Skocz do zawartości
vanBulion

Ile czujnikow oleju jest w naszym passacie

Rekomendowane odpowiedzi

hej

 

no wiec tak: od pewnego czasu po przekreceniu kluczyka losowo 5/10 pojawia mi sie ostrzezenie o czujniku oleju "oil sensor workshop"

olej byl 2000km temu wymieniany w serwisie vw, poziom oleju jest w normie

wlazlem do kanalu i znalezlem jakis czujnik z wtyka na 3 przewody w misce olejowej (06b 907 667) po lewej stronie na wysokosci sruby spustowej wkrecany na torxach

po wypieciu wtyki zdziwko - zadnego bledu na kompie po przekreceniu stacyjki

pierwsze co sprawdzilem to cene tego czujnika i tu mnie troche zaskoczyli - 2 stowki w serwisie vw

no wiec podjechalem do sklepu z czesciami podalem typ silnika rocznik i gosc podal mi cene 28 zeta - zdziwko :zdziwko:

na stronie intercars tez znajduje mi podobna cene tylko ze ten czujnik wyglada tam troche inaczej - taka wieksza sruba z gwintem do wkrecania, z tego co pamietam to takie czujniki byly jeszcze w starych golfach

dlatego podejrzewam ze czujnikow oleju jest wiecej, jesli tak to w pierwszej kolejnosci wymienie ten tanszy - jesli da sie to zrobic bez spuszczania oleju, bo ten w misce to raczej tylko przy wymianie

czujnik w misce wyglada na jakis element elektroniczny, ktory moze np. mierzyc temp. oleju

czy ktos z kolegow wie cos na temat tych czujnikow?

moze ktos wymienial czujnik lub mial podobny komunikat

 

Pozdr

vanBulion

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

co to jest "czujnik oleju"? Ciśnienia? Temperatury? Poziomu?

 

Ten w misce mierzy temperaturę oleju, z której (w skomplikowany sposób :) ) wylicza poziom oleju w misce. Jak za mały - zapala się żółta oliwiarka i napis "sprawdź poziom oleju"

Być może system za wcześnie wyzwala ostrzeżenie. Wymiana czujnika może pomóc ale nie musi. Dokładność układu waha się w granicach +/- 3 mm względem poziomu oleju na bagnecie.

 

Natomiast czujnik ciśnienia oleju (w postaci "śruby") wkręcony jest do filtra oleju. Jeżeli ciśnienie oleju będzie za małe zapali się czerwona kontrolka (oliwiarka) i napis STOP na MFA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za info

 

Witam,

 

co to jest "czujnik oleju"? Ciśnienia? Temperatury? Poziomu?

tez bym chcial widziec, nie mam fejsa wiec widze tylko oil sensor worshop na zegarze

moze na kompie wyszloby cos wiecej

 

 

Ten w misce mierzy temperaturę oleju, z której (w skomplikowany sposób :) ) wylicza poziom oleju w misce. Jak za mały - zapala się żółta oliwiarka i napis "sprawdź poziom oleju"

Być może system za wcześnie wyzwala ostrzeżenie. Wymiana czujnika może pomóc ale nie musi. Dokładność układu waha się w granicach +/- 3 mm względem poziomu oleju na bagnecie.

 

Natomiast czujnik ciśnienia oleju (w postaci "śruby") wkręcony jest do filtra oleju. Jeżeli ciśnienie oleju będzie za małe zapali się czerwona kontrolka (oliwiarka) i napis STOP na MFA.

 

tego sie najbardziej obawialem, bo ten w misce jest drozszy, ale skoro piszesz kolego ze wymiana moze nie zalatwic sprawy to moze napisz jakie moga byc inne przyczyna bezposrednie takiego bledu

 

olej wymianialem calkiem niedawno na Castrol txt 505.01

wczesniej byl lany LongLife

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego,

 

wspomniane "skomplikowane obliczenia" dokonywane są w desce rozdzielczej. W grę wchodzą więc: przewody łączące, czujnik w misce i deska.

Cały system jest na tyle czuły, że np. styki wtyczki czujnika są pozłacane (ale o tym sza! :] ) aby zapobiec powstawaniu rezystancji na połączeniach.

Jeżeli czujnik jest sprawny i instalcja sprawdzona to pozostaje.... deska :mur:

Można by sprawdzić jeszcze czy z zasilaniem deski jest wszystko OK np. prawidłowe napięcie na jej zasilaniu. Dalej pozostaje spięcie "na krótko" czujnika z deską - eliminacja problemów z wiązką. Nastepnie wymiana czujnika.

 

Jak nie masz ochoty i pieniędzy żeby się w to bawić a masz czas na regularne sprawdzanie poziomu oleju to przekoduj deskę i wyłącz system, a przez to nadzorowanie tego czujnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak mi sie przypomniało, to napisze dla potomnych

 

dolegliwosc "oil sensor workshop" ustala po wymianie oleju

cos mnie tknęło i kazałem w serwisie wymymienic olej przez spuszczenie

nie raz widzialem jak olej jest odsysany - wiadomo jest szybciej

po wymianie żadnych błędów :D

moim zadaniem przyczyna mógł być syf na czujniku - mam na myśli ten na dnie miski

 

pozdr

vanBulion

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności