Skocz do zawartości
Gość zbyszekwww

Problem z maglownicą co zrobic?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zbyszekwww

Padła mi maglownica(przekladnia kierownicza) w moim passacie b5 99r. Zaczelo ostro cieknac z lewej strony auta tak ze nawet po dolaniu chwila moment i plynu nie ma!

 

Rozgladalem sie na allegro- taka maglownica nie jest to tania rzecz!

Na allegro sa 2 rodzaje:

- maglownice pochodzace z demontarzu

-maglownice po regeneracji

 

Co wedlug was lepiej kupic?

Slyszalem ze takie regtenerowane to trzymaja 2 gora 3 lata, z drugiej strony taka maglownica z demontarzu tez nie wiadomo jak dlugo pociagnie!

 

A moze macie jakies inne pomysly?

Bardzo prosze o wasza opinie i o pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem "maglownicę" z demontażu. W sumie są rózne opinie - używana czy regenerowana. Rozmawiałem z kilkoma "fachowacami" i pewniejsza jest przekładnia kierownicza, do ktorej jeszcze nikt nie zaglądał (że tak to nazwę). A na któej dłużej pojeździsz :?: To też loteria...

 

EDIT//

A jak rozpoznać "umierajacą" maglownicę :?: Najszybciej po tym, ze ubywa szybko płyn ze zbiorniczka i pod autem robią się plamy. Gdy płynu jest mało, to przy skrętach kierownicy słychać, jak "huczy" pompa wspomagania". A co do "stuków" z maglownicy, oznaczajacych zużycie - to nie wiem - niech opisze to ktos, kto przerabiał taki przypadek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sory ze podlacze sie pod temat,czy mugl by ktos opisac objawy padajacej maglownicy, :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marekzegarek

Dołączę się do tego pytania, jakie są objawy "padającej" maglownicy?

 

U mnie od niedawna przy mocniejszych skrętach kierownicy słychać jakby tarcie dwóch powierzchni gumowch. Wzmaga się to przy wysokiej temp. powietrza (nie ma znaczenia temp. silnika). Nie zauważyłem ubytków płynu wspomagania.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość felixicb

Witaj!

Ja naprawialem maglownice w Kożuchowie, koszt naprawy z demontazem i montarzem 6oozł.

fachowa obsluga plus gwarancja.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

regenerowana przekładnia + montaż/demontaż + litr płynu febi = 680 zł w Legnicy, gwarancja 12 miesięcy. Minus to flejowaty jeden z pracowników, który pozostawił kierownice jeszcze bardziej czarną niż była :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sam naprawiłem maglownice. Rozebrałem swoją wymieniłem uszczelki i po kłopocie. (uszczelki pasują z angielskiej) ale można udać sie do zakładu gdzie dorabiają zimeringi. Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

niestety w tym przypadku nie zaufałbym swoim zdolnościom, wiec wolałem do warsztatu z tym iść. A tak z ciekawości to dużo czasu Ci to zajęło? Jak oceniasz poziom trudności?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozebranie i złożenie maglownicy to żadna trudność. Wiecej czasu zajmuje wyjęcie i włożenie. A na dobrą sprawę nie ma sie nic do stracenia bo i tak magiel jest zepsuty i albo sie go naprawi albo odda do regeneracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

około 160 zł kosztuje komplet wszystkich uszczelek do maglownicy typu ZF. Ja sam Zregenerowałem swoją, bo się jeszcze do tego nadawała. Działa bez zarzutów już drugi rok. Podziała więcej. W B3 po uszczelnieniu magla jeździłem jeszcze 3 lata i zmienił właściciela. Polecam regenerację (jeśli jest możliwa), daje większą gwarancję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe ja to mialem magiczny przypadek: kiedys w pracy jak parkowalem cos mi ciezko zaczelo skrecac, tzn jakby wspomaganie siadlo, odkrecilem w druga strone i juz wszystko bylo o.k., pare dni pozniej to samo, i kiedys znowu, myslalem ze jakis kraweznik mi blokowal czy cos, zajrzalem do zbiornika na plyn od wspomagania, kudrde byl pusty! Kupilem plyn dolalem, az po jakims miesiacu dwuch znowu raz mnie przycisnelo przy skrecaniu, zajrzalem do pojemnika ledwo minimum. Zapytalem kolegi mechanika co i ile kosztuje, powiedzial zebym wlal sobie taki specjalny srodek ktory podobno uszczelnia maglownice. Nie lubie takich magii wiec pomyslalem ze na wakacjach ja wymienie skoro kapie. Kurcze od ostatnich wakacji nic mi plynu nie ubylo, wszystko sie kreci jak trzeba a juz prawie rok mija! co sie stalo?! Sama sie naprawila? I jak tu nie kochac samonaprawiajacych sie passataow:)!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I jak tu nie kochac samonaprawiajacych sie passataow!

mi sie wysprzeglik sam uszczelnil :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

mi niestety nikt tego nie doradził ale mi płyn uciekał dosyć szybko. po ok.200 przejechanych km było ledwo minimum z ponad maximum wcześniej wlanego to nie wiem czy by mi pomógł uszczelniacz, ale może następnym razem spróbuje, chociaż mam wielką nadzieję że nie dojdzie do tego w czasie posiadania auta przeze mnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie maglownica nie cieknie,ale stuka (na postoju,przy jeździe po tych wybojach na jezdni) . Patrzyłem na tą zębatkę co wychodzi i jest zardzewiała.

Mam w zwiążku z tym pytanie:

Regenerować w Polsce czy może kupić używkę (mogę mieć z 28 dniami gwarancji) czy do 2003 passata jest tylko jeden model przekładni czy może są dwa-czy są one zamienne?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli listwa i zębatka jest obrdzewiała to odradzam naprawę takiej przekładni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

jaką masz przekładnie najlepiej sprawdzić dzwoniąc do serwisu i podajac numer VIN auta i wtedy Ci powiedzą co i jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Padła mi maglownica(przekladnia kierownicza) w moim passacie b5 99r. Zaczelo ostro cieknac z lewej strony auta tak ze nawet po dolaniu chwila moment i plynu nie ma!

 

miałem ten sam problem co ty kolego,

magiel miał przeciek i dość spory(szczególnie latem) również z lewej strony i tak samo jak ty miałem dylemat czy kupić z demontażu czy regenerowaną. Zaczerpnąłem info od mechanika i kazał mi poszukać używki z demontażu. Twierdził że sporo już miał przypadków z maglami po regeneracji i nawet po ko 3 miesiącach ludzie do niego wracali bo jak się okazało znów płyn się lał.

Ja na swojej już drugi rok latam i jest cacy, sucho zero jakiegoś wycieku, tylko teraz będzie zbliżał się czas na pompę gdyż przy starym maglu często brakowało poziomu płynu i pompa niestety to dość odczuła.

Tyle z mojej strony.

Szukaj na allegroszu albo na szrocie i kupuj używkę, tylko sprawdź jaka siedzi u ciebie bo z tego co wiem to są dwa rodzaje firm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

są przekładnie dwóch firm ZF i KOYO. w moim passacie z 12.97 byla ZF w tym roczniku sa tylko te. a jak jest w 99 to nie wiem. zadzwon do serwisu podaj VIN i powiedza jaka jest u Ciebie.

 

U mnie tez z lewej ciekło tylko że mam osłone silnika i nie widziałem plamy pod autem, zreszta na wylaczonym silniku nie cieknie. U mnie gumy do drążków były pełne płynu, dolalem przez dwa yug prawie litr, zeby nie zatrzec pompy wspomagania, póki co chodzi cicho jak powinna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej ile wytrzymiew przekłądnia po regeneracji ?? czy hjest jak nowa wtedy ?? u mnie padla w pasku 2001 rok mechanik muwi ze wysle zregeneruja i wytrzymei tyle co nowa czyli te 150000km albo i wiecej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam - oddawałem swoją z fl 2002 r do regeneracji jeżdziłem rok bez problemów, teraz nowy własciciel cieszy się bezproblemową eksploatacją. Dla mnie jest jeden główny argument za regeneracją - ROK GWARANCJI!!! (może nie dużo ale zawsze coś)- kupisz używkę np. padnie po miesiącu i możesz kupowac następną, żadnego sprzedawcę części używanych nie będzie to obchodziło, ponieważ on sam nie jest w stanie dac Tobie chociażby 2 miesięcy gwarancji :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności