Skocz do zawartości
Gość Krucha

Co to za przewód elektryczny

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Krucha

Witam,

 

Kilka dni temu podczas powrotu z gór przytrafiła mi się dziwna sytuacja.

 

Wskazówka temperatury wody, która NIGDY ale to nigdy nie ruszała się po rozgrzaniu z pozycji 90 stopni, nagle spadła do 70 chwilę wzrosła, znowu spadła a potem znowu wzrosła do 90 stopni. Tak było kilka razy. W ciągu kolejnych dni powtarzało się to kilka razy ale o ostatnie 2 dni wskazówka już znowu nie rusza się z pozycji 90 stopni... zgłupiałem.

 

Normalnie pomyślał bym, że to termostat. Ale po zatrzymaniu samochodu gdy wskazówka spadła, wcale nie wracała szybko do 90 (tak można sprawdzić czy to termostat). Więc może czujnik temperatury?

 

Dzisiaj się do niego dobrałem, tzn. chciałęm go znaleźć i przeczyścić styki. No i znalazłem, ale z tej samej wiązki przewodów, do której podłączony jest czujnik wychodzi złączka która do niczego nie jest podłączona!? Co to? Zdjęcie:

 

Zdjęcie czujnika

 

Macie pojęcie gdzie to powinno być podłączone?

 

A może domyślacie się czy to czujnik czy termostat?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez rainman777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Normalnie pomyślał bym, że to termostat. Ale po zatrzymaniu samochodu gdy wskazówka spadła, wcale nie wracała szybko do 90 (tak można sprawdzić czy to termostat).

Pozdrawiam

 

 

Nie bardzo rozumie co to za sposób??? :zdziwko: Jeśli ci sie termostat zacina i nie zamyka sie zawsze, to wg mnie tak by sie wlasnie zachowywała temp. A poziom plynu ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Macie pojęcie gdzie to powinno być podłączone?

 

A może domyślacie się czy to czujnik czy termostat?

 

 

Nie wiem gdzie ta złączka powinna być podłączona.

Jeżeli zaś chodzi o objawy - na 90% będzie to czujnik. Miałem to samo - na początku były to spadki tepmperatury na zegarach, a potem całkowity (okresowy) brak wskazań - dopiero wtedy na VAG wyszedł czujnik. Po wymianie - przeszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krucha

Nie bardzo rozumie co to za sposób??? :zdziwko: Jeśli ci sie termostat zacina i nie zamyka sie zawsze, to wg mnie tak by sie wlasnie zachowywała temp.

 

Sposób prosty, jeżeli termostat się zacina i nie zamyka dużego obiegu, to jak zatrzymasz samochód, to po niedługim czasie powinna się zagrzać temperatura nawet w dużym obiegu i wskazówka się podniesie.

 

Jeżeli to czujnik zwalony to się nie podniesie i tyle.

 

A poziom plynu ok?

 

No właśnie, płynu miałem za mało w tym czasie, ok 2 cm poniżej dolnej kreski na zbiorniczku. To może mieć wpływ?

 

Potem to, że objawy ustały, faktycznie zbiegło się z dolaniem płynu.

 

Może to mieć wpływ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krucha
Sprewdz alternator i ladowanie.

 

Ale... o so chodzi??? Co to ma do rzeczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie wskazniki spadaly bo okazalo sie ze przy wylaczonych odbiornikach ladowanie mam 13.6 przy zalaczonych spada i spada i skacze ... regulator napiecia do wymianu i szczotki.

 

W moim przypadku. Poprostu sprawdz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krucha

A chyba ze tak.

 

Ale u mnie to chyba nie to... Od dolania wody jest ok. Wczoraj jeszcze przeczyściłem styki czujnika i teraz nic się nie dzieje.

 

Myślicie, że to mógł być za niski poziom płynu? Ale jaki to może mieć wpływ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość metha

Ja miałem podobną sytuację jak wymieniłem akumulator na duzo mnejszy (45Ah)

Tak właśnie zaczęło się dziać..... Tylko, że wskazówka spadała częściej do 0 niż do 70 stopni C. Po tym jak kupiłem aku właściwy to wahania temperatury sie skończyły i jest OK!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie!. za niski poziom plynu bedzie poinformowany 3 krotnym piknieciem i zaswieceniem sie kontrolki przegrzania.

 

U mnie tez sie to nie zdarza caly czas, zdarza sie to raz na jakis czas ale zauwarzylem ze przez cb nie umie nadawac ( caly czas piszczy ) co oznacza brak mocy.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krucha
ale zauwarzylem ze przez cb nie umie nadawac ( caly czas piszczy ) co oznacza brak mocy.

 

Znowu niec nie rozumiem.... :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności