Skocz do zawartości
pppawelek

Coś stuka w prawym kole:/

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Dzisiaj jeździłem troszkę po mieście i zauważyłem, że przy ostrzejszym hamowaniu, albo ruszaniu coś z prawej strony stuka:/ to znaczy nie ciągle tylko np jak mocniej przyhamuje to zrobi "pyk" albo jak rusze to tak samo... Jest to coś groźnego? I czy muszę teraz się za to zabierać?

 

Pozdrawiam?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzeba przyglądnąć się bliżej zawieszeniu żeby dojść do tego podzespołu co robi "pyk"

 

jedź na warsztat/stację niech ci "przetelepią" autko, będziesz wiedział na czym stoisz, możliwe że to wahacz... ale nikt ci w prost na forum nie powie co boli twojego paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość janek09

moj kumpel mial podobnie i mial peknieta sprezyne w kolumnie mcpersona. calkiem u gory w miejscu gdzie sprezyna wychodzi z kielicha bylo male pekniecie i przy gwaltownym ruszaniu i hamowaniu i na dziurach stukalo. ale radze jechac na stacje albo do mechanika i niech Ci sprawdza cale zawiesznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 500km (głównie trasa) temu wymieniałem tam końcówkę drążka kierowniczego, a wcześniej byłem na diagnostyce żeby zdiagnozować dlaczego się tłucze na dziurach i po za tym drążkiem wszystko było ok i mechanik też mówił ze jest ok-w sumie było bo nic sie nie tłukło, aż do dzisiaj... To takie strasznie ciche "pyk", ale jest i wiem ze tak nie powinno być:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem przy gwałtowniejszym ruszeniu i przy mocniejszym nacisnieciu pedalu hamulca jest taki gluchy metaliczny dzwiek jakby w cos uderzyc mlotkiem ://

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MajeQ a długo już z tym jeździsz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kincior

U mnie ten sam przypadek. Jeżdżę z tym już z 3-4 miesiące (dokładnie po zmianie kół na zimówki). Tylko tyle, że trochę denerwujące są te stuki, ale jeździ jak jeździł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak uslyszalem to po raz pierwszy to bylo po tym jak zmienilem na zimowki jakis miesiac czyli jakies 2 miesiace temu. w prowadzeniu tak jam mowi kincior nic sie niezmienilo tylko ze to boli bo czuje jak by to mi w kolanie strzelalo a nie w kole :]] jednym slowem boli :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

u mnie było tak samo.

okazało się że dwa dolne wachacze padły.

najśmieszniejsze jest to że miesiąc wcześniej byłem na przeglądzie

wyszarpali go jak tylko mogli i nic nie stwierdzili.

stukanie pojawiało się przy ruszaniu pojechałem do mechanika

i stwierdził że to przednia poduszka,wywaliłem 40 zeta i dalej to samo:eek:

wreszcie pojechałem do znajomego weszliśmy pod spód uzbrojeni w łom i

tym sposobem stwierdził j.w.

wymieniłem wahacze i śmiga jak szwajcar:D

pozdrowionka!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kincior

Hmmm. Dzisiaj musiałem odkręcic prawe koło, zeby zobaczyc jaki typ klocków hamulcowych mam u siebie (sa do wymiany). No i troche zadziwił mnie fakt, że tarcza hamulcowa (sama tarcza) kreci się lużno i gibie na boki, nie jest niczym mocowana, trzyma się jedynie bo jest dociskana klockami, a nastepnie dociskana z kołem srubami. No, ale otwory na śruby w tarczy są zdecydowanie większe od śrub. Trochę poszarpałem kołem i wydawał podobne stuki jak te słyszane podczas jazdy.

Zaczynam wierzyć w to, że wina jest w tarczy, ponieważ stuki zaczeły się po wymianie kół na zimówki (z alu na stalówki).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A masz te same sruby nakretki ze stalowych do aluminiowych ?

Moze dlatego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kincior

Tak. Mam te same śruby. A powinny byc inne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Orginalne alu VW mają takie samo mocowanie - śruba z osadzeniem kulistym, nieorginalne przeważnie mają osadzenie stożkowe. Ale to stukanie, to nie wina śrub. Podnieś paska na lewarku z jednej a potem z drugiej strony, złap za koło i szarp je na boki.wsłuchuj się czy coś usłyszysz. U mnie był minimalny luz na końcówce drążka kierowniczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość guciu5

ja też się zdziwiłem że tarcza kręci się lużno i niejest niczym mocowana ;;czy twoim zdaniem tak ma byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmmm. Dzisiaj musiałem odkręcic prawe koło, zeby zobaczyc jaki typ klocków hamulcowych mam u siebie (sa do wymiany). No i troche zadziwił mnie fakt, że tarcza hamulcowa (sama tarcza) kreci się lużno i gibie na boki, nie jest niczym mocowana, trzyma się jedynie bo jest dociskana klockami, a nastepnie dociskana z kołem srubami. No, ale otwory na śruby w tarczy są zdecydowanie większe od śrub. Trochę poszarpałem kołem i wydawał podobne stuki jak te słyszane podczas jazdy.

Zaczynam wierzyć w to, że wina jest w tarczy, ponieważ stuki zaczeły się po wymianie kół na zimówki (z alu na stalówki).

Kolego , tarcza hamulcowa przyciskana jest przez dokrecenie kola wiec jak masz kolo sciagniete to bedzie luzna......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej! mam ten sam problem tylko że mi stuka w lewym kole :/ .nie wiem co to jest bo stuka tylko i wyłącznie na dziurach przy skręconych kołach w lewo i przy szybszym ruszaniu.słyszalem ze to przeguby ale nie wiem.może ktoś się orientuje co to może być i ewentualnie koszt naprawy :). dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hej! mam ten sam problem tylko że mi stuka w lewym kole :/ .nie wiem co to jest bo stuka tylko i wyłącznie na dziurach przy skręconych kołach w lewo i przy szybszym ruszaniu.słyszalem ze to przeguby ale nie wiem.może ktoś się orientuje co to może być i ewentualnie koszt naprawy :). dzięki i pozdrawiam

 

Moim zdaniem to stukanie bedzie powodowal dolny tylny wahacz tzw.banan.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo... do wymiany przegub i wahacz ;)

koszt 450zl z robocizna i cisza jak makiem zasiał ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności