Skocz do zawartości
Gość saba255

Wskazanie temperatury nie drgnie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość saba255

Witam przekopałem forum w dziale B5 i nie uzyskałem dokładnie odpowiedzi…

problem tkwi we wskazaniu temp płynu tzn. silnika

wskazówka nie drgnie nawet po przejechaniu 250 km ( bo miało miejsce dzisiaj)

sprawdzałem temp przy chłodnicy – wąż górny aż parzy a dolny jest „letni” więc chyba termostat domyka się.. i otwiera.. ale wskaźnik obok ilości paliwa w baku nawet nie drgnie.

próbowałem go przycisnąć po obrotach jadąc i również w drodze powrotnej jadąc w miarę statecznie i nic.. czy to pewne że to czujnik ? czy jeszcze coś innego mogło się stać.- a podkreślam wcześniej jakieś 2 miesiące temu było wszystko ok.

Jeśli czujnik, to czy jesteście mi wstanie powiedzieć gdzie on mniej więcej się znajduje, sam go wymienię ;) – jakieś szczególne środki ostrożności ? w sensie, cos mi pryśnie, albo jakieś uszczelki nowe trzeba wymieniać?

 

Za pomoc serdecznie dziękuje ;)

 

Passat B5 1.9 TDI 1998 rok;) <- w tym modelu to się dzieje..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik lub wskaznik. wskaznik sprawdzisz Vagiem czy dziala. a czujnik moze padl. nie masz co przeciagac auta bo 90st powinien zlapac juz po ok 10 min pracy na postoju. czujnik masz na wysokosci 3-4 cylinder - z tylu pompy wtryskowej - jest on wsadzony od scianki dzialowej wiec slabo go widac troche, ale mozesz wyjac bez spuszczania plynu, ja tak zrobilem u siebie - 2 min, troche zlecialo. czujnij sprawdzisz sobie omomierzem - nagrzewajac go lub chlodzac , sprawdz czy rezystancja sie zmienia, ale nowy kosztuje 20 pare zloty wiec olej to .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość saba255

Sęk w tym ze nei mam vag'a nie mam wcale kabelka obd2 .. ale raczej to czujnik.. ? to musze zdjac obudowe na silniku tę plastikowa i poszukac go i sprawdzicz czy zielony czy niebieski mam czujnik i na allegro zamowic.... chyba ze ktoś z okolicy ma vag'a i kabelek obd.. aby luknac tylko na to ?;) będe naprawde wdzieczny:)

w okolicy mam na mysi południowa wielkopolska albo dolny śląsk ?;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość cines

Identyczną sytuację miałem w moim poprzednim pasku 1,9 TDI 90KM 1998r.

Pojechałem do warsztatu tzw. złotej rączki, który od razu stwierdził, że to czujnik.

Ba, nawet jak się okazało to miał taki: za czujnik i wymianę zapłaciłem 100 zł.

Po wymianie czujnika temperatury problem zniknął, tzn. po rozgrzaniu silnika czujnik pokazywał 90 stopnio i ani drgnął.

 

Ale historia lubi zataczać koło: około 2 tygodnie temu zmieniłem paska na 1,9 TDI 100KM 2003 i tu pojawił się podobny problem ze wskazaniem temp. na desce rozdzielczej.

Są momenty, że wskazanie temp. spada (czasem nawet do 50 stopni) w ciągu 4-5 sekund i powraca do 90 stopni. Wskazanie temperatury pływa....

 

pozdrowienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a awarię zegarów można wykluczyć wprowadzając climatronic w stan serwisowy. Odczyt aktualnej temperatury cieczy chłodzącej znajduje się w nowszych modelach na kanale 46 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość martin76

U mnie jest to samo temperatura wody nawet nie drgnie,fachowcy mowia ze to termostat juz go kupilem.Ale z tego co wyczytalem to moze byc czujnik temperatury, a i jeszcze jedno czasami slysze zawory szczegolnie jak jest zimny i wiecej mi pali.Czy to jest wina niedzialajacego termostatu? Teraz musze tylko wymienic termostat i zobaczyc czy wszystko gra. Czy wystepuje mozliwosc ze fachowcy go uszkodzili podczas wymiany uszczelki pod glowica?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość alkrys

Ja miałem podobne problemy. kupiłem czujnik za 32 zł. Wymieniłem(bajka)jedna zapinka, i teraz ok.Po nagrzaniu mam 90 i wszystko gra.Pytałem znajomych, w punto jest tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość cines

Jak pisałem wcześniej w obecnym aucie po zakupie pojawił się z problem ze wskazaniem temp.

 

Sprawdziłem VAGiem i wyszło mi:

1039 - czujnik wsk. temp., (...) błąd sporadyczny

 

Oryginalny czujnik w serwisie + wymiana to około 120 zł (2 lata gwarancji)

Znajomy, który przyjmował auto na serwis od razu bez VAGa stwierdził, że to czujnik.

Powiedził, że te czujniki wymieniają bardzo często a termostaty sporadycznie.

 

Dodam, że to mój drugi Passat i w każdym z nich pierwszą usterką był czujnik tempeartury :dobani:

Z tym, że w poprzednim (3B 1.9TDI 90 KM) wskazanie temp. nie drgnęło nawet w największe upały. W obecnym natomiast objaw był inny, wskazanie temp. "pływało" sobie w zakresie 50-90stopni.

 

pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w AFNie masz terowanie zaplonu po czujniku temperatury - takowe ssanie. Wiec jesli jest skopany to nie slyszysz zaworów - chyba ze popychacze masz zwalone, tylko kat wtrysku jest przyspieszony dlatego inaczej chodzi, ale to powinno ustac po chwili. w starych dieslach miałes linke od ssania, co przestawialo ci rozdzielacz na pompie wtryskowej, potem nowsze mialy juz czyjnik tempperatury przy pompie i bimetalowy silownik, a teraz juz elektronika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ferd

Czyli wadliwe wskazania temperatury mogą mieć duży wpływ na zużycie paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli wadliwe wskazania temperatury mogą mieć duży wpływ na zużycie paliwa?

 

jakby nie patrzeć ->kluczowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość saba255

Wymieniłem na nowy czujnik - okazało sie ze chodził około tygodnia ale wydaje mi sie ze pływał.

na dzien dzisiejszy odebrałem autko z wymiany rozrządu kazałem im sprawdzić ten czujnik bo zawieszaie ( stoi na koncu czerwonych kresek początkowych ) - chłopaki sprawdzili czujnik, sprawdzili komputerem wskazanie temperatury i nawet rozebrali licznik aby sprawdzić czy nie mam zimne luty. Okazało się ze silnik nie dogrzewa - zostaje przy temp 53 stopnie.

Prosze o podpowiedź, cóż to może być? - czy to nie jednak termostat? a może jeszcze coś innego.. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności