Skocz do zawartości
Gość karol983

Moduł komfortu jest choć nie wiadomo gdzie???

Rekomendowane odpowiedzi

Gość karol983

Witam mam passata b4. Jest w nim centralny zamek na pilota, mam tez wszystkie szyby otwierane elektrycznie. W czym tkwi problem?? Ano w tym że po zamknięciu mojego samochodu czy to przy użyciu pilota, czy przy użyciu kluczyka autko się ładnie zamyka. Tylko jak przychodzę CZASEM rano to całe autko jest otwarte( wszystkie drzwi razem z oknami na full)!!!Dzieje się to tylko czasem. Dzrzwi i okna nie otwieraja sie zaraz po zamknięciu samochodu tylko po jakims czasie. Pojechałem tym problemem do elektroników różnych każdy z nich mówi że to wina modułu komfortu(że niby musi byc gdzies zawilgocony). Więc podnoszą tylną kanapę i NIC( nie ma modułu komfortu). Patrzyli tez przy pompce ciśnieniowej w bagażniku(tu tez nie ma tego modułu). Poprostu nikt nie wie gdzie go szukac!!! Pomożcie mi gdzie go jeszcze w tych samochodach mogli umieścić???Dodam że autko jest z roku 94. Opiszcie mi jak wygląda ten moduł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To taka czarna skrzyneczka w jednym wejsciem na podlaczenie wtyczki. Powina byc kolo kola zapasowego. Jak tam nie ma to szukaj po kablach. widocznie jest nieoryginalny sterownik, zamontowany w miejscu "nietypowym" i znanym tylko montarzyscie

 

Dodalem 10 marca o 19.18 : Przepraszam wszytskich niewiem czemu cos mi sie rzucilo na mozg pomylilem pompke centralnego i modol komfortu nie wiem dlaczego przepraszam wszytskich !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... najczęściej montowany w okolicach skrzynki bezpiecznikówmn , nad nia, wpinany do wiązki przednich lewych drzwi, czyli szukaj w okilicy lewego buta kierowcy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

karol983, tam gdzie koledzy pisza to jest alarm fabryczny, ale B4 nie ma jako takiego modulu komfortu osobno. tutaj w kazdych drzwiach przy sterowniku od elektrycznych szyb jest modul sterujacy, do tych sterownikow ida kable od domykania szyb i one juz same w sobie domykaja szyby przy podanym impulsie.

 

nie jestem tego pewien na 100%, ale tak jakos mi sie wydawalo jak kiedys po wiazkach sprawdzalem auto.

 

a z tym otwieraniem sie szyb i auta moze byc tak, ze sterownik sie przywiesza, czasami pomaga odlaczenia AQ na pare minut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karol983

Akumulator odłączałem i niestety nie pomogło. Będę musiał całego "przeleciec" i znaleść ten moduł. Ale czy jak odłączę ten moduł zupełnie to czy bedą mi normalnie działały szyby i centralny zamek, czy może działanie szyb i centralnego zamka bez modułu nie jest możliwe???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

shade_, zgadza sie, kumpel, posiadacz B4 też coś wspominał o module przy każdym z silników szyb. Połączone są ze sobą i z zewnątrz (od pompki zamka centralnego) dostają impuls domykania szyb na przykład.

Same reagują tylko na przyciski szyb i to tylko gdy stacyjka jest włączona (ewentualnie kilka minut po jej wyłączeniu), a domykanie i otwieranie okien odbywa się na impuls "z zewnątrz", czyli moduł centralnego zintegrowany z pompką.

 

karol983, ja na Twoim miejscu spróbowałbym się dobrać do alarmu (bo zakładam, że pilot od alarmu steruje Ci zamkiem centralnym) i rozłączył bym połączenie z modułem zamka centralnego. Tak, żeby włączanie i wyłączanie alarmu nie otwierało/zamykało drzwi. Pojeździłbym tak przez pewien czas (wiem, męczące zamykać auto z kluczyka i potem jeszcze włączanie alarmu), bo mnie to wygląda na jakiś "syf" wychodzący niepożądanie z alarmu (tudzież modułu do zdalnego sterowania zamka centralnego, jeśli tylko takowy posiadasz). Jeśli przez ten czas nic się nie będzie działo, to masz odpowiedź - kiepawy alarm/moduł sterujący centralnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karol983

Niestety u mnie to jest bardziej skomplikowane bo nie mam alarmu. Kiedy kupiłem autko miało piloty od zamykania i otwierania drzwi ale te piloty nie działały. Okazało sie ze ktos wymontował centralke od sterowania pilotem. Kupiłem sobie pilot"scyzoryk" z centralką i podłączyłem zeby otwierac z pilota. Spróbuje popatrzec przy siłownikach szyb i poszukac tego modułu i odłączyc go.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spróbuje popatrzec przy siłownikach szyb i poszukac tego modułu i odłączyc go.

w silniku od szyb masz sterownik. jest to integralna czesc, czyli jezeli masz 4 szyby elektryczne to masz 4 moduly, przy kazdym silniku, ale nie da sie tego odlaczyc !

ja bym stawial na jakies zasniedziale przewody, sprawdz polaczenia na kostkach w drzwiach i w kazdym module, wystarczy ze jeden bedzie szwankowac, a bedzie odbijac sie to na wszystkich szybach !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Ja bym jednak stawiał na ten nieszczęsny radiowy sterownik centralnego, bo jeśli by coś nie kontaktowało przy którymś z modułów, to by otwierały się pozostałe a ten jeden nie. A tu ewidentnie coś zmusza wszystkie do odblokowania i otwarcia okien, jakby długi impuls "otwórz".

Poza tym jest to zauważ akcja dwóch sprzężonych obwodów - komfortu i centralnego. Moduły komfortu reagują na sygnał od zamka centralnego (domykanie okien), ale nie na odwrót. Moduł centralnego reaguje tylko na czujniki w siłownikach drzwi i przy zamkach klamek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też obstawiam że może być żle podłaczony sterownik pilota, odłącz go i przetestuj zamki z klucza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Nie wiem na 100% jak w B4 (znam tylko z opowiadań kumpla) jest sterowany moduł centralnego.

W B3 są 2 przewody, jeden odpowiada za "otwórz" drugi za "zamknij", podanie na któryś z nich 12V wywołuje daną akcję.

W B4, ponoć jest tak samo (w sensie, że sterowanie zamkiem centralnym odbywa się plusem), zaś popularne sterowniki radiowe do centralnych zamków mają sterowanie masą i może ktoś dorabiał elektronikę pośredniczącą, która ma dopasować sterownik do instalacji centralnego i tu może być źródło problemów.

Ale to tylko teoretyzowanie, bo nie znam dokładnie rozwiązania stosowanego w B4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o zasadę i kabelki to jest tak jak piszesz, sterowniki do centarla na pilota ze scyzorykiem (przynajmniej te które ostatnio zakładałem) mają zworką ustawiany + lub - sterujący, pasek sterowany jest plusem, krótki impuls daje zmkniecie/otwarcie centrala, wydłużony do 25-30sek dodatkowo domyka szyby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karol983

Ale bez tego "scyzoryka" tzn. zanim go założyłem tez sie tak działo. Spróbuję posprawdzać styki jeżeli nie można odłączyć modułu może to coś pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

No to trzeba było od tego zacząć :D W takim układzie sprawdź szczególnie połączenie do zamka centralnego, bo to on daje znać sterownikom szyb że mają sie otworzyć lub zamknąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale przed scyzowrykiem miałeś jakiś pilot, no nie? jeśli on był nieoryginalny (a raczej był nieoryginalny) tomoże nakrzaczył ten kto go podlączał, a może on jest nadal podłączony a ty wpiąłeś jeszcze do tego scyzoryk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karol983

Właśnie rozbierałem drzwi i co sie okazało. Przewody doprowadzające prąd do drzwi tylnych lewych było pourywane. Połączyłem je i na początku moduł komfortu elegancko zamykał okna i otwierał we wszystkich szybach, oprócz tych tylnych lewych, tam gdzie kable były pourywane. Kable połączyłem dobrze ale szyba nawet z przycisku raz otwiera się i domyka elegancko, a raz otwiera sie i domyka tylko po kawałku, i jak przestaje działać to słychac jakis przekaźnik w drzwiach. Pewnie to wszystko jest wina tego przekaźnika. Wie może ktoś w którym miejscu znajduje sie ten przekaźnik w drzwiach i czy jest on wymienny???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to jest moduł komfortu w b4 ale tylko w przypadku gdy są 4 szyby elektryczne do 07.1994, później już chyba był we wszystkich. Znajduje się on w drzwiach kierowcy koło silniczka.

 

szyba nawet z przycisku raz otwiera się i domyka elegancko, a raz otwiera sie i domyka tylko po kawałku, i jak przestaje działać to słychac jakis przekaźnik w drzwiach.

 

Dzisiaj to przerabiałem :) Ten niby przekaźnik to jest to cykanie ogranicznika, założe się że pyka wtedy jak jest szyba opuszczona a ty przełącznikiem siśniesz w dół :)

Mi też szyba chodziła po "kawałku" do góry, na dół zaś aligancko :) ale to tylko dlatego że jak dostał impuls to już na dół szło.

Jak na razie pomógł "contakt" bo było trochę "zielenii" na stykach do modułu ale czuję że to tylko pomogło na krótką metę. Podejrzewam zimne luty w module. Dodam że domykanie z pilota i z kluczyka chodziło idealnie ale to tylko dlatego że szło to na innej parze przewodów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj to przerabiałem :) Ten niby przekaźnik to jest to cykanie ogranicznika, założe się że pyka wtedy jak jest szyba opuszczona a ty przełącznikiem siśniesz w dół :)

tzw. przeciazeniowka, dzieje sie tak, gdy silnik pracuje pod duzym obciazeniem (skrajne pozycje) wtedy prad pobierany przez silnik znacznie wzrasta, zeby go nie spalic specjalny uklad "przeciwprzeciazeniowy" odlacza zasilanie z silnika ... i to jest wlasnie to cykanie, sa tam 2 przekazniki ktore za to odpowiadaja

 

karol983 napisał/a:

szyba nawet z przycisku raz otwiera się i domyka elegancko, a raz otwiera sie i domyka tylko po kawałku, i jak przestaje działać to słychac jakis przekaźnik w drzwiach.

moze sie tak dziac, kiedy masz mechanizm od szyb pekniety, lub sam mechanizm wywoluje takie obciazenie dla silnika, ze zalacza sie ten uklad wyzej przezemnie opisywany ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość miki śrem

to może i ja sie podłącze do tematu a mianowicie niewiem gdzie znaleśc modł komfory w B5 rozebrałem drzwi od kierowcy ale tam nic takiego niema jest tylko malutka puszeczka przy silniczku od szyb ale to moduł napewno nie jest. a szukam go dlatego że kiedy siedze wśrodku auta i chce zaryglować drzwi odśrodka to ryglują sie wszystkie oprócz tych przy kierownicy drugi problem to taki ze od strony pasażera w momencie kiedy chce domknąć lub otworzyć szybe kluczykiem od zewnętrznej strony to sie ładnie zamyka i otwiera a od strony kierowcy niema żadnej reakcji czy to kluczyk przekręce w lewo czy w prawo elektryk mi mówił że to jest do wymiany moduł komfortu ale niemoge go znaleść prosze pomóżcie!!! :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie znaleśc modł komfory w B5

 

Temat poruszany kilkaset razy na forum. Wpisz w wyszukiwarkę "moduł komfortu" i zaznacz dział B5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności