Skocz do zawartości
ddChavez

nowa cewka zapłonowa - padła po 1000km?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ponieważ stara cewka jeździła od nowości chyba więc postanowiłem ją wymienić. Włożyłem nową i po 1000km bezproblemowej jazdy jest gorzej niż na starej. Dokładniej mówiąc samochód nie chce przyspieszać, tzn. reaguje na gaz praktycznie tylko przy minimalnym wciśnięciu, szczególnie na niskich obrotach, wyżej jakoś się wkręca. Na jałowym biegu po "przygazówce" powinien się płynnie wkręcać na obroty a u mnie wkręca się krztusząc.

Wszystkie te objawy są zarówno na gazie jak i na benzynie, z tym, że na gazie dużo bardziej widoczne.

Podobne objawy miałem kiedyś w Golfie mk3 i problemem okazał się nie wyregulowany zapłon. Ale czy w 2.0 AZM w ogóle reguluje się jakoś zapłon? Bo kopułką tu nie pokręcę.

Mogę jakoś sprytnie i jednoznacznie upewnić się, że winna jest cewka? Nie mam jak podmienić na inną. Stara się rozleciała przy wymontowywaniu. Dodam, że kable i świece wymieniane 3-4 miesiące temu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepnij kompa a ci powie co go boli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie to mądre urządzenie? :) To sprawdzę. To jeszcze jakby mi ktoś pomógł i powiedział z którą wersją VAG-COMa współpracuje interfejs VAG KKL taki pod port szeregowy. Bo pamiętam, że kiedyś próbowałem z nową wersją i nie współpracowało. Nie wiem dlaczego. Chyba takie coś mam: http://www.motoschematy.pl/images/131234283822.jpg

EDIT: Aha, sam sobie odpowiedziałem... na tej stronie ze zdjęciem jest tekst: VAG-COM do wersji 409-1

EDIT2: A zapłon się reguluje? Czy jest to w pełni elektronicznie sterowane?

Edytowane przez ddChavez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość resi

zapłon reguluje komputer, który ma wgraną mapę i całą resztę ustawień jak kąt wtrysku, wyprzedzenie zapłonu itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź po VIN-ie czy twoje auto podlega akcji serwisowej wymiany cewek;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jego auto nie podlega akcji serwisowej

bo AZM ma tylko jedną cewkę zapłonową główną,

akcji wymiany cewek podlegają w passatach b5 3BG silniki 1.8T AWT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby już nie było gdybania podpiąłem passata pod komputer. Wypluło mi takie błędy:

 

VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 06B 906 033 H  
 Component and/or Version: 2.0L/2V SIMOS32 00AT3681
          Software Coding: 00023
           Work Shop Code: WSC 05311
          Additional Info: WVWZZZ3BZ1E184586     VWZ7Z0A3423109
3 Faults Found:
16726 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too Low
       P0342 - 35-10 - - - Intermittent 
17950 - Shareware Version. To Decode all DTCs
       P1542 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent 
17950 - Shareware Version. To Decode all DTCs
       P1542 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

 

Błąd 16726 to błąd czujnika Halla ale to już mam od dłuższego czasu i nie było problemu. Czekam na wymianę rozrządu żeby to wymienić przy okazji.

 

Błąd 17950 to podobno błąd czujnika wychylenia pedału gazu. Kiedyś zapaliło mi się raz EPC ale objaw wtedy był inny niż teraz. Samochód po prostu nie reagował na pedał gazu a teraz przy próbie przyspieszania tak jakby się dusi.

 

Poczytałem też inne wątki i błąd 17950 pojawiał się przy różnych problemach z przepustnicą ale ja czegoś takiego wydaje mi się, że nie mam. Obroty na jałowym nie falują. Pojawia się za to takie minimalne szarpnięcie, jakby na moment zapłon nie szedł na jeden cylinder.

 

Może sam sobie próbuję wytłumaczyć, że to ta cewka... sam już nie wiem.

Jutro spróbuję sprawdzić, czy wszystkie wtyczki (do cewki, do przepustnicy) są nienaruszone.

Muszę w jakiś sposób upewnić się, że ta cewka jest skopana żeby wysłać ją do reklamacji. O ile takowa zostanie przyjęta (kupowałem na allegro). Takie użeranie się z cewką oznacza dla mnie uziemienie samochodu na pewnie conajmniej tydzień :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd 17950 już po wykasowaniu się więcej nie pojawił. Zaczynam być coraz bardziej pewny, że to cewka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpierw pochwal sie jakiej firmy załozyłeś tą nową?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wymienic tą cewke,czy da się bez zdejmowania kolektora,mam wypadanie zaplonu i też mysle że to ona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności