to po ponownym odpaleniu coś tam ciepłem dmuchnie

Dolny wąż od chłodnicy zimny . Podejrzewam pompe wody ale nie wiem czy zacięcie termostatu może nie puści także ciepła do nagrzewnicy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli termostat się zatnie i nie puszcza na "duży obieg", to płyn idzie właśnie przez nagrzewnicę. Więc najszybciej to pompa wody ci się posypała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Danek75 za reakcję

Z serwisóki wyczytałem że 3000 mil temu wymienili rozrząd ale bez pompy więc chyba napewno pompa . Ciężki zabieg z wymianą czy od razu serwis (jakieś pojęcie o autkach mam ) - jak więkrzość Polaków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To gdzie ty mieszkasz? U "five o'clocków" ? Masz wersje ANGOLA, ze o milach piszesz? W serwisie to cię skroją - jedź lepiej do "normalnego" warsztatu. Tylko ty masz zapewne pompę napędzana paskiem rozrządu, wiec moze byc lipa. Ja samą pompę wymieniałem, po 40 tkm przebiegu rozrządu, czego się zwykle nie robi, bo należy w takim wypadku wymienić pasek. Ale jakoś jeszcze polatał do 90 tkm i niedawno wymieniłem :)

A dlatego o tym piszę, bo mam akurat taką pompe, co trzeba rozrzad rozbierać, bo pompa ma inną obudowę i jedno z mocowań "zachodzi" pod rozrząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak na wyspach i na pewno napędzana z rozrządu nie wiem tylko czy się samemu za to brać

 

to może najpierw obdzwonię rodaków i oszacuję czy warto

 

problem w tym że nie mam zbyt wielkiego zaufania do naprawiaczy wszystkich modeli autek no a z kolei serwis odpada z wiadomych przyczyn i pozostaje pytanie czy sam się nie namotam przy tym , czy nie przekombinuję

 

Scaliłem 3 posty. Używaj opcji 'edytuj'. I staraj się pisać po polsku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sie nie znasz na rozrządzie to nawet sie nie tykaj ... żeby wymienic pompe wody to trzeba zdjąć pasek rozrządu ... w sumie jak źle zlożysz to poprostu nie odpali ... przed zdjęciem paską warto najpierw zblokować rozrząd żeby sie nie przestawił. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za przestrogę ale z zablokowaniem i ze znakami to podstawa bardziej mnie przytłacza ten wspaniałly dostęp do pompy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A żeby zdjąć pasek rozrządu trzeba zdjąć przedni pas w aucie. Czyli zderzak, odchylić chłodnicę, przewody od klimy i dopiero jesteś przy pasku. A potem reszta. Jak nie masz doświadczenia to się nie bierz. Ja jakieś 20 lat temu pracowałem na warsztacie, ale teraz wolę takie prace zlecić warsztatom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i wymieniłem .

w VW chcieli 50 funtów za pompę (na wymianę) i 3,5 roboczo godziny (1rh - 150 funtów)

Czyli kupiłem pompę i płyn walczyłem 8 h ale chyba i tak się opłacało .

A dla tych co będą mieli podobny problem - nie odkrecałem żadnych węży jak to niektórzy opisują tylko zderzak i żelastwo pod nim , kupę plastików , marker na koła rozrządu i hula jak trzeba .

A na marginesie Angole w VW nie wymieniają pomp nawet przy 2 giej wymianie paska ponieważ pompa jest sprawna i nieważne że najprawdopodobnie się rozsypie za kilka dni to dla nich inny temat .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A na marginesie Angole w VW nie wymieniają pomp nawet przy 2 giej wymianie paska ponieważ pompa jest sprawna i nieważne że najprawdopodobnie się rozsypie za kilka dni to dla nich inny temat

 

dlatego zamiast wymieniać pompe wody gonią paski do polski :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dlatego zamiast wymieniać pompe wody gonią paski do polski :D

 

...gdzie polski rzeźbiarz-mechanik ''dostosowuje'' do ruchu prawostronnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to pompa..... mam nadzieję że to pompa. Objawy mam takie same: jazda na obrotach do 1800 - temperatura 90*, powyżej 2000 obrotów - momentalnie temperatura do góry nawet do 130* (mrugające lampki brzeczyk i te sprawy), ale po zatrzymaniu - obroty na jałowym biegu - temperatura w ciągu minuty wraca na 90*... myślałem że to czujnik albo termostat - wymieniłem oba od razu, ale objawy pozostały - brak grzania zauważyłem dopiero po sprawdzeniu ze względu na pogodę. Chłodnica gorąca na górze, letnia na dole, tak samo węże z płynem, ale nie są twarde, da się ścisnąć, wentylator wiskozowy kręci się jak by mu się nie chciało, drugi stoi - skoro nie ma obiegu płynu, to myślę sobie, że w chłodnicy zima:) to i po co się maja kręcić.

W zasadzie nie miałem w planie, ale chyba wymienię pasek rozrządu razem z pompą:) i zobaczę co będzie.... ehhhhh. Pozdrawiam.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To była pompa - dla zainteresowanych. Mechanik podszedł do tego sceptycznie - przed robotą uważał że to chłodnica, ale po robocie przyznał mi rację. Tyle tylko, ze załał mi układ jakimś zielonym badziewiem....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności