Zamix Zgłoś #1 Napisano 28 Lipca 2014 (edytowane) Witam, kupiłem alufelgi advanti racing. Jednak dopiero teraz dopiero zauważyłem że śruby które mam (stożkowe) nie podchodzą idealnie do tych felg. Stożek jest za mało stromy. Chciałbym się spytać czy można jeździć na nich, czy grozi to uszkodzeniem felgi, a jeśli tak to co ma na to wpływ i jakie mogą być objawy i konsekwencje. Na razie nie mam kasy na inne śruby i chciałbym przykręcić te, coby felgi nie leżały w garażu . Robie ok 13000tyś rocznie. Zrobiłem odlew stożka jaki jest w feldze. Podaję wymiary wszystkich części: długość śruby na której jeździłem do tej pory: -bez stożka 27 -ze stożkiem 34 średnica 13,6(więc pewnie śruba 14) -średnica stożka 22,5 i 13,5 teraz dane odlewu(nie jest pewnie dokładny ale daje wyobrażenie): -średnica stożka 22,5/23 i 15 Dane alufelg KBA46642 advatni racing sf03 15x1,5j i takie coś jeszcze pisało k9/03 Po włożeniu śruby przylega tylko jakieś pół powierzchni stożka. Na wulkanizacji mówili że nic się nie stanie, ojciec też mówi że on by to olał. Ale wole mieć świadomość co może się stać Edytowane 28 Lipca 2014 przez Zamix udoskonalenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #2 Napisano 28 Lipca 2014 Stożek nie jest za mało stromy tylko powierzchnia stożka jest owalna, szpiki które masz są do felg stalowych i oryginalnych alufelg. Odpowiednie szpilki stożkowe majątku nie kosztują a miałoby to ręce i nogi, chociaż niektórzy tak jeżdżą... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zamix Zgłoś #3 Napisano 28 Lipca 2014 http://olx.pl/oferta/nowe-sruby-do-alu-alufelg-vw-audi-14x1-5-CID5-ID5uQ2w.html#8dbf397604 http://olx.pl/oferta/sruby-do-alufelg-20szt-CID5-ID5NCXF.html#8dbf397604 Takie coś? Znalazłem takie aukcje na szybko? A czy może być śruba stożkowa ale ten stożek może być taki albo inny, bardziej albo mniej stromy w śrubie o takim samym rozmiarze np 14? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kj9120 Zgłoś #4 Napisano 29 Lipca 2014 Podjedz do jakiegoś warsztatu który zajmuje się tylko felgami lub wulkanizacją, albo do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego i kup porządne śruby. Stożki z tego co wiem są jednakowe i nie ma różnych rodzjów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zamix Zgłoś #5 Napisano 29 Lipca 2014 Interesuje mnie czy moge to na razie przykręcić tak bez jakichś konsekwencji. Bo nie chciałbym zeby okazało sie że kiedy już kupie te śruby stożkowe to okażę się że otwór się wyrobił i śruba nie przylega. Jak zmierzyć skok gwintu? I jak prawidłowo powinno mierzyć się dł śruby? Ze stożkiem/kulą czy bez bo na kilku stronach pisze i tak i tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #6 Napisano 29 Lipca 2014 Kula wyrobi sobie miejsce i gniazda będą zepsute. A przy 13 miliionach km rocznie to już nie przelewki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zamix Zgłoś #7 Napisano 29 Lipca 2014 Milionach raczej tysiącach, więc rozejrze się za śrubami, mozę mi ktoś potwierdzić czy skok gwintu w passacie wynosi 1.5? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #8 Napisano 29 Lipca 2014 Robie ok 13000tyś rocznie Ja tu widzę miliony... :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zamix Zgłoś #9 Napisano 29 Lipca 2014 eee jest 13 i 3 zera (13000) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #10 Napisano 29 Lipca 2014 eee jest 13 i 3 zera (13000)Trzynaście tysięcy tysięcy = trzynaście milionów.Po za tym, Piotr wstał dzisiaj z łóżką lewą nogą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zamix Zgłoś #11 Napisano 29 Lipca 2014 W sumie tak. Mój błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach