arkady375 Zgłoś #1 Napisano 25 Maja 2008 Witam wałkowałem ten temat rok temu ale nikt mi nie pomógł wiec zapytam ponownie. Jadę autem z prędkością nie większą niż 100km/h to klima chodzi super powyżej tej prędkości zostaje ona rozłączona. Co może powodować taką sytuację. Aby ponownie włączyć klimę muszę ponownie wałczyć silnik. Po podłączeniu vaga nie mam żadnego błędu. Klima oczywiście manualna. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość siwekj Zgłoś #2 Napisano 26 Maja 2008 Masz kolego ten sam problem co ja też go wałkowałem kilka razy na forum i bez skutku ale z problemem sie uporałem. Przyczyna tkwi w instalacji elektrycznej-robi ci się zwarcie idące od włącznika klimy połączonego ze sterownikiem pod maską-tego przykręconego do nadkola pod maską po lewej stronie patrząc od kierowcy(tak było u mnie). Kosztowało mnie to 50 zł u elektryka. Jak chcesz to poczekaj, sprawdzę wieczorem dokładnie kolor kabelka o który chodzi i może jak masz jakieś pojęcie to sam to zrobisz. Elektryk dolutował po prostu inny idący od sterownika do włącznika. Najlepiej jest sprawdzić na nim czy jest napięcie przed jazdą (na włączonej klimie) i po tym jak ci rozłączy nie wyłączając silnika jak po tym nie będzie + to masz dokładnie to co ja miałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #3 Napisano 27 Maja 2008 Masz kolego ten sam problem co ja też go wałkowałem kilka razy na forum i bez skutku ale z problemem sie uporałem. Przyczyna tkwi w instalacji elektrycznej-robi ci się zwarcie idące od włącznika klimy połączonego ze sterownikiem pod maską-tego przykręconego do nadkola pod maską po lewej stronie patrząc od kierowcy(tak było u mnie). Kosztowało mnie to 50 zł u elektryka. Jak chcesz to poczekaj, sprawdzę wieczorem dokładnie kolor kabelka o który chodzi i może jak masz jakieś pojęcie to sam to zrobisz. Elektryk dolutował po prostu inny idący od sterownika do włącznika. Najlepiej jest sprawdzić na nim czy jest napięcie przed jazdą (na włączonej klimie) i po tym jak ci rozłączy nie wyłączając silnika jak po tym nie będzie + to masz dokładnie to co ja miałem. czekam z niecierpliwością na dane co do kabelka jak możesz zrób fotkę co i gdzie dokładnie szukać. Z góry dziękuje i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiwy Zgłoś #4 Napisano 28 Maja 2008 witam mam to samo i walcze z tym juz ponad rok siwekj jak mozesz to przeslij mi tez te zdjecia i opisz jak to zrobic z gory dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cichy1966 Zgłoś #5 Napisano 28 Maja 2008 Cześć! Miałem ten sam problem - oprócz sterownika klimy obok akumulatora jest jeszcze jeden przekaźnik pod deską rozdzielczą (na przecięciu osi radio-lewarek - inaczej mówiąc w tunelu) rozłączający kompresor, sterowany ze sterownika silnika. Często powodem zadziałania tego przekaźnika jest błędny sygnał prekości pojazdu - wówczas sterownik silnika wyłącza klimę (słychać jak ten przekaźnik "klapie"). Jeśli tak jest u Was - to można ten przekaźnik "zmostkować" Pozdrawiam. S.C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość siwekj Zgłoś #6 Napisano 28 Maja 2008 Ja miałem jakieś zwarcie na przewodzie zielono-niebieskim miedzy sterownikiem ze zdjęcia i włącznikiem klimy. Na fotce widać brązowy kabelek dolutowany do zielono-niebieskiego i dolutowany przed włącznikiem kliny AC. O tym drugim przekaźniku nic mi nie wiadomo-najwyraźniej u mnie nie była konieczna ingerencja w nim. Daj znać czy coś Ci to pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #7 Napisano 28 Maja 2008 Cześć! Miałem ten sam problem - oprócz sterownika klimy obok akumulatora jest jeszcze jeden przekaźnik pod deską rozdzielczą (na przecięciu osi radio-lewarek - inaczej mówiąc w tunelu) rozłączający kompresor, sterowany ze sterownika silnika. Często powodem zadziałania tego przekaźnika jest błędny sygnał prekości pojazdu - wówczas sterownik silnika wyłącza klimę (słychać jak ten przekaźnik "klapie"). Jeśli tak jest u Was - to można ten przekaźnik "zmostkować" Pozdrawiam. S.C. no mam taki przekaźnik tam gdzie pisałeś a jest możliwość wymiany tego przekaźnika na nowy nie orientujesz się bo może mam padnięty. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cichy1966 Zgłoś #8 Napisano 28 Maja 2008 Ja go zmostkowałem - przekażnik był OK - nie ma sensu szukać nowego - ale sterownik silnika na podstawie błędnego sygnału prędkości (aby to naprawić potrzebna jest ingerencja w desce rozdzielczej - albo jej wymiana - albo naprawa - podobno mała czarna kostka). Nie chciałem się w to bawić - teraz sterownik klimy nie jest wyłączny na podstawie błędnego sygnału prędkości - i klima nie wyłącza się. S.C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #9 Napisano 28 Maja 2008 Ja go zmostkowałem - przekażnik był OK - nie ma sensu szukać nowego - ale sterownik silnika na podstawie błędnego sygnału prędkości (aby to naprawić potrzebna jest ingerencja w desce rozdzielczej - albo jej wymiana - albo naprawa - podobno mała czarna kostka). Nie chciałem się w to bawić - teraz sterownik klimy nie jest wyłączny na podstawie błędnego sygnału prędkości - i klima nie wyłącza się. S.C. no właśnie tak jak piszesz po podłączeniu vaga wybija mi błąd prędkości pojazdu. Zmostkowałes go tzn końce połączyłeś ze sobą czy jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablos1706 Zgłoś #10 Napisano 14 Czerwca 2008 Temat się chyba urwał..... 1. kolega cichy1966 nie odpowiedział jak go zmostkował 2. jeżeli jest jakiś błędny sygnał prędkości, to czy dobrze zrozumiałem że idzie on z " małej czarnej kostki" , gdzieś w desce rozdzielczej?? i skąd ta pewność że to ta kostka?? a jak tak to gdzie się ona dokładnie znajduje?? 3. a jeżeli to ta kostka to zmostkowanie tego przekaźnika to chyba nie najlepszy sposób... Proszę kolegów o jakieś bardziej racjonalne wytłumaczenie tego problemu, bo mam to samo z tą klimą a chciałbym to zrobić jak należy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablos1706 Zgłoś #11 Napisano 18 Czerwca 2008 Może ktoś z przeglądających ma jeszcze jakieś sugestie którymi by sie podzielił.....?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cichy1966 Zgłoś #12 Napisano 11 Listopada 2008 Cześć! Rozwiązałeś problem z klimą? - jeśli nie podaj mi swojego maila lub komórkę - podpowiem jak go rozwiązałem u siebie. Pozdrawiam. S.C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #13 Napisano 6 Lipca 2009 (edytowane) Witam przecież to jest przekaźnik wentylatorów I bieg, II bieg oraz klima Edytowane 6 Lipca 2009 przez qgoldi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #14 Napisano 24 Lipca 2009 Witam Po obejrzeniu przez elektryka okazało się ze licznik nie wysyła sygnału prędkości do komputera co jest powodem wyłączania sie klimy propozycja zmostkować przekaźnik minus tego posunięcia przy wyprzedzaniu samochód będzie mułowaty bo przekaźnik ten odpowiada za wyłączanie i włączanie klimy przy gwałtownym dodaniu gazu, a tak na marginesie jak będzie zachowywać sie układ klimy przy zwiększonym ciśnieniu. Czy ktoś może robił zdjęcia tej małej czarnej kostki odpowiedzialnej za sygnał prędkości w tablicy rozdzielczej , albo dokładnie w którym miejscu się znajduje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #15 Napisano 24 Lipca 2009 Oczywiście zegary masz na linkę. Czujnik znajduje się koło wejścia na linkę, przykręcony do tylnej ściany obudowy licznika. Daje 4 impulsy na obrót linki. Uwaga bo zaślepka wygląda podobnie. Jeśli masz czujnik, to w miejscu oznaczonym strzałką jest gniazdo 2 lub 3 pin. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #16 Napisano 24 Lipca 2009 liczniki mam bez linki czysta elektryka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #17 Napisano 25 Lipca 2009 Więc czujnik prędkości jest w skrzyni, wspólny dla prędkościomierza, radia itd. Moim zdaniem to nie jest przyczyna wyłączania klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #18 Napisano 25 Lipca 2009 czujnik wymieniłem na orginalny nowy w myśl tego co mówił elektryk to sygnał jest z czujnika wysyłany do licznika ale licznik nie wysyła sygnału do komputera o prędkości jazdy więc jak to stwierdził błąd jest w tablicy rozdzielczej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach