Skocz do zawartości
Gość lucas.p

bardzo duze spalanie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lucas.p

Witam, posiadam silniczek 1,6 w moim pasku, jednak mam naprawdę ogromne spalanie 2 razy zalałem do pełna i wyszło mi spalanie ok 14-15 l na 100km koszmar, fakt jeżdzę dużo po mieście ale to chyba jest coś nie tak żeby tyle palił, może macie jakieś pomysły?

Z góry dzięki za wszystkie informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Całkiem możliwe według danych z książki passata zużycie benzyny w mieście 11,0 poza miastem 6,3 . Książka swoje a życie swoje. Poza tym sposób jazdy też jest ważny i wpływa na spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego to już nie wiem . Posiadam inny model passata. Poprzednie dane podałem z książki w której są dane wszystkich silników B5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p

Witam, ponownie już mniej więcej domyślam się że może to być sonda lambda lub czujnik temperatury, czekam na swoją kolejkę w warsztacie żeby pod komputerek się podłączyć :) Zrobiłem analizę spalin i wyszło mi że na biegu jałowym Lambda wyszła mi 2.492 czy wie ktoś jaka powinna być prawidłowa wartość Lambdy na biegu jałowym? Wyszło mi jeszcze CO2 - 5,97 , O2 - 12,94, HC - 0, a na obrotach wyszło mi CO2 - 15,32, HC - 12, O@ - 0.09, CO - 0.002 i Lambda 1,002. Podałem te dane bo może ktoś będzie potrafił je zanalizować :) Z góry dzięki za odpowiedz.

Pozdrawiam Lucas.p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze pamiętam to Lambda powinna mieś wartość 1 +/- 0,003

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacusnik

zgadza sie lambda powinna miec wartość jak najbliższą 1. Sonda Lambda to nic innego jak czujnik tlenu w spalinach. Sygnał z sondy jest przekazywany do mikroprocesorowego układu sterującego pracą silnika, który koryguje odpowiednio skład mieszanki, np. poprzez ilość wtryskiwanego paliwa. Korekcja taka odbywa się około 300 razy na minutę, a pomiar ilości tlenu w spalinach wykonywany jest ok. 100 razy na sekundę. W wyniku nieprawidłowego spalania, np. niecałkowitego, w spalinach są obecne m.in. parafiny i sadza. Mikropory materiału ceramicznego sondy lambda zostaną zatkane przez popioły co będzie skutkować wydłużeniem czasu reakcji sondy, a co za tym idzie błędną (spóźnioną) korekcją składu mieszanki. Należy oczyścić czujnik tlenu nie zapominając jednak o likwidacji przyczyny nadmiernego zanieczyszczenia tkwiącej, np. w zanieczyszczonych wtryskiwaczach, do tego polecam sprawdzony przeze mnie specyfik do czyszczenia wtryskiwaczy STP- koszt ok 18zł. Wlewasz do baku i zalewasz auto do pełna. i jeździsz... reszta zrobi sie sama.

Pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p

Dzięki wielkie za szybką i konkretną odpowiedz, jutro ruszam zakupić STP :) Zobaczymy jeszcze co wskaże diagnoza komputerowa, a czy ktoś się orientuje jaki jest koszt wymiany sondy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!

panowie warto tez sprawdzic filtr powietrza bo naprawde mozna sie zdziwic ale ten filtr tez potrafi nie zle namieszac w spalaniu,sam sie przekonalem na wlasnej skorze.

moj palil 10 na 100 a filtr nie byl w cale az tak zabrudzony.pozdrawiam. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacusnik

dużo jest rzeczy które wpływają na spalanie... filtr powietrza no on dość szybko sie brudzi w silnikach turbodoładowanych, a trochę może ciśnienie w oponach, stan łożysk, niepotrzebne rzeczy w bagażniku i przede wszystkim styl jazdy... jeśli chcesz jeździć oszczędnie to zmieniaj bieg na wyższy zanim silnik osiągnie maksymalnym moment obrotowy, przewiduj sytuacje na drodze i hamuj silnikiem. Pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p

Witam, jestem w trakcie "czyszczenia" wtryskiwaczy, narazie wydaje mi sie ze samochód pali trochę mniej :) Filtry wymienialłem ok. 2 tyś km. temu, więc myślę że jest narazie ok. Ciekawy jestem co wyjdzie na diagnostyce, niestety muszę czekać na swoją kolej jeszcze do 15 :( Jak będzie po wszystkim dam znać. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość radekiada

Witam

 

spalanie passat 1,6 ,100 KM, model 1998r, variant, AHL, klimatronic wł. nonstop, obciążenie

2 osoby, opony 195/65/15, pomiar w ostatnich dniach :

 

trasa - 9,6 (starałem się utrzymac 110 km/h, max 120)

miasto - 11,8

 

ale UWAGA - na gazie (sekwencja stag200, montaż X.2006)

 

więc ? :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacusnik

lucas daj znać co i jak po diagnostyce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p

Witam, dzisiaj autko było na diagnostyce jednak wszystko jest w porządku, żadnych błędów nie znalazło! Nie mam już pojęcia co to może być z tym spalaniem, filtry, oleje wszystko nie dawno wymieniałem, mechanik mówił coś że może coś się stało jak był pasek rozrządu wymieniany coś tam mogło się delikatnie "przekrzywić" tylko nie pamiętam co dokładnie :) Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? :) staram się też zmienić styl jazdy więcej hamować silnikiem, bo często sobie na luzie podjeżdżałem większe odległości czy jak z góry się toczyłem jakiejś hehhe Pozdrawiam wszystkich i czekam na jakieś podpowiedzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość broklin90

Witam tez mam passat 1.6 benzyna i tez mu sie cos dzieje ze spalaniem i z tego co piszesz lucas widze ze jedynym sposobem aby sprawdzic czy moze mniej palic jest wymiana sondy teraz sa rozne sady uniwersalne po ok 100 zl a podobno bardzo duzo to pomaga teoretycznie sada dobrze dziala do 80 tys a co pozniej to nie wiadomo moj pasek ma najechane 130 tys wiec jesli jeszcze nie byla wymieniona pora na to tyle moge zasugerowac Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p

Witam, myślałem na początku że może to być czujnik temperatury i że paliwo jest cały czas podawane na zimy silnik oraz brałem też pod uwagę sondę na diagnostyce wyszło wszystko ok, więc nie wiem czy jest sens wymieniać sondę :) jeżeli nie będę miał żadnego pomysłu chyba jednak ją wymienię:) broklin90 a Tobie ile zjada paliwa w mieście? (mój ma przejechane ok 113tys. km.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość broklin90

Hummm po miescie to potrafi mi wziasc nawet wiecej niz 14 L niewiem co sie z nim dzieje to jest cos nie tak gadalem wczoraj z chlopem z taxi i on ma 1.6 octavie i mowi ze po miscie wychodzi mu po 9L wiec cos jest nie t ak z paskiem. On mi mowi ze moze byc bardzo duze prawdopodobienstwo padniecia przepywomierza i ku temu sie sklania gdyz mam bardzo duze spadki mocy od czasu do czasu raz mu depne jedzie a raz go za muli nie wiem co sie z nim dzieje moze tez byc czujnik passat ma dwa czujniki chyba od wskazowki i od podawania paliwa. niewiem cos napewno wymienie :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p

Witam, tez tak myślałem o przepływomierzu nieraz odczuwam spadek mocy ale nie duży, podjadę niedługo jeszcze do znajomego mechanika niech tam popatrzy bo te spalanie to istny szokkkkk, wczoraj zajechałem na stację benzynową i i akurat jak dojeżdżałem zaświeciła mi się rezerwa zalałem za 50zł :) przejechałem ok 40km i już mi się zbliża znowu do rezerwy :( Broklin jak byś coś wiedział co to może być to daj znać, ja mam chyba wtorek najbliższy wolny więc podjadę do mechanika niech obada jeszcze sprawę to jak coś ja się dowiem to też dam znać. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącz VAG-a, to bedziesz wiedział, co boli twoje auto. Skoro masz spadki mocy, to może byc winny czujnik Halla. I nie znajduje się on z boku silnika a z tyłu - niedaleko grodzi silnika. Ewentualnie masz zabrudzoną przepustnicę.

 

Innym przypadkiem, moze byc styl jazdy. Jak go "meczysz" na każdym skrzyżowaniu, to ci koło 15-u wciagnie.

 

A jak niedawno rozrząd wymienialeś, to moze masz przestawione coś. Zdarza sie, ze nie takie paski mechanicy zakładaja, bo do jednych idzie Z-153 a do innych Z-152. Sonda lambda sprawna, to juz wiecej pomysłów nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p

Czy jak czujnik Halla lub przepustnica by działała niepoprawnie to by wykazało na diagnostyce po podłączeniu VAG-a, bo mechanior u którego byłem jest niby bardzo dobry i mówił że to co mógł to sprawdził i że jest ok. Sprawdze jeszcze przy okazji ten zawór elektromagnetyczny:) Dzięki Danek75 za info. każda rada na wagę złota, będę szukał przyczyny aż znajdę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności