Skocz do zawartości
bolsfanwk

Silnik 1.9 SDI na 1,9 TDI ?

Rekomendowane odpowiedzi

Siema

mam takie pytanie, zastanawiam się czy nie byłoby opłacalne kupić

Golfa IV z silnikiem 1.9 SDI, z 2001 roku za 10-11 tysięcy, i zrobić z niego TDI, tylko takie mocne podkręcone TDI, kupić turbinkę po regeneracji za 1500 zł, interquler, i coś tam jeszcze... mechanik to zamontuje, zmieni oprogramowanie na silniku i z autko zaczęłoby ładnie jeździć... podkręcić to na 130 koników...

Budowa Silnika w sensie wytrzymałościowym SDI a TDI to jest to samo raczej ? tłoki, korbowody itp nie różnią się niczym ?

bo jak mam kupić golfa IV np 110 konnego, - ja nie chce mieć pompowtryskiwaczy, który będzie miał na liczniku 200 tysięcy a tak naprawde będzie 350... i będę chciał go troszkę podkręcić żeby był mocniejszy to sie to rozleci... a SDI jest nie zmęczone, i napewno wiecej by wytrzymało ? :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg mnie to nie opłacalne to lepiej dołożyć te 4000 do golfa i poszukać jakiegoś w miarę młodego AFN-a/AHU i podkręcić go

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
miarę młodego AFN-a/AHU i

 

Ciekawa opcja ze znalezieniem takigo motoru w G4.

 

tłoki, korbowody itp nie różnią się niczym ?

 

Silnik jest ten sam co tdi łącznie z pompa,dolicz do tego wtryski i sprzęgło bo 200mm w SDI szybko ulegnie degradacji..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SDI nie chce znać tylko i wyłącznie TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamysł dosyć nieopłacalny...

Chcesz 130 KM kup AHFa - po chipie będzie ponad 140...

 

słupki sdi i tdi sa troche inne to raz.

Żeby uturbić sdi trzeba sporo gratów i trochę pracy.

 

Pomysł generalnie głupi - odpuść sobie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale właśnie mając do dyspozycji max 14000 zł, i chcieć kupić autko w miare młode, to właśnie SDI byłoby dobrym pomysłem, a w dodatku SDI nie będzie zajeżdżone...

no więc tak turbina max 1500 zł,

interquler z przewodami 200 zł,

mechanik 1000 zł lub może mniej,

wtryski 400 zł

i jeszcze zostaje 1000 zł na jakieś inne pierdoły,

wtedy będę miał autko za 10000 zł z około 2001 roku,

które deptania nie widziało, z turbiną po regeneracji,

które będzie wymiatać :))

a kupie jakieś TDI które będzie miało 400 000 przejechane podkrence, i po chwili będę szukał silnika

wiem bo kupiłem fiata stilo, który ze 115 był podkręcony na 150 koni, i

zrobił tylko 80 tysięcy na tym podkręceniu, i na cztery tłoki, jeden miał luzy w cylindrze na pół centymetra.. wymieniłem silnik,i sprzedałem żeby pozbyć sie dłuugów z wielką stratą.

Napiszcie co dokładnie trzeba by dokupić zeby taki silnik przerobić ?

i oprócz turbinki to części oczywiście używane wszystkie. Sprzęgła nie liczcie bo napewno od razu sie nie rozleci :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Uważam ze dobrze kombinujesz,jednak koszty będą znacznie większe niż te co opisałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no rozumiem, ale może ktoś mi tutaj napisać jakie będą to dokładnie części ? ja mam niedaleko siebie szrot z częściami do niemieckich i tam normalnie za 2000 zł to ja moge cały przód golfa kupić uciętny normalnie z silnikiem, i ze wszystkim hehe

także koszty części mnie nie przerażają, ale jakby mi ktoś napisał dokładnie które elemetny trzeba powymieniać to ja bym sobie zrobił taką wstępną wycenę hmm :)

 

a nawet jak kupie jakieś TDI za 14 tysięcy z 2001 roku, to będzie kombinowane napewno, a zmiana map w silniku kosztuje to już jest 500 zł conajmniej... plus zepsuje się coś... 1000 zł... także lepiej kupić i od razu dać do mechanika żeby przerobił.... a potem tylko będę przeguby wymieniał, bo będą się rwałć hehe :D

Edytowane przez bolsfanwk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego uturbić wolnossącą benzynę to koszt średnio 8-12 tys. zł a diesla wole nie myśleć, by miało to ręce i nogi i by pojeździło bezawaryjnie jakiś czas to pewnie troszkę więcej kasy cię to wyjdzie. Pamiętaj chcesz z 60 koni zrobić 130 daję głowę że tłoki i głowica tego nie wytrzyma, nie mówiąc o sprzęgle, pewnie układ wydechowy też trzeba zmienić no i układ chłodzenia może być za słaby.

 

Przemyśl to jeszcze raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pamiętaj chcesz z 60 koni zrobić 130 daję głowę że tłoki i głowica tego nie wytrzyma, nie mówiąc o sprzęgle, pewnie układ wydechowy też trzeba zmienić no i układ chłodzenia może być za słaby.

wszystko z wymienionych styka na tą moc...

 

ale do wymiany:

wtryski - a ahf/afn/asv starczą na 145 KM,

pompa 10 starcza zazwyczaj na 160 KM - z dodatkowa pompą w zbiorniku można ponad 170KM

komp

do dokładki

turbo - ahf do 140, awx 160-170

kanalizacja

n75

Reasumując - tyle zachodu za 140 KM po chipie - to się nie opłaca.

Masz dostęp do tanich części to kup kompletny silnik + komp i zegary i wiązkę od pd 130 AWX albo 150 ARL po czipie 170awx/190arl

Jeśli musi być vp czyli na pompie to bym szedł w zestaw pompa 11 (trudno kupić dobrą) + wtryski 230 (ponad 1000zł)+ turbo arl (nowe) + sprzęgło docisk vr6 (nowe) - czyli summa summarum tanio nie będzie...

 

Moja rada - jeśli ma być tanio - szukaj uszkodzonego - blachy dokupisz u znajomego a obejdzie się bez rzeźby.

Edytowane przez krokodyl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wtryski - a ahf/afn/asv starczą na 145 KM, 300 zł komplet używanych

pompa wtryskowa jest ta sama co w SDI, tylko w niej coś przestawić, chyba zwiększyć dawke

komp 200 zł

turbo 1500 zł po regeneracji

kanalizacja - to nie wiem o co chodzi, ale przewody pewnie ? to niech bedzie 200 zł

n75 - to jakiś zawór ? to ze 100 zł ?

a SDI napewno się nie rozleci bo wytrzymałościowo to jest to samo co TDI...

mam takiego znajomego mechanika musze z nim pogadać i zobacze co on mi powie,

jeśli powie że przełożyć można to bym pokombinował z tym,

a sam mam passata b5, który jest 90 konny, ma wymienioną turbine, i jeździ jak 130 koni, ma 500 000 przebiegu, i dziś normalnie odpalam jade z krakowa na morze, wracam i to auto zachowuje się idealnie,

oleju od wymiany do wymiany ani kropli nie dolewam chociaż nie wiem jak to możliwe... wymieniam co 10 tysięcy dbam o niego, a jestem 5 właścicielem i auto jest normalnie niezniszczalne... a ten sam silnik ma golf SDI, tylko bez turbiny itp... najchętniej to bym się zamnienił z kimś hehe dał mu swojego passacika, a ten ktoś niech mi da golfa IV, i najlepiej jeszcze to wziąłbym silnik z mojego paska wsadził do golfa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
kolego uturbić wolnossącą benzynę to koszt średnio 8-12 tys. zł a diesla wole nie myśleć, by miało to ręce i nogi i by pojeździło bezawaryjnie jakiś czas to pewnie troszkę więcej kasy cię to wyjdzie. Pamiętaj chcesz z 60 koni zrobić 130 daję głowę że tłoki i głowica tego nie wytrzyma,

 

Dam głowę ze nie masz pojęcia co wypisujesz,a było napisane ze obydwa motory to to samo tylko ze jeden ma turbo drugi nie,zaturbienie tego to bułka z masłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no

Dam głowę ze nie masz pojęcia co wypisujesz,a było napisane ze obydwa motory to to samo tylko ze jeden ma turbo drugi nie,zaturbienie tego to bułka z masłem.

 

czyli kolega sądzi że byłoby to opłacalne i realnie do wykonania ?? :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Do zrobienia proste,czy opłacalne - to zależy za ile kupisz SDI i w jakim będzie stanie.

Ogólnie zlecenie tej przeróbki komuś może się kalkulować średnio co innego zrobienie tego samemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do zrobienia proste,czy opłacalne - to zależy za ile kupisz SDI i w jakim będzie stanie.

Ogólnie zlecenie tej przeróbki komuś może się kalkulować średnio co innego zrobienie tego samemu.

no więc jeśli kupie takiego golfika

http://allegro.pl/golf-1-9-sdi-bezwypadkowy-i1536494640.html za 10 tysięcy

do tego kupię na szrocie wszystkie części używane, Turbine, przewody interquler itp itd... to będzie kosztowało max 2500 zł... plus mechanik który za to ile może wziąść ? myślę że to dla sprawnie działającego mechanika 2-3 dni pracy, jeśli wszystkie części mu przywiozę, to tylko zamontować, coś tam jakieś uchwyty dorobić... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no więc jeśli kupie takiego golfika

http://allegro.pl/golf-1-9-sdi-bezwy...536494640.html za 10 tysięcy

totalny golas - nic nie mający golf bez klimy z korbami na drzwiach...

 

w tej cenie można mieć "zarysowanego" AHFa (110KM) gdzie po chipie masz 140 KM

 

a to sdi zostaw komuś kto nie wymaga dynamiki od auta - a takich ludzi jest wiele...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
totalny golas - nic nie mający golf bez klimy z korbami na drzwiach...

 

w tej cenie można mieć "zarysowanego" AHFa (110KM) gdzie po chipie masz 140 KM

 

a to sdi zostaw komuś kto nie wymaga dynamiki od auta - a takich ludzi jest wiele...

 

nie no rzeczywiście tego tak wybrałem za szybko pierwszego lepsze, klime i elektryczne szyby to mieć musi :)

ok będę kombinował :))

tylko mnie najbardziej boli to że jak kupie takiego 110 konnego TDI to tam uszczelki pod głowicą lecą bo te silniki tak mają :/ już lepiej wziąść 90 konnego, ale to i tak będzie 1998 rok...

a SDI miałby 2001, plus koszt przeróbki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki, teraz jestem jeszcze bardziej uświadomiony tym że tak zrobie :))

sprzedaję passata, i szukam golfika jak najmłodszego z klimą i silnikiem SDI :))

i zrobi się z niego rakietę hehe :)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytanie co to są za wtryski w tym temacie co kolega wyżej podał wyczytałem

wtryski 216 ?

napisał że skrzynia się rozleciała, to trzeba poprostu kupić używaną skrzynię od TDI i taka już się nie rozleci, lub inaczej mówiąc wytrzyma dłużej ?:)

turbina z ASZ-ta czyli jak to jest z czego? z TDI 90 koni? 110 koni ? czy z czego ?

można kupić Turbine od 2.5 TDI ? i taką założyć? o ile się wogole da ?

czy lepiej od 1.9 ?

w sumie chciałbym w golfie tak ze 130 - 140 max i to byłoby idealne :)

i jeszcze takie pytanie, czy do SDI można kupić i wsadzić skrzynie 6 biegów od TDI ??

dokładany IC - czyli interquler ??

Edytowane przez bolsfanwk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności