vanBulion Zgłoś #1 Napisano 16 Lipca 2007 hej no wiec tak: od pewnego czasu po przekreceniu kluczyka losowo 5/10 pojawia mi sie ostrzezenie o czujniku oleju "oil sensor workshop" olej byl 2000km temu wymieniany w serwisie vw, poziom oleju jest w normie wlazlem do kanalu i znalezlem jakis czujnik z wtyka na 3 przewody w misce olejowej (06b 907 667) po lewej stronie na wysokosci sruby spustowej wkrecany na torxach po wypieciu wtyki zdziwko - zadnego bledu na kompie po przekreceniu stacyjki pierwsze co sprawdzilem to cene tego czujnika i tu mnie troche zaskoczyli - 2 stowki w serwisie vw no wiec podjechalem do sklepu z czesciami podalem typ silnika rocznik i gosc podal mi cene 28 zeta - zdziwko na stronie intercars tez znajduje mi podobna cene tylko ze ten czujnik wyglada tam troche inaczej - taka wieksza sruba z gwintem do wkrecania, z tego co pamietam to takie czujniki byly jeszcze w starych golfach dlatego podejrzewam ze czujnikow oleju jest wiecej, jesli tak to w pierwszej kolejnosci wymienie ten tanszy - jesli da sie to zrobic bez spuszczania oleju, bo ten w misce to raczej tylko przy wymianie czujnik w misce wyglada na jakis element elektroniczny, ktory moze np. mierzyc temp. oleju czy ktos z kolegow wie cos na temat tych czujnikow? moze ktos wymienial czujnik lub mial podobny komunikat Pozdr vanBulion Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #2 Napisano 18 Lipca 2007 Witam, co to jest "czujnik oleju"? Ciśnienia? Temperatury? Poziomu? Ten w misce mierzy temperaturę oleju, z której (w skomplikowany sposób ) wylicza poziom oleju w misce. Jak za mały - zapala się żółta oliwiarka i napis "sprawdź poziom oleju" Być może system za wcześnie wyzwala ostrzeżenie. Wymiana czujnika może pomóc ale nie musi. Dokładność układu waha się w granicach +/- 3 mm względem poziomu oleju na bagnecie. Natomiast czujnik ciśnienia oleju (w postaci "śruby") wkręcony jest do filtra oleju. Jeżeli ciśnienie oleju będzie za małe zapali się czerwona kontrolka (oliwiarka) i napis STOP na MFA. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vanBulion Zgłoś #3 Napisano 19 Lipca 2007 dzieki za info Witam, co to jest "czujnik oleju"? Ciśnienia? Temperatury? Poziomu? tez bym chcial widziec, nie mam fejsa wiec widze tylko oil sensor worshop na zegarze moze na kompie wyszloby cos wiecej Ten w misce mierzy temperaturę oleju, z której (w skomplikowany sposób ) wylicza poziom oleju w misce. Jak za mały - zapala się żółta oliwiarka i napis "sprawdź poziom oleju" Być może system za wcześnie wyzwala ostrzeżenie. Wymiana czujnika może pomóc ale nie musi. Dokładność układu waha się w granicach +/- 3 mm względem poziomu oleju na bagnecie. Natomiast czujnik ciśnienia oleju (w postaci "śruby") wkręcony jest do filtra oleju. Jeżeli ciśnienie oleju będzie za małe zapali się czerwona kontrolka (oliwiarka) i napis STOP na MFA. tego sie najbardziej obawialem, bo ten w misce jest drozszy, ale skoro piszesz kolego ze wymiana moze nie zalatwic sprawy to moze napisz jakie moga byc inne przyczyna bezposrednie takiego bledu olej wymianialem calkiem niedawno na Castrol txt 505.01 wczesniej byl lany LongLife Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #4 Napisano 19 Lipca 2007 kolego, wspomniane "skomplikowane obliczenia" dokonywane są w desce rozdzielczej. W grę wchodzą więc: przewody łączące, czujnik w misce i deska. Cały system jest na tyle czuły, że np. styki wtyczki czujnika są pozłacane (ale o tym sza! ) aby zapobiec powstawaniu rezystancji na połączeniach. Jeżeli czujnik jest sprawny i instalcja sprawdzona to pozostaje.... deska Można by sprawdzić jeszcze czy z zasilaniem deski jest wszystko OK np. prawidłowe napięcie na jej zasilaniu. Dalej pozostaje spięcie "na krótko" czujnika z deską - eliminacja problemów z wiązką. Nastepnie wymiana czujnika. Jak nie masz ochoty i pieniędzy żeby się w to bawić a masz czas na regularne sprawdzanie poziomu oleju to przekoduj deskę i wyłącz system, a przez to nadzorowanie tego czujnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vanBulion Zgłoś #5 Napisano 21 Lutego 2008 tak mi sie przypomniało, to napisze dla potomnych dolegliwosc "oil sensor workshop" ustala po wymianie oleju cos mnie tknęło i kazałem w serwisie wymymienic olej przez spuszczenie nie raz widzialem jak olej jest odsysany - wiadomo jest szybciej po wymianie żadnych błędów moim zadaniem przyczyna mógł być syf na czujniku - mam na myśli ten na dnie miski pozdr vanBulion Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach