Marcin_e36 Zgłoś #1 Napisano 26 Stycznia 2012 Witam, z zasadzie w temacie zawarte jest juz wszystko o co mi chodzi ale może pójde o krok dalej i napisze dokładnie o co kaman? Mam w aucie stacje multimedjalną Sony XAV W1, dwa komplety głośników Hertz HSK (przód i tył), dwa wzmacniacze: 4ro kanałowy Ground Zero GZIA 4110HPX i 2wu kanałowy Sony XM-GT X6020, kondensator Hifonics HFC 1000 1F i subwoofer Sony XS-L106P5 25cm. Założenie było takie że głośniki w drzwiach bedą chodziły na wzmaku 4ro kanałowym Ground Zero, a sub na Sony. Ale po podłączeniu pojawiły się następujące problemy głośniki w drzwiach przednich chodziły za...jebiście, w tylnych do du...py (a były na tym samym wzmaku), a subwoofer na wzmaku Sony pierdział a nie grał i to cicho. Podkręciłem wzmacniacz i w zasadzie nic to nie dało ale słychać było jak regulują się głośniki w drzwiach tylnych i subwoofer ( a były na oddzielnych wzmacniaczach). Później przepiołem na inną konfigurację na wzmaku 4ro kanałowym ground zero był przód i subwoofer, a na sony tył. W tym zestawieniu przód znowu gra zajebiście tył lepiej po regulacji wzmaka ale też jest to praktycznie do du..py w porównaniu z przodem( a są to takie same głośniki),a subwoofer gra o wiele lepiej. Ale regulując regulując który kolwiek wzmacniacz regulują mi się głośniki tylne i subwoofer tak jak by były w jakiś sposób połączone. Mało tego na radiu mam wyłączenie samego subwoofera i kiedyś jak to wcisnołem to on się wyłączał, a teraz wyłączają się też głośniki w drzwiach tylnych. Troche mnie to irytuje bo i na kondensatorze spada napięcie do 9 a powinno być między 12-14. Czy problem może być w tym że wzmacniacz 4ro kanałowy ma swoją mase i plusem idzie bezpośrednio do akumulatora, a drugi wzmacniacz i mase i kabel zasilający i sterujący ciągnie od pierwszego wzmaka? A to że głośniki wtylnych drzwiach gorzej grają to może być wina wyprofilowania drzwi. Przede wszystkim jak to przwidłowo podłączyć? zdjęcia jak to wygląda podłączone teraz są w moim temacie #post 204 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalzip Zgłoś #2 Napisano 27 Stycznia 2012 (edytowane) Jak dla mnie masz wyjścia RCA w radiu pozamieniane. Musisz sprawdzić które czincze gdzie idą i upewnić się czy sterowanie plusem masz dobrze podłączone, najlepiej na spokojnie usiąść i prześledzić kable. Założenie jest dobre głośniki pod wzmaka 4 kanałowego i suba pod tego drugiego. Na stronie o swoim pasku napisałeś że wygłuszyłeś drzwi i pojawia się pytanie wszystkie? czy tylko przód bo jak tak to też ma ogromnie znaczenie w dźwięku. Co do zasilania najlepiej kupić rozdzielacze zasilana napisałeś że masz kondensator ale nie widzę gdzie go wpiąłeś, generalnie przyjęło się i tak moim zdanie jest najlepiej że dajesz zasilanie z akumulatora do kondensatora i od niego grubymi kablami do wzmaków (jak nie dajesz rozdzielaczy) . Co do napięcia no 9v jest za mało powinno być ponad 11v przy wyłączonym zapłonie. A minus też jest bezpośrednio do akumulatora wpięty? Jak chcesz podam Ci mój nr tel to wytłumaczę Ci wszystko a jak jesteś w wawy to możemy sie gdzieś ustawić. Fachowcem nie jestem ale kilka autek już nagłośniłem:) Edytowane 27 Stycznia 2012 przez michalzip Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_e36 Zgłoś #3 Napisano 28 Stycznia 2012 przejrzałem jeszcze raz podłączenie wzmacniaczy z tyłu i wygląda to tak: od akumulatora do kondensatora idzie kabel zasilający z kondensatora masa do blachy potem kabel zasilający do rozgałęziacze i dalej z rozgałęziacza do wzmacniaczy 4ro kanałowego i 2wu kanałowego. Masa z wzmacniacza 4ro kanałowego do blachy, a masa wzmacniacza 2wu kanałowego od wzmacniacza 4ro kanałowego(i tu może być problem). Wyjścia w radiu jeszcze posprawdzam i przejrze instrukcje radia które wyjście jest od czego. Co do opcji głośniki pod wzmakiem 4ro kanałowym, a sub pod 2wu kan to tak bym chciał ale nie wiem czy wzmak 2wu kan sony MX-GT X6020 pociągnie głośnik sony XS-L106P5. Co do wygłuszenia to mam tylko przednie wygłuszone z czasem zrobie też tył. Czy kondensator 1F jest za słaby na dwa wzmacniacze? Bo może przez to jest takie niskie napięcie jak był jeden to na wyłączonym silniku mogłem przez godz a nawet dłużej słuchać muzy i napięcie było 12-13V. A teraz na wyłaczonym 5min i poniżej 9V na włączonym się ładuje i jest 14V. P.S. w najgorszym wypadku to jestem z pod wawy to się jakoś zgadamy ale jeszcze spróbuję to poprzepinać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalzip Zgłoś #4 Napisano 28 Stycznia 2012 Pierwsze co ja bym zrobił to położył dodatkowo minus od akumulatora pierwszy raz słyszę żeby dawać kondensator pod blachę. Kondensator daje bardzo duże napięcie podczas wyładowania.Może dlatego tak Ci sie dzieje. Druga sprawa masa wzmaka 2 kanałowego po prostu nie robi się tak! Najlepiej zrób tak Daj plus i minus z akumulatora do kondensatora a on niego daj jeden wzmacniacz i drugi (lub rozdzielacz) Zasada w elektronice jest prosta plusem i minusem idzie ten sam prąd i napięcie, i musi być przekrój i najlepiej długość taka sama może sie mylę ale ja coś takiego praktykuje i nie słyszałem żeby było coś nie tak. Druga sprawa to jak piszesz nie są wygłuszone drzwi stąd bierze się różnica jak ?dla mnie kolosalna. I jeszcze jeden temat jakiej grubości masz kable zasilające wzmacniacze i głośniki? bo to jak masz kondensator i 2 wzmacniacze to już jest bardzo ważne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_e36 Zgłoś #5 Napisano 29 Stycznia 2012 Pierwsze co ja bym zrobił to położył dodatkowo minus od akumulatora pierwszy raz słyszę żeby dawać kondensator pod blachę. Kondensator daje bardzo duże napięcie podczas wyładowania.Może dlatego tak Ci sie dzieje. Druga sprawa masa wzmaka 2 kanałowego po prostu nie robi się tak! Najlepiej zrób tak Daj plus i minus z akumulatora do kondensatora a on niego daj jeden wzmacniacz i drugi (lub rozdzielacz) na początek zrobię pożądek z tym minusem i masą wzmacniacza 2wu kanałowego Druga sprawa to jak piszesz nie są wygłuszone drzwi stąd bierze się różnica jak ?dla mnie kolosalna. drzwi na razie muszą tak zostać brak $$$ poza tym najpierw muszę uporać się ze spadkiem napięcia i tę nieszczęsną regulacją głośników żeby tył i sub nie były w żaden sposów połączone I jeszcze jeden temat jakiej grubości masz kable zasilające wzmacniacze i głośniki? bo to jak masz kondensator i 2 wzmacniacze to już jest bardzo ważne. tu sprawa wygląda tak kable zasilające, od mas, minusów, kondensatora, rozdzielacza są tej samej grubości nie pamiętam jak to grubość ale nie są taki cienkie (czerwone na zdjęciu). A kable głośnikowe są dwa razy takie jak ori kable głośnikowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinul Zgłoś #6 Napisano 29 Stycznia 2012 (edytowane) Masło maślane !!! Po pierwsze zrezygnował bym z nagłośnienia w tylnych drzwiach, bo to całkowicie psuje ci scenę z przodu. Po drugie Hertze mają po 125 W mocy znamionowej a GZ na każdym kanale ma po 75 W, czyli najlepiej byłoby zmostkować 4 kanały na 2 wysterowując wzmak tak aby nie popalić głośników ponieważ z jednego kanału będziesz miał zbyt mało mocy do napędzenia tych Hertzów. Po trzecie Wzmak Soniacza zapodaje 150 W mocy znamionowej a głośnik potrzebuje 330 - to stanowczo za mało. Po czwarte kondka 1 F stosujesz na każde 500 W mocy znamionowej czyli RMS. Zapobiegawczo możesz go podpiąć pod GZ skoro już masz. Masę podpinasz najlepiej od aku. I tak od początku: z aku puszczasz + oraz masę do kondensatora, pamiętając żeby w odległości max 30 cm od aku dać odpowiedni bezpiecznik. Z kondensatora podpinasz się do wzmaka (najlepiej jak najbliżej) w twoim przypadku pod dwa wzmaki (biorąc pod uwagę że wymienisz soniacza). GZ mostkujesz z 4 kanałów na 2 i puszczasz kable do każdej ze zwrotnic głosnikowych Hertz'a. Natomist "soniacza" mostkujesz z 2 kanałów na 1 i podpinasz się pod suba. Oczywiście musisz pamietać o tym, żeby przed całą operacją naładować kondka, chyba że masz już to zrobione. Tylne głośniki i wzmak GZ oraz soniacza opychasz na allegro i kupujesz odpowiedniego wzmaka pod suba a dalej masz już bazę wyjściową do kolejnej rozbudowy w przyszłości - ot cała filozofia Edytowane 29 Stycznia 2012 przez cinul Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalzip Zgłoś #7 Napisano 30 Stycznia 2012 Zgodzie się z cinul-em pominąłem mostkowanie bo uznałem że jest zrobione dobrze. Jak kolega pisze na każde 1f 500rms ale bardzo istotna rzecz to też grubość kabli. Jak dla mnie na zdjęciach kable ok 10mm dla mnie za cienkie powinny być 20mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #8 Napisano 30 Stycznia 2012 wywal kondensator, kup kable spawalnicze 35mm2 ewentualnie jakim markowy byle był OFC, bo te co masz teraz to chyba CCA jest(aluminium pokryte miedzą) tylko poprowadź masę z akumulator, nie wiem gdzie teraz masz podłączoną masę ale jak pod śrubą pasów to wiedz, że to kiepska masa jest... sygnałówki też pozmieniaj, bo to jakieś noname są... a sygnałówki naprawdę grają. ogółem to popełniłeś ten sam błąd co i ja czyli napaliłeś się na pierwszy lepszy sprzęt "markowy" z alegro... najpierw wpakowałem głośniki wzmacniacze i najtańsze kable, a później wszystko zacząłem robić od nowa i po starej instalacji zero śladów, wszystko poszło out łącznie z kablami głośnikowymi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinul Zgłoś #9 Napisano 30 Stycznia 2012 wywal kondensator, źle piszesz kolego !!! po pierwsze to według zdjęcia ma podpięte 2 wzmaki, co daje łączną moc około 450 W ( mogą ale nie muszą wystąpić spadki napięcia) dlatego skoro posiada, to powinien już powoli myśleć nad podpięciem kondka. Po drugie jak zdecyduje się na wymianę tego 2 kanałowego soniacza na coś mocniejszego, żeby zasilić suba (300W) to w ostateczności otrzyma moc rzędu 600 W i w tym przypadku musi zastosować kondensator. Także myśl trochę z wyprzedzeniem bo niepotrzebnie robisz mętlik. kup kable spawalnicze 35mm2 nie pisz o kablach spawalniczych bo jeszcze elektrod nakupi i zacznie skrobać z otuliny !!! wystarczy jak kupi dobre kable z beztlenówki (choć takowe w 100% nie istnieją) sygnałówki też pozmieniaj, bo to jakieś noname są To zuch jesteś jak jak potrafisz rozróżnić czy noname czy tez nie. 1. Sygnałówka ze wzmaka do zwrotki w kolorze żółtym (z szarym przeplotem w środku) to kable firmy Prolink 2. RCA jeden zestaw to 10 mm2 firmy Dietz, natomiast drugi zestaw to 10 albo 16 mm 2 firmy Sinuslive Jestem pewien rozpoznania w 90%, drugi rodzaj kabli sygnałowych niestety noname, co nie oznacza że to nie miedź beztlenowa P.s. Zasilające obowiązkowo do wymiany na grubsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #10 Napisano 30 Stycznia 2012 nie pisz o kablach spawalniczych bo jeszcze elektrod nakupi i zacznie skrobać z otuliny !!! wystarczy jak kupi dobre kable z beztlenówki (choć takowe w 100% nie istnieją) tu nie mam zamiaru się rozwodzić na temat wyższości kabli dedykowanych do car audio nad tymi spawalniczymi i odwrotnie, jedno jest pewne jest tyle samo przeciwników co zwolenników, osobiście wybrałem spawalnicze, bo jedyna alternatywa jaka było do kable dls, ale tu już cena zaporowa. Po drugie jak zdecyduje się na wymianę tego 2 kanałowego soniacza na coś mocniejszego, żeby zasilić suba (300W) to w ostateczności otrzyma moc rzędu 600 W i w tym przypadku musi zastosować kondensator jak wymieni kable na min 35 mm2 to nie zaszkodzi go dodać, ale żyć się też bez niego da. Cały czas jeździsz z max rozkręconym sprzętem? dobre kable to podstawa, zresztą masz nawet w necie tabelkę dotyczącą przekrojów przewodów do mocy systemu. Zresztą sporo kondensatorów na rynku to nic więcej jak świecidełka... 1. Sygnałówka ze wzmaka do zwrotki w kolorze żółtym (z szarym przeplotem w środku) to kable firmy Prolink2. RCA jeden zestaw to 10 mm2 firmy Dietz, natomiast drugi zestaw to 10 albo 16 mm 2 firmy Sinusliv z tego to wgl nic nie zrozumiałem na tym zdjęciu to przedstawił marcin czerwone kable te błyszczące to faktycznie może być tani sinus a to na bank cca, bo jedynie powyżej chyba 35mm2 dając ofc... RCA 10mm2? dietz? napisz to normalniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinul Zgłoś #11 Napisano 30 Stycznia 2012 Powiem krótko jak sama nazwa mówi spawalnicze dedykowane są do spawania ... to nie zaszkodzi go dodać, ale żyć się też bez niego da. Cały czas jeździsz z max rozkręconym sprzętem? Zakładam, że będzie jeździł skoro tyle tego tam nawsadzał. Co do kondka to wyżej odradzałeś a teraz piszesz, że nie zaszkodzi ...? RCA 10mm2? dietz? napisz to normalniej Może lepiej zabierz się za spawanie bo chyba tylko o tym masz pojęcie - prościej już się tego nie da opisać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #12 Napisano 30 Stycznia 2012 Powiem krótko jak sama nazwa mówi spawalnicze dedykowane są do spawania ... kabel to kabel ważne aby był jak najlepszy przepływ prądu, no ale widocznie uważasz, że kable spawalnicze są gorszej jakości od taniego dietza z zestawu to podziwiam, radź tak dalej.... Zakładam, że będzie jeździł skoro tyle tego tam nawsadzał. Co do kondka to wyżej odradzałeś a teraz piszesz, że nie zaszkodzi ...? odradzałem tego co ma obecnie, brax helix owszem, wiadomo to nie carpower... Może lepiej zabierz się za spawanie bo chyba tylko o tym masz pojęcie - prościej już się tego nie da opisać to już chamskie i takie rzeczy wypisuję opiekun... pisałeś cytyję"RCA jeden zestaw to 10 mm2 firmy Dietz, natomiast drugi zestaw to 10 albo 16 mm 2 firmy Sinusliv" każdy wie jaką gafę popełniłeś tylko nie sam zainteresowany... siedź sobie tutaj dalej i wypisuj swe frazesy o carpowerch i innych śmieciowych markach jakie polecasz nie będę w tym przeszkadzał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinul Zgłoś #13 Napisano 30 Stycznia 2012 kabel to kabel ważne aby był jak najlepszy przepływ prądu, no ale widocznie uważasz, że kable spawalnicze są gorszej jakości od taniego dietza z zestawu to podziwiam, radź tak dalej.... ani ty ani ja w ten sposób nikomu nie pomożemy. Dla mnie to i może podłączyć druty telegraficzne .... Po drugie ani ty ani ja nie jesteśmy wszechwiedzący - każdy poleca to co przetestował osobiście.... pisałeś cytyję"RCA jeden zestaw to 10 mm2 firmy Dietz, natomiast drugi zestaw to 10 albo 16 mm 2 firmy Sinusliv" każdy wie jaką gafę popełniłeś tylko nie sam zainteresowany... No skoro ty rozróżniłeś kable sygnałowe że to noname to ja rozróżniłem (moim zdaniem w 90 %) że jeden kanał (zestaw) z radia do wzmaka to Dietz, a drugi to Sinuslive, a że rąbnąłem się z przekrojami od kabli zasilających to przyznaję - moja wina. siedź sobie tutaj dalej i wypisuj swe frazesy o carpowerch i innych śmieciowych markach jakie polecasz nie będę w tym przeszkadzał Jaki budżet posiadają zainteresowani taki sprzęt się kompletuje. W 80% użytkownicy szukają czegoś (np. wzmaka) w kwocie do 300 zł o dużej mocy i do tego nówka. Ciekaw jestem co ty bys polecił w tej cenie. Jakoś do tej pory nikt nie narzekał. Ja może wypisuję frazesy o carpowerach ale ty o ile pamiętam polecałeś Signaty H16 pod samo radio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #14 Napisano 30 Stycznia 2012 Ja może wypisuję frazesy o carpowerach ale ty o ile pamiętam polecałeś Signaty H16 pod samo radio miałem się już nie wypowiadać ale jak znajdziesz wypowiedz o tym abym polecał komuś Signaty H16 pod radio to stawiam czteropak warki nawet mogę wysłać na podany adres... co jak co ale nigdy nikomu nie polecałem mocnych głośników pod same radio. Jaki budżet posiadają zainteresowani taki sprzęt się kompletuje. W 80% użytkownicy szukają czegoś (np. wzmaka) w kwocie do 300 zł o dużej mocy i do tego nówka. Ciekaw jestem co ty bys polecił w tej cenie. trochę przesadziłem z tymi carpowerami masz rację z nowych nic lepszego nie znajdziemy, dlatego ja polecę stary używany sprzęt jeśli nie mamy funduszy na nowy. Wydaje mi się, że ludzie nie narzekają, bo nie słyszeli lepszego. Miałem kiedyś malucha i też nie narzekałem, coś na tej zasadzie. Kłótnią autorowi tematu nie pomagamy, co do jednego się zgadzamy aby zmienił kable zasilające o większym przekroju, najlepiej jakby ktoś mu w tym osobiście pomógł, bo przez neta nie wiele idzie zdziałać pod takim względem zdziałać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinul Zgłoś #15 Napisano 30 Stycznia 2012 miałem się już nie wypowiadać ale jak znajdziesz wypowiedz o tym abym polecał komuś Signaty H16 pod radio to stawiam czteropak warki nawet mogę wysłać na podany adres...co jak co ale nigdy nikomu nie polecałem mocnych głośników pod same radio. Szukał nie będę .... wolę usiąść razem przy piwie i coś wspólnie wykombinować rochę przesadziłem z tymi carpowerami masz rację z nowych nic lepszego nie znajdziemy, dlatego ja polecę stary używany sprzęt jeśli nie mamy funduszy na nowy. Wydaje mi się, że ludzie nie narzekają, bo nie słyszeli lepszego. Miałem kiedyś malucha i też nie narzekałem, coś na tej zasadzie. Nikomu nie dogodzisz ale zawsze można coś zasugerować... Kłótnią autorowi tematu nie pomagamy, co do jednego się zgadzamy aby zmienił kable zasilające o większym przekroju, najlepiej jakby ktoś mu w tym osobiście pomógł, bo przez neta nie wiele idzie zdziałać pod takim względem zdziałać Poczekajmy na decyzje zainteresowanego - niech sie w końcu wypowie co planuje, czego oczekuje i w co chce inwestować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_e36 Zgłoś #16 Napisano 30 Stycznia 2012 Po pierwsze zrezygnował bym z nagłośnienia w tylnych drzwiach, bo to całkowicie psuje ci scenę z przodu. Musze Ci powiedzieć Marcin że należe do tych upartych co pakują głośniki do tylnych drzwi i tego tematu nie poruszajmy bo 8 głośników zostaje:) Po drugie Hertze mają po 125 W mocy znamionowej a GZ na każdym kanale ma po 75 W, czyli najlepiej byłoby zmostkować 4 kanały na 2 wysterowując wzmak tak aby nie popalić głośników ponieważ z jednego kanału będziesz miał zbyt mało mocy do napędzenia tych Hertzów. czyli GZ jest za słaby do Hertzów, wcześniej miałem na przednie głośniki pod tym GZ i dwa kanały zmostkowane na suba i chodziło zaje...ście Po trzecie Wzmak Soniacza zapodaje 150 W mocy znamionowej a głośnik potrzebuje 330 - to stanowczo za mało. tak właśnie myślałem ale soniacza mam za grosze i dla tego go założyłem więc może chociaż pociągnie Hertze z tyłu Tylne głośniki i wzmak GZ oraz soniacza opychasz na allegro i kupujesz odpowiedniego wzmaka pod suba a dalej masz już bazę wyjściową do kolejnej rozbudowy w przyszłości to narazie nie wchodzi w gre, wolałbym jakoś to ogarnąć nie sprzedająć niczego ani nie kupując nowego/kolejnego sprzętu Zgodzie się z cinul-em pominąłem mostkowanie bo uznałem że jest zrobione dobrze zmostkowany są 2kanały GZ i podpięty jest tam sub Jak kolega pisze na każde 1f 500rms w tym przypadku chodzi o moc RMS wzmacniaczy? wywal kondensator kondensator napewno zostanie bo jak kiedyś zaczynałem zabawe z CA to jeździłem bez niego i było źle tylko poprowadź masę z akumulator, nie wiem gdzie teraz masz podłączoną masę ale jak pod śrubą pasów to wiedz, że to kiepska masa jest... tu trafiłeś w dyche po pierwsze to według zdjęcia ma podpięte 2 wzmaki, co daje łączną moc około 450 W ( mogą ale nie muszą wystąpić spadki napięcia) dlatego skoro posiada, to powinien już powoli myśleć nad podpięciem kondka. kondek jest i jest podpięty a spadki napięcia są ale tydzień temu jeszcze jak był tylko jeden wzmacniacz to spadków nie było i grało idealnie Po drugie jak zdecyduje się na wymianę tego 2 kanałowego soniacza na coś mocniejszego, żeby zasilić suba (300W) suba raczej będe zasilał z GZ ze zmostkowanych dwóch kanałów bo daje sobie rade P.s. Zasilające obowiązkowo do wymiany na grubsze to napewno zmienie Cały czas jeździsz z max rozkręconym sprzętem? no jasne do puki nie spadnie napięcie na kondensatorze Może lepiej zabierz się za spawanie bo chyba tylko o tym masz pojęcie - prościej już się tego nie da opisać to już chamskie i takie rzeczy wypisuję opiekun... cinul zawsze wali prosto z mostu;) kiedyś się nawet pocieliśmy ale i tak go lubie bo dobrze radzi:ok Eee chłopaki nie kłócić sie bo nie zdąże odpisać a cały czas was cytuje;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #17 Napisano 30 Stycznia 2012 kondensator napewno zostanie bo jak kiedyś zaczynałem zabawe z CA to jeździłem bez niego i było źle zależy jakie miałeś kable najpierw dobieramy odpowiedni przekrój kabli do danego poboru mocy, a następnie myślimy o kondensatorze, w pasku mamy bardzo dobrą elektrownię także przy poborach nawet 500wat rms, a dobranym odpowiednich kablach kondek może, powtarzam może okazać się zbyteczny. no jasne do puki nie spadnie napięcie na kondensatorze miałeś tak, że wyłączały się wzmacniacze? Na dzień dzisiejszy zmień kable na grubsze, bo szkoda abyś sfajczył furę, bo tu nie ma żartów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinul Zgłoś #18 Napisano 30 Stycznia 2012 Musze Ci powiedzieć Marcin że należe do tych upartych co pakują głośniki do tylnych drzwi i tego tematu nie poruszajmy bo 8 głośników zostaje Twoja wola Panie choć nalegam, żebyć tył odłączył dla samego przetestowania i sprawdzenia różnicy w odbiorze. czyli GZ jest za słaby do Hertzów, wcześniej miałem na przednie głośniki pod tym GZ i dwa kanały zmostkowane na suba i chodziło zaje...ście Jeden GZ 4 kanałowy zmostkowany na 2 kanały po jednym na zestaw przedni (uwaga: wysteruj wzmak żeby nie zjarać cewek) chyba, że chcesz potraktować je mniejszą mocą, czyli po jednym kanale ze wzmaka - wówczas będziesz miał niedobór mocy. Najlepiej przetestuj dwa warianty tak właśnie myślałem ale soniacza mam za grosze i dla tego go założyłem więc może chociaż pociągnie Hertze z tyłu Nie wiem ile daje realnie ten soniacz ale wedle specyfikacji tyle samo co dwa kanały w GZ więc wychodzi to samo 150 na mostku (2 kanały). Twój sub potrzebuje min 150 W mocy nominalnej żeby się ruszył. Ja bym go zostawił pod tym wzmakiem soniacza i zobaczył różnicę po zmianie kabli zasilających tak jak pisze wojtekk w tym przypadku chodzi o moc RMS wzmacniaczy? Dokładnie tak. kondensator napewno zostanie bo jak kiedyś zaczynałem zabawe z CA to jeździłem bez niego i było źle Kondek służy tylko do chwilowych spadków mocy a nie do ciągłego wahania. Działa chwilowo jak dodatkowa "bateria" kondek jest i jest podpięty a spadki napięcia są ale tydzień temu jeszcze jak był tylko jeden wzmacniacz to spadków nie było i grało idealnie Bo jeden np. GZ daje ci max 300 W RMS to zbyt mało, żeby stosować kondensator, dlatego było ok. suba raczej będe zasilał z GZ ze zmostkowanych dwóch kanałów bo daje sobie rade Jak pisałem wyżej zrób test z soniaczem i GZ porównaj który lepiej sobie poradzi cinul zawsze wali prosto z mostu kiedyś się nawet pocieliśmy ale i tak go lubie bo dobrze radzi Eee chłopaki nie kłócić sie bo nie zdąże odpisać a cały czas was cytuje Ja czasami nerwowy jestem tu przyznaję się bez bicia a ostatnio coraz bardziej bo niebawem ( za 2 miechy) wykluje się efekt ostatniego Zlotu Ogólnopolskiego więc wybaczcie jak mnie czasem poniesie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_e36 Zgłoś #19 Napisano 30 Stycznia 2012 (edytowane) Kłótnią autorowi tematu nie pomagamy, co do jednego się zgadzamy aby zmienił kable zasilające o większym przekroju, najlepiej jakby ktoś mu w tym osobiście pomógł, bo przez neta nie wiele idzie zdziałać pod takim względem zdziałać szkoda że wy tak daleko mnie mieszkacie bo ja sam to będe się napewno męczył, ale założenie jest takie że zmieniam kable zasilające na grubsze, masa od aku do kondensatora, masa od zwmaka 2wu kanałowego do blachy, a nie do masy poprzedniego wzmaka. Wzmaki zostają, 8 głośników zostaje kondek też i pod GZ przód i sub a pod soniakiem tył bo chyba inaczej się nie da. I jak będzie z dupy w sensie że będą jakieś przebicia albo spadki napięcia albo tak jak pisałem na początku regulacja subem i automatycznie będą sie regulowały też głośniki z tyłu, to wypierd.....le całe to CA i nie będzie nic;) SDzięki za dyskusje i porady pewnie zabiorę się za to w weekend, a teraz bym wam przyznał punkty pomógł ale chyba juz ich nie można przyznawać albo o czymś nie wiem. W każdym razie dzięki Edytowane 30 Stycznia 2012 przez Marcin_e36 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #20 Napisano 30 Stycznia 2012 I jak będzie z dupy w sensie że będą jakieś przebicia albo spadki napięcia albo tak jak pisałem na początku regulacja subem i automatycznie będą sie regulowały też głośniki z tyłu, to wypierd.....le całe to CA i nie będzie nic nie łam się ja całe 3 dni w garażu spędziłem powiedziałem sobie nigdy więcej, a na wiosnę mam zamiar znów pozmieniać audio, bo zawsze coś nie pasuję. Pomyśl sobie jaką będziesz mieć satysfakcję jak wreszcie wszystko doprowadzić do ładu i składu, na to warto się pomęczyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach